Лесното за четене е адски трудно за писане!

Как да напишете добър текст? Ето ви един съвет - напишете го толкова бързо, колкото можете. Пренапишете го отново и отново. След това премахнете всичко ненужно. - Пол Греъм

Толкова е лесно да последваме първата част от съвета на Пол Греъм, а след това да пренебрегнем всичко останало, което той казва...

Коренът на проблема се крие в желанието да впечатлим!

Използването на синонимен речник, разтягането на локуми и вмъкването на скучни изречения често се бъркат с доброто писане, защото много от тези, които ги пишат (много често и аз) смятат, че изглеждат авторитетни и интелектуални.

Но това е само маска.

Ефективното писане е кратко, изчистено и лесно за четене.

Но това не е всичко...

Събрахме някои от най-добрите съвети, с които да полирате следващата си чернова:

нови стари харесвани
ljuba.gantcheva
VIP член
ljuba.gantcheva

Дааа, точно така е. Благодаря за статията и линковете към още полезни писания на тази тема.

П. Христова
Гост
П. Христова

Чудесна статия и полезни коментари. Благодаря!

Season Seven
Гост
Season Seven

Сложните изречения дават повече информация от сбитите. Илюзия е, че като разбием сложно изречение на части постигаме по-четим текст. Разбира се ако става дума за статия във вестник или блог резултата ще бъде по-добър. Все пак говорим за статии насочени към свободното време на хората. Когато става дума за научни статии или литература, опростяването убива стойността на материала. Метода на Ланхам го показва. Печелим по-кратко изречение, губим точност. Когато искаме да говорим кратко за да убедим някой това помага, но ако искаме да използваме текста за да го научим на нещо, краткоста пречи.

Ема Иванова
Гост
Ема Иванова

Има огромна разлика дали се пише художествена литература, публицистика, журналистика или рекламен слоган. Това, което ме дразни като четящ и като пишещ, е убедеността на статии като тази, че „писането е едно“. Това може да го каже само любител. Моля ви, не бъдете любители. В България има и доста професионални автори – като мен, които съвсем не са толкова убедени като вас, че „морето е до колене“. Не лъжете аудиторията – кажете, че да се научи да пише рекламен слоган за кренвирши може всеки, както и че не е нужен кой знае какъв талант за да си журналист, че и… Прочети всичко »

Полина Алексива
Гост
Полина Алексива

Полезна статия. Благодаря 🙂

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg