Знаеш ли защо най-умните предприемачи започват да напускат социалните мрежи и да се преместват на доста неочаквано място, което може да се окаже златна мина и за твоя бизнес…?
Представи си… да имаш единствения щанд за хотдог на претъпкан стадион, пълен с гладни фенове, а опашката е толкова дълга, че спокойно можеш да таксуваш колкото поискаш…
Какво най-много вълнува всички в дигиталния бизнес:
- Накъде да насочим вниманието си?
- Кой канал ще ни донесе най-голяма полза?
- С какво да заместим Фейсбук и Инстаграм?
За да откриеш правилния отговор трябва да оспориш общоприетата мъдрост и да потърсиш възможности на неочаквани места…
Да насочиш фенерчето натам, накъдето никой не гледа.
Да се откроиш, за да станеш единственият избор в нишата си.
Както казва Сали Хогсхед:
“Да си различен е по-добре от това да си “добър”. Но да си единствен е най-добро от всичко!”
С други думи:
Когато всички по света завиват наляво, може би е време ти да завиеш надясно, за да стигнеш до клиентите си по по-малко натоварения път.
Виждаш, че онлайн каналите работят добре до време – докато рекламите не надхвърлят потребителското търсене, към което са насочени. Хората си тръгват, защото потребителското изживяване се влошава – и те просто преминават към нещо друго.
Виждаме това в реално време между Google и Perplexity.
Perplexity е по-бърз от Google, (вероятно) по-добър от Google и безплатен. А най-хубавото е, че в момента няма никакви реклами.
Това ти дава по-добро потребителско изживяване и хората все по-често използват платформата, без да поглеждат назад.
Канали като Facebook и Instagram, които се борят да задържат потребителите си в платформата – вече не дават резултатите, които даваха преди. Те не са мъртви – просто са претъпкани.
Нямат същия асиметричен дисбаланс между търсене и предлагане, който преди можехме да използваме в наша полза.
Ето защо реинвестирането на парите, които иначе бихме похарчили за Фейсбук реклама, днес е разумно решение за повечето фирми.
Въпросът е…
Къде е възможността в момента?
Кой е НАЙ-МАЛКО претъпканият канал, достъпен за нас точно сега?
За да си отговорим на този въпрос трябва да отворим съзнанието си за потенциална промяна на парадигмата. За нова перспектива.
Трябва не само да мислим извън кутията.
Трябва да мислим отвъд екрана...
Най-конкурентното парче недвижима собственост, за което ВСИЧКИ се състезаваме точно сега – не е апартамент в “Малинова долина”!
Това са онези 14 квадратни инча екранно пространство, което може би държиш в ръката си, докато четеш или слушаш това.
Моментът на прозрение за мен дойде миналия месец, когато чух нещо, което Раян Левеску подметна на един от платените си семинари.
И мисля, че беше отговора, който търсех …
Разбрах кой е маркетинговия канал, към който трябва да насоча вниманието и бизнеса си – новото място, което ще ни отличи и ще ни направи единствения избор…
Готов ли си да чуеш нещо различно?
Да започваме…
Тези примери дават нова перспектива:
Издателят и главен изпълнителен директор на “Hay House books“, част от гиганта в книгоиздаването “Penguin Random House” – Рийд Трейси, сподели информация, която ми направи силно впечатление:
Продажбите на електронни книги за почти всички жанрове в момента са намалели в цялата индустрия. В същото време – продажбите на аудио книги са се увеличили.
Те компенсират с много всякакъв спад, който може да се наблюдава при продажбите на електронни книги.
Два примера за новата парадигма:
Кари Грийн, създател на процъфтяваща дигитална общност като нашата, започва да организира малки лични срещи (физически), за да стимулира членовете да подновяват абонамента си.
Основателя на “Fuzzy Yellow Balls“, Уил Хамилтън, чийто бизнес е в сферата на обучението по тенис на корт, в момента продава физически наръчници със спираловидна подвързия, които играчите вземат със себе си на корта, вместо да ги ползват само онлайн.
Така всеки път, когато играчът е на игрището и разлиства наръчника, само с 2 клика може да гледа и YouTube видео през телефона си.
А най-любопитното е, че:
Тези наръчници използват QR кодове, за да насочват хората към видеа с инструкции в YouTube. Схващаш идеята, нали?
Така на играчът не му се налага да виси на някое бюро и да чете книга и инструкции, а директно от игрището ги прилага…
Много други предприемачи прилагат същата стратегия за обучение на кучета, музикални инструкции и др…
Тези прозрения водят до очевидния извод:
99% от предприемачите не го виждат, но в момента сме свидетели на мащабно връщане към физическия свят…
Противно на очакванията, хората искат да прекарват все повече време там и то точно сега. Замислям се и за себе си – ако ме наблюдаваш една седмица докато работя, вероятно ще решиш, че да стоя пред компютъра е най-любимото ми занимание на земята. Истината е че го мразя…
Предпочитам да съм навън, да пътувам, да си карам кемпера…
По-малко време пред екрана, повече време с крака заровени в пясъка.
