
Facebook hashtag е маркер, който позволява на потребителите да кликват върху таг под формата на ключова дума, за да видят какво казват другите по темата, белязана с този конкретен етикет.
Ние българчетата вече успяхме съвсем успешно да използваме анонсираната съвсем наскоро от Facebook нова функция #hashtag-овете с организираните до известна степен благодарение на тях протести.
Това нововъведение по същество цели да улесни разговорите в социалната мрежа и да помогне на потребителите да открият повече от съдържанието, което ги интересува.
И така, какво означават хештаговете за вашите бизнес фен страници и профили? Как работят и как може да включите хештаговете в стратегията си за публикуване на съдържание?
Не спирайте да четете, подготвили сме доста интересни неща…
Как всъщност работи Facebook hashtag?
Когато кликнете върху Фейсбук хештаг, където и да е: във вашия новинарски поток, във фен страница или профила на ваш приятел, ще ви се отвори изскачащ прозорец, който съдържа цялата информация и всички участници като хора, фен страници, които са използвали един и същ обединяващ ги етикет наречен hashtag – и всичко това изобразено в обратен хронологичен ред.
Всичко това означава страхотната възможност да откриете за себе си още по-широка аудитория, която все още не е like-нала фен страницата ви – опция, която е чудесна новина.
А също така и да консумирате доста по целенасочена информация!
Ето как да използвате Facebook #hashtag-ове:
1. Създаване на хештаг
Всеки може да направи хештаг от всяка дума чрез добавяне на знака диез # пред съответния текст, съкращение, фраза – стига това да става без поставянето на интервали.
Веднага след като въведете знака # последващия текст след него ще бъде покрит от синя кутийка, отбелязваща, че това е хештаг.
Накрая просто публикувайте статуса и въпросния етикет ще бъде създаден под формата на линк, върху който да може да се кликва.
2. Кликване върху вашия хештаг
Новосъздаденият линк под формата на етикет ще ви отведе до място, в което се съсредоточават всички статуси с този конкретен хештаг.
След като публикувате статуса с хештага, може да кликнете върху новия си етикет, за да видите кой друг използва същата фраза и това, което се говори спрямо нея.
Например ако въведете в търсачката на фейсбук #Hashtag и изберете първия резултат, ще ви се отвори нов поток, съдържащ списък от хората и техните постове, които говорят по тази тема – някои ще ги познаваме, други не.
В този новопоявил се фийд с конкретна информация за съответния етикет, ще може да публикувате статуси, към които автоматично ще се добави хештага.
3. Търсене по конкретен хештаг
Facebook проследява използваните хештагове, така че информацията от тях да е винаги на ваше разположение, дори и самият вие преди това да не сте използвали конкретния етикет във вашите статуси.
Просто напишете хештаг по избор в полето за търсене на фейсбук като например #cats и ще ви излезе /в резултатите от търсене хештаговете са обозначени с жълта иконка/ фийд с цялата информация и хора, които използват този етикет.
Важно: не използвайте т.нар. специални знаци или символи от клавиатурата, тъй като няма да сработят за създаването на хештаг. Единственият символ, който работи без проблем това е долната черта (_) – вижте снимката:
Промотирайте успешно вашето съдържание чрез #хештагове
Използвайте хештаговете като средство за маркиране на вашето съдържание, което споделяте в рамките на Facebook под каквато и да е форма – профил, събитие или фен страница.
Това нововъведение може да се каже, че е един добър креативен и визуален метод да разпространявате информацията си и да насърчавате нейното споделяне, свързвайки я с повече аудитория.
Например, ако имате фен страница и искате да споделите нещо ново от вашия бизнес, нещо което е от значение за дейността ви, използвайте следната форма → #именахештага в началото или края на вашия статус.
По този начин хората, които търсят съдържание за вас или сайта ви ще намерят този статус и ако той им се стори интересен, забавен или полезен ще го споделят със своите контакти.
Хештаговете във Facebook трябва да бъдат разумно и така да се каже – реално използвани, за да се превърнат в наистина ефективни оръжия за завладяването на социалната мрежа от вашето инфо.
Как и за какво можем да използваме #хештагове-те?
1.Най-добрите практики за хештагове в Twitter
Ако сте експерт по маркетинг на социални мрежи или просто поддържате популярна фен страница, вероятно вече сте запознати с най-добрите практики за използване на twitter хештаговете – затова просто си ги преговорете!
2. Направете поста си с хештаг видим за всички.
