Искате ли да научите наистина интересна история за сайт, който успява да пробие в трудна бизнес ниша с приходи от над $150 млн.?
Останете до края. Вярвам, че ще ви бъде полезно…
Сайтът Wirecutter успя да изпъкне много над всички останали в една пренаселена ниша, каквато е афилейта, като разбра един основен принцип в дигиталния маркетинг чрез съдържание:
Мнението има значение!
Какво означава това за вас?
Представете си, че искате да си купите DSLR фотоапарат.
Вие сте начинаещ фотограф, така че отправната ви точка е да потърсите в Google за “най-добрия DSLR фотоапарат за начинаещи“.
Google ви връща страница с резултати и без изключение всяка статия от тях изглежда като вариация на един и същ изтъркан формат:
- 10-те най-добри DSLR фотоапарата
- Най-добрите 5 DSLR камери за начинаещи
- 7 ТОП DSLR камери за 2021
Резултатите от търсенето са пълни със списъци, всеки от които предлага множество възможности за избор на фотоапарат – сякаш се надпреварват да предложат възможно най-широк набор от възможности.
Но статията на Wirecutter* е различна!
Вместо да предлага списък с 5, 10 или 20 фотоапарата, в нея се препоръчва един-единствен продукт.
Подреждат същите фотоапарати, които споменават и другите статии, но отиват още една стъпка напред като казват:
“Това е най-добрият фотоапарат за начинаещи!“
Какво е различното тук ли?
Сайтът споделя мнение.
Ето защо Wirecutter печели.
Повечето сайтове и онлайн магазини избягват да го правят.
И страдат от това. Статиите им са склонни да поемат по пътя на най-малкото съпротивление, споделяйки еднотипна и обща информация, която е налична и на други места в мрежата, вместо да направят собствено заключение и да заемат позиция.
Къде е проблемът ли?
Тежестта за вземане на решение пада върху читателя, а не върху автора.
Подобно на Wirecutter, страхотният маркетинг чрез съдържание прави по-трудното и по-добро нещо: споделя своето мнение.
Така то става по-полезно, по-запомнящо се и по-трудно за копиране.