“Който казва, че парите не могат да купят щастие, просто не знаe къде да пазарува!” Бо Дерек
Знаеш ли, че:
Най-популярните автомобили в света имат усмихнати лица?
Макар човешкият мозък да не свързва предната част на автомобила с лице, дизайнерите правят всичко възможно, за да накарат ума да направи точно такава асоциация.
Това е така, защото усмихнатото изражение е сигнал, който се разпознава от векове!
Идентифицираме усмивката дори да я гледаме с главата на долу. Този инстинкт ни показва да разбираме кога някой е приятелски настроен към нас или е агресивен.
Разбира се дизайнерите на коли и търговците знаят това много добре и го използват, за да достигнат до нашият мозък.
Това не е научна фантастика. Всъщност маркетинга, използващ нашия мозък е индустрия, която едва сега започва да расте.
Рекламата се основава на едно единствено нещо: Щастие!
А какво е щастието?
Щастието е аромата на новата кола. Щастието е свободата от страховете.
Най-общо казано, хората харчат парите си главно за две неща:
- за да се справят с дадена болка
- защото преследват дадено удоволствие.
Запомни тези две неща! Те са основата на която ще стъпим.
Време е да съчетаем науката за мозъка и маркетинга (невромаркетинг), за да разберем какви типове клиенти има и как да им влияем максимално добре (ефективно).
Да започваме…