Как да използвате Units – новата опция във Фейсбук групите за организиране на съдържание

Запази за по-късно
  • Искате да организирате по-добре съдържанието във Фейсбук групата си?
  • Членовете й ви се оплакват, че не могат да намерят стари постове и теми?

Отскоро имаме нов инструмент, който ще реши част от тези проблеми!

Освен познатите етикети (Tags) вече разполагате и с още една функция, която ще ви помогне да организирате в пъти по-добре съдържанието в групата си!

Нарича се Units и за много от Facebook групите е чисто нова!

В този материал ще ви покажа как точно да създадете Units и за вашата общност! Ще ви споделя и креативни идеи как да ги използвате!

Може би вече сте забелязали функцията, но сте я подминали или сте я подценили?

Уверявам ви, че може да бъде наистина полезна.

Това не си личи от пръв поглед!

Но по-добре да ви покажа…

В зависимост от типа на групата ви (вече може да избирате измежду няколко вида) ще ви се появи въпросната функция Units. Тя ще ви позволи да използвате Фейсбук като:

  • Платформа за онлайн курсове с добавени анкети
  • Организиране на отделни хъбове с тематично съдържание
  • Създаване на каталози с материали и ресурси по различни теми

Или просто да организирате различни новини в отделни категории по вид.

📺 Как да създадем и използваме Units [видео урок]


🔰 6 креативни начина да използвате Units!

📜 Бележка: Всички примери са от секретната Фейсбук група на Мастърхак!

🔥 Приветстване на новите членове и запознаването им с правилата!

Когато приемате или приветствате новите членове на групата си, може да представите всеки администратор или модератор на групата чрез един такъв блок от съдържание (Units с име „Екип“, който съдържа визитка на администраторите).

По този начин можете също да очертаете правилата и очакванията на общността.

Защо е много по-яко да го направите през Units?

Защото така може да проследите всеки член на групата докъде е стигнал в четенето на правилата ви като при създаването на въпросните Units ги направите задължителни –  просто не поставяте отметката на опцията „Optional“.

🔥 Създаване на тематично образователно съдържание

Не можете директно да монетизирате дадена Фейсбук група!

Но можете да я използвате като инструмент за предоставяне на добавена стойност към продукта ви. Самите ние използваме секретната ни общност с тази цел.

Обменяме ресурси, идеи, помагаме си в казуси и си споделяме.

Това добавя огромна стойност към клуба ни – страхотен бонус, който не съм видял в нито една друга подобна услуга, предлагаща платено съдържание (Pay Wall).

Какво точно може да направите, за да добавите стойност?

Можете да създавате безплатни мини онлайн курсове директно в групата си, за да сте сигурни, че осигурявате на общността си необходимата базова информация за продукта или услугата си, която да им помогне да развиват и по-сложни теми.

Ако пък продавате инфо продукти е още по-лесно – може да използвате групата си като по-горна част на продажбената си фуния като създавате чрез Units мини курсове с базова информация, която да ги кара да поискат по-задълбочените ви платени продукти.

На края на курса може да направите и въпросник / анкета, за да проверите знанията на участниците в мини курса – точно както в онлайн платформите за обучение.

🔥 Обучение на клиентите ви как да използват продукта ви

Това е една от любимите ми идеи!

Първата ми работа с Units ще бъде да направя каталог от няколко части как новите членове на клуба да вземат максимума от него. В друг Unit пък ще покажа как се използва новата ни по-удобна и изгодна функция за периодично плащане. В трети пък ще удобно ще подредя най-важната информация, която трябва да знаят членовете на клуба ни!

Най-хубавата част: Всичко ще им бъде удобно подредено на едно място!

🔥 Секция с тематични за сферата ви новини:

Може да си създадете Unit, който обединява в себе си релевантни на сферата ви на дейност новини и актуална информация. Ако ще го правите, подредете новините по дата (с drag and drop), за да дадете на общността си удобно място, от което много бързо и лесно да намират най-новото и важно за вашия продукт и индустрия.

Защо да го правите чрез Unit?

Публикуването на новини по познатия начин (чрез стандартни постове в групата) ще предизвика потъването им навътре в групата, особено ако тя е по-активна.

🔥 Направете си състезание

Може да си направите забавна анкета, в която стигналите до края на въпросника да спечелят някаква награда. Лесно ще видите резултатите от Insight-а на групата:

📄 Бележка: Тази анкета беше шега, но се оказа, че много голяма част от хората в нашата общност искат да разберат дали стават за гуру-та. Над 100 човека се пробваха 😁

🔥 Тематични хъбове с полезни инструменти и ресурси

Може да организирате в Unit колекции от линкове към ръководства, към събития, полезни файлове, книги и други ресурси. Например ние в Мастърхак ще си направим Unit-и по отделни теми като копирайтинг, дизайн, Фейсбук реклама и т.н., в които ще съберем на едно място не само наши практически ръководства, но и външни полезни ресурси.

🏆 ProTip: Фейсбук не е ваша платформа! Не я притежавате. Затова ви препоръчвам да запазвате резервно копие на съдържанието, което споделяте в групата си в случай, че нещо се случи с нея (например на сайта ви в отделни страници).

Изводите

По-добра организация и възможности за маркетинг!

Така накратко бих описал новата функция в групите – Units. Тя определено е удобна възможност да организирате и без това разхвърляното съдържание във вашата Фейсбук общност, както и да промотирате продуктите и услугите си чрез съдържание.

А опцията за създаване на мини онлайн курсове и анкети може да бъде чудесен, безплатен маректингов инструмент за вашия бизнес!

Може би най-полезното тук е и възможността да проследявате прогреса на хората от групата, да анализирате кои Unit-и и постове са най-популярни сред общността.

🔰 Ако все още не сте направили Фейсбук група на бизнеса си, вижте тук


Е, какво мислите?

Ще използвате ли Units и за вашата група?

Какво съдържание планирате да създавате по този начин?

Споделете в коментарите 👇🏻

  • 94
  •  
  •  
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg