Мини ръководство на новите функционалности и дизайн във Facebook

Мини ръководство на новите функционалности и дизайн във Facebook

Facebook-нов външен вид, нови възможности

Наскоро  Facebook направи нещо като основен ремонт на своите страници. Поразгледахме новия дизайн и тук, заедно с помощта на материали от един доста известен сайт ще ви представим някои от най-важните промени по него, за да можете да се ориентирате по-добре  и да не се чудите: „това защо сега е така“.

В това много кратко ръководство ще минем през промените и тяхното въздействие върху функционалността, от дизайн до използваемост. Ако се чудите за статуса на вашата страница и дали използвате новия външен вид проверете го на този линк! А сега нека да разгледаме някои от най-големите промени в новите страници във  Facebook

Без повече стандартни Табове!

Без повече стандартни Табове

Стандартните табове, които бяхме свикнали да виждаме най-отгоре на фен страниците вече ги няма! Сега те са достъпни в лявата част на страницата, точно под профилната снимка на фен страницата. Бранд страниците и техния интерфейс сега са проектирани да бъдат в много по голям синхрон с външния вид на личните профили на потребителите във Facebook, където разделите също са достъпни под профилната снимка на потребителя. Новите табове/по скоро връзки/ се появяват под формата на списък и се виждат най-много 6, останалите са скрити!

Ново поле за снимки най-отгоре на фен страниците!

Ново поле за снимки най-отгоре на фен страниците

Подобно на новите лични профили във Facebook, новите фен страници също имат лента за снимки най-отгоре на стената/там излизат най-новите ви публикувани снимки или последните таг-нати/. Когато друга марка/фен страница/ или някой таг-не вашата фен страница в снимка, тази снимка ще се появи в тази въпросна нова секция за фотоси, давайки ви по-малко контрол във вашата фен страница спрямо снимките, които ще се показват в това поле.

Не, че не можете да ги махнете впоследствие, но все пак…! Недостатъка: Сега е много по-важно да има някой, който редовно да следи Facebook фен страницата ви за неподходящи снимки свързани с вашата марка, които могат да лъснат на най-видимото място, най отгоре на страницата!

Промяна размерите на профилната снимка!

Профилната снимка

Максималните размери на профилните снимки бяха съответно 200x600px, но сега са променени на  180x540px. Това са важни размери, когато решавате какъв да бъде дизайна на профилната ви снимка и как ще изглежда тя!

Промени в потребителския интерфейс!

Тук ще ви изброя някои променени функционалности и новости във външния вид на интерфейса на новия facebook, като например:

Изгледа „Admin“  на стената на фен страницата (тук може да видите скритите постове)

Изгледа "Admin" на стената на фен страницата

Потребителите имащи фен страници вече могат да избират „Администраторски режим„, чрез който например да видят скрити постове ако има такива. В примера на снимката отгоре, някой се е опитал да спами тази фен страница с някакъв пост, след което администратора е скрил тази статия/също сте в състояние да баннете този юзър/.

За да скриете или, за да баннете някой спамър, който пуска глупости по стената ви, отидете на бутончето „Х“ в горната страна на съответната статия/както се вижда отново на горната снимка/ и изберете някоя от опциите в падащото меню, което ще ви се покаже. От там можете да скриете пост, да го баннете и т.н

Поствайте статии и използвайте Facebook от името на вашата марка!

Поствайте статии и използвайте Facebook от името на вашата марка

С тази нова, мощна функция, сега можете да давате мнения по други страници от името на вашата Facebook марка. От дясната страна ще видите връзка, която се нарича:  Use Facebook as/името на вашата страница/. Натискате върху този линк и започвате да използвате тази функция. Но преди това ще ви се появи следния прозорец:

Чрез тази нова опция ще можете да оставяте мнения по други фен страници от името на вашата, а не от ваше лично име. Това може би е важно от гледна точка на това да се създават добри партньорства между различни фен страници и брандове, които да си сътрудничат и при набирането на фенове, както и да градят добра репутация. Тук отдолу съм ви дал един такъв пример как една фен страница може да оставя мнения и коментари по друга фен страница:

Тази функция може да ви от полза за привличане на трафик към вашата Facebook страница, но внимавайте да не прекалите и да почнете да спамите, защото другите Facebook модератори на страници могат да скрият публикацията ви или да я забранят и маркират като спам.

И както казахме по-горе и ако приемем че това се случи достатъчен брой пъти има дори възможност да ви изтрият и фен страницата, на което сме били свидетели доста пъти дори без явни и видими причини. Така че поддържайте смислена и нормална комуникация без да прекалявате!

Тази толкова наблюдавана цифра-„броенето на феновете ви“ също е променено в новите страници

броенето на феновете ви

Ако сте администратор на фен страница във Facebook ще можете да щракнете и да видите имената на хората, които „харесват“ вашата страница. Първият човек, който ви се появи в този списък с вашите фенове е този, който последно е натиснал бутона „Like“ на страницата ви!

Най-важната промяна, която можем да забележим тук, е че ако потребителя НЕ е администратор на съответната фен страница няма да може да вижда потребителските имена и профили, които са харесали вашата бранд страница във Facebook.

Сега тази функция и възможност е предоставена само на администратора на съответната страница, което е и по-правилното според мен.

Промени за разработчици!

Тук съм много малко компетентен и затова ще бъда доста кратък и ще кажа може би най-основното свързано с разработването и програмирането на приложения и табове във Facebook. Нека да разгледаме някои промени свързани с разработването на приложения и други подобни неща свързани с увеличаването атрактивността на фен страниците във Facebook.

Facebook „iframes“ вече не използва FBML!

От гледна точка на уеб разработчиците, това е най-голямата и най-добра промяна във Facebook, която е пусната с последното обновление на сайта. Какво означава това? Няма го повече познатия Facebook Markup Language или по известен като FBML!

Доколкото съм чувал, всеки Facebook разработчик може да ви разкаже за предизвикателствата при използването и обучението на FBML. Той е ограничен и не позволява да се изгради изцяло къстамизирано Facebook приложение за старите Facebook табове в страниците.

Точно за тази опция ще спра до тук, защото не съм много в час с програмирането на приложения за социалката, както и в използването на други програмни езици. Затова и ще ги спестя, а и това не е сайт за тесни специалисти. Който го интересува повече със сигурност знае от къде да намери добра и полезна информация.

Работа с HTML и JavaScript

От сайта, от където съм взел тази информация за новостите в дизайна и възможностите на Facebook казват, че са провели тестове и са установили, че HTML и JavaScript работят безотказно, без ограничения по отношение на „iframes“, за които стана въпрс по-горе. Даже още по конкретно, със своите тестове те потвърждават че jQuery работи перфектно в обновения Facebook.

Рамката на прозореца, който ще се показва за таба „Добре дошли“ например, не може да бъде по висок от 800 пиксела/вижте на картинката/или поне не е препоръчително!

Обощение

Ако имате сайт и го рекламирате чрез фен страница, ако сте специалист по онлайн маркетинг и промотирате ваши клиенти или сте просто социално-медиен експерт, всички тези промени би следвало да ви осигурят по-малко „празни погледи“ на вашите клиенти и читатели и да ви донесат по-голям контрол върху марката ви във Facebook популяризирана чрез фен страница.

Всички тези новости ще влязат в пълна сила на 10-ти март 2011 автоматично и тази статия мисля че ще ви даде добра насока какво точно ще се промени в профила ви ако сте един нормален редови потребител на Facebook и притежавате фен страница, също като мен!

Ето и промените обобщени накратко:

  1. Профилната снимка сега е с размер 180x540px
  2. Фото лента най-отгоре показва най-новите маркирани или изпратени снимки на случаен принцип. Тук отново напомням-внимавайте за неподходящи снимки, на които са ви тагнали във фен страницата ви. Размера на миниатюрите във въпросната лента е 96x67px
  3. Възможност за превключване на изгледа в „администраторски“ режим
  4. Филтър на стената ви за мнения на вашата Facebook фен страница:  only или by everyone.
  5. Старите табове, стоящи най-отгоре, вече са подредени вляво/под профилната ви снимка/ като се виждат не повече от 6. Също така и ако преминете в Админ изгледа ще видите и скритите постове, които сте поставили там
  6. Ако сте администратор ще можете да видите хората, които са „Харесали“ вашата фен страница, вашата марка. Ако обаче не сте администратор няма да можете да видите, хората, които са фенове на съответната страница
  7. Вашата фен страница може да „харесва“ други фен страници. Тоест можете да бъдете активни във Facebook и от името на вашата марка, а не само от вашия личен профил
  8. Възможност за мейл известия, когато потребителите ви публикуват коментар
  9. Фен страниците сега вече поддържат „iframed tab applications“
  10. Още една промяна, за която не стана много въпрос в тази статия е различният начин на преглеждане на снимките по личните профили. Не ми допада особено, но някак си може би имам нужда да свикна с него и всичко ще бъде ок!

ползвани са материали от сайта sixrevisions.com

  • 1
  •  
  •  
  • Ето някои корекции на статията коментирани във Facebook, относно iFrame-овете, любезно предоставени от Иво Илиев:

    Иво Илиев:
    Ако някой може да редактира материала – има някой грешни данни. Например не е вярно, че максималната височина на iframes трябва да е 800 пиксела – може да е колкото си поискаш без да има скролери и без да има никакви проблеми от това. Също – JQuery има ограничения. Facebook iframes никога не е използвал FBML във фен страница – до скоро нямаше iframes поддръжка във фен страниците изобщо.

    #
    Ivo Iliev Иначе за Suggest to friend – направиха го да работи ако се програмира в custom app към фен страницата, но още не ми остава време да го пробвам. Скоро завършвам един фейсбук проект и ще опитам да видя как работи там.

    #
    Hristo Stoyanov благодаря за корекциите! в превода на техническите данни имах трудности и явно не съм се справил. За височината на iFrame-a съм написал, че не е препоръчително, не че не може 🙂

    #
    Ivo Iliev не, точно обратното – препоръчително е, фейсбук devs даже го препоръчват

    #
    Ivo Iliev проблемът при размер над 800 пиксела е, че се появяват скролбарове, които допълнително намалят размера на видимата част и прецакват цялата визия на iframe-a. Разни дев-ове избързаха да пишат, че е бъг, че може само до 800 пиксела, но фейсбук веднага излязоха с официално становище и решение, което седи отдавна в документацията 🙂

    #
    Hristo Stoyanov няма да споря, защото не разбирам/както съм и написал в статията/. Само че виж изречение от оригиналната статия: The iframe window height cannot be bigger than 800px. It seems that Facebook hard-coded this value“ Но, ще го поправя щом казваш, че е препоръчително

    #
    Hristo Stoyanov Вместо да преправям статията, ако позволиш ще копирам коментарите ти от тук, за да коригирам инфото

    #
    Ivo Iliev Няма проблеми. Със сигурност в оригиналната статия са избързали със заключенията. Гарантирам (пробвал съм го, а и го има във facebook developers като информация), че може височината да е колкото си иска човек без скролове и от Фейсбук препоръчват това 🙂

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Останаха само няколко дни до края на най-голямото ни намаление - 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече →