Способността да се разбере, оцени и използва новия Facebook пиксел е това, което отличава ефективните онлайн търговци и маркетьори от тези, които не постигат особено големи резултати. Разбира се, в никакъв случай не виним тези, които не разбират как работи тази безценна функция, тъй като тя е по-популярна сред експертите по Фейсбук маркетинг. Затова в следващите редове ще внесем пълна яснота за работа на новия Facebook Pixel, ползите, които може да ти донесе и начина, по който може да приложиш това мощно стратегическо оръжие и в твоя дигитален маркетинг.
Пикселът ще ти позволи да създадеш:
- таргетирана аудитория, която да използваш за ремаркетинг.
- да оптимизираш рекламите за повече конверсии
- да проследяваш конверсиите и да оптимизираш рекламите си на база резултатите
Пикселът представлява изображение с размери 1 x 1px, което се зарежда в браузъра, когато потребителят посети страницата, в която е инсталиран. След като пикселът е зареден, кодът към него уведомява сървърите на Фейсбук – повече пиксели, повече заявки към сървърите на социалната мрежа, повече информация, която трябва да бъде изпратена.
Facebook пикселът е малко парченце код (cookie), чрез което ще проследяваш поведението на потребителите в сайта си, за да използваш след това данните при таргетирането на Фейсбук рекламата си.
Чрез него ще правиш т.нар. ретаргетинг аудитории и ремаркетинг кампании.
Ето и какво следва да научиш:
- Защо имаш нужда от Facebook pixel?
- Какво можеш да правиш с пиксела?
- Как да инсталираш Facebook пиксела в сайта си ръчно – чрез код?
- Как да инсталираш Фейсбук пиксела си чрез WordPress плъгин?
- Как да създадеш Custom Conversion в Business Manager?
- От къде да следиш данните, които събира пиксела ти?
Да започваме!
Защо да използваш Facebook пиксел
След като си инсталирал пиксела на уеб сайта си можеш да проследяваш дали кампаниите водят до конверсии извън платформата на Зуки. Различните видове конверсии (инсталиране на приложение, завършване на покупка, регистрация и т.н.) проследяваш като използваш Standard или Custom events. Можеш да добавиш и парична стойност към различните конверсии и така ще имаш поглед върху финансовото изражение на нещата.
На снимката отгоре се вижда как да настроиш да виждаш резултатите от пиксела!
Чрез пиксела можеш да създаваш и по-сложни аудитории
Ако наистина искаш да правиш професионални реклами използвай по-сложните аудитории като Custom Audiences (потребителски аудитории) и Lookalike Audiences (аналогични аудитории). Custom Audiences отварят вратата към съвсем нов тип таргет аудитория – хора, които са посетили уебсайта, ангажирали са се с покупка или са завършили някакво специфично действие. Инсталираният пиксел ти дава възможност да правиш ремаркетинг на хора, които са посетили сайта в последните от 1 до 180 дни.
Как да инсталираш Facebook пиксел – стъпка по стъпка?
Ако искаш да видиш дали имаш инсталиран някакъв пиксел трябва да отидеш в менюто на Business Manager и да потърсиш секцията Pixels.
Ако нямаш инсталиран ще ти се появи екран като този по-долу.
Там кликваш на бутона Create a Pixel.
Появява се прозорец, в който задаваш име на пиксела и кликваш на Create.
Следва да инсталираш кода на пиксела в уеб сайта си като възможностите са три:
- Като интегрираш кода на пиксела в сайта ти.
- Като използваш плъгин за WordPress.
- Интеграция чрез Google Tag Manager (упътване)
Бележка: предпочитаният от мен начин за инсталиране на пиксела е чрез плъгин!
В следващите редове ще разгледаме най-лесните, а именно първите две:
Инсталиране на Фейсбук пиксел директно в кода на сайта!
Кликваш на Copy and Paste the Code – копираш кода и сега следва да го поставиш в <head> секцията на сайта си преди затварящия таг </head>
Ако използваш WordPress и си начинаещ вероятно това ще те затрудни. Вече много от темите за WordPress имат специално поле, в което могат да се поставят подобни скриптове и проследяващи кодове. В тази на lifehack например също има такива полета:
По този начин не се налага да се ровя в темата на сайта!
