ВЛЕЗ В КЛУБА
собствен бизнес

Когато изгори душата ти: за психологическата цена на предприемачеството

  • 773
  • 246
  • 21

🎧 + Аудио вариант за абонати

От където и да го погледнеш скъпичко си е да имаш собствен бизнес. Независимо от това, вероятно си мечтаеш да имаш такъв.

Но готов ли си наистина да заплатиш цената?

Чудесно! Тогава включи в сметката и тревожност, резки движения по скалата на настроението, изтощение, провали, безпомощност и още куп неща, за които успешните хора на бизнеса рядко говорят (то не е и за говорене).

Без съмнение да изградиш нещо свое не е лесно.

Тъмната страна на това начинание е доста неприятна.

Има и предприемачи, които са готови да си "плащат" и го правят, за да се качат на влакчето на ужасите, което понякога се случва и да ги отведе до успеха на тяхното бизнес приключение.


По всички критерии за успех Брадли Смит движи отлично работещ бизнес.

Той е изпълнителен директор на Rescue One Financial.

Това е американска фирма за финансови услуги, която през изминалата година е направила продажби за близо $ 32 милиона.

Освен това има растеж от 1400% в последните три години и е под номер 310 в класация за топ 500 на най-успешните американски компании.

Повечето хора със сигурност не биха предположили, че в миналото Смит е бил пред финансов фалит и на ръба на тоталния психически срив.

В далечната 2008 година той консултира нервни клиенти как да се справят с дълговете си. Поведението му е много спокойно, но то прикрива нещо друго....

Два пъти повече от тях е потънал в дългове и също не може да излезе успешно от ситуацията - стартирал е собствена компания за уреждане на дългове. Нагърбил се е с кредит от $ 60 000, продал е часовника си „Ролекс“, купен с първата премия от работата му като брокер на фондовата борса.

Болезнено преглътнал егото си взел от баща си заем $ 10 000 при лихва 5% като е подписал и запис на заповед.

По ирония на съдбата е възпитан от него с максими като „Парите не растат по дърветата.“ и „Никога не прави бизнес с роднини.“

Опитва се да вдъхне кураж на съдружниците и служителите си, но нервите му не издържат. За онези дни си спомня как на вечеря с жена си са пиели вино за $ 5 бутилката и почти не си разменяли дума.

Нещата стават още по-тежки, когато разбират, че чакат първото си дете. Обикновено това е прекрасна новина, но не и в този момент. Прекарва безсънни нощи с поглед вперен в тавана или пък се буди в 4 сутринта с мисли за решения и как по-бързо да изкара бизнеса на печалба.

След 8 месеца нестихващи тревоги Смит най-накрая започва да прави пари.


В съвременната култура успешните предприемачи са герои. За много хора Марк Зукърбърг и Илон Мъск са се превърнали в безспорни идоли.

🎯 За тъмната страна на Илон Мъск и за цената на успеха му разказахме  >> ТУК.

Голяма част от тях обаче крият своите демони.

Преди да се появят на голямата сцена на успелите те са преминали през моменти на безпокойство и състояние на пълно безсилие, през отчаяние, в което не са виждали никакъв изход и са мислели, че всичко ще се срути.

Доскоро беше нечувано някой от смелите герои да си признае нещо такова. Те в никакъв случай не допускаха да изглеждат уязвими, а практикуваха мениджмънт на впечатлението (impression management) както е известно това сред социалните психолози или „Преструвай се на успешен докато станеш такъв.“

Изпълнителният директор на EnSite Solutions Тоби Томас обяснява феномена със ситуацията на човек, яздещ лъв:

Когато го гледат хората си мислят: „Браво на него, успял е! Какъв смел човек, това не всеки го може!“ А човекът на гърба на лъва си мисли: „Как по дяволите се озовах върху тоя лъв и какво да направя, за да не ме изяде накрая?“

Тресавищата към „собствения бизнес“

Не всеки споделя публично подобни преживявания.

Самоубийствата на двама известни създатели на успешни стартъпи Джоди Шерман (Ecomom) и Иля Житомирский (Diaspora) разтърсват общността на стартиращите компании в САЩ и отварят огромна дискусия за предприемачеството и менталното здраве.

Какво следва?

Все повече хора от бизнеса започват да говорят за вътрешните си борби и проблеми в опит да премахнат стигмата за депресията и тревожността, възпираща страдащите да потърсят помощ.

Използват различни канали и средства, за да направят темата гореща.

Сийн Пърсифал, бивш вицепрезидент на MySpace и съосновател на стартъп за детски дрехи, пуска материал на сайта си, в който признава:

0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Най-после безплатна е-книга, която ще ти е истински полезна:
Постигай целите си два пъти по-бързо!
1. Въведи имейла си 2. Отвори пощата си 3. Потвърди абонамента си 4. Изтегли книгата