[TheChamp-Sharing count=”1″]
? + Аудио вариант за абонати
Всичко започна преди много години, когато срещнах на един приятел, американец и той ми разказа за скорошното си посещение в Ню Йорк. Обясни ми, че се е срещнал с един от водещите нюйоркски финансови консултанти по онова време, установил се на Уолстрийт.
Описа ми прекрасните му офиси и колко впечатлен е бил от момчето, което паркира колите, отлично планираното разположение на помещенията, както и висококачественото обзавеждане и мебелировка.
След това описа топлия, положителен прием, който му е бил оказан, и факта, че името му е било написано на светещо табло за добре дошъл.
Поканили го в пищна приемна с огромен кадифен диван и подбрана колекция от лъскави списания, която можела да се опише единствено като драматична. На всичкото отгоре му предложили меню, което включвало всякакви напитки от целия свят. Имало дори шампанско с пресни ягоди!
От една съседна стая се носел богат аромат на кафе, придружен от съблазнителната миризма на прясно изпечени хлебчета. Благодарение на приятната и извисяваща тиха музика неговите сетива били направо замаяни, създавайки му изключително първо впечатление за тази фирма.
Той изброи и много други благини, насочени към посетителя, но двете, които наистина ми направиха впечатление, бяха, че когато си е тръгнал, разбрал, че колата му била напълно почистена, а когато се върнал за повторна среща, имало друго меню за деня, а човекът, който го посрещнал (съвсем различен) знаел каква напитка е поръчал при предишното си посещение.
Единствената дума, която изниква в съзнанието след този разказ е:
„Еха”!
Когато се замислих за нивото на това предлагане към клиента, осъзнах, че то е напълно смислено от гледна точка на бизнеса. Представете си колко клиенти или посетители ще се постараят да подранят за срещите си, за да се насладят на част от това великолепно гостоприемство.
Всъщност, множество идеи като тези са малки концепции, а не нещо напълно невероятно. Както казва старата поговорка – разликата е в детайлите
Сега имам едно предизвикателство към вас.
Вземете лист и химикалка, начертайте линия отгоре до долу по средата на страницата и в лявата колона направете списък с всичко, което в момента правите за клиентите си, което да ги впечатлява достатьчно, за да говорят за него пред други хора. След това в дясната колона запишете всяка идея, която смятате за напълно оригинална. С други думи, не се прилага от никого наоколо, когото можете да смятате за конкурент.
Трудна работа, нали? За мен винаги е трудно да предложа ниво на обслужване, което никой друг на света да не предлага.