В тази статия ще ви покажем практики, чрез които ще спестите до 25 часа на седмица от работа в социалните мрежи. Вижте как да висите там много по-малко заради задачи и много повече за удоволствие!
Изследване показва, че прекарваме около 30 минути във всяка социална мрежа, която използваме, докато планираме съдържанието за нея. Това прави около три часа на ден или цели 15 часа седмично (варира според броя използвани мрежи).
Можете ли да повярвате?
За две седмици, това са почти 30 часа.
Време е да спестим малко време и да не губим толкова часове само за социалки!
За всяка практика, която сме описали, ще споменем и приблизително необходимото време, което да отделите за прилагането ѝ. Имайте предвид, че спестеното време ще зависи и от позицията, която заемате. Например, мениджър социални мрежи вероятно би могъл да остане в социалните мрежи по-дълго от един маркетолог отговарящ за съдържанието или блогър. Едно е сигурно – прилагайки тези практики ще спестите ценно време.
Нека ги разгледаме!
#1 Разберете къде отива времето ви (30 минути)
Независимо дали публикувате в социалните мрежи последователно или не, проследете как прекарвате времето си и ще разберете къде изразходвате повече от него.
Следвайки тези стъпки ще проследим времето, което отделяме на различните проекти (за написване на публикация, редактиране, писане на статус, споделяне в социалните мрежи) през целия ден в продължение на седмица.
След това разпределете времето си така, че да го харчите разумно.
- Вземете тефтер и нахвърляйте всичко, което правите през деня (аз използвам Evernote). Ако искате наистина да разберете, къде отиват минутите ви, проследете ги.
- Безплатен и лесен за използване инструмент за следене на времето е Toggl (пробвайте и това). С негова помощ ще можете да проследите цялото време, което отделяте за активности в дигиталното пространство.
- Следете всичко, което правите през деня (социални мрежи, писане).
- В края на деня вижте колко време ви е отнела всяка една задача.
- Разберете къде можете да съкратите времето и къде да отделите повече.
Ако винаги имате отклонения си задайте въпросите: Кога се наблюдава разсейване? Какво ме отвлича най-много? И запомнете: без да отделите тези 30 минути за анализ на активностите си, няма как да изградите практики, които да ви спестят от ценното ви време.
#2 Планирайте статусите си предварително (1 час)
Да сме последователни е основно правило за добро присъствие в социалните мрежи.
Голяма част от блогърите и бизнесите публикуват всичко, което им падне, а често е точно обратното – социалните им профили са изоставени и безжизнени.
Отървете се от подобни лоши практики!
Планирането на статуси ще намалим времето за работа през седмицата.
Вместо да го правите всеки ден, отделете 1 час сега и планирайте по голямата част от регулярните социални съобщения за следващите две седмици.
Има куп инструменти за това!
- Използвайте предварително планиране на статуси, за да споделяте отложено съдържание през следващите 2 седмици (пробвайте това).
- Започнете, като планирате социални съобщения за регулярните публикации.
- След това планирайте споделянията на най-добрите статии.
- Кои са те може да откриете в Google Analytics по следния начин:
Как да откриете най-ефективните постове в Google Analytics
За да откриете най-четените материали, влезте в Analytics и там погледнете в лявата част и намерете Behavior. След това Site Content и All Pages.
Ще видите това:
Планирайте повече социални споделяния за вашите ТОП 10 публикации, за да напомните на читателите си за съдържанието, което се харесва, освен ако не искате да налагате повече новото си съдържание (предпочитан от нас подход).
Изберете ден, в който да планирате социалните си активности.
- Изберете ден, в който да планирате публикациите в социалната мрежа. Премахнете за час всичко, което ви разсейва и планирайте съобщенията за следващите две седмици.
- Ако се нуждаете от напомняне, за да планирате това, задайте автоматично напомняне в календара си. Google Calendar е страхотен инструмент за напомняне.
#3 Не прекалявайте с броя социални медии (30 минути)
Новостите във Facebook не спират, особено след F8 конференцията. Тези нововъведения непрекъснато се конкурират за нашето внимание. Не се поддавайте на изкушението да забивате във всяка поредна новост, която излиза на пазара. Дръжте фокуса!
Концентрирайте се върху две социални мрежи. След усъвършенстване на тези, можете да добавите и други в списъка. За България, може да се фокусирате и само към една!
Но как да разберем към коя мрежа да насочим усилия?
