Facebook Lists и новия бутон Subscribe – кратко ръководство за идиоти

Facebook Lists и новия бутон Subscribe - кратко ръководство за идиоти

Основното, което трябва да знаеш за Facebook Lists /списъците/ и Subscribe бутона – само за редови, нормални потребители на Facebook

[sws_divider_line]

Доста неща се промениха във Facebook сферата през последните месеци.

И както обикновено се случва с новостите в социалката, доста от нас не са много наясно с истинската задача на поредните иновации и как те биха ни помогнали в подобряване на нашето потребителско преживяване в социала.

Така че реших да дам малко светлина, особено за нас аматьорите и редовите потребители на Facebook, за две от новостите, които никак не са за пренебрегване.

Това са Списъците или на английски “Lists” и бутонът за абониране, наречен “Subscribe”, който предполагам сте видели вече в профилите си на контактите си , но все още не знаете за какво и как се ползват.

В тази статия накратко и с типичните за сайта изображения, ще обсъдим и двете опции и ще ви кажа какво точно правят, след което да можете да решите дали да ги използвате или не.

Нека първо да кажем, че тези нови актуализации наистина са нещо, което много хора, ползващи Facebook, наистина очакваха от дълго време.

Не само това, но тези нови опции добавят някои функционалности не на кого да е, ами на двата най-големи конкурента, а именно Twitter и Google+. И така, нека първо да започнем със “Списъците”/Lists/:

Списъците-Facebook Lists

[sws_divider_line]

Facebook ListsДо голяма степен концепцията на Facebook е организирането на приятели в различни групи с различни интереси и цели на комуникация.

Точно както направиха и в Google+. Жалко само, че във facebook тази изключително полезна възможност много рядко се ползва и не стана така популярна.

Това е същата опция, която вече познаваме като “Кръгове” /Circles/ в Google+.

Групирането на различни канали за комуникация има голям смисъл, защото се основава на идеята за филтриране на вашите актуализации по различни групи, тъй като не всичко, което споделяте като информация може да е “подходящо” за всички.

Но при Facebook има една голяма разлика в сравнение с тази функция в Google+. Разликата идва от там, че G+ стартира своята услуга с включена по подразбиране на тази функция, което означава, че всичко е организирано по някакъв начин още в самото начало.

Докато хубавото или може би недотам удобното във Facebook е, че ще трябва да минете през този процес на организация и създаване на индивидуални списъци почти напълно ръчно, така че да ги адаптирате към вашите контакти.

Това като се замисли човек е повече плюс, отколкото минус, ако говорим за максимална персонализация и индивидуално планиране на списъците с контакти и разпределянето на комуникационните канали.

Умните списъци на Facebook или Smart Lists

[sws_divider_line]

За да стартирате със списъците, от Facebook ще направят тази опция малко по-достъпна за вас в началото още преди да започнете със свои списъци като създаде за вас т.нар. “умни списъци” или “Smart Lists”, за да може да се адаптирате по-добре към тази функция и да разберете нейните предимства.

Това всъщност представляват автоматично генерирани списъци с групи от ваши приятели разделени в 4 основни категории: Работа, училище, семейство и местоживеене.

Това е базирано на основната информация, която сте предоставили. Демек, ако Facebook види, че вие и един от приятелите ви сте ходили в едно и също училище, познайте какво?

Точно така, ще го видите добавен в списъка ви наречен Училище. Това си е доста готина автоматична функция, не мислите ли?

Близки приятели /Close Friends/ и списък с познати /Acquaintances/

Ще имате, разбира се, и опциите за редактиране, добавяне и премахване на точно тези контакти, които желаете и които съответстват или не на определения списък.

Ще можете да филтрирате приятелите си в списъка “Близки приятели” /Close Friends/ или “Познати” /Acquaintances/.

Чрез разделянето на контактите ви на тези 2 групи например, ще можете да виждате всичко, което вашите “Close Friends” /близки приятели/ публикуват, докато от тези, които са в списъка ви само от просто “познати”/Acquaintances/, ще получавате само най-важните неща.

Не съм много сигурен в ползите на това Facebook сам да взема решения кое е важно, но пък живо се интересувам от това вие какво мислите по въпроса като може да споделите мнението си в полето за коментарите.

