Как да мотивирате хората да вършат много по-добра работа за вас [моделът SCARF]

За да влияем на хората, с които работим и да ги мотивираме да вършат по-добра работа за нас, правейки това с удоволствие, а не под натиск, нужно е да разбираме какво движи социалното им поведение в нашата фирма.

Да разгледаме историята на Ани:

Докато управлява нов екип тя забелязва, че един от членовете му - Иванчо, използва новия софтуер по грешен начин. Ани му дава съвети и се връща обратно към работата си. По-късно вижда как той все още не се управя добре с новия софтуер.

Затова решава да седне до него, докато той не започне да работи с лекота.

Но следващите няколко дни Ани забелязва нещо страно.

Иванчо се държи доста резервирано. Той застава в отбранителна позиция, когато тя му предлага помощта си и дори избягва да разговаря с нея.

Ани е объркана. Тя иска да помогне на Иванчо и не може да разбере защо той реагира толкова лошо на нейното желание за подкрепа.

Ако беше използвала модела SCARF, Ани щеше да разбере, че Иванчо не е агресивен нито е лош и неблагодарен човек. Той просто се чувства застрашен.

Просто начинът, по който тя реагира на ситуацията, го кара да се чувства глупаво и несигурно, вместо да се възползва от предложената му помощ.

Всеки от нас е изпадал в подобно положение, от едната или от другата страна.

Затова и Дейвид Рок използва научни данни, за да развива у лидерите умения, които да променят бизнеса им. В много високо оценен доклад за списанието по мениджмънт "Strategy and Business" Рок твърди, че човешкият мозък е социален орган.

Точно както мозъкът на животните е програмиран да реагира на хищника, преди да може да се фокусира върху търсенето на храна, така и нашият социален мозък реагира първо на опасности, които могат да застрашат основните му грижи , преди да може да изпълни други функции.

Тези "други функции" оформят отличното представяне на работното място: ангажираност, сътрудничество, продуктивност, ентусиазъм, креативност.

Рок въвежда модел, с който да покаже как управлението на някои особености на мозъкът може да помогне на лидера да създаде супер печеливш екип. Нарича го SCARF.

Сега разбирате ли?

Преди да е в състояние да даде всичко от себе си - да бъде креативен, мотивиран и ентусиазиран, да използва новия софтуер на фирмата по най-ефективния начин, Иванчо трябва да е спокоен и сигурен - да не се чувства застрашен от своето невежество и липса на опит. Защото докато това е така, неговият мозък винаги ще се фокусира най-напред върху тези заплахи, а стремежът му към добро представяне ще остава на заден план.

Това поведение е заложено в човешката природа. И ако искате да го опознаете, да го разберете и да го използвате за по-доброто управление и мотивация на хората, с които работите, то в следващите редове ще ви разкажа как точно да го направите.

Дейвид Уолъс, американски писател и есеист, веднъж написа, че истинските лидери имат „тайнствено качество“, което вдъхновява:

Истинският лидер може да ни помогне да преодолеем ограниченията на нашия собствен мързел и егоизъм, слабост и страх и да ни накара да направим по-добри неща, отколкото самите ние можем да се накараме.

Уолъс казва, че „авторитетът“ на истинския лидер идва от властта, която ние му даваме, а ние му даваме власт заради начина, по който ни кара да се чувстваме. Харесваме начина, по който се чувстваме в присъствието на страхотен лидер. Харесваме начина, по който ни убеждават да работим по-усилено, да предизвикваме себе си и да мечтаем по-смело.

В този материал ще разгледаме методология, която ще ви помогне да станете такъв лидер. Ще научите модел, чрез който ще можете да извличате максимума от хората, които управлявате и то по приятен за тях начин.

И не само това...

Основният плюс на метода е намаляване на усещането за заплаха и увеличаване на чувството за награда, което ще доведе до трайно подобряване на комуникацията в екипа и разбира се, неговата много по-висока мотивация да върши работата, която му давате и то в пъти по-добре. Не знам за вас, но на мен това ми звучи като добра сделка...

Да започваме:

  • 66
  •  
  •  
  • Този материал трябва да изпратите на всички мениджъри на фирми, независимо дали малки или големи.

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    🔥 Вземи най-полезните подаръци + най-сериозното намаление + достъп до всички ресурси на клуба научи повече →