- Искате да организирате по-добре съдържанието във Фейсбук групата си?
- Членовете й ви се оплакват, че не могат да намерят стари постове и теми?
Отскоро имаме нов инструмент, който ще реши част от тези проблеми!
Освен познатите етикети (Tags) вече разполагате и с още една функция, която ще ви помогне да организирате в пъти по-добре съдържанието в групата си!
Нарича се Units и за много от Facebook групите е чисто нова!
В този материал ще ви покажа как точно да създадете Units и за вашата общност! Ще ви споделя и креативни идеи как да ги използвате!
Може би вече сте забелязали функцията, но сте я подминали или сте я подценили?
Уверявам ви, че може да бъде наистина полезна.
Това не си личи от пръв поглед!
Но по-добре да ви покажа…
В зависимост от типа на групата ви (вече може да избирате измежду няколко вида) ще ви се появи въпросната функция Units. Тя ще ви позволи да използвате Фейсбук като:
- Платформа за онлайн курсове с добавени анкети
- Организиране на отделни хъбове с тематично съдържание
- Създаване на каталози с материали и ресурси по различни теми
Или просто да организирате различни новини в отделни категории по вид.
? Как да създадем и използваме Units [видео урок]
? 6 креативни начина да използвате Units!
? Бележка: Всички примери са от секретната Фейсбук група на Мастърхак!
? Приветстване на новите членове и запознаването им с правилата!
Когато приемате или приветствате новите членове на групата си, може да представите всеки администратор или модератор на групата чрез един такъв блок от съдържание (Units с име “Екип”, който съдържа визитка на администраторите).
По този начин можете също да очертаете правилата и очакванията на общността.
Защо е много по-яко да го направите през Units?
Защото така може да проследите всеки член на групата докъде е стигнал в четенето на правилата ви като при създаването на въпросните Units ги направите задължителни – просто не поставяте отметката на опцията “Optional”.
? Създаване на тематично образователно съдържание
Не можете директно да монетизирате дадена Фейсбук група!
Но можете да я използвате като инструмент за предоставяне на добавена стойност към продукта ви. Самите ние използваме секретната ни общност с тази цел.
Обменяме ресурси, идеи, помагаме си в казуси и си споделяме.
Това добавя огромна стойност към клуба ни – страхотен бонус, който не съм видял в нито една друга подобна услуга, предлагаща платено съдържание (Pay Wall).
Какво точно може да направите, за да добавите стойност?
Можете да създавате безплатни мини онлайн курсове директно в групата си, за да сте сигурни, че осигурявате на общността си необходимата базова информация за продукта или услугата си, която да им помогне да развиват и по-сложни теми.
Ако пък продавате инфо продукти е още по-лесно – може да използвате групата си като по-горна част на продажбената си фуния като създавате чрез Units мини курсове с базова информация, която да ги кара да поискат по-задълбочените ви платени продукти.
На края на курса може да направите и въпросник / анкета, за да проверите знанията на участниците в мини курса – точно както в онлайн платформите за обучение.
? Обучение на клиентите ви как да използват продукта ви
Това е една от любимите ми идеи!
Първата ми работа с Units ще бъде да направя каталог от няколко части как новите членове на клуба да вземат максимума от него. В друг Unit пък ще покажа как се използва новата ни по-удобна и изгодна функция за периодично плащане. В трети пък ще удобно ще подредя най-важната информация, която трябва да знаят членовете на клуба ни!
Най-хубавата част: Всичко ще им бъде удобно подредено на едно място!
? Секция с тематични за сферата ви новини:
Може да си създадете Unit, който обединява в себе си релевантни на сферата ви на дейност новини и актуална информация. Ако ще го правите, подредете новините по дата (с drag and drop), за да дадете на общността си удобно място, от което много бързо и лесно да намират най-новото и важно за вашия продукт и индустрия.
Защо да го правите чрез Unit?
Публикуването на новини по познатия начин (чрез стандартни постове в групата) ще предизвика потъването им навътре в групата, особено ако тя е по-активна.
? Направете си състезание
Може да си направите забавна анкета, в която стигналите до края на въпросника да спечелят някаква награда. Лесно ще видите резултатите от Insight-а на групата:
? Бележка: Тази анкета беше шега, но се оказа, че много голяма част от хората в нашата общност искат да разберат дали стават за гуру-та. Над 100 човека се пробваха ?
? Тематични хъбове с полезни инструменти и ресурси
Може да организирате в Unit колекции от линкове към ръководства, към събития, полезни файлове, книги и други ресурси. Например ние в Мастърхак ще си направим Unit-и по отделни теми като копирайтинг, дизайн, Фейсбук реклама и т.н., в които ще съберем на едно място не само наши практически ръководства, но и външни полезни ресурси.
? ProTip: Фейсбук не е ваша платформа! Не я притежавате. Затова ви препоръчвам да запазвате резервно копие на съдържанието, което споделяте в групата си в случай, че нещо се случи с нея (например на сайта ви в отделни страници).
Изводите
По-добра организация и възможности за маркетинг!
Така накратко бих описал новата функция в групите – Units. Тя определено е удобна възможност да организирате и без това разхвърляното съдържание във вашата Фейсбук общност, както и да промотирате продуктите и услугите си чрез съдържание.
А опцията за създаване на мини онлайн курсове и анкети може да бъде чудесен, безплатен маректингов инструмент за вашия бизнес!
Може би най-полезното тук е и възможността да проследявате прогреса на хората от групата, да анализирате кои Unit-и и постове са най-популярни сред общността.
? Ако все още не сте направили Фейсбук група на бизнеса си, вижте тук →
Е, какво мислите?
Ще използвате ли Units и за вашата група?
Какво съдържание планирате да създавате по този начин?
Споделете в коментарите ??