Да започнем с Google Analytics, за да разберем кои мрежи ни носят най-много трафик, а също така да проверим кои допринасят най-много за целите, които сме си поставили.
Влезте в Google Analytics и изберете Acquisition, All Traffic и след това Channels.
По подразбиране се показва категория Channel Grouping, затова избираме Social, за да се покажат и данните за трафика от всички наши социални мрежи.
Изберете онези две социални мрежи, чиято аудитория е най-активна и развийте вашия маркетингов план за тях. Можем също така да проведем свой собствен тест за оптимизация на социалните мрежи, за да разберем какво работи и какво не:
- Задайте оптимизиращ тест за определен период.
- Определете какво ще тествате всяка седмица. Тествайте по един криейтив на седмица, така, че да разберете коя промяна е довела до резултатите, които анализирате. Нещата, които трябва да тествате са: време за публикуване, дължина на статуса, вид на съобщенията и споделяне в различните видове мрежи.
- След всяка седмица следете какво работи и какво не. Продължете да правите това, което работи и премахнете нефункциониращото.
#4 Създайте архив от свежи и работещи идеи ( 30 минути или когато почувствате вдъхновение)
Архивите са чудесно място за съхранение на страхотни идеи, които помагат да спестим време. Мислете за това като за тетрадка, в която записвате всичко, за да се съхранява на безопасно място докато решите да го споделите или използвате.
Може да напишете тонове постове и да ги запазите във вашия архивен файл или да ги запазите в Drafts на Facebook, след което да изберете кога да ги споделите.
Можете да го направите и директно в редакторския календар.
- Създайте нов Google Docs файл или Evernote бележка.
- Вмъкнете графики, които искате да споделите придружени от текст и вдъхновение за нови социални съобщения.
- Когато дойде денят, в който искате да публикувате в социалната мрежа, всичко, което трябва да направите е да копирате, вмъкнете и планирате.
Готово!
Съвет: Пробвали ли сте Evernote Clipper? Можете да вземете точно определена част от уебсайт или да екстрактнете цяла статия или статус и да ги запазите за по-късно.
#5 Правете тези неща, за да увеличите доверието в социалните мрежи автоматично (15 минути)
Когато планираме съдържанието в социалната мрежа за седмица напред, трябва да сме сигурни, че правим неща, които автоматично ще увеличат доверието на нашата аудитория.
Не искаме да правим или споделяме нещо, което ще ни кара да изглеждаме по-малко професионалисти, нали? Някои хора взимат нещата много сериозно, така че трябва да сме сигурни, че показваме правилния образ на нашата марка или компания.
Отделете 15 минути, за да проверите следните неща:
Определете единен стандарт за оформление, граматика и правопис.
Добрата граматика е доверие, особено в интернет. В блог публикациите, във Facebook статусите, имейлите и сайтовете, вашите думи са всичко, което имате. Те са проекция на вас във вашето физическо отсъствие. – Kyle Wiens, ifixit
Да, точно тук ние сме грешници, но повярвайте, стараем да се подобряваме.
Уверете се, че вашите думи са изписани коректно и е използвана правилната граматика.
Съберете екипа и обсъдете следните въпроси:
- Удачно ли е да използваме неформални изрази?
- Можем ли да използваме усмихнати емотикони и удивителни знаци?
- Какво друго отговаря на стандарта ни за професионализъм, когато става дума за граматика и правопис?
- Използвайте този инструмент.
Избягвайте негативизма и дори леката възможност за обида насочена към вашата аудитория.
Негативните забележки включват неща като тъга, агресия, негативни емоции и чувства, а също и мрачни коментари. Ако искате повече последователи, развеселете ги! – Dan Zarrella
Стойте далеч от негативните послания:
- Подчертайте желаното поведение.
- Споделяйте любезни съобщения, които водят до щастливи резултати.
- Бъди човек – нарича се социална мрежа, така че покажете хората, които стоят зад марката. Благодарете на своите последователи, че са страхотни. Просто бъдете един добър социален човек, който се фокусира върху изграждането на онлайн общност.
Кажете НЕ на спама: не споделяйте публикации непрекъснато.
Това може да подлуди някои ваши последователи, като ги накара да спрат да ви следят или да настроят страницата ви така, че да не се вижда. Помислете за това.
Виждате ли промоционалните постове на компанията на всеки час?
Не спамете аудиторията: изберете своята оптимална честота на публикуване.
Изпробвайте различна честота на публикуване, за да разберете какво работи най-добре за вас. Бъдете внимателни със своите последователи. Открийте най-доброто време и след това планирайте около него.
#6 Разберете кога феновете ви са онлайн и какво харесват (1 час)
Ако знаете кога вашите последователи са на линия и какво харесват, ще спестите страшно много време, вместо да публикувате в грешното време или грешното съдържание.
Нека разгледаме любимите социални мрежи – Facebook, Twitter, Google + , LinkedIn и Instagram – и да разберем, кога е най-доброто време за споделяне с аудиторията.
Разберете, кога вашата Facebook аудитория е онлайн.
Проверете Facebook Analytics и разберете по кое време аудиторията ви е най-активна чрез секцията Insights.
Ще видите това… Кликнете на Posts.
И ще се отвори тази страница:
Разберете кога вашата аудитория е най-активна. Тук показва, че 15:00 часа е най-активното време за публикации във Facebook.
Съвет: Важно нещо за Facebook оптимизацията е, че публикуването един час преди най-активния час е много по-успешно, отколкото по време на активния час.
Отидете най-отдолу в Posts във Facebook Insights страницата, за да откриете какъв вид съдържание и съобщения водят до най-добра ангажираност.
В раздел Reach забелязваме някои Facebook постове, които се открояват повече от други. Анализирайте причините, за да можете да споделяте по-добро съдържание за вашите Facebook фенове. За всеки успешен пост се запитайте няколко въпроса:
- Беше ли този пост по-успешен заради съдържанието, което се крие зад него?
- Беше ли самият текст страхотен?
- Беше ли визуалното съдържание бонус ( изображение, графика, Gif, видео и т.н.), който накара този пост да изпъкне?
Анализирайки най-добрите си постове ще успеем да разберем как да подобрим всички бъдещи съобщения и много лесно да добавим най-добрите практики към ежедневието си.
Виж още: Facebook Canvas: Как да създадеш зашеметяващо рекламно преживяване
Открий най-доброто време за публикуване в Instagram.
Посетете сайта на Iconosquare. От менюто отгоре изберете Analytics
В менюто отляво ще видите линк – Optimization. Кликнете на него!
Ще видите това:
Графиката показва кога е най-доброто време за взаимодействие с вашата Instagram общност. Ако превъртим надолу ще видим и кои фото филтри предизвикват най-много харесвания и коментари в Instagram. Вижте и кои #хаштагове са най-популярни.
В края на страницата за оптимизация ще открием много #хаштаг опции.
Тези от дясната страна са по-популярни и използвани в Instagram. От лявата страна са онези, които сме използвали. Когато видите тъмните тагове ще знаете, че те са популярни. Така че ги използвайте по-често, за да привлечете повече последователи.
Виж още: 20 от най-добрите рекламни практики в Instagram [пълно ръководство]
Най-доброто време за публикуване в Google +.
Timing+ е страхотен инструмент, който може да използвате в Google +.
Разбира се тествайте, за да разберете правилното за вас време. Не забравяйте да настроите вашата правилна часова зона в страницата, преди да използвате инструмента.
Тук ще видите най-добрите дни и часове, в които вашата аудитория е онлайн.
Виж още: Как да повишите влиянието си в Google+ с 281%
Най-доброто време за публикуване в LinkedIn.
Влезте в бизнес страница си в LinkedIn и кликнете върху Analytics tab.
В тази страница имате възможност да разгледате колко добре аудиторията е обвързана със съдържанието ви. Ако превъртим надолу, ще видим повече за постигнатите резултати и различните видове ангажираност, които постигат отделните активности.
Като за професионална мрежа, не е учудващо, че най-доброто време е точно след работа, точно преди работа или по време на обедната почивка. Споделяйте в LinkedIn към 5:00 – 6:00 часа и по време на работната седмица към 7:30 – 8:30 часа сутринта.
Разбира се ще трябва да тествате, както при другите социални мрежи.
Погледнете в секцията Updates в LinkedIn Analytics, за да разберете кои съобщения носят най-много ангажираност. Тествайте и открийте златната среда!
Бъди човек
Това наистина помага да покажете човечност в социалните мрежи, особено ако сте фирма, която обикновено споделя собствените си статии или продукти.
Друг начин да покажете човечност е да споделите видео клипове и снимки на събития от вашата компания. Всички тези идеи ще помогнат да покажете човешкото в себе си.
