Идеалните дължини на всичко, което споделяш в интернет

статуси в социалните мрежи,размери,дълрлжина

В тази статия ще намерите точен отговор на следните въпроси:

  • Идеалната дължина на статус във Facebook?
  • Колко символа е добре да бъде този в Twitter?
  • Дали дългите постове в Google+ са ефективни?
  • Перфектната дължина на едно заглавие?
  • Колко думи съдържа добрата публикация?
  • Колко дълъг е перфектния първи параграф?
  • Колко дълъг е перфектния подкаст?
  • Каква е оптималната дължина на презентациите?
  • Дължината на перфектния статус в LinkedIn е?
  • Оптималният размер на снимка за Pinterest е?

Случвало ли ви се е да пишете статия, мейл или статус за някоя социална мрежа и да си помислите: Трябваше ли наистина да пиша толкова много? Всички искаме да се откроим в интернет, където разпространяваме работата или демонстрираме личността си, затова и трябва да ни пука дали го правим по правилния начин.

Любопитно е обаче да разберем коя по дяволите е идеалната дължина на текстовете, които създаваме за нашите публикации, постове и писма?

И въпреки, че ако трябва да дадем еднозначен отговор на въпроса: Колко трябва да е перфектната дължина на….?, отговорът би бил “зависи“, в следващите редове ще намерите някои от най-ефективните практики доказани чрез десетки тестове за оптималната дължина на всичко, което пишем онлайн.

Да, съществуват солидни изследвания, които показват каква реализация получават статиите в блога ни, туитването и публикуването на статуси с определени дължини.


Не губи време да гадаеш – това са дължини на всичко, което споделяш:

Следва по-подробен анализ на най-важното, което учените и специалистите по онлайн маркетинг са открили, за оптималната дължина на всичко в интернет:

 icon-twitter-square  Идеалната дължина на статус в Twitter е до @100 символа

Трябва ли да вярвате на някого, когато става въпрос за съвети относно идеалната дължина на един туит или какъвто и да е статус? Преценете сами!

И все пак, най-добрите практики тук идват от изследване на Buddy Media, които откриват, че се получава пресечна точка между  ангажирането на туита ви и останалите потребители, най-вече тогава, когато статуса ви е с дължина около 100 символа.

Ядрото на взаимодействие в тази социална мрежа изповядва мантрата, че творчеството обича простотата и минимализма. Затова и туитовете са ограничени на 140 символа, за да могат да са лесно достъпни и да се консумират навсякъде.

Разбира се, няма магическа дължина на туитовете.

Макар че в още по-нов доклад, Buddy Media разкривате, че статуси в туитър по-къси от 100 символа получават 17% по-висока ангажираност.

Изследването на тази агенция съвпада до голяма степен и с това на друга – Track Social, която проучва 100 много популярни марки в Twitter.

tweetlength102912sk

Track Social също стига до извода, че перфектната дължина на един туит е около 100 знака. Техния анализ забелязва скок в ретуитовете сред статусите, които са с дължина между 71 и 100 знака. А тези наистина кратки изявления се оказват напълно достатъчни, за да се каже нещо стойностно, което останалите да ретуитнат или да коментират.

Вижте още и → Как да създадете перфектната снимка за профила си в Twitter icon-external-link

 icon-facebook-square  Идеалната дължина на Facebook пост е по-малко от 40 символа

Да, 40 знака изобщо не са много! На някой дори биха им се сторили прекалено малко. Но 40 е числото, което популярния блогър Джеф Буллас намира за най-ефективно в своето изследване, включващо по-малки брандове активни във фейсбук.

Той измерва ангажираността на статусите чрез броя на like-овете и коментарите, а получения резултат е 86% по-висок ангажимент от потребителите към постове с до 40 символа, спрямо останалите, по-дълги статуси.

Още един любопитен факт от същото проучване е, че от дължината на всички публикации, групата на 40-те знака е само 5% от общия брой статуси.

