Кое влияе най-силно на решението за покупка?
- Продуктовата страница
- Изображенията на продуктите
- Отзивите на клиентите
В това мини ръководство ще ви покажа как да приложите 6 тактики за оптимизиране на продуктова страница и снимки, които използват най-успешните онлайн бизнеси в света, а науката доказа, че наистина увеличават поръчките и вдигат ангажираността.
Да започваме…
СЪДЪРЖАНИЕ:
#1. Представете продукта с повече бройки
Не показвайте продукта сам.
Покажете го в повече бройки.
Така хората ще го възприемат като по-ефективен – както когато решават да го купят, така и когато го ползват.
Представете си, че пускате нова енергийна напитка в кенче.
Как най-добре да я представите в рекламите си или да я изложите на рафтовете в магазините?
Да е кенче, което стои само: вашият самотен енергиен супергерой, готов да ви събуди… Или е по-добре да покажете армия от кенчета, готови да ви помогнат да си свършите работата за нула време?
Ето какво установиха научните изследвания… 👇🏻
ProTip: Не забравяйте, че “бялото пространство” около продуктите, също е от огромно значение [вижте точно как].
📕 Препоръка:
- Продажбите са повече, когато продуктът е показан с още няколко бройки от него, вместо самостоятелно. Това се случва както при избора кой продукт да си купите, така и при употребата му (така хората чувстват, че напитката им дава повече енергия).
🧠 Как работи трикът:
- Когато видим няколко еднакви продукта накуп, ги възприемаме като единна и по-силна хомогенна група.
- Обединени в група, продуктите се усещат като по-ефективни да свършат работа, за която ги наемаме, отколкото ако са сами.
- Същото се случва и с групите от хора. Когато виждаме хората като част от единна група (например отбор спортисти или униформени служители), ние ги възприемаме като по-надеждни.
- Показването на продукта в минимум две бройки е достатъчно, за да се активира този ефект. Но може да показвате колкото искате.
Изключение: в зависимост от марката и продукта ви (за масов или премиум пазар) или при психологическата тактика оскъдност, може да пропуснете прилагането на този ефект.
Например, продукт от висок клас, който е много търсен, може да изглежда странно във визия с няколко бройки от него.
Източник: “Product entitativity: How the presence of product replicates increases perceived and actual product efficacy” – Journal of Consumer Research 2020 г.
#2. Покажете „харесванията“ на продукта, за да увеличите продажбите
📕 Препоръки:
- Ако е възможно, покажете на продуктовите си страници колко харесвания е получил продуктът ви в социалните мрежи (напр. Facebook, Instagram, Pinterest) или тези от собствения ви сайт.
- Не забравяйте да включите профилните снимки и имената на тези, които са харесали продукта. Така ще са по-склонни да купят.