Микро-копирайтинг: малките парченца текст, които ще ви донесат повече продажби

Запази за по-късно
 masterhack

Този тип текстове не са особено секси.

Не са и от тези, на които хората се възхищават.

Всъщност, ако микро-копито беше на купон щеше да стои до вратата, посочвайки на хората къде е тоалетната, докато текстовете за продажби щяха да са заети с рекламирането на продукти сред тълпата.

Но има нещо, което вероятно ви убягва…

Тези мънички фрагменти могат да окажат огромно влияние върху успеха на вашия сайт или онлайн магазин, особено ако търсите нови начини за увеличение на продажбите.

Успешните бизнеси отдавна използват „micro copy“, чрез което доста хитро влияят на клиентите, намаляват триенето и им помагат да взаимодействат по-удобно със сайта, а резултатите се изразяват в повече продажби!

В този материал ще ви разкрием скритите възможностите на това непопулярно, но много мощно маркетингово оръжие.

И по-конкретно:

  • Ще ви разкажем какво е микро-копирайтинг
  • Ще ви покажем страхотни примери, които може да копирате
  • Ще видите как микро-копито може да убеди или успокои клиентите
  • Ще ви запознаем с ефективни методи за прилагането на тази стратегия и във вашия сайт или онлайн магазин.

Простотата не е даденост. Тя е постижение, човешко намерение, откритие, любима вяра. – Уилям Гас

Микро-копирайтинг: малки думи, огромно влияние!

За основоположник на микро-копирайтинга се счита Джошуа Портър. Неговата история е изключително интересна и завладяваща.

Джошуа работил в онлайн магазин, който губил пари от неуспешни транзакции – между 5 и 10%. Не му отнело много време да разреши проблема. Направил го като добавил едно-единствено изречение, което разположил до полето за адрес. То гласяло:

🔺 Уверете се, че сте въвели адрес, свързан с кредитната ви карта!

Само едно изречение и проблемът останал в миналото.

Впоследствие това изречение спестило време за поддръжка и довело до повече приходи и увеличило транзакциите.

📜 Микро-копито е онзи малкък текст от вашия сайт или онлайн магазин, който ви помага да печелите повече пари!

Основната цел на микро-копирайтинга е да дава насоки на клиентите, да ги мотивира да действат в желаната от вас посока и да дава обратна връзка към тях, така че да завършат определено действие, без да се притесняват.

Такива могат да бъдат: добавяне на продукт в количката, стимулиране на продажбите (UpSell и Cross Sell), регистрация за бюлетин и т.н.

Казано накратко:

Микро-копито намалява триенето при покупка и бариерите пред клиента да купи продукта ни или да остави данните си за целите на нашия маркетинг.

Най-често срещаните позиции за микро-текстове са:

Съобщението за бисквитки, страниците за грешки, права за ползване, онлайн колички за пазаруване, страници с отзиви, страници за плащане (Checkout), транзакционни имейли, футър, заглавна част на сайта и др.

#1. Как да използвате микро-копи, за да мотивирате действия, свързани с поръчките и плащанията?

Ако искате повече продажби, важно е да акцентирате върху процеса на плащане (Checkout). Ако купувачите не ви вярват или изпитват някакви притеснения, те няма да купят нищо от вас.

Но как да изградите доверие чрез микро-копирайтинг?

Накарайте ги да се чувстват сигурни, когато кликват на бутоните ви! Добавете иконка за сигурност и допълнителна дума, вдъхваща безопасност.

Добавете гаранция за връщане на парите за клиенти, които не са сигурни в продукта ви и все още се страхуват да купят:

Всички клиенти харесват факта, че могат да върнат продукта и да получат парите си обратно или да го заменят, ако не отговори на нуждите им.

Ако предлагате гаранция за връщане на парите или на стоката постарайте се да направите видима тази информация.