Други специалисти твърдят, че статуси с 80 или по-малко знака получават 66% по-висока ангажираност. Нас не ни остава нищо друго, освен да изпробваме сами тези два оптимални варианта и да ги сравним.

TheinternetIsAZoo-e1413838839489

Кликнете върху инфографиката, за голям размер

За перфектен статус вижте още и → Всички размери във Facebook на едно място  icon-external-link


Твоите неуспешните статуси приключват сега! Продължаваме със свръх любопитните данни:

Keep-Facebook-posts-short

Независимо дали ще пускате публикации във facebook с дължина до 40 или до 80 символа, много други авторитетни проучвания през годините потвърдиха, че по-късите статуси са много по-добри за тази социална мрежа.

Едно изследване, в което те наблюдават около 120 млрд. Facebook импресии, BlitzLocal установяват, че ангажираността започва да намалява с увеличаването дължината. Конкретни данни от тези техни заключения показват значителни предимства за статуси под формата на въпрос, които са с дължина между 100 и 119 знака.

Pic1


Вижте още и → Повишите ефективността на вашите Facebook статуси с 275% icon-external-link

 icon-google-plus-square  Идеалната дължина на Google+ заглавие е по-малко от 60 знака

За да максимизирате удобството при четене и външния вид на вашите публикации в Google+, може би ще пожелаете да съберете текста на един ред. Demian Farnworth от Copyblogger изследва оптималните варианти за ефективна публикация в G+ и установява, че заглавията там не бива да надвишават 60 символа.

Screen-shot-2014-03-27-at-8.02.24-PM Ето един пример какво точно има предвид Демиан. Статусът на снимката отдолу има заглавие, съдържащо точно препоръчваната бройка до 60 знака:

Този пост поддържа линия до 60 символа, което му позволява да се събере само на 1 ред, а това определено го прави и по-удобен за четене.

Ако заглавието ви не може да се събере само на един ред, Демиан ни съветва да преминем към план Б, а именно: напишете страхотно първо изречение!

При последното си обновяване, Google промениха оформлението на постовете, така че да виждате само 3 линии от цялата публикация, преди да кликнете на връзката “Read more”. С други думи, първата ви сентенция трябва да бъде увлекателна и закачлива, за да накарате хората да кликнат на линка  “Read more”.

Ето и убийствения пример на Демиан за план Б:

20130826-4По отношение на оптималната дължина на целия пост в Google+, тя е средно 156 знака, според Qunitly Research.

Копаейки още по-надълбоко, Qunitly Research откриват, че много висока ангажираност спрямо други дължини на статуси се получава при постове съдържащи 442 знака.

За още по-атрактивен статус в Google+, вижте тук icon-external-link , а по отношение значението на Google+ от SEO гледна точка, вижте този материал  icon-external-link

Между другото, може да пишете много по-дълги текстове в Google+ и все още да получавате страхотни резултати. Ако питате мен, аз почти никога не чета дългите постове там, а директно търся линка към оригиналната публикация, тъй като шрифта там определено не ми харесва.

 icon-pinterest-square Оптималният размер за Pinterest е 735px на 1102px

The-Eyes-Have-It-Curalate-Infographic-copy

Установено е, че вертикалните изображения, които са в съотношение 2:3 и 4:5 получават 60% повече “репинвания”, отколкото тези с размер различен от тези пропорции. Комбинирайте това с  най-добрите практики при шаблоните за Pinterest на Canva, които са с размери 735px широчина и 1102px  височина и ще взривите тази социална мрежа.

От къде идват тези данни? Curalate анализират над 500,000 Pinterest изображения публикувани от различни брандове. Заключенията  им също включват препоръки за разположението на лица, текстури, цвят и много други добри практики. Препоръчвам ви да видите цялата им супер инфографика с проучването от този линк.

