Седемте „лъжи“ за успеха – трябва ли да разбираме всичко и защо хората са най-големият ресурс [4 част]

В тази четвърта част от поредицата ни „Седем лъжи за успеха“ ще засегнем цели две важни убеждения:

Първото, свързано с това, че за да се възползваме от нещата около нас изобщо не е задължително да ги разбираме как работят.

И второто: безспорният факт, че хората, с които се обграждаме всеки ден са най-голямото наше богатство. Защото знаете сам човек само за къде е, нали?

Вижте за какво иде реч…мисля, че и този път ще ви бъде доста интересно…

И така, нека видим кои са следващите две от общо седемте убеждения, които ще ни насочат към бленуваните от нас резултати:

Убеждение 4: Не е необходимо да разбираме всичко, за да можем да използваме всичко.

Много преуспяващи хора се придържат към това полезно убеждение. Те не вярват, че за да могат да използват нещо, трябва да знаят всичко за него.

Те знаят как да използват това, което е важно, без да изпитват нуждата да затъват в подробности.

Ако анализирате хората, които ръководят, ще видите, че те имат обща представа за много неща, но често не познават всеки детайл в предприятието си.

Когато наблюдаваме преуспяващите хора, за да разберем какви специфични действия предприемат, за да постигнат резултати, можем да повторим действията им и, следователно, резултатите им, за много по-малко време.

Времето е едно от нещата, които никой не може да създаде.

На тези, които постигат успехи, времето никога не им стига. Те извличат същността от дадена ситуация, взимат това, което им трябва и не се задълбават в останалото.

Разбира се, ако нещо ги заинтересува, ако искат да разберат как работи даден мотор, или как се произвежда дадено изделие, те ще отделят допълнително време, за да го изучат.

Те обаче винаги съзнават какво точно им трябва. Винаги знаят кое е важно и кое не.

Обзалагам се, че ако ви накарам да обясните какво е действието на електричеството, отговорът ще бъде или мълчание, или някакво повърхностно обяснение.

Въпреки това напълно ви задоволява фактът, че като щракнете ключа, лампите светват. Съмнявам се някои от вас сега да четат тази статия на светлината на свещ.

Преуспяващите хора особено умело разграничават какво трябва да разберат и какво е излишно.

За да използвате ефективно всичко, което имате в този живот, трябва да разберете, че съществува баланс между ползата и знанието.

Можете да прекарате цялото си време в изучаване на корените, а можете да се научите и как да берете плодовете.

Преуспяващите хора не са непременно тези с най-много информация, с най-много познания.

Вероятно е имало много учени и инженери в Станфорд и в Техническия университет на Калифорния, които са знаели повече за компютрите от Стив Джобс или Стив Возняк, но именно те са използвали най-ефективно това, което са имали.

Именно те са получили резултатите.

Убеждение 5: Хората са най-големият Ви ресурс.

Хората, които постигат изключителни резултати почти винаги имат страхотно чувство на уважение и правилна оценка за хората.

Те имат чувство за работа в екип, за обща цел и единство.

Главната идея, залегнала в основата на съвременните книги за бизнеса, като „Новаторство и предприемачество“, „В търсене на съвършенството“, „Мениджър за една минута“ е, че не може да има дълготраен успех без създаване на съответните отношения между хората, че начинът да успееш е да сформираш чудесен екип, който работи съвместно.

Повечето от нас са слушали разкази за японските заводи, в които работниците и мениджърите се хранят в един и същ ресторант и мнението на всички без изключение се взима при оценката на работата.

Успехите им отразяват чудесата, които могат да се постигнат, когато уважаваме хората, вместо да се опитваме да ги манипулираме.

Когато Томас Дж. Питърс и Робърт X. Уотърман, автори на „В търсене на съвършенството“, извличали факторите, превърнали компаниите в преуспяващи, едно от ключовите неща, които открили, било огромното внимание към хората.

„Едва ли има по-всеобхватна тема в най-добрите компании от уважението към отделната личност“, писаха те. Компаниите, които са успели, са се отнасяли към хората с уважение и достойнство, третирали са служителите като партньори, а не като инструменти.

Те отбелязват, че при едно изследване осемнадесет от двадесетте интервюирани висши ръководители в „Хюлет Пакард“ са казали, че успехът на компанията зависи от ориентираната към хората философия.

„Хюлет Пакард“ не е магазин, работещ с клиенти, или компания за услуги, която зависи от добрата им воля.

Тя работи в най-сложните области на съвременната технология. Дори там обаче е ясно, че на ефективната работа с хората се гледа като на първостепенно предизвикателство.

Както много от убежденията, изброени тук, това е по-лесно да се каже, отколкото наистина да се възприеме.

Лесно е на думи да се приеме идеята да се отнасяме към хората – независимо дали в семейството или в работата – с уважение.

Невинаги обаче е толкова лесно да се направи – дори понякога е адски трудно.

Представете си образа на кормчията, който коригира курса на кораба при движението му към целта. Същото е и в живота.

Трябва непрекъснато да сме нащрек, да пренастройваме поведението си и да променяме действията си, за да сме сигурни, че те ни водят там, където искаме да отидем.

Да кажем, че се отнасяме към хората с уважение и наистина да го направим, не е едно и също.

Тези, които успяват, непрекъснато обсъждат с другите: „Как можем да направим това по-добре?“; „Как можем да оправим това?“; „Как можем да постигнем по-добри резултати?“

Те знаят, че сам човек, колкото и блестящ да е той, много трудно би конкурирал таланта на един ефективен екип.

Можете да прегледате и останалите три части от серията на Тони Робинс „лъжи“ за успеха като кликнете върху един от следните линкове: първа част,  втора част,  трета част

До тук разгледахме цели четири убеждения, които са добре дошли, когато става въпрос за нашия по-добър живот. Вие имате ли нещо да добавите, нещо с което не сте съгласни…?

Ако да, използвайте коментарите на Facebook, за да поговорим или просто подкрепете статията като я харесате, защото както разбрахме – без хората около нас ние сме за никъде. Благодаря…

  •  
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top
>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече