ВЛЕЗ В КЛУБА

Новият iOS 15 ще промени имейл маркетинга! Научете как да се адаптирате към промените

  •  
  •  
  •  

Запази за после

Неприятна изненада от Apple…

Точно решихме да наблегнем на имейл маркетинга като основен канал за комуникация, след iOS14 и ограниченията за Facebook рекламите и дрън…

Нов ъпдейт от Apple, който този път удря имейлите!

Съвсем наскоро компанията представи най-новата iOS 15 за телефони, която ще бъде пусната през есента. Повечето от новите ѝ функции са свързани със защитата, проследяването на данни и сигурността на потребителите.

Две от тях ще окажат значително въздействие върху имейл маркетинга:

  • “Mail Privacy Protection”
  • “Hide My Email”

Дали имейлите ще бъдат прецакани?

Може би да, може би не чак толкова…

Това, което казват от Apple за iOS 15 е, че ще дадат на ползвателите на имейли вариант да зареждат отдалечено съдържание в защитен (private) режим, който им позволява да не разкриват своите IP адреси.

Уточнение:

Може би някои от вас ще се запитат: защо IP адресът на потребителя е необходим за проследяване на процента на отваряне – анонимно или не, проследяването би трябвало да работи, тъй като уникалният идентификатор обикновено е в рамките на URL адреса, а IP адресът не е необходим?

Възможният отговор:

Тази актуализация ще се прилага за потребителите на приложението за електронна поща на Apple, а то най-вероятно няма да докладва събитието (отваряне) обратно към ESP + също така ще скрие IP адреса.

Може би се питате:

Колко хора в България използват iPhone?

Разбира се, не мога да ви отговоря с точност на този въпрос, но мога да ви споделя статистиката за САЩ от 2021.

От нея (по мое мнение) извадете 50%:

*ако имате друго мнение, споделето го в коментарите.

източник


Как iOS15 ще повлияе на имейл маркетинга?

Чрез двете си нови функции, които ще разгледаме!

Hide My Email

Това е нова функция на Apple, налична в iOS 15, която ще позволява на потребителите да се регистрират за най-различни мейл оферти с генериран от Apple произволен имейл адрес вместо с истинския имейл на човека.

След това Apple ще препраща имейлите в основния имейл акаунт на ползвателя. Потребителите могат лесно да изтрият този нов имейл адрес и по този начин да предотвратят разпространението му в мрежата.

И най-болезненото за нас – не можем да изпращаме последващи имейли на този човек, просто защото имейла, който е ползвал не съществува.

Hide My Email поставя няколко проблема пред онлайн търговците:

Първо, няма лесен начин да се разбере дали регистрираният нов имейл адрес е легитимен акаунт, автоматично генериран или фалшив.

Това ще доведе до проблеми с доставянето на имейлите, тъй като абонатите могат бързо да изтрият автоматично генерирания имейл адрес, което води до увеличаване на броя на върнатите съобщения (bounce rate).

Казано накратко:

Apple ще позволи на потребителите да си измислят произволни имейли, когато се регистрират за бюлетини, след което ще ги изтриват.

Ресурс: ако вашият все още е реален и търсите полезен бюлетин, който да следите, препоръчвам ви да се абонирате за този.

Как това ще се отрази на имейл маркетинга ви?

Преди всичко ще бъдат засегнати много от автоматизираните процеси, свързани с имейл маркетинга (изоставена количка, ре-анагжиране).

Маркетингът ни за задържане (Retention) и повторно ангажиране на потребители (Ремаркетинг), който зависи от процента на отворените писма като показател за ангажираност, ще се нуждае от актуализиране.

Ще бъде “ударено” и проследяването на доставката на имейлите, което показва степента, до която имейлите достигат до получателите.

Това ще се отрази и на хигиената на имейл списъците.

Това е важно, защото по този начин определяме до каква степен даден наш абонат действително отваря имейлите, които му изпращаме и на база на това премахваме неактивните адреси, които само пълнят листа.

В повечето инструменти за имейл маркетинг вече има опция автоматично да се изтриват абонати ако не са отваряли имейлите ви определен брой месеци. При нас например, сме настроили този период да е 6 месеца.

Новият iOS15 има и още “бонуси” за нас:

Освен деактивирането на проследяването на отворените писма, в iOS 15 географското сегментиране на базата на IP адрес ще бъде безполезно, ако получателите са избрали да не показват истинските си IP адреси.

Да обобщим:

С Mail Privacy в най-новия ъпдейт iOS 15 маркетолозите вече няма да виждат отварянето на имейли за потребителите, които са активирали тази защита.

Същото е като рекламите при iOS 14, само че за имейли.

Това ще създаде следните проблеми за онлайн бизнеса:

  • Няма да можете да проследявате честотата на отваряне на имейли в устройствата с IOS – т.нар. показател Open Rate.
  • Няма да можете да тествате различни заглавия (subject line) за една и съща имейл кампания, защото софтерът няма да знае кой е отворил предния имейл, за да му изпрати втори с различното заглавие.
  • Сегментирането въз основа на географски признак ще бъде по-трудно

Разбира се, това има и добра страна (изсмуках си го от пръстите):

  • Изграждането на реални и легитимни списъци с имейли ще стане още по-важно.
  • Все още можем да си проследяваме и комуникираме нормално с онези потребители, които не са на iOS, а ползват Андроид.
  • Лошите спам практики ще се ограничат, до някъде.
  • Персонализацията на имейлите ще бъде ключът
  • Т.нар. “zero party” данни ще стават все по-важни

Как да адаптирате имейл маркетинга си за iOS15

Какво означават тези ограничения за маркетолозите и за хората, които използват имейл маркетинга за основен канал за продажби?

Доставчиците на мейл услуги като Mailchimp, ActiveCampaign и т.н. вероятно ще вмъкват 1-пикселово изображение в изходящите имейли (тракинг).

То ще проследява дали получателят отваря имейл и колко често. Така ще се отчитат уникалните и общи проценти на отваряне (open rate).

Парадоксално, нали?

Единият им ъпдейт ограничава Facebook пиксела, другият им насърчава ESP провайдърите тепърва да го внедряват…


Очаква се пълното пускане на новия iOS 15 да стане през есента, най-вероятно през септември или октомври.

Това ни дава няколко месеца за подготовка.

Ето какво можете да предприемете през това време:

  • Започнете A/B тестове на заглавията на имейлите за основните си автоматизации, за да намерите печелившата версия преди новостите.
  • Измерете кои заглавия привличат най-много кликове и ако има модел, използвайте го за бъдещите си имейли.
  • Наблегнете на кликовете и ангажираността със съдържанието на имейла, защото тези показатели ще стават все по-важни.
  • Изчистете списъците си от неактивни контакти още сега, тъй като по-късно няма да можете да използвате данните за честотата на отваряне, за да управлявате неактивните и фалшиви абонати.
  • Разширете сегментите, базирани на ангажираността – сегментите, базирани на ангажираност вече не могат да зависят само или главно от процента на отваряне. Трябва да разширите критериите, за да включите кликвания и активност при покупка. Количеството на контактите, които отговарят на тези критерии, естествено ще бъде по-малко след актуализацията, но това е добър начин да продължите да разполагате с високо таргетирани сегменти за ангажираност.
  • Използвайте нови канали за комуникация и маркетинг – SMS и push нотификации, могат да ви помогнат да разширите обхвата си.
  • Адаптирайте се, бъдете креативни – клише е, но остава ли ви друго? Трябва активно да търсим нови начини за предоставяне на стойност на нашите клиенти, тъй като крайната цел са продажбите, а не процентът на отворените имейли.

Оптималният вариант е да въведете тези промени преди есента, за да можете да изгладите всички проблеми, докато все още имате време.

Имейл маркетингът след iOS15

Е със сигурност това не е края на света.

Особено за България, това е проблем, но не чак толкова голям заради повечето използвани Андроид телефони.

И все пак не е за подценяване, тъй като все повече хора избират iPhone.

Повечето платформи за автоматизация на имейл маркетинг вече работят по по-устойчиви начини, които ще ни позволят да разбираме по-добре своите клиенти, независимо от промените.

Ще видим и как потребителите на Apple Mail действително ще използват актуализациите на iOS 15 и как това ще се отрази на кампаниите ни.

Но едно е сигурно: вместо просто да чакаме и да наблюдаваме, сега е моментът да се подготвим и да се адаптираме.

Предстои да се случат още много промени в областта на защитата на личните данни, а влакът току-що е напуснал своята дигитална гара…


[P.S.] Ако ви е харесал този материал, моля оставете вашия отзив в коментарите под него или го споделете в любимите си социални мрежи. Благодарим ви за подкрепата!


  •  
  •  
  •  
Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Всяка седмица над 15 000 предприемачи и експерти го очакват с нетърпение
Едни от най-успелите хора в България четат този имейл бюлетин:
Едни от най-успелите хора в България четат този имейл бюлетин:
+ полезен подарък