7 начина да бъдеш непоносим във Facebook!

 

Присъедини се към над 190 активни и интелигентни хора, споделящи знания и опит помежду си – влез в клуб MasterHack и постигай повече с нашата общност, ръководства и ресурси 🚀

През последните години анализатори на поведението на хората в социалните мрежи откриха, че начинът, по който избираме да се представяме във Facebook, говори много за особеностите на нашата личност и за това как другите ни възприемат.

Мислим си, че сме маскирали своята несигурност. Представяме се в най-добрата си светлина, а всъщност поведението ни разкрива нещо доста по-смущаващо.

Дали в очите на нашите приятели и колеги сме интересна личност или поредният досадник от дългия им списък с приятели? 🤔

Нека разберем…

Този материал няма цел да осъжда нечие поведение в социалните мрежи, а е начин да се вгледате в детайлите, чрез които вие сами да анализирате вашето. Всъщност, хубаво е да приемем още в началото факта, че съдържанието на един досаден статус е естествено човешко качество, което принадлежи на всеки един от нас. 

Всеки понякога има нужда да се похвали или преживява моменти на слабост и самота и затова просто иска да получи малко внимание.

Но имаме ли реална преценка как представяме себе си в социалните мрежи?.

Не знам дали знаете, но никой не се интересува какво сте закусвали тази сутрин!

Къде е границата между информираност и досадност?

Един статус може да се определи като досаден, ако е създаден да служи само и единствено на неговия автор и няма явен положителен ефект за останалите.

Нека приемем това за вид „правило“. В този случай, ако публикувате интересна информация или такава, която да провокира размисъл, значи сте успели да направите по-добър деня на някой, който го е прочел.

В същото време досадният и дразнещ статус често „понамирисва“ на следните цели:

  • Идеален образ – Цели да повлияе на начина, по който хората го възприемат.
  • Нарцисизъм – Мислите, мненията и изобщо житейската философия на автора са от голямо значениеТой намира своя живот за интересен и иска да го сподели.
  • Нужда от внимание – Авторът показва явно, че има нужда да получи внимание.
  • Завист – Авторът иска останалите хора да се интересуват от неговия начин на живот.
  • Самота – Авторът се чувства самотен и иска Facebook да се погрижи за болката му. Това е най-лека форма от изброените, но и тя носи негативен оттенък.

И все пак всяко правило си има изключения и нещо, което е прекалено, също не е добро.

В следващите редове ще наблегнем на крайностите, свързани със социалното общуване, и тези така наречени „престъпления“, които ни категоризират като „досаден приятел“.

Не искате да бъдете такива, нали?

Добре! За да се предпазите, вижте тези…

7 начина да бъдете непоносими и досадни във Facebook

#1. Хвалене / изтъкване

Самохвалството може да се раздели на три основни секции:

1. „Здравейте, животът ми е прекрасен!“ – Това са постове, които целят да покажат колко страхотен живот имате. Те съдържат важна информация за автора, която той бърза да сподели в социалната мрежа с всички останали.

Примери: 

  • „Хайде, познайте кой току що взе сертификат за…?
  • „Здравей, Хавай!!!“ 🌞
  • „Басейнче, градинско барбекю, излизане с момчетата! Обичам Събота!“

Основни причини за публикуване: В най-лошия случай се надявате да накарате други хора да се почувстват зле за техния живот и да ви завидят. Това не е много яко…

# 2. Похвала „под прикритие“ – това е вид самохвалство, което е прикрито под крехка маскировка и опит за придаване на скромност.

Например:

  • „Пътувам за няколко месеца в чужбина за през лятото. Някой иска ли да наеме апартамента ми в Банско през юли и август..?“
  • „Само докато се прибирах към къщи пеш, няколко пъти ми подсвирнаха на улицата, а един почти не катастрофира, докато ме заглеждаше … Понякога наистина мразя мъжете..“ 🤷🏽‍♀️

Подобни постове не подлежат на коментар..

Основни причини за публикуване: Моделиране на идеален образ или „Искам да накарам другите да ми завиждат.“ От една страна този тип хора са крайно чувствителни, че да прикрият хвалбата си за нещо. От друга страна те имат същата крещяща нужда да бъдат забелязани, но подобни изказвания ги причисляват към непривлекателните образи.

Предишният тип дори са ни симпатични.

# 3. „Имам перфектната връзка!“ – Непрекъснато публично изразяване на вашите изключително силни чувства към вашия любим или разказване на „забавните ви истории“, които показват съвършенството на взаимоотношенията ви.

Примери:

  • „Изненадващо пътуване за две нощи в Дубай в страхотен младоженски апартамент… Уауу, имам най-прекрасния мъж!“
  • „Благодаря ти (тагване на Майчето) за най-прекрасната година в живота ми!“
  •  „Чувствам се развълнуван! Неделя вечер + филм + пица с жена ми. Нека си вали!“

Основни причини за публикуване: Моделиране на желана визия (Вижте, имам най-страхотната връзка!); Искам другите да ми завиждат.

