ВЛЕЗ В КЛУБА
бръснача на хенлън

Бръсначът на Хенлън – менталният модел, който ще ти помогне да вземаш по-добри решения!

🎧 + Аудио вариант за абонати

Понякога сме склонни да предполагаме, че когато нещо се обърка, всичко се дължи на някакъв огромен заговор против нас.

  • Колегата не ти дава доклада навреме? Опитва се да провали кариерата ти.
  • Детето ти чупи скъпа чиния? Най-вероятно се опитва да те подразни.
  • Интернетът в кафето не работи? Персоналът ти се подиграва.

Тези обяснения, които често си измисляме, рядко се оказват верни.

Може би колегата ти си мисли, че днес е вторник, не сряда. Може би детето ти се е спънало в нещо на пода. Може би WiFi-то просто се е счупило.

И точно тук влиза в действие бръсначът на Хенлън!


Основите

Бръсначът на Хенлън е ментален модел, който гласи следното:

Никога не търсете злонамереност в нещо, което може адекватно да бъде обяснено с глупост

Подобно на бръснача на Oкам, този модел също е полезен инструмент за бързо вземане на решения и интелигентно реагиране на света около нас.

Прилагането на бръснача на Хенлън в ежедневието ще ти позволи да подобриш взаимоотношенията си, да станеш по-съпричастен и по-малко осъдителен спрямо другите и да подобриш рационалността си.

Този модел се проявява и в бизнес отношенията.

Факт е, че повечето от нас прекарват голяма част от времето си, комуникирайки с другите и правейки избор въз основа на това.

Всички водим сложен живот, в който (както се казва в закона на Мърфи) нещата постоянно се объркват. Когато това се случи обикновено обвиняваме най-близкия човек и приемаме, че той има злонамерени намерения.

Хората бързо обвиняват корпорации, политици, шефове, служители, обслужващ персонал и дори семейства, мислейки, че те се опитват да ги провалят. Когато някой се навърта около нас с привидно лоши намерения, ние често забравяме колко пъти са ни обвинявали за същото.

Вместо да се сетим за това ние се чувстваме раздразнени от случилото се.

Да предприемеш действия в такава ситуация вероятно ще влоши проблема. Никой от нас не може да знае какви са били намеренията на човека отсреща.

И най-умните хора правят много грешки.

Невежеството или глупостта е по-вероятната причина, а не злобата.

Когато една ситуация ни кара да се ядосваме или разочароваме, може да бъде ценно да се обмисли дали тези емоции са оправдани. Ч

есто най-добрият начин да реагираме на другите хора, които ни създават проблеми, е да се стремим да ги образоваме, а не да ги пренебрегваме или обиждаме. Така ще избегнем повтарянето на същата ситуация.

Но как всъщност се прилага този ментален модел?

Нека ви покажа...

0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Най-после безплатна е-книга, която ще ти е истински полезна:
Постигай целите си два пъти по-бързо!
1. Въведи имейла си 2. Отвори пощата си 3. Потвърди абонамента си 4. Изтегли книгата