Това е детайлно ръководство, в което ще ти покажа стъпка по стъпка как да създадеш свой собствен Facebook Canvas, с който да привлечеш погледа на потребителите си.
Facebook Canvas е нов инструмент, благодарение на който ще рекламираш в социалната мрежа по начин, който няма да бъде скучен, натрапващ и крещящ, а ще предостави на потребителите ти едно вълнуващо мобилно преживяване като ти осигури много по-висока ангажираност на аудиторията, която таргетираш. А ти искаш точно това, нали?
Как да опиша Canvas за тези от вас, които все още не са го виждали?
Това е мобилен формат на съдържание, наподобяващо друг нов инструмент на Facebook, а именно Instant Article, който дава възможност на хора като мен, създаващи съдържание, да го споделят и рекламират по много по-интересен и интерактивен начин. И въпреки, че това, за което ще говорим днес не е същото, много наподобява на него. От Techcrunch например, описват този формат като “Instant Ads” – досещаш се на къде бия.
Canvas ще ти позволи да създадеш уникално преживяване, което може да комбинира текст, изображения и видео, плавно превъртащи се на мобилното ти устройство.
Създаването на рекламно съдържание тип Canvas наистина е лесно или най-малкото е по-лесно отколкото си очаквал. По-трудното е да измислиш самата концепция/идея, която да облечеш с този нов Facvebook рекламен формат.
В тази статия ще говорим за техническата част, а криейтива оставям на теб…
За щастие за целта от Facebook са създали специален инструмент, който ще ни помогне да създадем първата си Canvas интерактивна история.
Как да го използваш?
Нека ти покажа целия процес, стъпка по стъпка, от началото до края – следвай ме:
#1. Опцията Canvas се намира във фен страницата ти
За да стигнеш до нея, отвори Facebook страницата си и от менюто над ковър снимката избери Publishing Tools → Canvas. Виж снимката отдолу:
След като кликнеш на опцията Canvas, вдясно можеш да видиш тези, които вече си създал по-рано (после не можеш да ги редактираш) или да направиш чисто нов.
#2. Създаване на Canvas история: Основата
Кликни на синия бутон горе вдясно – “Create”. След, което ще ти се отвори инструмента за създаване на истории чрез този Фейсбук формат. Най-напред дай име на новата.
Екранът ще е разделен на 2 основни части:
В лявата ще видиш настройките и добавянето на различни компоненти от историята, а вдясно ще гледаш как реално ще изглежда тя за потребителя. По подразбиране Facebook ще поиска да избереш дизайн, заглавие, снимка и бутон, но може да добавиш, изтриваш или преместваш елементи, както си поискаш.
Долу на екрана ще видиш бутон “Add Component”, кликни на него.
Може да добавяш: Бутон, Carousel, Снимка, Текст, Видео, Продуктов сет
Избери един или няколко от тези елементи, след което кликни на ОК, за да ги добавиш към твоя Canvas. Може да добавяш по няколко от всеки вид ако поискаш. Както прецениш.
#3. Създай история с Canvas: избери дизайн
Т.нар. тема е цвета на задния фон на твоята история, който ще се вижда на всяко празно място в нея – основно в текстовите блокове. Имаш на разположение 3 възможности: бял, черен и по избор. Ако избереш “Custom” ще се появи цветовата палитра, от където да избираш – реши какъв цвят искаш за основа, избери го и кликни на Close.
#4. Качи изображение за заглавната част: Header
Можеш да поставиш фиксиран хедър, който винаги ще стои в горната, заглавна част.
Важно
За хедър Facebook препоръчва снимка с размери 120x44px. Това определено е изображение с много малки размери. Въпреки това, в официалните спецификации на Canvas е записано, че максималният размер на хедъра може да е 882x66px.
Ако заглавната ти снимка е прозрачен PNG файл например, можеш да му зададеш и цвят за фон от съответното за целта меню. Виж снимката отдолу:
Имай предвид, че този елемент стои най-отгоре на върха – точно над заглавието на историята и може да се наложи след това да се коригира своевременно.
#5. РаздвИжи своя Canvas – качи вИдео
Ако тръгнеш да качваш видео, Фейсбук ще ти направи няколко предложения:
- Минимална резолюция 720p.
- Портретно ориентираното видео е препоръчително (landscape видеото ще бъде автоматично преоразмерено).
- Избягвай full screen видеа.
- Максималната дължина на видеото не може да бъде повече от 2 минути. Можеш да имаш повече от едно видео в един Canvas, но общата продължителност на всички видеа не може да бъде повече от 2 минути.
- Използвай MP4 или MOV формат.
- Първият фрейм от видеото ще се използва за т.нар. thumbnail или с други думи – за заглавна снимка (не можеш да го променяш). Това всъщност не е от значение, тъй като видеото ще се пуска автоматично щом потребителят стигне до него.
Да, и тук видеото се пуска автоматично, но за разлика от десктоп и мобайл фийда, в Canvas то тръгва и със звук и се повтаря също автоматично ако се задържите на него до края. Веднага щом продължите да скролирате, разбира се, видеото ще спре.
При оразмеряването на видеото спрямо екрана имаш 2 възможности: по подразбиране или “tilt to pan”. Ако избереш по подразбиране, видеото ще се побере според екрана.
Ако избереш “tilt to pan”, клипът ще се покаже увеличен и ще трябва да наклониш екрана на телефона, за да видиш и други области от него. Втората опция е подходяща ако ще показваш видео турове с висока резолюция.
