ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Как да създадете своя личен монопол – концепцията на Дейвид Перел


Запази за после

Искате ли да сте единствения, който прави това, което прави?

Дейвид Перел го нарича личен монопол.

Луис Грение му вика радикална диференциация

Не знам кое е по-точното определение, но знам че самият аз го практикувам от години.

Следвам тази концепция, защото тя създава уникална пресечна точка между знанията и уменията на даден човек, с които никой друг не може да се конкурира.

В Мастърхак и Лайфхак се стремим да осигуряваме на своите читатели различни рамки за изграждане на собствен личен монопол и инструменти за изпълнение на тяхната собствена визия.

С други думи: зареждаме ги с идеи, стратегии и тайни, все още непознати за останалия свят чрез своята необикновеност и специфичност (не може да намерите друго място като това).

Как го направихме?

Търсим и намираме определен тип амбициозни хора, готови да отделят по 1 лев / ден, за да се научат да пишат / продават / водят / успяват.

Когато тези хора и Мастърхак се срещнат, се случва магията…

Но да поговорим и за вас…

Как да изградите своя личен монопол?

Как да доминирате на пазара си…?

Ето и цялата концепция в един поглед 👇🏻

Комбинацията е следната – трябва да сте:

  • Необичаен: умения, знания или концепции, които не са често срещани заедно
  • Специфичен: колкото по-специфична е информацията, с която разполагате, толкова по-добре
  • Допълващ: умения, които се заздравяват и укрепват взаимно (категорията ни психология, допълва тази за маркетинг)
  • Експериментален: умения и ноу-хау, придобити чрез личен опит

Личният монопол е уникалната пресечна точка между вашите умения, интереси и личностни характеристики, с които можете да се прочуете като най-добрия практик и мислител по дадена тема.


Интернет възнаграждава по уникален начин хората с лични монополи, защото възнаграждава диференциацията.

Но както глобалните пазари увеличават предимствата на личния монопол, защото всеки творец може да разпространява идеите си сред световната аудитория, така и затрудняват създаването на такъв поради ново възникващата конкуренция.

ВАЖНО: вашият личен монопол трябва да отразява вродените ви интереси, а не това, което смятате, че светът иска.

Има две причини за това:

  • Ако не сте очаровани от това, за което говорите и пишете, няма да сте на световно ниво в него.
  • Поради огромния мащаб на интернет, аудитория за почти всяка популярна тема има в милиони. И ако преследвате някаква тенденция, вече сте се загубили в тълпата.

Изградете такъв набор от умения, който да кара хората да казват:

“Никога досега не съм срещал човек като теб”.

Уменията ви трябва да са необичайни, допълващи се и специфични.

Някои Лични монополи са по-ценни от други.

Затова:

  • Мислете като инвеститор.
  • Изберете малък, но постоянно разрастващ се пазар.
  • Научете всичко, което можете, за него.

Натрупайте експертен опит, преди да дойдат другите заселници. Всичко, от което се нуждаете е малко, но доходоносно парченце интелектуална недвижима собственост (задължително вижте това).

Без значение къде ще се установите, фините промени в позиционирането ви могат да създадат огромни разлики във финансовите ви резултати.

Ако личният ви монопол не е очевиден веднага, това не е проблем.

На повечето хора им трябват около пет години, за да открият своя (на мен точно толкова ми стигнаха).

Сещате ли се за статуята на дамата с везните и завързаните очи – Лейди правосъдие? Всъщност, в началото тя не е била с вързани очи.

Превръзка ѝ слагат едва през 16 век.

Много хора си мислят, че това символизира, че правосъдието е сляпо.

Истината е, че превръзката цели да покаже, че истинското правосъдие не се влияе от това, което виждат очите, не се влияе от въшните фактори.

Какво искам да кажа с това?

При много от принципите в живота, при повечето от стратегиите в бизнеса, при сложната лихва дори, трябва да имате вяра в процеса, защото в началото няма да виждаме напредъка.

Ако базирате избора си на доказателствата, на това, което можете да видите, ще се прецакате. Трябва да базирате избора си на своята философия – на това, което знаете, а не на това, което виждате, защото в началото напредъкът няма да прилича много на напредък.

Точно тук идва и силата на експоненциалното мислене.

Докато търсите, удвоете идеите, които ви пленяват, комплиментите, които ви правят, и проектите, по които ви харесва да работите.

След това споделете най-доброто от това, което сте научили онлайн.

Пишете за всеки аспект на вашия личен монопол, документирайте процеса: за хората, концепциите, историята. Всичко.

След това убедете читателите си да преминат по моста между общия публичен и вашия частен личен монопол.

  • Изградете свой собствен път, вместо да копирате това, което правят останалите (който следва модата, вижда само задника ѝ).
  • Работете по амбициозни проекти. Изучавайте неизследваните пресечни точки на идеи и откривайте въпросите, които хората задават, но на които никой друг не отговаря.

И помнете:

Съществува огромна интелектуална граница, която само чака да я откриете. И когато се установите по нейните земи, ще изградите своя личен монопол.

Успех 🙂

Използвани източници:

  • https://www.masterhack.bg/
  • https://www.everyonehatesmarketers.com/
  • https://goodbetterbest.substack.com/
  • https://perell.com/

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

🎯   За Реклама


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
- 45 % ОТСТЪПКА
Абонамент за 6 месеца + достъп до всичко + подаръци и отстъпки за над 150 лв!
10
дни
10
часа
10
минути
10
секунди
- 45%
СПЕСТИ НАД 150 ЛВ
10
дни
10
часа
10
минути
10
секунди