? В този материал ще откриете:
- Кои са двете най-важни промени при размерите на изображения, текст и видео в мобилните рекламни формати на Фейсбук
- Колко ще бъде дълъг видимият текст в мобилните FB реклами
- Кое е новото правилно съотношение в размерите на изображенията, така че да не закриват важна част от снимката в рекламата ви + инструмент
- Ръководство – как да оптимизирате рекламите си спрямо новите промени
След обновения дизайн на рекламната платформа Business Manager предстои още една важна промяна. Този път във форматите за мобилна Facebook реклама.
Промените засягат както текста, така и изображенията.
Новият редизайн, който носи името FB5, има основна цел да предоставя на потребителите си “по-опростено, по-скоростно и по-завладяващо” съдържание.
Мобилните реклами в новинарският поток ще бъдат “смалени”, за да „съответстват на външния вид и усещането на новия дизайн”.
? Ето в какво точно се състоят настоящите ключови промени:
#1. По-малко видими редове с текст на мобилната версия
Преди Facebook показваше на телефоните текст с видимост от 7 реда, сега вече видимостта на текста ще бъде ограничена до максимум 3 реда.
След това ще бъдете подканени да прочетете и останалия текст (See More).
За някои добре, за други не чак толкова…
Всъщност, както ви разказахме в този материал, ограниченията не са непременно нещо лошо, напротив. Рамките могат да дадат стимул на креативното мислене.
В случая ще стане още по-важно да привлечете вниманието още в началото.
С други думи:
Вкарайте в първите 3 реда проблема / решението и офертата или направете така, че да предизвикате любопитство, за да кликнат и да научат повече.
#2. Нови размери на изображения и видеа в рекламните постове
Или по-точно имаме нови съотношения между дължина и ширина.
Тази промяна ще се отрази на начина, по който потребителите виждат снимките и видеата в рекламните линк постове. Досега те се показваха в съотношение 2:3.
Използването на този размер даваше възможност на рекламодателите да запълват целия мобилен екран. След актуализацията съотношението се променя на 4:5.
Това означава едно – свиване на рекламното пространство.
Как ще се отразят промените на рекламодателите ?
Лично аз идея си нямам, защото не мога да виждам в бъдещето, но…
Според хората на Зукърбърг, главната цел на промените при рекламните формати за мобилни устройства е да направят платеното съдържание по-малко натрапчиво за потребителите. Едно е сигурно, промени в резултатите най-вероятно ще има.
Продължаваме да плащаме една и съща цена за реклами, които ще получават по-ограничено място в мобилния нюзфийд. Това обаче не е непременно лошо…
? Ръководства за супер ефективно рекламно писане:
- Лесното за четене е адски трудно за писане!
- Увеличи продажбите си с тези 5 тактики за копирайтинг на продукти!
- Как създаваме съдържанието в lifehack.bg – система, инструменти, трикове, шаблони
- Копирайтинг: как да пишеш текст за висока ангажираност, трафик и продажби!
- Емоционален маркетинг ? практическо ръководство
Актуализациите в рекламния текст ще поставят много по-голям акцент на ударното въздействие на първите редове от рекламното послание и на изображението.
? Ръководства за създаване на супер ефективни изображения:
- 25 професионални трика за създаване на магнетични Facebook изображения!
- 13 закона на когнитивната психология, с които да ги мотивирате да действат!
- 10 супер трика за изображения, които многократно ще подсилят текста ви
- 3 ефектни начина да разкажете историята си чрез цветове и изображения
- 10-те магически принципа на визуалното въздействие
? ПОЛЕЗНО: Използвайте този калкулатор на пропорции, за да сте сигурни, че Facebook няма да прикрие част от изображенията ви при конвертирането им в новото съотношение.