За да говорят за бизнеса ти с възхищение трябва да ги обслужиш изумително

[TheChamp-Sharing count=”1″]

? + Аудио вариант за абонати

Всичко започна преди много години, когато срещнах на един приятел, американец и той ми разказа за скорошното си по­сещение в Ню Йорк. Обясни ми, че се е срещнал с един от воде­щите нюйоркски финансови консултанти по онова време, устано­вил се на Уолстрийт.

Описа ми прекрасните му офиси и колко впечатлен е бил от момчето, което паркира колите, отлично планираното разположение на помещенията, както и висо­кокачественото обзавеждане и мебелировка.

След това описа топлия, положителен прием, който му е бил оказан, и факта, че името му е било написано на светещо табло за добре дошъл.

Поканили го в пищна приемна с огромен кадифен диван и подбрана колекция от лъскави списания, която можела да се опи­ше единствено като драматична. На всичкото отгоре му предло­жили меню, което включвало всякакви напитки от целия свят. Имало дори шампанско с пресни ягоди!

От една съседна стая се носел богат аромат на кафе, придружен от съблазнителната ми­ризма на прясно изпечени хлебчета. Благодарение на приятната и извисяваща тиха музика неговите сетива били направо замаяни, създавайки му изключително първо впечатление за тази фирма.

Той изброи и много други благини, насочени към посетителя, но двете, които наистина ми направиха впечатление, бяха, че когато си е тръгнал, разбрал, че колата му била напълно почистена, а ко­гато се върнал за повторна среща, имало друго меню за деня, а човекът, който го посрещнал (съвсем различен) знаел каква на­питка е поръчал при предишното си посещение.

Единствената дума, която изниква в съзнанието след този разказ е:

„Еха”!

Когато се замислих за нивото на това предлагане към клиента, осъзнах, че то е напълно смислено от гледна точка на бизнеса. Представете си колко клиенти или посетители ще се постараят да подранят за срещите си, за да се насладят на част от това велико­лепно гостоприемство.

Всъщност, множество идеи като тези са малки концепции, а не нещо напълно невероятно. Както казва старата поговорка – разликата е в детайлите

Сега имам едно предизвикателство към вас.

Вземете лист и химикалка, начертайте линия отгоре до долу по средата на стра­ницата и в лявата колона направете списък с всичко, което в мо­мента правите за клиентите си, което да ги впечатлява достатьчно, за да говорят за него пред други хора. След това в дясната колона запишете всяка идея, която смятате за напълно оригинална.  С други думи, не се прила­га от никого наоколо, когото можете да смятате за конкурент.

Трудна работа, нали?  За мен винаги е трудно да предложа ниво на обслужване, ко­ето никой друг на света да не предлага.

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак