Хазартната индустрия продължава да е една от най-успешните в последното десетилетие. Приходите им са рекордни през последните пет години и тенденцията към още една успешна година не са далеч от хоризонта.
Нека не забавяме, че това е индустрия, която остава пряко зависима от аудиторията, а броят официални и лицензирани букмейкъри в света допринасят за съвършената конкуренция, като именно тя е добре дошла за аудиторията – към този момент се измерва в милиони.
От една страна изискването за успех е насочено към създаването на иновации, интегрирането на нови функции, редуцирането на риска и правилното ориентиране в безкрайната спортна индустрия.
Другата линия за успех е правилният маркетинг.
След като говорим за развлекателна индустрия, трябва да се досещаме, че тук привличането на аудиторията не е агресивно, а интерактивно, привлекателно и вълнуващо.
Дори и това да ни се струва лесна задача, създаването на правилна и качествена реклама идва с редица условия и изисквания.
Хазартният сектор има редица наложени правила, а ако разгледаме ревюто на бранда Bwin тук – https://efirbet.com/bwin/ ще открием, че неговите методи са водещи на пазара и често са аналог за качество.
Последната голяма новина от австрийския бранд идва с обявяването на нов рекламен договор с UEFA, който ще позволи на букмейкъра да постави своето лого в Лигата на конфедерациите.
Говорим за нов турнир, който тепърва ще се налага и инвестицията е повече от оправдана, но в никакъв случай не трябва да се смята за евтина. Смелият ход ще донесе необходимите успехи на бранда, особено след като логото ще се вижда по всички стадиони. Знаете ли колко пъти един зрител вижда лого или реклама на букмейкър по време на 90-минутна футболна среща?
Числото е четири цифрено, но най-важното е, че самата реклама остава подсъзнателно и нито се натрапва, нито предизвиква внимание.
През 2018 г. същият бранд направи една нечувана кампания, като създаде рекламен клип от 2 минути и половина, а главните герои бяха Диего Марадона, Кафу, Ефенберг и още много други. Идеята прави една кратка препратка към кражбата на купата от Великобритания, но с тази разлика, че букмейкърът беше създал една приятна загадка за феновете с въпроса „Кой открадна купата?“. Победителят определено не остана разочарован, от аналитичната мисъл, а отзвукът от цялата кампания беше повече от успешен.
Нека не забравяме, че логото може да се постави и върху екипите на отборите, като най-често можем да открием, че става въпрос за футбол, но на север, където официалният спорт е по-скоро хандбал, фокусът е по-различен. Добрият букмейкър винаги намира правилната посока, за да се рекламира.
Социалните мрежи все повече изместват родния ефир, а онлайн медиите продължават да дават необходимите резултати, особено след като са далеч по-достъпни, там ще забележим поставянето на банери, предоставянето на по-добри условия за клиентите, които пристигат от определен сайт и още много други. Не са и малко партньорствата между спортните анализатори от същите медии и самите букмейкъри.
Трябва да признаем, че връзката между двете страни става все по-силна с афилиейт програмите, които също получават особено внимание.
Спортът е сферата, в която се създават герои, а те имат милиони последователи в своите социални профили, техните екипи имат стойности, а последователите им копират всичко от прически и татуировки до начина им на живот. Как могат да се използват от тази индустрия?
Първо ще имат определена роля в рекламните кампании и второ – могат да се превърнат в посланици на даден бранд.
Такива са Бекъм, Неймар, Роналдо и Буфон. Всички имаха профили в покер секцията на някои брандове и можеха да бъдат открити от останалите клиенти, както и дори да играете с тях. Тук е моментът, в който ще признаем, че Буфон не е добър на блъфовете – статистиката го издава.
Каква е есенцията за успешна реклама и правилно позициониране в необятното пространство – дигитално и реално такова? Отговорът се крие в ясното послание към играчите, подчертаването на развлечението и най-вече предоставянето на кратка, ясна и точна информация.
Ако си спомняте рекламата за функцията кеш-аут – изтеглянето на залога, рекламата представляваше 30-секундно клипче, в което запалянко гледа как е на път да изгуби срещата, докато октоподът до него не изтегли залога.
Нямаше нужда от обяснения или описание, а просто показване на функцията, в самата платформа се предоставяха дори примери, но по-важно беше началното послание и то си свърши работата.
Маркетинг полето на тази индустрия се обвързва с реклама, спонсорство на различни отбори, избирането на посланици или лица за определена кампания, придружени със силно присъствие в онлайн сектора.
Най-важното е, че точно тази индустрия е отговорна за създаването на някои от най-важните реклами – в миналото това беше запазена марка на безалкохолните напитки, но днес щафетата е поета от далеч по-добрите в този сектор. Все по-често се прокрадва едно неписано правило, което гласи, че ако гледате добра реклама, тя най-вероятно е на букмейкър.