Резюме: ако имате онлайн бизнес или сте маркетолог с ограничен бюджет и търсите работещи начини да продавате повече с по-малко разходи за реклама, това ръководство ще ви научи как да превърнете спусъците, активиращи покупките, в реални продажби, без да се налага да увеличавате маркетинговия си бюджет.
Маркетолозите и бизнесите, които разбират как работят спусъците, задействащи потребителите да стартират процеса на покупка, харчат до 80% по-малко средства за дигитален маркетинг.
Нека първо ви разкажа една история:
Представете си…
В началото сте на поредното тримесечие и не сте особено очаровани, защото целите ви отново се нулират и всичко започва отначало.
Погледнали сте цифрите и сте осъзнали, че нещо трябва да се промени, ако искате да постигнете новия си таргет за продажбите.
Възвръщаемостта на инвестицията ви от реклама не е била такава, на каквато сте се надявали, а няколко големи теста, които сте направили през предходното тримесечие, не са се изплатили.

Вижте още по темата:
6 спусъка превръщащи обикновени хора в жадни за продуктите ви купувачи [практическо ръководство] →
Трябва да действате бързо…
След като сте направили изчисленията, знаете точно каква промяна трябва да се случи: ако намалите разходите си за привличане на 1 клиент с 5%, ще постигнете целите си (без да се налага да правите големи промени в продажбената си фуния или в бюджета).
Проблемът е, че повечето бизнеси се фокусират върху грешните инструменти, за да постигнат тази цел.
Затова днес ще говорим за спусъците, активиращи покупката: най-критичният и често пренебрегван етап от пътуването на клиента.
Ще започнем с най-важното:
💣 Какво е спусък, активиращ процеса на покупка?
Спусъкът за покупка („trigger event“) е преломен момент, в който купувачът преминава от състояние на незаинтересованост от вашия продукт към търсене на ново решение на пазара.
Не сте мислили за наемане на човек, който да оптимизира сайта ви, докато не осъзнаете, че няма да постигнете целите си тази година.
Това е било събитието, което е отключило прозренията, че:
- Имате проблем
- Имате нужда от решение
Когато се върнете към таблицата с резултатите си, вероятно ще се почувствате задължени да решите този проблем още сега.
Това е силата на задействащите фактори за покупка.
Използвайки тези събития-спусъци, вие активирате потенциалните си клиенти да започнат да изпитват спешност.
Появявате се в точния момент…
А така е по-вероятно да купят.
🟩 Спусъците могат да бъдат: