Ето, че сме на финалната права от завършването на плана ни за супер привлекателност – на няколко стъпки от изпълнението на задачата ни да бъдем очарователни, желани и харесвани – навсякъде, където и да отидем!
В тази трета, последна част от поредицата създадена от Гай Кавазаки, затова как да очароваме хората, ще ви разкажа за няколкото последни съставки от рецептата, която има способността да ви направи неустоими.
Да не губим повече време в празни приказки, а направо да се засилим към мощните подправки, които така ще Ви овкусят, че който и да Ви опита – ще изпита единствено блажения вкус на очарователната ви личност:
Бележка: преди да продължим, може би ще искате да се запознаете с останалите две части от плана ви за супер привлекателност? Ето ги и тях: първа част | втора част.
Приближете се…по-близо!
[sws_divider_line]
Дали хората, които харесвате, са хората, които виждате непрекъснато? Може би нещо друго се е случило. Възможно е фактът, че виждате тези хора често, да е причината да започнете да ги харесвате. Близостта и честите контакти означават, че взаимодействате с тях повече, и връзката ви лесно може да се придвижи от познанство до приятелство поради чести споделени преживявания.
Тук няма как да не спомена и статията: Могат ли мъжете и жените да бъдат “просто приятели”?
С други думи, присъствието на човек го приближава до сърцето.
За съжаление големите компании, виртуалните организации и дигиталната комуникация работят срещу психологическото сближаване.
Електронното/виртуално/взаимодействие е добро за поддържането на връзки, но за създаването им е необходим аналоговият свят.
Компании като Zappos, онлайн фирма за продажба на обувки, е намерила начини да се справя с изолацията.
Например, служителите в тази компания работят в отворени офиси, без вътрешни стени, които те „персонализират” до тавана.
Освен това компанията затвори входовете и изходите за служители на фирмата в сградата си в Лac Вегас, така че работниците в Zappos сега се тъпчат с останалите хора в общите входове и изходи.
Zappos дори организира задочно запознаване между персонала на фирмата за хората, които работят в отдалечени части на страната.
След като някой служител на компанията набере името и паролата си в компютърната система, на екрана излиза произволно избрана снимка на колега от компанията.
Служителят има многовариантен избор за това, какво е името на този човек. След като изборът е направен, системата изважда биографията и профила на човека.
Братята Брафман, автори на книгата „Клик: магията на онлайн комуникацията“, обобщава принципа по следния начин:
„… единственият и най-важен фактор, решаващ дали ще постигнете връзка с отсрещната страна или не, не зависи нито от личността ви, нито от общите интереси – става въпрос за усетена близост.”
Така че ставайте и започвайте да очаровате и да се сближавате наред!
Не налагайте своите ценности
[sws_divider_line]
Веднъж една здравна организация се опита да сплаши тийнейджърите, които пушат трева, като им каза, че при младежите, които пушат трева, има пет пъти по-голяма вероятност да правят за пръв път секс по-рано от останалите…
…правилно съм го написал, да – казах по-голяма вероятност!.
Точно затова помислете: дали това послание окуражава, или обезкуражава тийнейджърите да пушат марихуана?
Най-добрият отговор в случая би бил – направо си ги окуражава да пушат ако питате мен.
Този пример илюстрира опасността от това да проектирате своите ценности върху другите: ако го правите, постъпката ви може да доведе до резултат, обратен на очаквания от нас.
В най-добрия случай ще накара останалите да недоволстват от вашата липса на толерантност.
Примери за хора, които налагат ценностите си над останалите и въпреки това успешни в очарованието, са рядкост.
Възможно е те да блъфират и да карат хората да ги признават, но това не е очарование, а и признанието, което постигат, успяват да наложат със сурова сила.
В действителност, най-добрите личности в очароването преглъщат различията в ценностите и използват по-обобщен модел.
Позиционирането на Facebook е пример за не-налагане на ценности.
В по-ранния си етап тази услуга се фокусираше върху пазара на младите хора и студентските общества. С времето Facebook изостави стария си фокус и се концентрира върху обобщен модел за хората от всички възрасти.
В резултат на това много поколения от един род в момента ползват техните услуги и тази социална мрежа има повече потребители, отколкото е населението на всяка една от повечето държави в света.
Единственото, което желая, е да ме приемат такъв, какъвто съм. – Винсент ван Гог
Преследвайте и планирайте със страст
[sws_divider_line]
В село Оверс сюр Оа, което се намира на тридесет километра от Париж, се намира една къща, която се нарича Оберже Раво.
Там е живял Винсент ван Гог, преди да се самоубие през 1890 г.
