Добрите учители по китара казват:
„Звукът е в пръстите ви.“
Можете да купите китара, педали и усилвател като на Еди ван Хаален, но когато засвирите, ще си бъдете вие и звукът ще е този, който вие сте в състояние да произведете.
По същия начин Еди би могъл да си купи скапан инструмент от някоя заложна къща, но пак ще разпознаете, че свири той.
Страхотните принадлежности могат да са от полза, но…
Истината е, че звукът извира от вас самите.
Изкушаващо е да се вманиачаваме по екипировката, вместо по нещата, които ще правим с нея. Сещате се какво имаме предвид…
Дизайнери, които използват купища невероятни шрифтове и филтри, но нямат послание. Фотографи, които искат да дискутират модерни техники, вместо да се концентрират върху нещата, които наистина правят една снимка велика. Онлайн предприемачи, които копират дословно скъпи курсове и модели, вместо да измислят свой уникален механизъм.
Кандидат копирайтъри, които колекционират курсове, но не могат да напишат и едно изречение със собствения си стил.
Разбира се, че може и да копирате.
Опитайте да вземете целия Мастърхак…
Дори и да го направите, не можете да копирате съдържанието и стила, които създавам със собствените си пръсти.
Да насочим поглед към спортистите:
Мнозина начинаещи състезатели по голф вярват, че трябва да имат най-скъпите стикове. Но важен е замахът, а не стикът.
Дайте на Тайгър Удс най-евтините и той пак ще ви съсипе.
Хората използват екипировката като патерица.
Тя е тяхното оправдание.
Те не искат да инвестират време в тренировки, затова инвестират в професионални принадлежности, технология и джаджи.
Повечето не искат да четат, нито да слушат.
Искат резултатите веднага.
Търсят пряк и бърз път.
Но запомнете едно: нямате нужда от най-невероятната екипировка и ресурси на света, за да бъдете добър в това, което правите.
Със сигурност не и в началото.
Стартирах lifehack.bg преди повече от 10 години с възможно най-стария и скапан лаптоп. В момента пиша този текст с един от най-скъпите, но съдържанието, което излиза от пръстите ми е еднакво полезно.
То не е такова заради някаква си нова технология.
Такова е заради автентичния подход, който изградих.
Проблемът на младите предприемачи:
В бизнеса мнозина са обсебени от инструменти, трикове, програмки, скъпа мебелировка и други капризи, вместо от наистина важното: отговор на въпроса – как да създадем доволни клиенти и да спечелим пари.
Виждаме същата склонност и при онези, които искат да стартират бизнес, да станат професионални копирайтъри, да правят подкасти и видеа и т.н.
За съжаление, повечето от тях обикновено акцентират върху инструментариума, който използват.
А важно е съдържанието.
Важен е контекстът…
Можете да пропилеете сума пари за най-модерни принадлежности, курсове и джаджи, но ако нямате послание… да, просто нямате послание.
Използвайте онова, с което разполагате или което можете да си позволите за малко пари. След това действайте.
Не е важна екипировката.
А звукът, който излиза от пръстите ви.