Прекаленото афиширане освен че е досадно всъщност работи срещу вас.

Според направени проучвания, проведени от SAGE,  хора, които се хвалят с отношенията си, всъщност са най-несигурни в тях.

#2. Криптирани съобщения

Те могат да се изразят чрез пост, който подсказва, че нещо важно се случва в живота ви (добро или лошо), но без да разкриват подробности.

  • „Това е. Приключвам със срещите!“
  • „Очертава се голям ден…“
  • „Моменти като този осмислят цялата борба и болка. Струваше си!“
  • „Ехххх….“

Основните причини за публикуване: Жажда за внимание

Подобно поведение е като риболов за коментари. Най-забавната част са предстоящите въпроси и отговори (ако има такива) от автора и любопитните.

Този процес се определя от една от следните 4 подкатегории:

  • Знаменитост – Авторът остава безмълвен, третирайки коментаторите като зяпачи.
  • Висока поддръжка от фенове – Авторът обяснява всичко в коментарите като показва, че иска да говори публично по темата. Просто чака да бъде попитан.
  • Измъченият герой – Авторът дава отговор като запазва тайната и „не иска да се впуска в подробности“ за това, което го кара да се чувства зле.
  • Звездна принцеса – Случва се нещо вълнуващо. Авторът държи в тайна случката, но загатва, че „не може да каже все още, но скоро ще се разбере“. Следва да очаквате със затаен дъх..Този тип статус отново носи полъх на нарцисизъм…

#3. Постоянно актуализиране на състоянието

Не пропускате да обновявате статуса на вашия светски ден и час.

Например:

  • „Приключих със залата за днес. Сега следва четене.“
  • „Най-накрая завърших моята книга.“

Основни причини за публикуване: Самота, нарцисизъм

„Най-накрая приключих с дипломната си работа.“ – Какво очаквате да получите? Няколко фалшиви поздравления от група хора, които не са емоционално ангажирани с вашата борба. Лично за вас, това ще бъде маркиране на завършена задача, която ви е отнемала време и енергия в последните месеци (т.1 от схемата). Евентуално може би ще остърже леко границите оранжевия кръг, където е вниманието на вашите приятели.

За останалите 90% от хората, които ще прочетат статуса ви – той е много, много далеч от червената точка на заинтересованост (т.4 от схемата)

„Приключих със залата за днес. Следва час четене.“ – Пускайки подобен статус, вие сте изцяло в синята зона (т.1 на схемата). Вероятно дори и майка ви не я е грижа. Информацията за дневния график не прави нищо по въпроса за формирането на вашия желан образ. Нито предизвика чувство на завист. По-скоро е далечен братовчед на нуждата от внимание и усещането за самота.

А може би е форма на тежък нарцисизъм, защото смятате, че най-малките детайли от ежедневието ви са интересни на останалите?

#4. Публикуване на персонално съобщение

Публично съобщение, предназначено само за един конкретен човек.

Примери:

  • Липсваш ми (таг). Кога излизаме?“
  • „Какъв страхотен уикенд с моите момичета Кари и Меги (таг) – Обичам ви!“
  • „Лични шеги“

Няма основателна причина да го правите, освен ако не преследвате някоя от тези:

  • Стараете се да изглеждате готин и искате животът ви да изглежда забавен.
  • Искате да накарате другите да ви завиждат за живота, който водите.
  • Искате да предизвикате завистта на определен човек, който би го видял.

#5. Изблик на публична реч, подходяща за получаване на Оскар

Описание: Може да бъде изразено чрез обяснение в любов без ясна причина и получател.

Пример: Искам само да кажа колко съм благодарна на всички вас, които сте част от живота ми. Вашата подкрепа е всичко за мен и не бих могъл да преживея много от нещата през последната година ако не бяхте вие!

Основна причина за публикуване: Нужда от внимание

Чувствате прилив на любов към всичките си 5000 приятели във Фейса?

Ако изведнъж изпитате емоционален изблик към най-добрите си приятели и семейството, наистина ли публичен статус е начинът, по който да го изразите?

Защо просто не изпратите лични съобщения до тези, към които е насочена вашата любов? Така неимоверно ще усетите и тяхната искрена благодарност.

#6. Очевидното мнение

Описание: При новина или случка, която носи обществено значение, а публикацията ви очевидно споделя мнението на всички останали 10 хиляди поста и коментара.

Например:

  • Чувствам дълбока загриженост за египетския народ, борещ се за свобода и независимост. Моля се това да свърши добре за тях!“
  • Моите мисли и молитви са със семействата в Ню таун след тази неописуема трагедия. Нямам думи да изразя скръбта си към хората, загубили детето си!
  • Разочарован съм от някои неща около първия мандат на президента, но съм щастлив, че той беше преизбран. Да видим какво ще ни донесе вторият.

