Щаситето е в малките неща според Чед-Менг Тан | lifehack.bg
lifehack.bg : Бизнес и личностно развитие
Chade Meng

Това лесно упражнение ще те направи по-щастлив за 3 секунди

Чед-Менг Тан е бивш разработчик на Google.

В момента е експерт по самоусъвършенстване, който ежедневно учи служителите на огромни IT компании на личностно развитие, медитация, емпатия, развитие на емоционалната интелигентност и много други полезни практики.

Чед разказва, че преди постоянно се чувствал нещастен.

Успял да промени това чувство и се научил да открива радостта във всеки един изживян ден. Как го постигнал?

Когато Чед бил на около 25 години, осъзнал, че не всичко е толкова зле и може да работи върху чувството на омраза към себе си.

Как да бъдем щастливи?

Оказва се, че да променим мисленето си можем не само с помощта на сеанси при психотерапевт, но и чрез специално упражнение.

Чед казва, че то много помага да изпитваме малки моменти на щастие.

Например:

Чувстваме жажда и изпиваме чаша студена вода. Приятно е и изпитваме радост и удоволствие. Това чувство не може да се охарактеризира с възклицанието “Ура!”, а по-скоро с “М-м-м, чудесно”. Подобни моменти на радост обикновено остават незабелязани: първото парченце шоколад за деня, топло място, на което да поседнем, след мразовития ден, получаване на дългоочаквано съобщение.

Колко приятно е всичко това!

Моментът на удоволствие и радост продължава 2-3 секунди, но помага да повишим настроението си. Ако се научите да го забелязвате и фиксирате, този ефект ще се засили.

Чед казва: “Малките моменти на щастие възникват постоянно. Когато ги забележите, ще започнат да се случват чудеса, ще виждате повече и повече такива радостни моменти – винаги, навсякъде. Сега можете да разчитате на радостта и щастието всеки ден”. Да разчитате като на най-добър приятел!

Защо това работи?

Идеята, която лежи в основата на този съвет е проста.

Работи същият механизъм, благодарение, на който формираме навиците си. Поведението на навиците се контролира от базалните ганглии, които също така участват в създаването на спомени и емоции. Колкото повече действията, които изпълняваме се основават на навици, толкова по-лесно ги изпълняваме и толкова по-малко активираме съзнателната част на мозъка си.

Упражнението “малките моменти” съдържа спусък, рутина и награда. Това са трите съставни, необходими за формиране на навиците.

  • Спусък – приятен момент.
  • Рутина – факта, че забелязваме този момент.
  • Награда – усещане на радост и щастие.

Упражнението е полезно и за тези, които медитират. То помага да влезем в правилното състояние, преди да започнем практиката. Впрочем, Чед смята, че изпълнението на дадено упражнение само по себе си е медитация. Отначало забелязваме детайлите около себе си, а след това започваме да виждаме истински.

Съществуват и научни факти, потвърждаващи идеята на Чед.

Изследване проведено от психолозите на университета Лойола показва, че повечето хора над 55 години, способни да се радват на приятните моменти, демонстрирали висока удовлетвореност от живота, независимо от финансовото положение или здравословното им състояние. Онези, които не могли да забележат малките радости, се чувствали зле, а всяка болест влошавала настроението им още повече.

Струва си да започнете да прилагате това упражнение още сега!

Колкото повече остарявате, толкова по-често трябва да се радвате на живота. През 2014 година било проведено изследване, което показало: възрастните хора лесно изброяват приятни събития от своя живот. А младите са склонни да назовават само редки “най-най” силни моменти: дипломиране, получаване на шофьорска книжка…

Количеството радостни дни, прекарани в удоволствие, количеството хубави събития случили се в нашия живот – това е истински важното.

Нека обобщим….

  1. Научете се да забелязвате и да цените малките удоволствия.
  2. Усещайте как те ви носят радост и щастие.
  3. Повтаряйте, докато радостта не стане ежедневен навик.

Научете тайната на вечното щастие още сега

4 коментара


Fatal error: Call to undefined function theme_insert_js() in /home/lifehack/public_html/wp-content/themes/gridlove-child/footer.php on line 49