Ако при теб няма специално обособено поле за подобни кодове в WordPress администрацията влез в Appearance > Themes > Editor > Header.php и постави кода на пиксела. Ако не можеш сам, помоли този, който поддържа сайта ти да го направи.
Можеш да провериш дали си поставил пиксела успешно като си инсталираш това разширение за Chrome и ако ти свети в зелено, всичко е наред.
Какво можеш да проследяваш?
Следващото нещо, което трябва да направиш, е да настроиш начина за проследяване на конверсиите. Под конверсии се имат предвид определени събития, които се случват на твоя уеб сайт или иначе казано – действия на потребителите като регистрация за мейл бюлетин, поръчване на продукт, регистрация за уебинар и т.н.
Огромната полза тук е, че може да разбереш коя точно реклама конвертира най-добре и коя не. А това определено може да ти спести големи разходи и да увеличи продажбите ти при по-малък разход за реклама.
За да проследяваш конверсиите от Facebook рекламите, трябва да направиш 2 неща:
- да инсталираш новия Facebook пиксел – това, което вече направихме
- да имаш уеб страница, за която да измериш събитията, извършени от влизащите в нея потребители
Например: ако промотираш уебинар, то след като потребител се регистрира за участие, ще го препратиш към страница, където да завърши своята регистрация или – Thank You page (която ще се отваря на потребителя, след като вече се е регистрирал) – това е и страницата, която ще проследяваме чрез пиксела. Така Facebook ще знае, че действието/конверсията е завършено и че това действие е свързано със съответната Facebook реклама, която си пуснал, за да промотираш уебинара.
Имаш 2 възможности, чрез които да следиш конверсиите:
- Standart Events
- Custom conversions
Standard Events и Фейсбук пикселът:
Освен, че проследяваш посетителите на сайта ти с пиксела можеш да следиш и девет различни стандартни събития (standard events) – действия на хората в сайта.
От прозореца по-горе избери конкретното събитие и го донастрой. Това става като добавиш допълнителен код към основния код на пиксела, преди таг-а </script>. Добави този код на всяка страница, за която искаш да проследяваш конкретния ивент/действие.
При стандартното събитие (standard event) – се добавя малко допълнителен код към фейсбук пиксела само на страницата, на която ще се следят целеви събития (регистрации, покупки и т.н.). докато за custom conversion проследяването става чрез URL адрес.
Ето и списък на събитията, които може да проследяваш чрез Standard Event:
Как да инсталираш Facebook пиксела с WordPress плъгин?
За целта ти препоръчвам следните три плъгина:
- Pixel Caffeine – безплатният плъгин на AdEspresso
- Официалният плъгин на Фейсбук – поддържа всички събития на Woocommerce
- PixelYourSite – професионален и платен (моят избор)
С официалния Woocommerce плъгин за пиксела нещата са много лесни!
При настройката на пиксела от Business Manager избираш не да пейстнеш кода, а първата опция – с плъгин. След това кликваш на иконката с образа на Woocommerce:
Остава само да следваш стъпките, които са: теглене, инсталиране и активиране на плъгина. След това тестваш сайта си с PixelHelper дали е активиран пикселът:
Ако използваш Woocommerce вече имаш всичко необходимо като стандартни събития, чрез което да проследяваш поведението на посетителите в WordPress магазина ти.
Инсталиране на Фейсбук пиксела чрез Pixel Caffeine
- Изтегляш, инсталираш и активираш плъгина (линк)
- Влизаш в настройките му и от General Settings свързваш Facebook профила си.
- Активираш Custom Audiences и Advanced Tracking (виж снимката)
- Маркираш събитията, които искаш да проследяваш през Woocommerce
- Разбира се, накрая тествай отново с PixelHelper да се увериш, че е инсталиран
Хубавото на този плъгин е, че има пълна поддръжка на Woocommerce и можеш, директно през него, да създаваш Custom аудитории и други полезни неща.
Официалната информация за процеса на инсталация виж тук.
Бележка: след като инсталираш пиксела може да създаваш аудитории базирани на него като влезеш в Business Manager >> Audiences >> Create Audience >> Custom Audience >> Website Traffic. По-долу може да видиш примерна настройка на такава аудитория:
Как да създадеш Custom Conversion?