Уверете се, че статуса не е ограничен по никакъв начин.
3. Създавайте хештагове за събития.
Ако се опитвате да привлечете хора от социалната мрежа да посетят ваше събитие, създайте специално за него уникален хештаг и насърчете своите фейсбук фенове да го използват, когато споделят мероприятието.
4. Гледайте #хештага да е кратка дума
Това със сигурност е добра практика, тъй като промотираното съдържание, благодарение на това ще стане доста по-разпознаваемо.
Опитайте се дори да измислите дума, която да е забавна, ако съдържанието го позволява!
5. Не използвайте хештагове, които са безсмислени и не са от значение.
Ако просто налепите хештагове в края на вашите фейсбук статуси, който няма нищо общо със смисъла на информацията в него, това си е чисто и просто спам.
Стремете се да обвържете хештага със самото съдържание, така че да го направите значим за публиката, а по възможност и забавен.
6. Създавайте уникални хештагове.
Ако тепърва ви предстои да направите своя първи хештаг, съветвам ви да направите малко проучване чрез търсачката на Facebook, за да се уверите, че същия вече не съществува някъде.
За пример: въведохме в полето за търсене думата #lifehack и се оказа, че вече здраво се използва този етикет, но когато пробвахме с #lifehackbg излезе, че е свободен и веднага решихме, че ще си го ползваме.
Следете етикета във Facebook само с отбрано наше съдържание от тук → #lifehackbg
7. Бързо търсене за конкретна информация, профили, страници и др.
По напредналите ползватели на Twitter са добре запознати с факта, че хештаговете са отличен инструмент за търсене.
Потребителите добавят ключова дума в постовете си чрез хештага, а това означава по-добри резултати от търсенето.
За конкретен хештаг може да се прави търсене от полето за тази цел на Фейсбук, както вече стана ясно или просто чрез кликването му, където може да се види в timeline профили, статуси, фен страници.
8. Групиране на съдържание
Хештаговете са не само инструмент за търсене! Може да ги използвате и за обединяване на съдържание, така както никога не бихте могли да го направите в twitter.
Те могат да бъдат добавени както вече разбрахме към всеки статус, което означава, че ще играят ролята на етикет, на кликваем надпис на изображението ви например, а събитията, които създавате и споделяте, както и всички постове относно тези събития ще могат да се групират заедно,
…а това ще ги направи лесно достъпни от едно единствено място, пълно с конкретна информация.
Да вземем за пример събитие, което сте планирали. Може да създадете страница за ивента и да маркирате всички, които се отнасят до него с хештаг, който да ги обединява и описва.
Организаторите на събитието могат да направят същото, както и всички, които участват в подготовката му чрез своите лични профили.
След като организацията по събитието веднъж е приключена, може да поканите хора, които да добавят съответния хештаг, така че дори и техните познати нямащи нищо общо, да се намесят в разговора за него.
Когато събитието е в ход, всички заинтересовани страни ще могат да публикуват новини и снимки от него, придружени разбира се от същия хештаг.
И всеки, който посещава или се интересува от това същото събитие ще разполага с цялата налична информация и бързо ще намери това, което му трябва.
9. Хештагове + споменаване по име /mention/ за богато съдържание
Потребителите на Фейсбук бързо са открили, че „споменаването“ е чудесен начин да отбележите някой, който да види вашия статус, да одобрите или клеветите марки, бизнеси и дейности.
Хештага може да се използва за почти същия ефект, а именно сериозно да обогатите информативно вашето съдържание.
Ако публикувате нещо по популярна тема, може да добавите съответния хештаг плюс споменаване на някой инфлуенсър и всичко това да спомогне още повече за виралния ефект на информацията.
Минаха само няколко дни от както хештаговете населиха facebook и това, което изброихме по-горе са само някои от добрите начини да се използват.
Видяхте ли първото приложение на тази функция от нас, Българите за организиране на протестите против правителството?
Едно събитие организирано изключително успешно и предавано почти на живо благодарение на този нов за фейсбук инструмент.
Хештага #ДАНСwithme определено показа каква мощ се крие зад този простичък маркер.
P.S. Със сигурност подобно етикиране на информация носи своите ползи както за потребителите, така и за фен страниците. Но ако питате мен за по-доброто разпространение на публикациите ви огромна заслуга имат най-вече вашите фенове. Не знам за вашите, но нашите определено са страхотни….
Вижте още и → 5 супер ефектни Facebook трика, за които вероятно не знаете!