За огромната сила на “стратегическата обсесия”…
Ако искаш хората да се редят на опашка за продукта ти и буквално да ти се молят да купят от теб… има един човек, който трябва да изучиш!
Особено ако искаш да създадеш нещо непреходно и устойчиво във времето, което да печели пари за теб с години…
Човек, за който най-вероятно никога не си чувал – Чарли Хоен…
Кой е Чарли Хоен?
Оказа се, че той е експерт №1 в света за това как да продадеш 1 милион копия от книгата или курса си (+ принципите, които винаги работят и то за всякакъв тип продукти и услуги)…
Ето и нещо любопитно:
Всяка година се публикуват над 500 000 книги в САЩ. И по-малко от 20 се продават в над 1 милион копия през целия си “живот”?
Ако още не си сигурен дали да вярваш на съветите на Чарли, трябва да знаеш, че той е човекът, който тихичко стои зад непропорционално голям брой от тези 20 по 1 млн. продадени книги в цял свят – всяка година. И прави това редовно през последните 2 десетилетия.
Ето и малко доказателства:
Участвал е в някои от най-големите и успешни премиери на нехудожествени книги в последните години като:
- Мемоарите на Дейвид Гогинс “Can’t Hurt Me“, продадени над 5 млн.
- Най-новата книга на Коди Санчес – “Main Street Millionaire“.
- Най-новата книга на Ноа Каган “Million Dollar Weekend”
- На Рамит Сети – “Ще те науча как да станеш богат”
- Бестселърът на Тим Ферис – “4 часовото тяло”
- Новата на Али Абдал – “Feel Good Productivity“
- На Чарлз Дюиг – “Силата на навиците”
- На Гари Вайнерчук – “Crush It”
Чарли играе роля и в някои от най-популярните книги в света, определящи категорията за бизнес и продуктивност като:
- “Атомни навици” на Джеймс Клиър (продадени над 15 млн. копия)
- “Тънкото изкуство да не ти пука”, Марк Менсън (над 10 млн. копия).
Важно: НЕ казвам, че всеки може да продаде милион копия, ако следва формулата на Чарли. Казвам, че мега успешните автори увеличават шансовете си за успех, като се придържат към неговите принципи. Запомни: много малко автори могат да постигнат това – няма гаранции. При повечето нехудожествени книги се продават по-малко от 500 копия.
Трикът на Чарли, с който печели милиони на тези автори е:
Да разбереш какво наистина има значение!
Винаги, когато иска бързо да повиши нивото на знанията или уменията си в дадена област, има един въпрос, който Чарли обича да си задава…
Той е следният: кое е онова на пръв поглед малко нещо, което всъщност е прикрито като нещо наистина голямо?
В какво трябва да се вманиача?
Кое е онова, което всъщност има значение?
Нека ти дам един на пръв поглед странен пример…
Малко хора знаят, че ако искат да създадат успешна семейна ферма, трябва да имат предвид значението на хидрологията (ако се интересуваш от земеделие, препоръчвам ти тази книга).
И по-конкретно:
Да се обсебят от това да бъдат “на върха на водосборния басейн“.
Какво означава това?

Да бъдеш „на върха на водосборния басейн „ означава да притежаваш най-високата точка от земята, където водата се събира по естествен начин и започва своя път надолу към реките, езерата и потоците, така че да няма никой собственик на имот “над теб“, който да замърси, наруши или открадне водните ресурси, които текат към твоята земя и ферма…
Едно такова разположение на фермата ти буквално означава да “притежаваш планината“. Има смисъл, нали?
Проблемът е, че е много трудно да се намери място, което едновременно да е „на върха на водосборния басейн“ (да има свободен парцел на върха на планината) и което да има и регламентирана обработваема почва, подходяща за земеделие, която обикновено се намира по-близо до равнините и речните долини, а не по върховете.
Намирането на парцел, който едновременно да е “на върха на водосборния басейн” и в района и да има плодородна почва, заедно с опцията да си построиш и самата ферма, е нещо, за което трябва да се обсебиш, ако искаш да имаш някакъв шанс да го намериш…
На пръв поглед това е дреболия, която всъщност е огромен фактор.
Защо ти казвам това?
Оказва се, че…
Ако искаш да продадеш 1 млн. бройки от продукта си (или дори 10 000 хиляди), има няколко „на пръв поглед малки, но всъщност големи“ неща, за които трябва да се обсебиш , ако изобщо искаш да имаш шанс.
Включително…
3 (неочевидни) прозрения, които открих в работата на Чарли Хоен…

И така, какво ти трябва, за да продадеш милион копия…?
Книга, която се рекламира и продава сама – завинаги.
И когато става въпрос за това, върху какво да се фокусираш при създаването на книга или дигитално съдържание, има няколко очевидни неща, които са от решаващо значение… Като например:
Корицата на книгата ти.
(Оказва се, че за хората тя има значение.)
И, разбира се, заглавието на книгата ти.
(Оказва се, че задължително трябва да го тестваш.)
Историите и препратките също са важни.
Има и 3 ключови теста, които да приложиш, за да оцениш шансовете си дали ще продадеш книгата си в хиляди тиражи (общо са 12):
- Тест № 1: Ти ли си личното въплъщение на книгата си?
- Тест № 7: Дали книгата ти е едновременно актуална и непреходна?
- Тест № 9: Дали купуването и подаряването ѝ е безсмислено?
Ако си внимавал до сега, вероятно си забелязал, че всеки от тези тестове се отнася НЕ само за книги, но и за всеки твой продукт, който се надяваш да стане бестселър…
Тези практически тестове са извлечени от таен ресурс, който Чарли създаде преди няколко години за платените си обучения, за да показва “как точно продава милиони копия от нехудожествени книги“.
Това е най-добрия чек лист, който можеш да намериш!
Той съдържа ключовите фактори, които оказват най-голямо влияние върху способността ти да продадеш (или не) хиляди копия от творението си. Тестовете са 12, но въпросите, на които трябва да отговориш са 108.
Да, това е много работа…
Но ако наистина седнеш и анализираш този изчерпателен списък…
И след това вкараш отговорите в ChatGPT или в Claude (и дори си направиш AI асистент по темата за по-добри резултати), ще се появят шепа важни (но не очевидни) прозрения, които ще ти дадат насоки за това, върху което трябва да се вманиачиш, ако искаш да успееш.
Но за тестовете след малко!
Сега нека видим 3-те ми ключови прозрения:
🔥 Прозрение №1: Емоционална връзка чрез споделена болка
В книгата или курса си трябва да създадеш дълбоко чувство за лична идентичност и принадлежност към общността и читателя си.
🔥 Прозрение № 2: Предефиниране на категорията…
Чрез книгата си трябва да създадеш нова ниша или стратегически да препозиционираш един или повече силно наболели проблеми.
🔥 Прозрение № 3: Мисли с десетилетия напред, а не с години.
Чрез книгата си трябва да създадеш продукт, при който самата книга да извършва тежката маркетингова дейност – стратегически разработена да ѝ осигури разпространение за десетилетие или повече.
Или както е казал Насим Талеб:
„За да напишеш книга, която ще се чете след 20 години, напиши такава, която щеше да се чете и преди 20 години.“
Но има едно нещо, което не е в този ресурс от 12 теста…
За него Чарли не говори никъде публично, особено безплатно…
Всъщност бях супер изненадан, когато го научих! И ако трябва да бъда честен, фактът, че дори не е споменато никъде ме шокира!
Това е нещо, за което Чарли говори обстойно само на премиум семинари, струващи десетки хиляди долари…
Идея, която беше толкова проста, но толкова дълбока, че когато я научих, получих най-голямото прозрение от работата на Чарли Хоен.
И не, не беше свързано със заглавието…
Не беше свързано и с корицата…
Беше свързано със: