Facebook не спира да прави промени и това предизвиква не малки смущения у потребителите и особено в тези, които се опитват да пишат за новостите там.
И все пак промените водят до прогрес – почти винаги! Добрата новина е, че повечето от новостите, които се направиха в последно време са свързани с Facebook маркетинга.
След като направиха няколко наистина добри промени от най-голямата социална мрежа, определено си струва да отделим не отделен статус за всяка новост във фен страницата ни, а цяла блог статия, в която да ги представим,
…така че да може веднага да ги интегрирате в маркетинговия си арсенал.
Позволете ми да Ви покажа някои от новостите, които може би сте пропуснали във Facebook, а ако вече има и други, ще се радвам да ни уведомите в полето за коментари.
1. Нов интерфейс за автоматично задаваните статуси
Не знам дали това е промяна, която би развълнувала собствениците на фен страници. Няма как да сме развълнувани особено много за това, но все пак аз лично се радвам, тъй като вече няма да нагласям всяко едно нещо по отделно.
Стария график на Фейсбук изискваше много повече работа, отколкото беше необходима. Трябваше да кликнете на годината, после на месеца, на деня, на часа, дори и за минутата и цялата тази работа беше доста нелепа.
Хиляда операции само за един статус и то само в една социална мрежа…
Новият вариант: вече всичко е с доста по-базов и изчистен интерфейс на работа.
Сега излиза директно прозорец с календар, чрез който доста по-удобно може да си изберете конкретна дата, без да се налага да превъртате от дълъг списък, както беше преди.
Единствената втора стъпка е да въведем времето в текстовото поле. Просто започнете да пишете цифрата и Facebook ще Ви предложи автоматично варианти за часа.
Лек проблем: В момента ако се опитате да зададете някакъв нетипичен час за пускане на статуса като да речем 9 и 48, вместо този закръглен час, който Ви е предложил Фейсбук, ще има проблем.
Опитах да настроя статус за 9 и 48 и след като натиснах бутона за публикуване, излезе съобщение, че той ще се пусне не в конкретния час, който му зададох, а точно в 10ч.
Явно социалката закръгля часовника и това е нещо, което се надявам да изчистят, макар че не е кой знае какво неудобство.
Определено новия вариант за настройване на автоматични статуси е доста по-удобен и с него се работи бързо. И все пак аз лично малко по-често използвам Buffer!
Вижте още и → Пакет от статии с Facebook трикове и ресурси
2. Вече няма да забравяме какво сме настроили за по-късно
Тази промяна е неизменно свързана с първата, която Ви представих, но наистина са 2 различни неща. Преди беше лесно да забравим какво сме планирали да пуснем за по-късно и трябваше да влизаме в Activity Log, за да го видим.
Сега, Facebook ни дава актуален списък със статуси, които сме нагласили автоматично да се пуснат в определено време – директно в администраторския панел, точно пред очите ни!
Тази новост наистина ни беше нужна!
3. Вече ще виждаме кой какво споделя от фен страницата ни
Областта във фен страницата с нотификациите /уведомленията/ е мястото, където може да получите бърза справка за най-новите коментари и харесвания на постовете Ви.
При по-популярните Facebook фен страници това поле може да се превърне в наистина голяма бъркотия и поддържането му да стане трудно.
Сега, от Facebook включват в това поле и всяко публично споделяне на вашите статуси от други хора, като Ви уведомява за това.
Например, ако ваш фен е споделил поста ви от фен страницата на неговата собствена стена, то Вие ще разберете за това веднага чрез тази област с нотификации.
Това до скоро го нямаше и е изключително добро като решение, тъй като може да следите какво се споделя от информацията Ви и как се обсъжда тя от другите, за да може да реагирате при нужда.
Недостатъка е, че още повече се претрупва и без това затрупаната площ от уведомления и трудно ще се поддържа темпото, но така е с многото информация.
Вижте още по темата → Колко фена са нужни, за да развият един бизнес?
