Искате ли да сте единствения, който прави това, което прави?
Дейвид Перел го нарича личен монопол.
Луис Грение му вика радикална диференциация…
Не знам кое е по-точното определение, но знам че самият аз го практикувам от години.
Следвам тази концепция, защото тя създава уникална пресечна точка между знанията и уменията на даден човек, с които никой друг не може да се конкурира.
В Мастърхак и Лайфхак се стремим да осигуряваме на своите читатели различни рамки за изграждане на собствен личен монопол и инструменти за изпълнение на тяхната собствена визия.
С други думи: зареждаме ги с идеи, стратегии и тайни, все още непознати за останалия свят чрез своята необикновеност и специфичност (не може да намерите друго място като това).
Как го направихме?
Търсим и намираме определен тип амбициозни хора, готови да отделят по 1 лев / ден, за да се научат да пишат / продават / водят / успяват.
Когато тези хора и Мастърхак се срещнат, се случва магията…
Но да поговорим и за вас…
Как да изградите своя личен монопол?
Как да доминирате на пазара си…?
Ето и цялата концепция в един поглед 👇🏻
Комбинацията е следната – трябва да сте:
- Необичаен: умения, знания или концепции, които не са често срещани заедно
- Специфичен: колкото по-специфична е информацията, с която разполагате, толкова по-добре
- Допълващ: умения, които се заздравяват и укрепват взаимно (категорията ни психология, допълва тази за маркетинг)
- Експериментален: умения и ноу-хау, придобити чрез личен опит
Личният монопол е уникалната пресечна точка между вашите умения, интереси и личностни характеристики, с които можете да се прочуете като най-добрия практик и мислител по дадена тема.
Интернет възнаграждава по уникален начин хората с лични монополи, защото възнаграждава диференциацията.
Но както глобалните пазари увеличават предимствата на личния монопол, защото всеки творец може да разпространява идеите си сред световната аудитория, така и затрудняват създаването на такъв поради ново възникващата конкуренция.
ВАЖНО: вашият личен монопол трябва да отразява вродените ви интереси, а не това, което смятате, че светът иска.
Има две причини за това:
- Ако не сте очаровани от това, за което говорите и пишете, няма да сте на световно ниво в него.
- Поради огромния мащаб на интернет, аудитория за почти всяка популярна тема има в милиони. И ако преследвате някаква тенденция, вече сте се загубили в тълпата.
Изградете такъв набор от умения, който да кара хората да казват:
„Никога досега не съм срещал човек като теб“.
Уменията ви трябва да са необичайни, допълващи се и специфични.
Някои Лични монополи са по-ценни от други.
Затова:
- Мислете като инвеститор.
- Изберете малък, но постоянно разрастващ се пазар.
- Научете всичко, което можете, за него.
Натрупайте експертен опит, преди да дойдат другите заселници. Всичко, от което се нуждаете е малко, но доходоносно парченце интелектуална недвижима собственост (задължително вижте това).
Без значение къде ще се установите, фините промени в позиционирането ви могат да създадат огромни разлики във финансовите ви резултати.
Ако личният ви монопол не е очевиден веднага, това не е проблем.
На повечето хора им трябват около пет години, за да открият своя (на мен точно толкова ми стигнаха).
Сещате ли се за статуята на дамата с везните и завързаните очи – Лейди правосъдие? Всъщност, в началото тя не е била с вързани очи.
Превръзка ѝ слагат едва през 16 век.
Много хора си мислят, че това символизира, че правосъдието е сляпо.
Истината е, че превръзката цели да покаже, че истинското правосъдие не се влияе от това, което виждат очите, не се влияе от въшните фактори.
Какво искам да кажа с това?
При много от принципите в живота, при повечето от стратегиите в бизнеса, при сложната лихва дори, трябва да имате вяра в процеса, защото в началото няма да виждаме напредъка.
Ако базирате избора си на доказателствата, на това, което можете да видите, ще се прецакате. Трябва да базирате избора си на своята философия – на това, което знаете, а не на това, което виждате, защото в началото напредъкът няма да прилича много на напредък.
Точно тук идва и силата на експоненциалното мислене.
Докато търсите, удвоете идеите, които ви пленяват, комплиментите, които ви правят, и проектите, по които ви харесва да работите.
След това споделете най-доброто от това, което сте научили онлайн.
Пишете за всеки аспект на вашия личен монопол, документирайте процеса: за хората, концепциите, историята. Всичко.
След това убедете читателите си да преминат по моста между общия публичен и вашия частен личен монопол.
- Изградете свой собствен път, вместо да копирате това, което правят останалите (който следва модата, вижда само задника ѝ).
- Работете по амбициозни проекти. Изучавайте неизследваните пресечни точки на идеи и откривайте въпросите, които хората задават, но на които никой друг не отговаря.
И помнете:
Съществува огромна интелектуална граница, която само чака да я откриете. И когато се установите по нейните земи, ще изградите своя личен монопол.
Успех 🙂
Препоръчани ресурси:
- Време е да станеш НЕПОПУЛЯРЕН – разбий оковите на стандартното мислене
- Как да изчислиш стойността на своето време – практическо ръководство + работен шаблон!
- Как да осъществите и най-откачените си идеи – практически наръчник за реализация
- Как да направите пълна промяна в кариерното си развитие, за да намерите смисъл [мини курс]
- Как да намериш дълбоко скрития мотив, който ще те направи истински щастлив
❤️ Тази статия е написана с любов и грижа, използвайки ноу-хауто ни за създаване на най-полезното съдържание на български.
Използвани източници:
- https://www.masterhack.bg/
- https://www.everyonehatesmarketers.com/
- https://goodbetterbest.substack.com/
- https://perell.com/