В рекламите си казваме, че сме най-добрите в това, което правим.
И ако попитате членовете на клуб Мастърхак и читателите на Лайфхак, над 85% от тях ще потвърдят това.
Дори ще ви препоръчат да се абонирате.
Но ако питате мен ще ви споделя, че всеки ден получавам поне по 3 критики и допускам по минимум няколко бизнес и маркетингови грешки.
Опитвам се да ви кажа, че…
Не сме перфектни.
Имаме толкова много несъвършенства.
Но като всеки бизнес се притесняваме да ги покажем.
Защо ли?
Може би, защото искаме да бъдем възприемани като безупречни, като съвършени, като най-добрите, като единствените, като опитните.
Показваме 5 звездните си ревюта и 10 353 годишния си опит.
Вярвахме, че това е най-добрия начин да се разграничим, състезавайки се към върха чрез инструментариума на съвършенството.
Не знам дали и вие сте го осъзнали, но разбрах, че грешим.
Трябва да се отървем от тези глупости.
И да спрем да се преструваме.
Не съм сигурен, че ако признаете слабост и покажете своите недостатъци ще продавате повече (някои само това и чакат, за да ви смажат), но съм сигурен, че ще предизвикате емпатия и ще вдъхнете доверие.
Всъщност, този психологически ефект си има име: нарича се „Ефектът на Пратфъл“ и е открит от професора по психология Елиът Аронсън.
Нека ви дам пример с VW и тяхната кампания:
„Грозно е, но ще ви отведе до там„
Не е нужно да сте ГОЛЯМА фирма или марка с ГИГАНТСКИ рекламен бюджет, за да покажете своите несъвършенства и хората да ви се доверят.
Зарежете хиперболата, пишете така, както говорите, придържайте се към истината, бъдете естествени, бъдете хора, не говорете като бизнеси.
Има и лоша новина:
Ако бъдете честни и малко уязвими в посланията си, определено няма да накарате всички хора да ви засипят с кредитните си карти.
На вас обаче не ви трябват всички.
Трябват ви само 1000.
Тук идва и най-добрата част:
Повечето бизнеси ще се страхуват да пробват това.
Ако пък вие се осмелите да го направите ще влезете в истинското състезание към върха с предимството да сте автентични и прозрачни, да сте истински.
Ще сте бизнесът осмелил се да разбие клишетата.
Ще сте признали недостатъците си.
Майната му на съвършенството!
Изкоренете го от фирмената си култура.
Аз вече не вярвам в него!
Вижте ни: изобщо не сме перфектни. Постоянно правим грешки и редовно получаваме забележки (докато се опитваме да правим нови неща).
Едно е сигурно:
Далеч сме от съвършенството!
Но не спираме да се стараем да ви бъдем полезни.
Дали успяваме?