Днес стартирането на бизнес е по-лесно от всякога.
Но много по-трудно от преди е да го разшириш и да надхвърлиш границата от 100 000 лв например. Точно тук мястото си заемат двата основни въпроса, които може да си зададе всеки кандидат предприемач:
- Кои са основните 3 причини хората искат да купят вашия продукт?
- Кои са трите основни причини, поради които не искат?
/Кои са вашите? Споделете в коментарите…/
Ако предприемачът се затруднява да отговори на тези въпроси, то още в началото може да се предположи, че бизнесът може и да не проработи.
Ако не можем да кажем на някого защо продуктът ни е толкова добър, това означава ли, че няма да сме особено добри в продажбата му?
Според мен да.
Има още един изключително важен елемент, който се пренебрегва:
? Данните, които събираме от “първа ръка” (first-party data).
Това са данните, които можем да вземем директно от потребителите и да ги съхранявате за бъдещо ползване (имейл, телефон, адрес).
С все по-големите регулации, свързани с личните данни и проследяването на потребителите чрез cookies (от 2022 г. то се ограничава), вече не е въпрос на избор, а на необходимост да събираме възможно най-много данни от първа ръка, да ги сегментираме и да ги използваме в рекламата си, защото това е нещото, което ще ни остане, дори и ако Facebook утре реши да спре.
Ако погледнем назад ще видим, че имейл технологията се доказа като по-устойчива и сравнително независима от тези процеси.
Макар, че и там скоро ни очакват промени с iOS 15.
Днес имаме два лоста, които можем да използваме, за да развием бизнеса си по-бързо от всички останали (особено в конкурентните ниши):
- Данните, които събираме от потребителите
- Творческата страна на бизнеса
Фокусирайте се основно върху тях!
Защо?
Защото пандемията направи онлайн пространството по-атрактивно, по-скъпо и все по-пренаселено – всеки иска да продава нещо в него.
И от тук естествено следват и последствията:
Платформи като Facebook стават все по-скъпи, все по-пренаселени и все по-конкурентни, а ние губим все повече пари и трафик.
Според мен до 3-4 години рекламата във Фейсбук ще стане като тази по телевизията днес – страшно скъпа и достъпна само за най-големите и богати компании. Затова и вярвам, че по-малките и по-гъвкави онлайн бизнеси няма да сбъркат ако още от сега започнат да мислят за маркетинговата си стратегия по-напред от това, което днес правят в тези социални мрежи.
Още сега трябва да решат как могат да компенсират тези бъдещи загуби и как да запазят приходите си с инструменти като:
- Страхотно съдържание (аудио, видео, текст)
- Емоционален / емпатичен маркетинг
- SEO оптимизация на сайта / магазина
- Мултиканален Performance маркетинг
- SMS и Viber маркетинг
- Имейл маркетинг
Инструменти, с които да продължат да вкарват хора (данни) в маховика си, ускоряващи инерцията му, така нужна им, за да развиват бизнеса.
? Имате ли отношение или мнение по темата?
Какво смятате, че е бъдещето на онлайн рекламата?
Споделете го в полето за коментари по-долу…