ВЛЕЗ В КЛУБА

[Мнение] Бъдещето на онлайн рекламата – качествено съдържание и първични данни

  •  
  •  
  •  

Запази за после

Днес стартирането на бизнес е по-лесно от всякога.

Но много по-трудно от преди е да го разшириш и да надхвърлиш границата от 100 000 лв например. Точно тук мястото си заемат двата основни въпроса, които може да си зададе всеки кандидат предприемач:

  • Кои са основните 3 причини хората искат да купят вашия продукт?
  • Кои са трите основни причини, поради които не искат?

/Кои са вашите? Споделете в коментарите…/

Ако предприемачът се затруднява да отговори на тези въпроси, то още в началото може да се предположи, че бизнесът може и да не проработи.

Ако не можем да кажем на някого защо продуктът ни е толкова добър, това означава ли, че няма да сме особено добри в продажбата му?

Според мен да.

Има още един изключително важен елемент, който се пренебрегва:

📊 Данните, които събираме от “първа ръка” (first-party data).

Това са данните, които можем да вземем директно от потребителите и да ги съхранявате за бъдещо ползване (имейл, телефон, адрес).

С все по-големите регулации, свързани с личните данни и проследяването на потребителите чрез cookies (от 2022 г. то се ограничава), вече не е въпрос на избор, а на необходимост да събираме възможно най-много данни от първа ръка, да ги сегментираме и да ги използваме в рекламата си, защото това е нещото, което ще ни остане, дори и ако Facebook утре реши да спре.

Ако погледнем назад ще видим, че имейл технологията се доказа като по-устойчива и сравнително независима от тези процеси.

Макар, че и там скоро ни очакват промени с iOS 15.

Днес имаме два лоста, които можем да използваме, за да развием бизнеса си по-бързо от всички останали (особено в конкурентните ниши):

Фокусирайте се основно върху тях!

Защо?

Защото пандемията направи онлайн пространството по-атрактивно, по-скъпо и все по-пренаселено – всеки иска да продава нещо в него. 

И от тук естествено следват и последствията:

Платформи като Facebook стават все по-скъпи, все по-пренаселени и все по-конкурентни, а ние губим все повече пари и трафик.

Според мен до 3-4 години рекламата във Фейсбук ще стане като тази по телевизията днес – страшно скъпа и достъпна само за най-големите и богати компании. Затова и вярвам, че по-малките и по-гъвкави онлайн бизнеси няма да сбъркат ако още от сега започнат да мислят за маркетинговата си стратегия по-напред от това, което днес правят в тези социални мрежи.

Още сега трябва да решат как могат да компенсират тези бъдещи загуби и как да запазят приходите си с инструменти като:

Инструменти, с които да продължат да вкарват хора (данни) в маховика си, ускоряващи инерцията му, така нужна им, за да развиват бизнеса.


🔥 Имате ли отношение или мнение по темата?

Какво смятате, че е бъдещето на онлайн рекламата?

Споделете го в полето за коментари по-долу…


  •  
  •  
  •  
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Най-после безплатна е-книга, която ще ти е истински полезна:
Постигай целите си два пъти по-бързо!
1. Въведи имейла си 2. Отвори пощата си 3. Потвърди абонамента си 4. Изтегли книгата