ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА
бръснача на хенлън

Бръсначът на Хенлън – менталният модел, който ще ти помогне да вземаш по-добри решения!

🎧 + Аудио вариант за абонати

Понякога сме склонни да предполагаме, че когато нещо се обърка, всичко се дължи на някакъв огромен заговор против нас.

  • Колегата не ти дава доклада навреме? Опитва се да провали кариерата ти.
  • Детето ти чупи скъпа чиния? Най-вероятно се опитва да те подразни.
  • Интернетът в кафето не работи? Персоналът ти се подиграва.

Тези обяснения, които често си измисляме, рядко се оказват верни.

Може би колегата ти си мисли, че днес е вторник, не сряда. Може би детето ти се е спънало в нещо на пода. Може би WiFi-то просто се е счупило.

И точно тук влиза в действие бръсначът на Хенлън!


Основите

Бръсначът на Хенлън е ментален модел, който гласи следното:

Никога не търсете злонамереност в нещо, което може адекватно да бъде обяснено с глупост

Подобно на бръснача на Oкам, този модел също е полезен инструмент за бързо вземане на решения и интелигентно реагиране на света около нас.

Прилагането на бръснача на Хенлън в ежедневието ще ти позволи да подобриш взаимоотношенията си, да станеш по-съпричастен и по-малко осъдителен спрямо другите и да подобриш рационалността си.

Този модел се проявява и в бизнес отношенията.

Факт е, че повечето от нас прекарват голяма част от времето си, комуникирайки с другите и правейки избор въз основа на това.

Всички водим сложен живот, в който (както се казва в закона на Мърфи) нещата постоянно се объркват. Когато това се случи обикновено обвиняваме най-близкия човек и приемаме, че той има злонамерени намерения.

Хората бързо обвиняват корпорации, политици, шефове, служители, обслужващ персонал и дори семейства, мислейки, че те се опитват да ги провалят. Когато някой се навърта около нас с привидно лоши намерения, ние често забравяме колко пъти са ни обвинявали за същото.

Вместо да се сетим за това ние се чувстваме раздразнени от случилото се.

Да предприемеш действия в такава ситуация вероятно ще влоши проблема. Никой от нас не може да знае какви са били намеренията на човека отсреща.

И най-умните хора правят много грешки.

Невежеството или глупостта е по-вероятната причина, а не злобата.

Когато една ситуация ни кара да се ядосваме или разочароваме, може да бъде ценно да се обмисли дали тези емоции са оправдани. Ч

есто най-добрият начин да реагираме на другите хора, които ни създават проблеми, е да се стремим да ги образоваме, а не да ги пренебрегваме или обиждаме. Така ще избегнем повтарянето на същата ситуация.

Но как всъщност се прилага този ментален модел?

Нека ви покажа...

0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

❤️   Отзиви за клуба

🎯   За Реклама

🦉   За Нас


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Постигай целите си 2 пъти по-бързо!
100 специално подбрани принципа, софтуера и инструмента ▼
Постигай целите си 2 пъти по-бързо
100 специално подбрани принципа и инструмента

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
100 подбрани инструмента:
Изтегли - БЕЗПЛАТНО
Изтегли - БЕЗПЛАТНО
100 специално подбрани принципа и инструмента