Когато става дума за споделяне на съдържание вие все още имате на разположение други списъци или опция за създаване на различни такива, ако искате.

Така че ако искате да направите видим определен статус, видео, снимка и т.н. за вашия шеф или колеги, може да ги включите тези същите контакти в списък наречен “Работа” например, което е точно същото както е и в G+.

Можете да видите пример със списъци в изображението отдолу:

списъци във Facebook

Когато приемете нова покана за приятелство или изпратите такава, ще ви се даде възможността да вкарате въпросния ви нов приятел в някоя от вашите съществуващи групи, например в “Познати“, ако не го познавате добре човека или в друг специфичен списък, който сте създали.

списък с познати във facebook

Едно от готините допълнения във всичко това е, че можете да филтрирате вашия новинарски поток, който се появява на стената ви, така че да виждате само “близките си приятели” или “познати” или някой друг списък, като така гарантираме, че ще премахнете безпорядъка и глупавите статуси на някои от приятелите ви във Facebook.

Моето мнение

[sws_divider_line]

Аз определено харесвам концепцията, заложена в организирането на списъци с контакти, както във Facebook, така и в Google+.

И по мое мнение е важно да отделите малко време, в което наистина да организирате нещата си както искате в социала, така че да получавате точно тази информация, която ви е интересна и полезна и която наистина има смисъл за вас.

Тоест, всичко това ще ви позволи да поемете контрола на потока от информация в свои ръце. Нужна ви е само малко дисциплина и няколко минути, за да си поиграете със списъците. След това е лесно, приятно, полезно и подредено!

Единственото нещо, което може би не ми допада много е, че Facebook решава кое е важно да се достави в списъка с “познатите“, така че не съм сигурен, че няма да има намеса в тази група от моя страна!

Подробно ръководство за създаване, управление и работа със списъци може да намерите и да прочетете в обновеното, безплатно ръководство Facebook Timeline, което направихме специално за вас!

Да видим и Facebook “Subscribe” бутона

[sws_divider_line]

Бутонът Subscribe или “Абонирай се” добавя във Facebook част от концепцията, заложена в Twitter наречена “Follow”, което означава, че този, когото искате, така да се кажа да “следвате“, не е задължително да бъде ваш приятел и не се нуждаете от одобрението на някой да станете част от контактите му, за да получавате неговите актуализации.

Facebook "Subscribe" бутонът

С този нов бутон абонираният създава нов вид взаимоотношение във Facebook и това е точно еквивалент на “последователите” в Twitter. Хубавото е, пак ще повторя, че не е нужно да сте приятели с някого, за да го следите какво публикува.

Вземете следния пример: вие се интересувате от онлайн маркетинг и знаете за човек, който много разбира и редовно публикува интересни и полезни материали по тази тема и бихте искали да следите този човек.

Точно тук идва на помощ и този бутон, тъй като чрез него няма нужда да предлагате приятелство на този човек и да чакате да ви одобри, за да се докопате до полезните линкове, които пуска. Но…

Как да помислим за своята сигурност, ако се абонират за нас?

[sws_divider_line]

Има два варианта да защитите себе си що се отнася за този бутон:

Бутонът за абониране “Subscribe” има опция за добавяне към вашия профил. Неслучайно някои профили с хора, които не са ваши приятели, когато ги отворите няма да видите този бутон, за да се възползвате от него, на други пък, които са го активирали, той ще може да се ползва.

За да го активирате, ако още не сте, цъкнете на този линк и натиснете бутона с надпис Allow Subscribers, след което изберете желаните от вас настройки за поверителност!

И ако позволите на хората да се абонират за вашите публикации или пък тези, които следите са разрешили да се абонират за тях, ще се вижда само това съдържание, което е маркирано и публикувано със статус “Public”/публично/.

Не забравяйте, че ако вие сте от тези интересни хора, за които да се натискат да се абонират фейсбук членовете, ще можете да филтрирате статусите си и чрез “списъци“.

Да видим и другия начин!

Нека да разгледаме възможността да се абонираме за някой човек във Facebook вместо да му пращаме молба за приятелство.

Тази концепция прави така, че да не е нужно да се установява директна приятелска връзка във Facebook с хора като Сет Годин, Том Питърс или Дийпак Чопра, за да се консумира тяхното съдържание.