Открояването на гаранцията чрез микро-текстове ще ви помогне да мотивирате онази част от посетителите на магазина ви, които все още се колебаят да направят последната крачка до покупката.

#2. Добавете социално доказателство, за да убедите притеснените клиенти, че си струва…

Представете си следната ситуация:

Потенциален клиент посещава вашия онлайн магазин. Разглежда продуктите, които го интересуват. Спира се на точно определен.  Разглежда снимките, прочита задълбочено информацията за продукта и решава, че цената го удовлетворява. Почти е готов да се раздели с парите си!

Точно в този момент емоциите му започват да се запалват и готовността за покупка се увеличава. Но човекът все още има дилема! Опитва се да намери още малко рационални причини, които да го ангажират изцяло с вземането на решение (за да оправдае болката от харченето).

На помощ идва социалното доказателство. Точно тук му е мястото:

То е чудесен начин да осигурите допълнителна мотивация в този сублимен микро-момент, за да помогнете на купувача да завърши поръчката.

#3. Покажете, че ще им помогнете, когато имат нужда от подкрепа при проблем или възражение

Често се случва клиентите да имат важен въпрос, който искат да зададат преди да купят продукта. Ако веднага не открият как и къде могат да попитат, вероятно ще напуснат сайта и повече няма да се върнат.

Още по-неприятно е да зададат въпроса си на ваш конкурент.

Това пречи на продажбите. Особено на импулсивните.

Затова направете подкрепата си видима за клиентите.

Гарантирайте им бърз достъп до нея чрез: live чат, бутон за Messenger, телефон на видимо място или форма за контакт.

#4. Обяснете им защо се нуждаете от лична информация

Голяма част от клиентите не обичат да предоставят личната си информация и се притесняват, когато в онлайн магазин им я поискат.

Може би са били измамени в миналото или го намират за твърде лично.

Най-доброто решение е да обясните по ясен начин защо имате нужда от определена информация. Ето и един чудесен пример от Facebook:

#5. Разяснете ползите от създаването на акаунт

Създаването на акаунт / профил е причината номер две (след цената), заради която хората не завършват поръчката си.

Ако е възможно, дайте им възможност да купуват, без да създават такъв.

Ако услугата ви изисква регистрация, може да обясните каква е ползата от създаването на акаунт. Вижте примера по-долу.


💥 Насочете прожекторите към всяко едно предложения за добавена стойност в целия ви сайт!

Сигурно пазаруване, безплатна доставка за всички поръчки или безплатна доставка за поръчки над „х” лева, както и гаранцията за връщане на парите или замяна на стоката. Това са едни от най-важните примери за добавена стойност, които е редно да фигурират във всеки онлайн магазин.

Като собственик на такъв вие сте наясно с тези предимства.  Но новият клиент няма абсолютно никаква представа за тях.

🏆 Покажете добавената стойност, която давате още в началната страница:


🏆 Покажете я и в количката и на checkout страницата:

Категориите в един сайт или онлайн магазин също са част от микро-копито:

#6. Подобрете навигацията и менютата: изпишете категориите по правилния начин!

Дори и най-малкото разминаване може да обърка клиентите. Улеснете ги максимално. Нека да е ясно какво ще намерят зад всяка категория.

Помогнете им бързо и лесно да намерят това, което търсят.

Не се мъчете да бъдете креативни. Бъдете конкретни!

Един от най-добрите начини е да назовете категориите си въз основа на това, което посетителите ви търсят най-много. Може да получите тези данни от Google AdWords, Google Analytics или да проучите ключовите си думи.

#7. Мотивирайте клиентите да търсят и намират по-бързо желаните от тях продукти чрез микро-копи

Има магазини, в които търсачката не се използва толкова често, но в други (с повече продукти) тя е задължителна и трябва да изпъкне.