В края на живота си, през последните месеци от съществуването си в тази къща, той завършил седемдесет и пет платна.
На 21 юли 1985 г. Доминик-Шарл Жансен претърпял пътно произшествие точно пред Оберже Раво.
Когато прегледал рапорта от инцидента, научил за важността на мястото на катастрофата и се заинтригувал.
Стигнало се дотам, че през 1987 г. той закупил имота.
Общо семейството му инвестирало в имението около 6,4 млн. долара (приблизително 5 млн. евро) в реставрацията му, а Жансен сега е президент на Института Ван Гог, организация, която се грижи за къщата.
Жансен е историк, ресторантьор и популяризатор на изкуството на Ван Гог.
Той е посветил живота си на запазване на паметта на художника и си е поставил за цел да осъществява мечтата му:
„Днес или утре вярвам, че ще успея да си уредя собствена изложба в някое кафе”.
Жансен живее и диша с Ван Гог, което го превръща в чаровник от световна класа.
Жансен е прекрасен пример за това, как преследването и планирането на нещата, към които изпитвате страст, може да ви превърне в очароващ човек.
Някои хора като него се посвещават на своите страсти. Други изпълват живота си с различни такива:
- Скот Макнийли, Съосновател на Sun Microsystems – Хокей и голф.
Има закрита пързалка за хокей на лед в задния си двор в Силициевата долина
- Бил Форд, изпълнителен президент на борда на директорите на Ford
Луд е по таекуондо, хокей и класическа китара
- Норио Ога – изпълнителен директор на Sony
Обича опера. Получил работа в Sony, тъй като се оплакал от качеството на записите върху касетите Sony
- Джордж Патън – Генерал от Армията на САЩ
Луд по мореплаването. Лодката на Патън била наречена „Когато и ако”, символ на „когато и ако Патън се върне от Втората световна война”.
- Тим ферис – авторът на „Четиричасовата работна седмица”
Танцуване – брейк и всичко, свързано с това…Този е маниак, наистина…
- Алберт Айнщайн – физик – обожава своята цигулка:
„Зная, че най-много радост в моя живот ми е донесла моята цигулка”
Какви са вашите страсти? Криете ли ги?
Вместо това, кажете на света, че обичате готвенето, хокея, мотоциклетите, NASCAR или плетенето на една кука – каквото и да е, – защото ако държите на своите страсти или хобита, ставате по-интересни, а интересните хора са очарователни.
Намерете общи интереси
Двама социални научни сътрудници от Англия на име Нийл Ракхам и Джон Карлайл установили, че най-добрите преговарящи използват 40% от разговора в намиране на общи интереси с другата страна.
Вие толкова ли усилия полагате в търсенето им, когато разговаряте с други хора?
Първата стъпка към намирането на общи интереси е да преследвате и представите своите собствени, както ви обясних по-горе. След това можете да се изкачите по стълбицата в търсене на общи страсти чрез следните стъпки:
- Допуснете, че всеки си има страст.
Всеки проявява силна емоционалност спрямо нещо. Ваша работа е да откриете към какво. Добри отправни точки са децата, спортът, пътуванията и храната.
Ако човекът срещу вас няма страсти, може би не си струва да го очаровате.
- Допуснете, че имате нещо общо с нея или него.
Ако допуснете, че с хората имате някакви общи интереси, със сигурност и ще ги откриете. Ако допуснете, че нямате, няма да откриете нищо, тъй като сте се предали твърде лесно.
- Напишете си домашното.
Назад във времето хората трябваше да тичат до библиотеката и да изравят статии във вестниците и записки от архивите, за да научат неща за различни хора.
Сега просто е необходимо да потърсите в Google, да прочетете стените им във Facebook, да се доберете до профилите им в Linkedln и да прочетете последните им размисли в Twitter, за да намерите общи интереси с тях. Намирането на общи страсти е много добро средство за развитието на взаимоотношения, запомнете това!
Създайте ситуация, в която и двете страни печелят
Хората, които всички харесват, създават ситуации, в които за всяка страна в сделката има приход и всеки печели по нещо.
Нейли Маккуин Тофел, първата жена на Стив Маккуин, разказва:
През 1963 г. Пол Нюман, Джеймс Гарнър, Стив Маккуин и Нейли тръгнали за едно автомобилно състезание в Ривърсайд, Калифорния.
По време на обратния път към Лос Анджелис Нейли трябвало да посети тоалетната, така че тя настояла да спрат на малка бензиностанция.
За съжаление опашката пред дамската тоалетна била дълга, а Нейли знаела, че мъжете ще се ядосат, тъй като искали да изпреварят задръстването на влизане в града.