Това си е чиста проба еднопосочна, егоистична връзка, като няма нищо лошо в това – тези хора и без това биха предпочели този вариант, вместо да ви вкарват в списъците си с приятели! Естествено те трябва да са активирали и тази функция с бутона за абонамент!

Сега ако се позамислите малко, бутонът “Subscribe” е почти същото нещо като бутона “Like” за Facebook фен страниците, нали?

Но, за да ви следят хората, не можете да добавите в личния си профил бутона “Like”, нали? И след като вече знаете това, преди да отидете да “убиете” вашата Facebook фен страница да ви кажа, че основната разлика между личен профил и фен страница е, че първото няма страхотната и безценна функционалност наречена Facebook Insights, предназначена за анализ на вашите фенове.

Какво искаш да виждаш?

Facebook също ви дава възможност да решите колко и какъв вид информация да вземете от хората, за които сте се абонирали чрез бутона Subscribe, като това става чрез филтриране в три категории:

  • Всички обновления – All Updates
  • Най-важните обновления – Most Updates
  • Само важните обновления – Important Updates

Което ме връща отново на въпроса как Facebook точно определя кое, аджеба, е важно и кое не чак толкова?

Как да включим и изключим бутона “Subscribe” във Facebook?

[sws_divider_line]

1. Веднъж след като сте влезли във вашия Facebook профил, отворете следния линк: Facebook Subscribe webpage. Страницата, която ще ви се зареди, представлява представяне на бутона “Subscribe” и неговата концепция.

2. Ако все още не сте включили тази опция, натиснете върху зеления бутон вдясно с надпис Allow Subscribers точно под надписа “Get your own subscribers Let anyone get your public updates“.

Това действие ще ви отвори прозорец, от където ще можете да направите някои настройки за поверителност /виж снимката отдолу/.

Ако вече сте активирали опцията, отивайки на линка в точка 1, на мястото на бутона ще ви се появи линк, който води към допълнителни настройки на функцията за абониране към вашия профил!

Как да изключим бутона за абониране от нашия Facebook профил?

[sws_divider_line]

Subscribe бутонът във Facebook няма да се появи, ако не сте го включили ръчно да се показва и да имат хората възможност да се абонират за вашите статуси, снимки, линкове и всичко, което публикувате!

Но ако сте го активирали, както ви показах в по-горните точки, той ще се покаже във вашия профил, от където хората да го използват.

Следвайте следните стъпки, за да го премахнете, ако не желаете никой да се абонира за вашите активности:

1. Отворете вашия Facebook профил и в лентата, където са приятелите ви, снимките ви, картите ви и т.н., отворете и натиснете върху абонатите ви, както е на снимката отдолу или просто отидете на този адрес , където вдясно ще видите линк към опциите за абониране!

2. Отваряйки страницата с опциите за абониране към вашия профил, натиснете Settings бутона в горния десен ъгъл. От там изберете опцията Off, както е показано на снимката отдолу и натиснете О.К., за да запазите настройките.

Току-що премахнахте възможността някой да се абонира за вашия профил. Честито!

Моите мисли?

[sws_divider_line]

Първо, честно казано, не съм толкова сигурен, че ще се юрнете да се абонирате за лични профили, били те и на някой умопомрачителен гуру /за хонорара му говоря/.

За какво тогава са facebook фен страниците и тия борби за разработването на креативни фейсбук ландинг страници и стремежа да се мотивират хората да натискат заветния бутон Like?

Аз лично предпочитам фен страниците, предполагам и вие ще направите този избор. И все пак беше важно да разберете за какво точно служи този бутон и защо ще го или няма да го използвате!

Ами ти, какво мислиш?

Сигурен съм, че е много вероятно да искате да кажете нещо в полето за коментарите, нали? Моля споделете вашите мисли по въпроса и кажете мнението си за списъците и бутона за абониране!

Признавам, че много ще ми хареса да прочета вашите становища по този въпрос. Така че… щастливо абониране приятели и до нови срещи в полетата за коментари…

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
СПЕСТИ 300 лв и вземи 3 нови БОНУСА на стойност 190 лв...
0
дни
0
часа
0
минути
0
секунди

Спести 300 лв и вземи 3 нови БОНУСА на стойност 190 лв...