Погледнете тези две изображения, които Кока-Кола публикува в Instagram.
https://www.instagram.com/p/BAvBPttgp9i/
https://www.instagram.com/p/w_yjiQgp6G/
Това с момичето е по-добро. Снимката с човешки облик е направила по-добро впечатление от просто графично изображение с промоция на продуктите на Кола.
#7 Създавайте професионално съдържание ( 30 минути)
Ако отделяте 30 минути дневно, за да намирате супер съдържание за публикуване, ето какво ще се случи: Ще имате време. Ще работите по-бързо. Ще откриете чудесно съдържание. Ще ви харесват.
Нейл Пател
Истина е!
Вашата аудитория ще оцени това, което споделяте с тях. Има много различни начини за намиране на добро съдържание. Ето някои полезни приложения:
- Facebook Save бутон – повече за него писахме тук.
- Pocket – Ако имате проблеми с намирането на материали, които да споделяте в социалните мрежи, отделяйте малко време през деня, за да търсите материали в мрежата, както когато четете блогове през нощта. Използвайте Pocket, за да ги запазите за по-късно. След това просто влизате и планирате съдържанието си за по-късно.
- ContentGems – Това е страхотен сайт за откриване на съдържание. Можете да определите какви теми ви интересуват и ще получавате имейл с новите публикации по темите, които ви интересуват.
- Bloglovin – Приложение, което изпраща известия, когато любимите ни блогове публикуват ново съдържание. Bloglovin върши половината работа за нас, така че винаги ще имаме ново и актуално съдържание. Можете да създавате колекции и да организирате цялата информация. Когато се вгледате във фиид-а си, ще видите всички постове от блогъри, които следите.
- Evernote Clipper – Evernote Clipper е друг чудесен начин, за да съхранявате идеите си или да публикувате какво сте открили.
- CoSchedule Chrome Extension – CoSchedule Chrome Extension работи, така че можете да нагласите график за споделяне на всичко, което намирате онлайн. Можете да добавите и съобщения към вашите профили в редакционния календар, когато поискате.
- Buffer – освен, че може да планирате отложени статуси, може да съхранявате и статуси, които за по-късна употреба и така да спестите доста време.
- Feedly – това е нашият начин да следим най-доброто съдържание, на което попадаме в интернет. Просто си направете профил, отделете 15 минути да добавите любимите си сайтове и така получавате банка с перфектно съдържание.
#8 Споделяйте убедителни послания (15 минути)
Всичко се свежда до това да кажете на аудиторията си какво искате да направите.
Задайте си тези въпроси, когато създавате статусите:
- На какви послания кликате обикновено, когато сте в социалната мрежа? Ако трябва влезте в социалната мрежа и намерете нещо, на което да кликнете. Използвайте себе си като опитно зайче и експериментирайте със собствените си нагласи.
- Защо кликате на статусите, които харесвате? Кое ви впечатли?
- Как можете да постигнете това с вашето собствено съдържание?
- Практикувайте това със собствените си послания. Прилагайте нещата, които ви харесват в социалните послания на другите хора.
Нека обобщим:
8 добри практики за пестене на време в социалните мрежи
- 30 минути: Разберете къде отива времето ви.
- 1 час: Планирате статусите си предварително.
- 30 минути: Намерете най-ефективните за вас социални мрежи и развивайте дигиталния си маркетинг само в тях.
- 30 минути: Създайте база данни с креативни идеи за статуси.
- 15 минути: Пишете грамотно, избягвайте обидите и спама. Бъдете човечни и споделяйте неща, които показват на вашата аудитория, че сте социална компания/човек.
- 1 час: Разберете, кога феновете са онлайн и кои статуси са ефективни.
- 30 минути: Подбирайте съдържанието си, създавайте професионално такова, изберете няколко ресурса за колекциониране на качествена информация.
- 15 минути: Споделяйте убедителни, въздействащи послания.
Тези 8 стъпки означават, че вече ще отделяте само 4.5 часа за 2 седмици в планиране на социалните мрежи, вместо 30 и повече часа в губене на време!
Фокусирайки се върху важното! Прекарвайте времето си разумно. Така ще бъдете в състояние да свършите повече и по-качествена работа – за вас и за бизнеса ви.
Опитайте и споделете! Колко време спестихте?
В статията са използвани съвети и препоръки от нашия опит и от този на CoShedule.com