Що се отнася до оптималната дължина на описанието за всяка снимка в Pinterest (максимума е 500 знака), Дан Зарела е установил, че описание от 200 символа допринася за най-много репинвания. Не забравяйте да включите и призив към действие, което ще увеличи с 80% ангажираността към Pin-a ви.

 icon-linkedin-square Оптималната дължина на пост в LinkedIn е 25 думи

И все пак перфектната дължина на статуса ви в LinkedIn зависи най-вече от това към кого сте насочили посланието си.

До клиентите ли искате да стигнете или до бизнеса?

Едно от малкото изследвания на дължините в LinkedIn от 2012 г. направено от Compendium изкарва статистика за всеки един от двата основни канала на комуникация в тази социална мрежа – B2B и B2C. Ето и резултатите:

B2B-and-B2C-social-sharing-infographic

Данните от проучването на Compendium се фокусират върху кликванията като основа при препоръчването на тези практики. От къде всъщност идват тези данни: през 2012 г. Compendium изследва профилите на 200 компании, за да открие добрите практики при взаимодействията между бизнес към бизнес и бизнес към клиенти.


SumAll-zoo-printable-animals-01-e1413841350924


Вижте още и → Ето как да създадеш перфектния статус за всяка социална мрежа 

 icon-magnet  Идеалната дължина за заглавие е 6 думи

Каква част от заглавието на тази статия прочетохте, преди да кликнете върху него? Според една статия в KISSmetrics, вероятно не сте го прочели цялото. Автор в KISSmetrics и експерт по заглавията Бнон цитира изследване на ползваемостта, разкриващо, освен че сканираме самото “тяло” на една статия, което вероятно е известно на повечето от вас, но също така открива, че сканираме и заглавията. Резултатите показват още и друго много важно нещо, а именно:

Абсорбираме само първите и последни 3 думи от едно заглавие.

Тоест, ако заглавието Ви е от 10 думи да речем, само първите и последни 3 ще се възприемат от по-голяма част от читателите. Ако искате да увеличите шанса заглавието ви да бъде прочетено цялото от потребителите, направете го с дължина до 6 думи!

Разбира се, заглавия с 6 думи са рядкост и доста трудно се пишат – погледнете тези от последните статии в lifehack.bg – доста повече от 6 са. И ако не можете да скастрите заглавието до 6 думи, то може да помислите добре кои ще са първите и последните 3 от тях, които е много по-вероятно да бъдат прочетени.

 icon-edit  Перфектната дължина на блог пост е 7 минути или 1600 думи

word-count-social-shares-1024x6681

При измерването на съдържанието, което се представя най-добре, Medium се фокусира не върху кликовете, а върху вниманието и ангажираността.

Или колко дълго читателите остават до края една статия? В този смисъл, идеалния блог пост ще бъде този, който хората четат. И проучванията на Medium в тази връзка казват, че идеалния блог пост е този, чието четене отнема 7 минути.

1-6nX_PYNpn0Ajc0tardzIkg

За да стигнат до това число, от Medium измерват общата средна продължителност в секунди, прекарани на всяка статия и след това се сравнява продължителността с дължината на поста. Всички публикации в Medium са маркирани с времето, което ще отнемат, за да се прочетат.

След направен анализ на постове, по-голямата част от които кратки /около 74% от статиите са с продължителност на четене под 3 минути, а 94% от всички са с дължина под 6 минути/, Medium правят своите заключения:

Средното време, за което една статия стига своя връх на ангажираност при по-дългите постове е 7 минути, след което започва да пада.

А от гледна точка на броя думи, които средно могат да се прочетат за 7 минути са около 1600. Статии, съдържащи и повече изображения, могат да паднат и до 1000 думи, но със същата продължителност на ангажимент. Идеалната дължина на публикация в Medium, която съдържа повече снимки и графики и се чете за 7 минути, съдържа 980 думи.

SerpIQ разглеждат въпроса за идеалната дължина на една статия от гледна точка на SEO

Те се вглеждат в топ 10 на резултатите в страниците от търсене за различни думи и словосъчетания и анализират броя на думите в тези от топ резултатите.

Заключенията им включват и текста в страничните ленти на постовете, така че може да изключим няколко думи от общата бройка.

9k1dK

Разбира се, както и при останалите данни от подобни изследвания и тези не са абсолютни величини. И на въпросите за оптималната дължина както вече казахме може да се отговори със “зависи”, тъй като изследванията и темите на сайтовете не са едни и същи. И все пак е добре да имаме една стабилна отправна точка за нашите собствени проучвания!

Например, екип на популярната компания Moz е установил, че по-дългите статии в техния блог носят повече обратни връзки към него – с 2 думи са по линквани от читателите им.

А хората от Upworthy намират корелация между дължината на постовете и вниманието на читателите, когато тестват влиянието на блог платформата Medium за себе си.

Вижте още и → Защо качествената блог статия е ефективен маркетингов инструмент?

 icon-align-left  Идеалната ширина за параграф е 40-55 символа

Да, широчината и дължината не са едно и също нещо, но нямаше как да не включим и тази интересна част от онлайн съдържанието, което създаваме.

Експерта по онлайн маркетинг и популярен блогър Дерек Халпърн установява, че има няколко много важни фактора, които се отнасят към ангажираността на читателите в интернет спрямо ширината на началните текстови параграфи.

  • Ширината на съдържанието може да придаде на външния вид на текста простота или обратното, да го усложни.
  • Ширината на съдържанието е от ключово значение за максимизиране на разбирането от страна на читателя.

В този смисъл, идеалната дължина на параграф изглежда да е къса, което ще улесни четенето. Халпърн вярва, че е намерил идеалната величина, където тази магия се случва.

Целта на писането на всеки текст е да се гарантира максималното му разбиране, а перфектната дължина за това варира от 40 до 55 знака на ред.

Или с други думи, един параграф трябва да е широк от 250 до 350 пиксела – разбира се това зависи и от размера на шрифта.

40 или 55 символа на ред са някъде около 8-11 думи.

Ако се вгледате в блога на Buffer на десктоп монитор, вероятно ще видите точно същия брой знаци и думи в началните два-три параграфа. Вероятно сте забелязали и, че много сайтове, независимо от различния размер на шрифта, използват подобни къси, параграфи, за разлика от останалия им основен текст.

Вярвате ли, че има много психология в това?

Имайте предвид, че по-късите линии от текст означават по-малко умствена работа за читателя, помагат му по-лесно да се съсредоточи и да се засили бързо към следващите редове. Отварянето на параграфи с по-големи шрифтове и следователно по-малко символи на ред са като начален старт за потребителя, който да го подготви за останалия текст. Подобен стил на писане, при който се използват подобни текстови “куршуми” спомагат за това по-лесно да се закачи читателя към съдържанието, след което разбира се може да си продължите с нормалната ширина на текста.

Искам да Ви дам и два показателни примера от добрата практика:

screenshot_316


screenshot_315

 icon-envelope-o  Идеалната дължина на заглавието на е-мейл е 28-39 знака

През Септември 2012г, MailChimp публикува следното заглавие на своя блог: “Subject Line Length Means Absolutely Nothing“. Това твърдение определено звучи крайно и то от блога на може би най-добрата услуга за мейл маркетинг, но MailChimp имаха зад гърба си солидни данни за това. Тяхното изследване открива, че не се проявява някакво значимо предимство пред късите или дълги заглавия на мейлите.

Graph11

Кликванията вътре в писмата и самите отваряния са били сравнително едни и същи. Чрез това свое изявление, MailChimp наблягат на това, че писмата може да са със заглавия с произволна дължина, но винаги е по-добре съдържанието им да носи конкретна и полезна информация, независимо колко думи ще бъдат използвани.

Други изследвания обаче загатват нещо по-конкретно – идеалната дължина е от 28-39 символа.

Изследване, публикувано от Mailer Mailer по същото време, когато и MailChimp правят въпросното си проучване, откриват скок в заглавия с определен брой знаци.

Ето и техния анализ:

  • 4–15 знака: 15.2% отварят; 3.1% кликват
  • 16–27 знака: 11.6% отварят; 3.8% кликват
  • 28–39 знака: 12.2% отварят; 4% кликват
  • 40–50 знака: 11.9% отварят; 2.8% кликват
  • 51+ знака: 10.4% отварят; 1.8% кликват

Агенцията Litmus също прави проучване на своите най-популярни и ефективни заглавия на мейли, а освен това представят най-важните данни под формата на инфографика и много полезна статия, които може да видите от тук. Накратко, препоръчват се 50 знака, въпреки, че за това твърдение MailChimp отбелязва, че може да има и изключения.

Общото правило е да се придържате към заглавие от 50 знака или по-малко.

Изключение правят мейлите към силно таргетирана аудитория, където читателят ще оцени повече и по-конкретна информация в заглавието. Разбира се, и тук препоръката ми е да тествате различни варианти и то не само на брой знаци, но и на различни типове думи – повече глаголи, по-малко съществителни и т.н.


SumAll-zoo-printable-animals3-01-e1413841471780


 icon-youtube Перфектната дължина на YouTube видео е 3 минути

Колко време ви трябва, за да разкажете историята чрез видео? Колко време ще отнеме на някой, който ви гледа да загуби интерес и да кликне на следващото клипче? Това са големите въпроси пред видео маркетинга.

И все пак, кое показва, че оптималната дължина на едно видео в Youtube е точно 3 минути? Това разбира се е средната продължителност на най-добрите youtube видео клипове. От къде идват данните? През 2012 г. ReelSEO изчисли дължината на топ 50 видеоклипове в Youtube и установи, че средната им продължителност е 2 минути и 54 секунди.

И преди да кажете, че данните не са нови, специалисти на Google, работещи в подразделението на Youtube потвърждават, че идеалната дължина е 3 минути. Това е така и според специалистът Клинтън Старк!

 icon-desktop  Оптималната дължина на една презентация е 18 минути

maxresdefault

Организатори на TED събития са установили, че 18 минути са идеалната дължина за една презентация. Точно затова и всички презентатори, включително и Бил Гейтс и Боно от U2 са задължени да влязат в тази времева рамка, когато изнасят лекции пред публиката на TED. Науката зад тези 18 минути произтича от изследвания на вниманието. Учените стигат до извода, че са необходими от 10 до 18 минути, за да се привлече вниманието на хората, преди да се отегчат.

Физиологичната причина за това е, че новата информация, която навлиза в мозъка чрез сетивата ни трябва и да се обработи, което води до сериозно използване от организма на глюкоза, кислород и приток на кръв към мозъчните неврони, които започват да изгарят доста енергия. А тази загуба на енергия води до преумора.

Д-р Пол Кинг от Texas Christian University тества способностите на докторанти да запомнят. Тези от тях, които посещават клас три пъти на ден за 50 минути всеки, запомнят повече информация от тези, които влизат в час един ден в седмицата в продължение на 3 часа. Науката може и да е добър повод да се сложи именно този лимит за оптимална презентация, но ако споделяте вашата дейност онлайн или търсите вирусен ефект, има и други фактори, които са важни в тази посока и те са малко извън науката.

В тази връзка ето какво мисли един добър TED презентатор Крис Андерсън:

18 минути е времето за една нормална кафе пауза, в която може да направите страхотен разговор и да предадете посланието си на двама, трима души.

Дължината на презентациите от 18 минути много прилича на начина, по който Twitter принуждава хората да бъдат дисциплинирани и фокусирани към това, което пишат заради ограничението в символите.