Основна причина за публикуване: Нарцисизъм ; Моделиране на образ (Умен съм и мога да кажа някои умни неща, предназначени за възрастни.)

Този пост може да бъде възприет като досаден, защото:

  • Не споделяте нещо кой знае колко оригинално или интересно. Така или иначе темата залива всички новинарски емисии.
  • Тъгата, която вероятно изпитвате по отношение на зверствата е ваша, и няма нужда да бъде примесвана с нарцисизъм. Ако имаме нужда от това, ще прочетем официалните известия или туитовете на известни политици по темата.

#7. Напред към просвещението

Описание: Непоискана житейска мъдрост

Примери: 

  • Не виждам какво ви дават обещанията в новогодишната нощ  и колко сте различни през следващата година? Ако искате да се подобрите, няма значение кой ден в годината е… Аз ли ? Ще  съм същият човек утре, който съм и днес.
  • „Мирът идва отвътре. Не го търси извън теб.“ Буда

Основна причина за публикуване: Нарцисизъм; Моделиране на мечтан образ

За да бъдем кристално ясни, директно ви казваме, че не е кой знае каква стъпка към просвещението да цитирате някой друг, а по-скоро е ясно послание : „Здравейте мои Facebook приятели, знам всички тайни на живота, така че просто ме последвайте.“

Вероятно считате себе си за вдъхновяващ и просветен като публикувате банални цитати, но очевидната причина е, че сте нарцистичен или се стремите към моделиране на желан образ. Знаете ли кое всъщност вдъхновява хората?

Примера, който можете да им дадете, когато постигнете нещо наистина невероятно.

В противен случай всяка една предполагаема интеракция на подобен статус би била просто няколко харесвания от близки приятели.

Ако имате 5000 приятели във Facebook, само около 50 или 60 са тези, които действително ви обичат. Ако сте един особено мил и добър човек, може би около 30-на души ви симпатизират наистина. Това значи между 1 и 4%.

Останалите 96 и 99% най-вероятно изобщо не се интересуват от вас.

🙄 Всички пускаме подобни глупави постове…

Не вярвате ли?

Вижте изцепката на шефчето в последното му видео

Да, всеки може да стане за резил, за смях, за пренебрежение или за съжаление 🤣

Да не забравяме обаче, че целта на всяка социална мрежа е да споделяме.

Facebook от това се храни и развива. Така и завладя света! В крайна сметка вие сте авторът и вие решавате какво, как и кога да разкажете от своя живот.

Просто намерете баланса! Никой не обича досадници.

За да ви улесним, ще споделим няколко насоки, които можете да следвате, когато вземате решение, какво съдържание да споделяте.

  • Вземете решение как да използвате Facebook – Хората от списъка ви се категоризират по подразбиране като „Приятели“.

Какво е вашето определение за приятелство и как то може да повлияе на решението ви да се свържете с някого? Разделете контактите си на списъци – познати, близки приятели, колеги от работа, клиенти и така нататък. Как да го направите вижте по-долу:


  • Бъдете наясно с чувствата и вярванията си – Ако започнете да изпитвате негативна емоция като завист, помислете за това, кое всъщност ви кара да изпитвате тази емоция. Дефинирайте всички ирационални вярвания, които имате за вас, за останалите и за света, като цяло. Приемете, че те са крайни и нездравословни.

Например: Всички останали са във връзка. Аз никога няма да срещна никого. Животът винаги е несправедлив за мен.

Оспорвайте тези ирационални вярвания като си задавате въпроси. Дали тези убеждения ви карат да се чувствате по-добре или по-зле? Къде е доказателството, че са верни? Какво доказателство би опровергало такива убеждения?

  • По-ефективно функциониране – Вместо да избягвате Facebook, развивайте здрави връзки извън интернет пространството с хората от вашия списък с приятели.

В никакъв случай не искаме да се правим на по-светци и от Папата!

Самите ние често ставаме жертва на нарцистичните си наклонности и пускаме като горепосочените видове досадни постове. Няма как, хора сме.

Апелът ни е просто да не прекалявате с тях, защото нямате полза! А нямате полза, защото хората се интересуват най-вече от себе си, не от вас. Не го забравяйте!

Неслучайно една от най-добрите книги в света „Как да печелим приятели и да влияем на другите“ се фокусира основно върху това как да преместите прожектора от себе си, за да го насочите към личността на другите. На тях ще им хареса, а така ще харесат и вас!

Е, имате ли приятели, които ви досаждат във Фейсбук? Споделете им тази статия!

Ако пък имате мнение по въпроса пишете в коментарите 👇

използвани са и идеи от waitbutwhy.com

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top