#6. Да добавИм най-важния елемент – СнимкИте
При добавянето на снимки към историята ти, Фейсбук ще ти предложи 3 опции:
- Default
- Tap to Expand
- Tilt to Pan
Същността на тези 3 възможности е да ти предложи различни варианти за оразмеряване на снимката, която се каниш да използваш, тъй като формата е тесен и висок (портрет).
Facebook препоръчва размера на снимките за пълно покриване на екрана да е 1080 пиксела с минимум 72 dpi резолюция като може да използвате и по-широки.
Бележка: Ако ви трябват супер безплатни снимки вижте тук.
Ето и всички изисквания за изображенията в Canvas:
- Снимките се използват по подразбиране за покриване на целия екран
- Снимка, покриваща екрана е с ширина 1080 пиксела
- Можеш да използваш и по-широка снимка след оразмеряване с tilt to pan
- Препоръчителната височина на снимките е 1920 пиксела
- Може да използваш и по-висока снимка след оразмеряване с tap to expand
- Използвай форматите PNG или JPG за изображенията
Можеш да добавяш до 20 снимки в един Canvas!
Ако снимката ти е широка и се налага да използваш опцията tilt to pan, Фейсбук ще се фокусира към средната част на изображението. Ето и пример:
#7. В Canvas можем да създадем И Carousel
В Canvas можеш да вкараш и carousel (въртележка от изображения), включващ минимум 2 снимки. Въпреки, че това звучи като carousel рекламата, която е отделен формат във Фейсбук, тук това са снимки, които не е нужно да са квадратни (нещо като слайдер).
ПОЛЕЗНО
За да запълни снимката целия екран трябва да избереш опцията Tilt to Pan. Тя обаче има недостатък – не може да поставиш линк към изображението. Ако избереш Default, снимката ще се позиционира в зависимост размер ѝ (изгледайте GIF-чето няколко пъти) и няма да запълни екрана, но пък може съвсем спокойно да закачите линк.
Най-важните параметри за тази част от Canvas:
- Няма задължителни пропорции за снимките, но всички трябва да бъдат с един и същ размер – на снимката отгоре: 2-те са различен и не се получава добре
- Максимална ширина 1080 пиксела
- Максимална височина 1920 пиксела
- Използвайте PNG или JPG файлови формати
- Може да използваш до 10 снимки за един Carousel
#8. Как да създадеш текстови блокове Canvas
Текстовите блокове са добър начин да разделиш историята си на отделни части с информация. Ще може да променяш: вида на шрифта, удебеляването и размера, цвета и подравняването. Един текстов блок може да побере максимум 500 символа.
#9. Създай колекция с продукти в Canvas
Ако имате продукти, може да ги включите в тази секция.
Това е част от Canvas, която обикновено се използва като отделен елемент за създаване на т.нар. мултипродуктови реклами (вижте пълното ни ръководство за тях). Тук не може да определите реда на показване на продуктите. Facebook ще покаже до 40 от тях.
#10. В Canvas може да сложите и бутон
Остана само още един елемент, който може да добавите към вашата зашеметяваща мобилна история във Facebook – бутонът! Това е още една възможност да изпратите потребителите към външен линк от вашия сайт или онлайн магазин.
Бутонът ви може да съдържа максимум 30 символа.
Добрата новина тук е, че ще може да разположите бутона си динамично или да го фиксирате в долната част, точно както е фиксирано заглавието отгоре.
#11. Запазете, прегледайте и публикувайте вашия Canvas
Докато правиш своята история тук, от време на време кликвай на Save Draft.
Важно: ако в левия панел имаш съобщения в червено, бутонът за съхранение няма да e активен. Изчисти грешките, след което ще видиш активен Save Draft бутон.
Преди да кликнеш на бутона Finish, увери се, че абсолютно всичко е наред. Лично аз не го направих и се оказах без заглавна част на моя Canvas (както ще видиш на видеото отдолу).
Това е важно, защото после не може да правиш промени!
Кликвайки на “Preview on Device”, Facebook ще ти пусне уведомление на телефона, за да ти каже, че твоята Canvas история вече те чака там.
Ето и крайният резултат, публикуван на фен страницата на lifehack.bg:
кликни върху снимките за пълен размер
Разбира се, видеото не е особено впечатляващо, но на живо този формат наистина е зашеметяващ. Преживяването през мобилен телефон благодарение на Canvas, е много по-добро от стандартните формати. Усилията си струваха. Сега да видим…
#12. Как да създаеш рекламна кампанИя чрез Canvas
Първо, създайте кампания с цел (Object) Clicks to Website или Website Conversions в Power Editor (повече информация на български за него вижте тук.)
След като създадеш кампанията, не забравяй да отбележиш за място на рекламиране Mobile News Feed, тъй като Canvas се вижда само там (снимката отдолу).
След като стигнеш до настройването на самата реклама, използвай линка, който Фейсбук автоматично генерира за новата ти история в Canvas. Ето как изглежда:
Тук ще трябва да добавиш:
- Текстът, който ще е над рекламата
- Заглавието, което ще се появи под малката снимка
- Самото изображение за рекламата
В това поле ще видиш препоръчителни пропорции за снимката. Съвета ми е да използваш размер 1200×628 пиксела, който се препоръчва и за стандартна реклама.
Пробва ли вече Canvas?
Интересно е какво точно смяташ да рекламираш с този нов формат?
Референции