Изисквайки от презентатори, които са свикнали да изнасят лекциите си за 45 минути, да свият своето представяне на 18 минути, определено ще ги мотивира добре да помислят за това, което ще кажат.

Този времеви отрязък в презентациите със сигурност внася повече дисциплина.

Вижте и нашите 5 любими Ted презентации  icon-external-link 

 icon-volume-up Оптималната  дължина за подкаст е 22 минути

Подкастовете все още не са толкова популярни в България, но рано или късно сигурен съм, че ще заемат подобаващо място и в родното онлайн  пространство. И преди да вградите този инструмент в стратегията си за дигитален маркетинг, добре е да знаете колко трябва да бъде дължината на един добър подкаст.

Направете аудио записа не по-дълъг от 22 минути! Кое прави тази дължина оптимална? 22-та минута е времетраенето, след което средния потребител прекъсва връзката си с подкаста. От къде идват тези данни? Тази дължина е определена от Stitcher, която е една от най-авторитетните онлайн,  стрийминг подкаст услуги.


SumAll-zoo-printable-animals2-01-e1413841414187


 icon-search  Идеалната дължина на заглавие за Google е 55 символа

Заглавните тагове представляват текста, който се появява като заглавие на вашата страница/публикация в резултатите от търсене в Google и останалите търсачки.

Към момента максималната дължина на заглавието, което се появява в Google е до 60 знака и ако вашето надвишава тази цифра, то частта след 60-тия знак ще бъде скрита. Подобен негативен ефект на орязано заглавие може да видите на снимката отдолу, който за съжаление е от резултати от нашия скромен сайт, но нека да ни е за урок:

screenshot_317Определено намирането на правило за оптимална дължина на заглавните тагове в търсачките изобщо не е толкова лесно.

За тази цел нека си помогнем с един бърз урок по типография:

Google използва шрифта Arial за заглавията, които излизат в страниците с резултати. Arial е тип шрифт, който е характерен с малко повече разширение между отделните букви, а това означава, че различните букви заемат различна ширина от екрана. В българския език тази разлика не е толкова осезаема, но ако използвате латинската буква “i”, пространството ще бъде по-тясно от това, ако използвате буквата “w”. Затова използваните букви в заглавието ви ще променят и максимално допустимия брой символи, които ще се визуализират на един ред с определена широчина.

Moz закопават още по-надълбоко по този въпрос, за да разберат къде точно е максималната граница, където заглавието започва да се скрива.

Те установяват, че 55 символа е точката, която можем да вземем за общо правило при, което заглавието ни ще се визуализира в пълния си размер, независимо от използваните букви.

5327555d4d2d25.84203136

 icon-globe  Идеалната дължина за домейн е 8 символа

Информацията, която следва по-долу вероятно няма да е полезна за много от вас, тъй като вече може би ще е късно да променяте домейна си. Но ако сте намислили да стартирате нещо, следващите редове ща са от полза за вас.

Според онлайн изданието Daily Blog Tips, ето това са характеристиките на добрия домейн:


  1. Да бъде кратък
  2. Да се помни лесно
  3. Да се спелува лесно
  4. Да е името на бранда
  5. Да не съдържа тирета или цифри
  6. Да има за разширение .com

Екипът на Daily Blog Tips също откриват и идеалната дължина на името за домейн. Те разглеждат доклад на Alexa, който съдържа домейните на 250-те топ уеб сайта.

Резултатите: над 70% от тези сайтове съдържат в домейните си 8 или по-малко знака, а средния брой на символите на домейните им е малко над 7!

Е, коя е дължината, която сте открили, че работи най-добре за вас? Ще се радвам да чуя и други мнения за това колко дълъг е най-добрия ви статус или статия!

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си
Вземи 6 месечен план и ще получиш втори напълно БЕЗПЛАТНО!
0
дни
0
часа
0
минути
0
секунди
Вземи 6 мес. план и ще получиш втори напълно БЕЗПЛАТНО >>