Насърчете читателите да консумират повече от съдържанието ви!
Това може да бъде страхотен начин да увеличите значително своята аудитория.
Facebook официално пусна т.нар. “авторство”, което до някъде прилича на това в Google+, чиито предимства от гиганта орязаха наскоро. Но да се върнем на Фейсбук! С добавянето на простичък мета таг, писатели, блогъри и изобщо всеки, който създава съдържание и промотира себе си и бизнеса си, ще може да прикрепи Facebook профила или страницата си към всички статуси, който споделя от сайта си към социалната мрежа. Резултатът е “закачен” директен линк към профила ви във всеки пост, който пускате.
Това ще позволи на онези, които харесват вашата работа да ви следят – ако пожелаят.
Отдолу на снимката може да видите пост от lifehack.bg, след като вече разполагаме с вградено авторство – с добавен линк към личния профил на автора.
Ако някой, който все още не е свързан с вас по някакъв начин – не ви приятел или не ви следи чрез Follow, ще му се даде възможност да ви последва и да прочете повече ваши материали – ако разбира се сте вградили въпросното авторство – снимката отдолу:
Като човек, чийто бизнес е изграден на базата на съдържание, този инструмент е мощно средство масово да разпространя по още един начин своя личен бранд чрез статиите, които създавам в lifehack.bg и след това публикувам в социалната мрежа.
Сега, след като съм вградил Фейсбук авторството, каквото и да споделим от сайта, аз и моите читатели, ще включва името ми, точно до бутона за споделяне – дори ако читателя реши да не ме споменава като автор в статуса си!
Докато това цели да насочи вниманието на потребителите ви към личността на автора, може да изберете да “линкнете” не профила, а бизнес страницата си във Фейсбук.
Какво всъщност е предимството на Follow?
Преди да преминем към практическата част, нека да се спрем на една важна точка от цялата тази работа – идеята за “следването” във Фейсбук – доста хора дори не осъзнават, че тази опция съществува.
Тъй като социалната мрежа има ограничение до 5000 приятели за личните профили, функцията Follow е чудесен вариант хората да ви следят, без да се налага да ви стават приятели. Много от нас се радват на идеята да сме в състояние да увеличаваме аудиторията си от заинтересовани читатели и фенове във Фейсбук, без да се ограничаваме само до бизнес страницата си, и без да е необходимо да ставате приятел с всеки, който харесва вашата работа (това просто не е практично).
Като създавате последователи, вместо още “приятели”, си запазвате възможността да споделяте лични статуси само с реалните си контакти (“Friends Only”) – запазвайки частните си актуализации далеч от последователите на вашата работа или бизнес.
С други думи, всеки път, когато решите да споделите нещо във Facebook, може да изберете дали съдържанието да е достъпно само за истинските ви приятели или искате да се вижда от вашите последователи и цялата широка социално-медийна общественост.
Ако всичко това има смисъл за вас, ако искате да използвате още една възможност да увеличите аудиторията си, трябва да се уверите, че сте активирали функцията Follow:
- Докато сте във Фейсбук отидете на Settings
- От менюто в ляво изберете таб-а Followers
- В опцията Who Can Follow Me изберете Everybody
Имайте предвид, че може да вградите Follow бутон, където си поискате в сайта си, като просто вземете парченцето код, което виждате на снимката отгоре:
Как да активирате Facebook авторството
Разбрахме значението на бутона Follow за всеки, който иска да се популяризира, време е да покажем на Фейсбук кои статии са наше собствено дело, добавяйки таг за автор.
За радост, вграждането му тук е далеч по-лесно, отколкото беше това за Google+. Всъщност, за онези от вас, които са на “Ти” с мета таговете и Open Graph вероятно отдавна са вградили article:author и разполагат с него.
В lifehack.bg именно този таг за съжаление го бяхме пропуснали….до днес!
Възможни са 2 много лесни начини за вграждане на въпросния мета таг. Единият е ръчно, в header-а на вашия сайт, а другия е чрез използването на възможностите на най-масовия SEO плъгин за WordPress – този на Yoast.
Лично аз предпочитам ръчния и точно така съм вградил таг-ът за авторство, свързан с Facebook. Той работи както за WordPress, така и за други системи (базов е).
Ръчен вариант: редактиране на HTML
Кодът, който трябва да добавите към останалите си мета тагове в header-a е следния:
<meta property="article:author" content="https://www.facebook.com/lifehackerbg1" />
Линкът, както се подразбира, трябва да е този към личния ви профил във Фейсбук, ако сте решили да “закачите” него към авторството. Просто заменете този отгоре с вашия!
Интегриране на Facebook Authorship в WordPress
Ако имате блог на WordPress, но мразите код и не разбирате от такъв – имам решение и за вас. Вероятно използвате най-масовия плъгин за оптимизация за търсачки и социални мрежи WordPress SEO, който дава възможността да включите URL на вашия Facebook профил към профила си в WordPress, след което плъгина автоматично ще превърне този линк в мета таг article:author, закачайки го към съдържанието ви.
Ето как да конфигурирате плъгина на Yoast за целта:
- Кликнете на SEO в лявата странична лента на WordPress администрацията
- Изберете таб-а Facebook, където са настройките за социалната мрежа
- Сложете отметка на опцията Add Open Graph meta data
След това, отново от страничната лента на WordPress, изберете Users и влезте във вашия профил. Там въведете линк към Facebook профила си в съответното поле.
След като добавите авторството по един от двата начина, в никакъв случай не забравяйте да изчистите кеша на сайта си и този от Cloud Flare, ако ползвате.
Тестване на Facebook авторството
НОВО: Интегриране на Facebook Authorship в WordPress
Posted by lifehack.bg on Tuesday, 30 June 2015
За да се уверите, че сайта и съдържанието ви използват коректно мета таг-а article:author, отворете някой от вашите постове или страници и използвайте функцията на браузъра си от контекстното меню View Source, за да разгледате HTML файла, който се генерира.
Трябва да видите новия ред код, който добавихме до останалите мета тагове в рамките на първите стотина реда от HTML документа. Още докато сте там, уверете се и, че този маркер се появява само веднъж в кода, тъй като е възможно различни плъгини, които сте инсталирали да създават също този таг – така Фейсбук няма да го покаже.
По-важното тук е да пуснете статията, която ще споделяте през Debugger, тъй като социалната мрежа вероятно вече е кеширала старите ви постове, които сте споделяли. Влезте в инструмента и въведете URL адреса на публикацията и кликнете върху Debug бутона. Превъртете надолу и ще видите предварителен преглед на съдържанието ви както ще изглежда реално споделено във Фейсбук – тук също проследете дали новия ред код с мета таг-а се появява:
Ако все още не се вижда авторството, кликнете върху бутона Fetch new scrape Information – ако е необходимо многократно, докато статуса се визуализира коректно.
Ако сте направили всичко правилно, тествали сте и все още не се появява авторството във Фейсбук, може да се наложи да изчакате ден-два, за да тръгне при вас, независимо дали това е в резултат на постепенното внедряване на тази функция в социалната мрежа или все още съдържанието ви е кеширано там. В lifehack.bg все още не всички статии закачат мета таг-а за авторство и това биха могли да са вероятните причини.
Мисля, че ще намерите Facebook Authorship за една добра възможност да промотирате себе си чрез съдържанието, което споделяте и по този начин да увеличите своята аудитория.
Ако имате коментари по темата може да ги споделите с нас като се присъедините към дискусията във Facebook фен страницата ни или в Google+ профила на lifehack.bg!