4. Система от 5 звезди за оценка и препоръки на фен страницата
Знаете кое е особено мощно във всеки бизнес, нали? Да, социалните доказателства!
Чрез тази функция, Facebook насърчава потребителите да оценят локално базираните бизнеси с 5 звездна система. Не случайно споменах локално базирани, тъй като ако имате фен страница на уеб сайт или някакъв друг виртуален бизнес, вероятно нямате локално местоположение с физически адрес.
Но ако сте магазин, агенция или нещо, което си има официален адрес, може да го посочите в настройките на фен страницата си, след което ще Ви се появи въпросната функция с възможност потребителите да Ви дават оценка и да оставят мнения и препоръки.
Светът разбира се е пълен с тролове и ще има хора, които нарочно ще ви дават ниски оценки и негативни мнения, но ако сте печени в това, което правите – добрите ще победят.
Вероятно се питате как да активирате тази функция и за вашата фен страница?
Не се притеснявайте, сега ще Ви обясня, лесно е!
Истината е, че почти всеки собственик на фейсбук фен страница може да активира тази опция с препоръки, дори и да няма истински физически локален адрес за офис или нещо подобно.
Да вземем lifehack.bg – ние нямаме офис, няма и за какво да имаме, но бихме искали да разполагаме с тази полезна функция, чрез която да ни кажете какво мислите за нас и да ни дадете оценка от 1 до 5.
Така че сега ще се пробваме да я активираме. Ето как става:
- Отворете фен страницата си и отидете на Admin Panel > Edit Page > Update Info
- В менюто Address, изберете бутона вдясно Edit, за да редактирате информацията
- Въведете някакъв физически адрес, както съм направил аз на снимката
- Сложете отметка на полето “Show this map on the Page.”
Бележка: Може би ще трябва малко да изчакате, докато се активира
По някаква причина, Фейсбук позволява препоръки само за страници, които не само са посочили физически адрес, но са и поставили отметката, с която се показва карта на местоположението. Ако махнете отметката, маха се и опцията за препоръки.
Ползите: Осигуряване на социални доказателства от доволни клиенти, че продуктът Ви работи. Осигуряване на препоръки от експерти в областта Ви, за това, че знаете за какво говорите.
Представяне на тези социални доказателства пред общността Ви, което носи още по-голяма стойност за бизнеса Ви и поражда доверие.
Защо не посетите фен страницата на lifehack.bg и да споделите какво мислите за нас? Ще сме Ви безкрайно благодарни за отделеното време!
5. Реален размер на снимките от споделените линкове
Преди известно време, от фейсбук подобриха изгледа на картинките, които излизаха, когато споделяме линк в статусите си.
Тоест направиха ги доста по-големи и видими, което зарадва всички!
Но до скоро, когато споделяхме статус под формата на линк, ние не виждахме реалния размер на новите изображения, а само старите малки картинки.
Така не можехме да добием ясна представа как ще изглежда статуса ни и ни беше трудно да решим дали да пуснем само линк или изображение + линк за по-добра видимост на поста.
Не можехме да разберем дали изображението, което сме избрали за статията щеше да се възползва от новите оптимизирани размери на снимките с тяхната ширина и височина.
Това вече е променено!
Снимката отгоре показва, че вече можем да видим как ще изглежда реално всеки статус, който пускаме като линк с неговите реални размери на изображението.
Сега вече виждаме това, което ще публикуваме и то не само във фен страниците, но и в личните ни профили.
Вижте още по темата → Всички Facebook размери при директното споделяне на линк
Финални думи
Конкуренцията е голяма, вниманието на читателите все по-трудно се задържа – точно затова трябва да използваме всичко, което ще ни спечели още един допълнителен поглед обърнат към нас. Тези промени във Facebook определено има с какво да ни помогнат в тази посока, но изцяло от нас зависи как ще ги използваме.
P.S. Оставете коментар по-долу за това какво мислите за тези възможности на Facebook и ако Ви харесва статията, споделете я във вашите социални мрежи.