 Подобрете видимостта и чрез:

  • видима лента за търсене
  • предложения за търсене в търсачката

Удобно допълнение към търсачката е автоматичното завършване на предложенията. Когато клиент въведе няколко букви, търсенето автоматично показва всички продукти, които имат тези букви в името:

Това помага на купувачите да намерят продукта ви много по-бързо, което може да доведе до по-големи реализации и повече продажби.

 #8. Покажете им, че сте на линия, за да им помогнете

Уверете се, че вашите клиенти знаят къде, как и кога сте на разположение, за да им помогнете. Колкото по-рано получат отговор на своите притеснения или възражения, толкова по-големи са шансовете да купят. За целта:

 ☎️ Покажете информацията за контакт в заглавната част на сайта:

#9. Използвайте продуктовите страниции, за да им дадете отговорите, от които имат нужда

Обикновено най-важните въпроси се появяват, когато разглеждаме продукт, който искаме да купим. Ще ми пасне ли на стаята, как се поддържа, колко расте, как да го поливам, живее ли дълго, как се наторява и т.н?

Ако клиентите не получат отговори на тези въпроси се разколебават.

 #10. Направете страницата за контакт удобна и приветлива

Неудобните страници за контакт обикновено дразнят потребителите и съвсем логично не ги използват и напускат магазина. Ето един добър пример:

Бързо, лесно и удобно, нали?

 #11. Подарете им усмивка със страниците 404

Колкото и добре да е конфигуриран един онлайн магазин, от време на време някой клиент ще се озове на страницата за грешка 404. Най-вероятно е въвел URL адреса неправилно или връзка не е актуална.

Когато това се случи клиентът може да реши, че магазинът е повреден и или ненадежден. Това обикновено не е добре!

Вместо да изпускате клиенти и по този начин, може да използвате тези страници като възможност да ги накарате да се усмихнат (изображния), да се свържете с тях или да им предложите допълнителни продукти.

Още ресурси за повече продажби:

🔰 Как да пишете перфектни микро текстове

  • Използвайте думите на вашите клиенти.

Помислете за думичките, които най-често се повтарят във въпросите или възраженията им: за какво ви питат, от какво се оплакват, какво търсят най-често, какви функции желаят. Има ли конкретни думи, които по-честичко използват?  Запишете си ги и ги използвайте!

Това ще накара клиентът да се почувства все едно го разбирате.

  • Не забравяйте за свързващите думи.

Малка разлика във формулировката може да помогне на онлайн магазина да изглежда по-естествено и лично. Ето и няколко примера:

Количката е празна >> Количката Ви е празна

Изберете продукт >> Моля, изберете си продукт

Брой артикули в количката >> Добавихте Х броя в количката си

Прочетете примерите на глас. Звучат ли ви естествено?

Говорете им като на човек:

❌ Не казвайте: Системата обработва поръчката ви.

✅ Кажете: Работим върху по-бързото изпращане на вашата поръчка.

❌ Не казвайте: Потвърждението на поръчката е изпратено на имейла ви
✅ Кажете: Изпратихме потвърждение на поръчката на имейла ви.

За компании, които са 100% дигитални е особено важно да се вкара човешкото усещане и отношение. Помислете само колко пъти сте изпратили формуляр за контакт и не сте били сигурни, че е доставен. Или пък онези десетки категории, които се опитвате да разгледате и не разбирате изобщо за какво става въпрос. Всичко това може да бъде решено чрез микро-текстовете в сайта ви. Те са табелките на партито ви, които сочат къде се намира тоалетната, къде е банята, в която да си измиете ръцете и т.н.


Е, какво мислите за микро-копирайтинга: използвате ли го?

Споделете мнението си в коментарите отдолу:

📦 Ресурси:

  • Част от изображенията са от темата за WordPress и Woocommerce магазин WonderShop, която е много добре оптимизирана.
  • Още по темата за Микро-копи може да видите примери и да научите тактики в книгата Micro-copy, Niaw de Leon

  • 45
  •  
  •  
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

 

Най-голямото намаление за MasterHack е отново тук + ПОДАРЪКНаучи повече →