Стандартните събития така или иначе се измерват чрез реализираните конверсии. Тях можеш да ги видиш директно в отчета на рекламната кампания.
От настройките на пиксела в Business Manager можеш да създаваш и свои собствени Custom Conversion, които да обогатят стандартните събития с правила и параметри.
Този метод ще ти позволи да следиш и оптимизираш конверсии без да добавяш допълнителен код към сайта – проследяваш просто чрез URL адрес.
За целта следвай тези стъпки:
- Влизаш в пиксела от менюто на Business Manager
- Кликваш на Create Conversion и задаваш желаните правила и параметри
-
В секция Rule имаш два варианта – да избереш да проследяваш URL адрес или да проследяваш събитие – поръчка например. Кликваш на падащото меню и променяш URL Contains на Events ако искаш да следиш събитие.
-
В полето след падащото меню избираш събитието, което искаш да следиш – поръчка, разглеждане на съдържание, добавяне в количката и т.н.
- В секция Category кликни на падащото меню Choose a Category и избери най-подходящата категория за събитието.
- Задай име на новата потребителска конверсия.
- Добави и конкретна стойност на събитието ако искаш.
Бележка: Когато създаваш кампания за конверсии, от падащото меню в секцията Conversions избери тази, която създаде в стъпката по-горе (виж снимката долу).
Ето и няколко Custom конверсии:
Как да анализираме данните от пиксела?
След като рекламата ти бъде одобрена и стартира, следващата стъпка е да преглеждаш репорта за нейното представяне, за да разбереш колко ти струва всяка една конверсия и от коя Фейсбук реклама идва. За щастие в отчета на Facebook Ads Manager съществуват множество статистики и метрики, които може да следиш.
Много от тях обаче са скрити и ще трябва да ги извадим, за да ги анализираме. В нашия случай ще имаме нужда да разгледаме някои допълнителни колони с данни. За целта ще влезем в Columns и от падащото меню ще изберем Customise Columns.
Ще ти се появи изкачащ прозорец с всички възможни колони, които може да изкараш в статистиката за Фейсбук рекламите ти – избери тези, които искаш да виждаш (в ляво са основните раздели, в средата са всички варианти – в дясно са тези, които в момента се виждат). В нашия случай ще скролираме надолу до раздела Websites section, за да извадим колоните с данни на онези 2 пиксела, които настроихме. Избери ги и натисни Apply – желаните колони ще се появят в репорта ти.
Съвет: Когато създаваш пиксели, именувай ги добре, за да не стават грешки при проследяването. Чрез тази статистика вече ще знаеш коя реклама конвертира (носи ти желания резултат) на най-добрата цена.
Съвет: За по-лесно разглеждане на данните в статистиката, запази този репорт с новите колони – избери отново Columns → Custom и кликни на Save! Избери име на репорта, за да го извадиш следващия път само с едно натискане на мишката.
Бележка: Можеш да проследиш данните от всички събития от таб-а Data Source:
ProTip: ако искаш да управляваш пиксела като професионалист, за да подобряваш и оптимизираш рекламните си кампании, разгледай практическото ни ръководство за Facebook Analytics, в което ще научиш, стъпка по стъпка всичко необходимо за реализирането на повече трафик и продажби.
Финални думи
Е, вече имаш пълното ръководство как точно да настроиш новия пиксел на Facebook, за да постигнеш оптимални резултати с рекламния си бюджет във Facebook.
Сега, когато проследяваш конверсиите от товоите Фейсбук реклами ще извлечеш по-големи ползи от платформата на социалната мрежа и по-важното – ще можеш да реализираш по-високи печалби, благодарение на намалените разходи.
Освен това, ще подобряваш рекламната си стратегия и ще намаляваш цената на конверсия чрез сплит тест на реклами и използването само на тези, които наистина работят.
Допълнителна полза е и възможността да създаваш с лекота Custom Audiences от посетителите на избрани страници от сайта ти с лекота, така че след това да ги таргетираш с добре подбрани предложения като част от ремаркетинг стратегията ти.
От опит знаем, че именно тези кампании към прецизно таргетирана аудитория, която вече е показала интерес, водят до най-висока възвръщаемост на рекламната инвестиция.
Виж и експертните ни ръководства за по-ефективна реклама във Фейсбук: