Лесното за четене е адски трудно за писане!

Как да напишете добър текст? Ето ви един съвет - напишете го толкова бързо, колкото можете. Пренапишете го отново и отново. След това премахнете всичко ненужно. - Пол Греъм

Толкова е лесно да последваме първата част от съвета на Пол Греъм, а след това да пренебрегнем всичко останало, което той казва...

Коренът на проблема се крие в желанието да впечатлим!

Използването на синонимен речник, разтягането на локуми и вмъкването на скучни изречения често се бъркат с доброто писане, защото много от тези, които ги пишат (много често и аз) смятат, че изглеждат авторитетни и интелектуални.

Но това е само маска.

Ефективното писане е кратко, изчистено и лесно за четене.

Но това не е всичко...

Събрахме някои от най-добрите съвети, с които да полирате следващата си чернова:

  • 123
  •  
  •  
  • Дааа, точно така е. Благодаря за статията и линковете към още полезни писания на тази тема.

  • Чудесна статия и полезни коментари. Благодаря!

  • Сложните изречения дават повече информация от сбитите. Илюзия е, че като разбием сложно изречение на части постигаме по-четим текст. Разбира се ако става дума за статия във вестник или блог резултата ще бъде по-добър. Все пак говорим за статии насочени към свободното време на хората. Когато става дума за научни статии или литература, опростяването убива стойността на материала. Метода на Ланхам го показва. Печелим по-кратко изречение, губим точност. Когато искаме да говорим кратко за да убедим някой това помага, но ако искаме да използваме текста за да го научим на нещо, краткоста пречи.

    • Привет, благодаря Ви за добре аргументирания и полезен коментар! Съгласен съм с казаното от Вас. Може би не сме го уточнили достатъчно ясно, но в статията става въпрос за писането в web. Поздрави 🙂

  • Има огромна разлика дали се пише художествена литература, публицистика, журналистика или рекламен слоган. Това, което ме дразни като четящ и като пишещ, е убедеността на статии като тази, че „писането е едно“. Това може да го каже само любител. Моля ви, не бъдете любители. В България има и доста професионални автори – като мен, които съвсем не са толкова убедени като вас, че „морето е до колене“. Не лъжете аудиторията – кажете, че да се научи да пише рекламен слоган за кренвирши може всеки, както и че не е нужен кой знае какъв талант за да си журналист, че и публицист. Но да си писател, който прави „музика“ от текста – това го умеят малцина… Отличавайте бизнеса от изкуството,моля ви. Тази честност ще ви бъде в услуга – включително за вашия бизнес.

    • Прекалено много излишно его има във Вашия коментар Ема. От километри си личи, че това не е сайт за художествена литература. Омаловажаването на текстописците на реклами е също толкова грубо, колкото Вашето твърдение, че се омаловажава литературното писане. Обвинявате за неща, които Вие самата правите! Хем да не омаловажаваме Вашия стил, хем Вие току що омаловажихте създаването на съдържание за целите на маркетинга!

      • Съгласна съм изцяло със статията. Най-трудно се пише кратко и простичко. Забелязвам доста хора около мен, които не умеят да говорят с конкретика, а ми обясняват с пълнеж от думи, най-често излишен. Така е и в писането.

  • Полезна статия. Благодаря 🙂

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    🔥 До 29.12 даваме най-големите и полезни (реални) подаръци + огромна отстъпка научи повече →