ВЛЕЗ В КЛУБА

Как да убедиш неубедимия! Дори и да е непреклонен като Стив Джобс

Резюме: Живеем в епохата на егоцентризма, поляризацията, несъгласието и споровете. Затова често ни се случва да се чудим как да накараме хората, които не са съгласни с нас или ни подценяват, да преосмислят позицията си, зачитайки мнението или идеята ни. След като прочетете този материал ще знаете как точно да убедите непреклонния си колега, мениджъра си егоцентрик, партньора си, инвеститор или приятел. Ще илюстрираме и изброените похвати с невероятни примери за убеждаване и промяна на мнението от най-висока класа.


  • Работите ли с човек, който не иска и да чуе за вашите идеи?
  • А партньор, който не може да убедите да направи каквото и да е?
  • Имате ли шеф, който мисли, че е най-добрия във всичко?

Да, в живота често се сблъскваме с хора, които са железни! Не искат да чуят нищо друго, освен мелодията на собствените си идеи.

За да се "справим" с подобни непреклонни хора, ще използваме практическия опит на организационния психолог Адам Грант.

Той изучавал рядък тип хора, успели да убедят до болка уверения в себе си и егоцентричен Стив Джобс да промени мнението си по ключови въпроси, като анализирал науката, която стои зад това супер ценно умение.

Някои лидери са толкова уверени в себе си, че отричат всякакви добри намерения, мнения и идеи, споделени от околните, отказвайки да отхвърлят своите собствени, дори и те да са неправилни.

Но не всичко е загубено...

В тази връзка Адам Грант пише:

Възможно е да убедим и най-уверените, упорити, нарцистични и непреклонни хора да отворят умовете си за нашите идеи.

За целта той ни предлага няколко подхода, които ще ви помогнат да покажете на "г-н Всезнайко", че може нещо да научи от вас, упорит колега да направи обратен завой в разбиранията си, доказан нарцис да прояви смирение, и непреклонен шеф да се съгласи с вашето становище.

Похватите са изключително практични, така че да не губим време.

Да започваме...

***

Легендата гласи, че Стив Джобс е трансформирал живота ни чрез силата на своите убеждения. Историята разказва, че ключът към неговото величие се крие в способността му да огъне света пред своята визия.

стив джобс

Реалността е, че зад големия успех на Apple стои неговият екип, който понякога дори е успявал да го накара да преосмисля позициите си.

Ако Джобс не беше заобиколен от хора, които знаят как да променят мнението му, той може би нямаше да промени света.

Самият той дълги години е твърдял, че никога няма да направи телефон.

Е, намерили се хора, които променили мнението му.

В рамките на първите 9 месеца App Store има милиард сваляния, а десетилетие по-късно Айфонът генерира приходи на стойност $1 трилион.

Има нещо много странно:

Почти всеки лидер е изучавал геният на Джобс, но само малцина са проучвали гения на тези, които са успели да му повлияят.

Като организационен психолог, Адам Грант прекарва много време с група от хора, които са успели да го мотивират да преосмисли позициите си. 

Анализирал науката, стояща зад похватите, които са използвали, Грант установил една добра и една лоша новина:

Лошата новина:

Много лидери са толкова убедени и влюбени в себе си, че отхвърлят достойни мнения и идеи, отказвайки да изоставят своите лоши такива.

Добрата новина:

На практика е напълно възможно да накараме и най-упоритите, нарцистични и непреклонни хора да отворят ума си за нашите идеи.

Все по-голямо количество доказателства сочи, че личните характеристики не е задължително да се запазят еднакви в различните видове ситуации:

  • Доминиращият мениджър, който е подчинен на директора
  • Хипер-конкурентният колега, който спорадично става кооперативен
  • Хронично отлагащият тип, който завършва някои проекти по-рано

Всеки лидер има свой собствен алгоритъм "ако- тогава": шаблон за реагиране на определен сценарий по точно определен начин.

  • Ако доминиращият и инатест мениджър е във взаимодействие с главния изпълнителен директор… тогава той става подчинен.
  • Ако егоцентричният колега си има работа с много сериозен клиент… тогава превключва на оперативен режим, за да го спечели.
  • Ако отлагащият има важен краен срок… то завършва проекта си навреме.

Дори и най-непреклонните хора на моменти са пречупват, също така и най-отворените умове в някои моменти се затварят. Така че ако искате да обсъждате нещо с непреклонните, обърнете внимание на малките моменти в които те – или други като тях променят мненията си.

🔰 А сега следва нещо, което ще ви свърши страхотна работа...

Работещи психологически подходи, които ще ви помогнат да насърчите "многознайкото" да разпознае къде имат нещо ново за научаване, упоритият колега да направи обратен завой в теориите си, нарцисът да прояви смирение и непреклонният шеф да се съгласи с вас.

Мислите, че е невъзможно?

Да видим...

0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

==========

❤️ Секретна група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

инструмента
за супер продуктивност
100
free ebook
инструмента
за супер продуктивност
100
Изтегли книгата и вземи над 100 принципа и инструмента, които ще ти помогнат да работиш по-бързо и по-леко
FREE ebook
Изтегли книгата и стани част от над 15 000 човека, които вече получават най-полезното от нас директно в пощата си
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this