Затова е логично аудио информацията да е във възход… Нещо, което можем да слушаме, докато съществуваме във физическия свят:
- Докато събираме листата в двора.
- Докато печем коледни бисквитки в кухнята.
- Докато сме на поход в планината.
- Докато тренираме…
Аудио форматите са начин да достигнем до аудиторията си отвъд времето пред екрана, за което се борят все повече рекламодатели, и което ние като потребители отчаяно искаме да ограничим…
Всъщност, аудиото като медия вероятно е най-интимната медия, с която разполагаме, за да достигнем до нашата аудитория.
То не е нещо ново, но в момента е това, което искаме.
Видеото например, се консумира по най-различни начини на най-различни устройства за няколко разсеяни минути.
Но когато консумираме аудио, ако не го слушаме в колата си, как го слушаме? Най-често със слушалки, дълбоко вградени в ушите ни, често в продължение на часове. Това е най-добрия вариант да вградим гласа си в мозъка на нашите потенциални клиенти – буквално.
Мнозина мислят за аудиото като за остаряла медия. Като за радио.
Но реалността е друга: искаме да прекарваме все по-малко време пред екрана, където има все по-голяма конкуренция.
Когато всички завиват наляво, ти завий надясно…
На къде да тръгнем, когато всички се натискат за вниманието на хората онлайн, при положение, че имаме тази тенденция пред нас…?
Кой е онзи контра интуитивен път, който ще ни отведе по-бързо към целта, премахвайки конкуренцията? Какъв е контра-интуитивния път към разрастването на бизнеса ни в тази нова дигитална ера?
Отговорът: стани аналогов.
Излез от екрана и бъди с клиентите си в аналоговия свят.
Какво точно имам предвид?
Всичко, което говорихме до тук:
- Имейл бюлетин, написан собственоръчно от теб.
- Аудио книга, записана със собствения ти глас.
Нещо направено с ръцете или гласа ти.
Нещо, което да бъде мост между дигиталния и аналоговия свят, в който искат да бъдат все повече хора. Нещо занаятчийско, а не изкуствено.
Интимност и откровеност, но в по-голям мащаб.
Аналоговият канал е антидотът за AI, автоматизацията и комодитизацията на твоята марка и бизнес.
Замисли се за “рововете” около твоя бизнес – какво всъщност можеш да защитиш с тях в момента? Изобщо имаш ли такива (ако не, виж тук)?
Технологията, която използваш не е “ров”, с който да защитиш бизнеса си. AI вече е навсякъде. Всеки пише за него. Всеки го използва.
Можеш да създадеш приложение за няколко минути…
Ако Google може да бъде изместен от стартъп с AI само за няколко месеца, какъв шанс имаме ние с теб?
Отговорът:
Единственият истински „ров“ съществува в лицето на нетрадиционни инструменти като този + реални взаимоотношения с истински хора.
Какво ни спира?
Проблемът е, че хората са заседнали в дигиталната парадигма, която работеше и имаше смисъл през последното десетилетие.
Но в момента до голяма степен тя е остаряла.
Затова трябва да променим начина си на мислене.
И начина, по който мислим за връзката си с онлайн света.
Ето защо вярвам, че част от отговора е:
Да станем аналогови.
В тази супер дигитална ера…
Това може да е най-успешният ход, който можеш да направиш…
Не знам за теб, но аз не губя време, а се подготвям, изследвам, тествам и прилагам този подход от известно време.
Резултатът:
- Микро аудио, което ще ти осигури идеи, нова перспектива, инструменти и похвати, които ще са с теб, където и да си…
- Най-новата ми е-книга “8 лоста за растеж на бизнеса” – вече и в аудио формат на български, записан лично от мен, а не с AI.
Защо да го правиш и ти?
Заради отношенията, които имаш с аудиторията си.
Технологията вече не е крепостна стена, на която можеш да разчиташ.
Проблемът е, че никой не ни учи на това.
Хората все още са заклещени в парадигмата на дигиталния маркетинг, която работеше и имаше смисъл последното десетилетие. Тя обаче остаря – и е толкова е масова, че можеш да се изгубиш в нея.
Затова трябва да променим начина си на мислене. Трябва да променим начина, по който мислим за връзката си с дигиталния свят.
Какво мислиш за тази идея?
Искаш ли да задълбаем и да споделим още примери?
Пиши ми в коментарите 👇🏻