Така че тя се изправила пред момичетата, които чакали на опашката, и казала: „Хей, знаете ли, че отвън една от колите е пълна с филмови звезди?”
„Кои?” – попитали всички момичета в един глас.
„Ами… кои… Стив Маккуин, Пол Нюман и Джеймс Гарнър” – отвърнала Нейли.
С произнасянето на имената им момичетата се спогледали и хукнали като луди към колата. На Нейли не се налагало вече да чака на опашка и тя никога не казала на актьорите как ги открили момичетата.
Тази ситуация е пример за взаимно изгодна сделка: Нейли посетила тоалетната, момичетата се срещнали с няколко известни филмови звезди, а мъжете се прибрали вкъщи по рано. Елементарен пример, но много показателен! Един от начините да накарате хората да ви харесват, е да създадете ситуация, в която всички печелят.
Дайте клетва…или просто му теглете по една майна…!
Думите табу съществуват, тъй като те могат да изразят емоционална комуникация в степен, в която думите, които не са табу, не са способни. – Тимъти Джей
Клетвата или дори ругатнята, когато е оправдана могат да породят внимание, да изградят солидарност, да демонстрират сила, да освободят напрежение и да внушат непринуденост, така, чe да повишат степента ви на приемане сред всички хора – освен сред безукорно честните.
Ако ще псувате обаче, трябва да спазвате следните правила, за да не се обърне това срещу вас:
- Псувайте рядко.
На хората, които псуват ежедневно, им излиза име на грубияни, а и когато грубостта се използва непрекъснато, тя губи ефекта си.
- Псувайте само когато сте изправени пред несъмнено двуличие,
…арогантност, преднамерена неточност и лъжа. С други думи, в обикновени ситуации вие не псувате, но при дадените обстоятелства не можете да се контролирате.
- Ругайте само когато аудиторията ви подкрепя.
Ако ругаете рядко, това ще има ефект, ако аудиторията е настроена позитивно към вас и посланието, което излъчите. Обикновено псувните имат силата на „ответния огън” и правят враждебната аудитория дори още по-враждебна.
- Смекчете тона.
Използвайте думи като „боклук” и „гадно”, които са достатъчно силни да проработи номерът, но има по-малка вероятност да обидят някого.
Можете да правите като мен и да използвате думата глупости като заместител на ругатня – в този случай изказът ви придобива специфичната подправка на компетентността, а не на грубостта.
А ако някой е идиот, можете да го наречете кретен и без да споменавате майка му.
Употребяването на ругатни не е лишено от риск, но не можете да постигнете хармония с хората, без да поемете и някой и друг риск, така че пуснете една-две ударни ругатни, когато ситуацията го изисква, и наблюдавайте резултата.
Ако обаче искате номерът да проработи, не използвайте ругатнята, за да обидите или унижите човек. Това просто е неприемливо.
Подразбиращо се „да”
[sws_divider_line]
Последният начин, по който може да постигнете супер привлекателност, е, като придобиете излъчването на положителния отговор. Това означава, че вие показвате, че отговорът на техния въпрос по подразбиране е положителен.
Без паника, това не е рискова практика; тъй като повечето молби, които ви отправят в началото на някое запознанство, са малки, лесни и прости за изпълнение.
Отговорът „да” ви купува време, помага ви да разгледате допълнителни опции и изгражда разбирателство между хората. За разлика от това, отговорът „не” слага край на всичко.
Няма място, на което можете да отидете, основа, върху която да градите, нито съществуват опции за бъдещето.
Никога няма да разберете какво би се получило от едно такова познанство, ако не му дадете шанс да започне. Поне помислете да заместите „не” с „на този етап – не”.
За да накарате тактиката „подразбиращо се „да” да заработи, трябва да допуснете, че хората са разумни, честни и благодарни.
Не всеки винаги е разумен, честен и благодарен, но повечето хора са и вие можете да изживеете живота си по един от двата начина:
- мислейки, че хората са лоши, до доказване на обратното,
- или мислейки, че хората са добри, до доказване на обратното.
Приемете тези думи на доверие: повече хора ще ви харесват, ако мислите, че хората са добри, до доказване на противното.
[sws_divider_line]
Е, приключихме с плана ни за супер привлекателност, приключихме с основните правила на Гай Кавазаки как да очароваме хората.
Сега обаче следва по-трудната част – да ги приложим.
За радост на някои – идва им отвътре, за съжаление на други – ще трябва да се потрудят, за да бъдат чаровни и желани от останалите.
В което и положение да се намирате – действайте!
P.S. Ако попадате на тази последна част без да сте прочели и останалите две, може да запълните този пропуск като прегледате и: първа част | втора част
източник: Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions, Epub четец за Firefox