🎧 + Аудио версия за абонати
Как да създадете послание, което да ангажира потребителя достатъчно бързо, за да го задържи дълго във времето?
Позволете ми да направя следното предположение:
През първите 15 секунди на всяко ново преживяване хората са мързеливи, суетни и егоистични.
Нека обясня…
Мързеливи сме в смисъл, че не искаме да инвестираме време и енергия, за да надникнем и разберем какво представлява нещо.
❌ Нямаме нерви да четем упътвания.
❌ Нямаме време да се отклоняваме.
✅ Чакат ни толкова други нови неща…
Животът и без това има толкова стръмна крива на учене, заради която рядко има достатъчно време за работа, игра, учене и любов.
И когато нещо съвсем ново изисква твърде много усилия, ние просто го игнорираме. Пропускаме го. Бием му хикса.
По подразбиране избягваме нещата, които изискват усилия, докато не се убедим в ползите от тях (как да се убедим в ползите им без да положим усилия е друг въпрос).
Суетни сме, защото ни е грижа как изглеждаме пред другите!
Или поне в началото.
Огледалата, гримът, продуктите за коса и социалните медии – всички те осигуряват бърза възвръщаемост на самочувствието ни за това как изглеждаме пред другите. Суетата ни намалява единствено с времето, когато станем по-близки с другите. Колкото повече познаваме приятелите и близките си, толкова по-малко ги съдим и позираме пред тях.
Въпреки това инстинктът ни при всички нови неща е да изглеждаме добре с възможно най-малко усилия (защото сме мързеливи).
По тази причина продукти като Instagram и Facebook са насочени към това да ви донесат “харесвания” възможно най-бързо.
Тези “близалки за егото” са много мощна форма на ангажираност.
Не е по-различно дали споделяте нещо онлайн или говорите на глас пред нова аудитория >> суетата управлява първите 15 секунди.
Ние сме егоистични, защото трябва да се грижим за себе си.
Поне в началото нашият животински инстинкт е да се уверим, че сме в безопасност и за нас се полагат грижи.
Инстинктивно се грижим за другите по-добре и по-дълго, след като вече сме се погрижили за себе си.
Ами когато става въпрос за продукти?
От какво се нуждаят клиентите, за да се ангажират с бизнеса ви по същия начин, по който се интересуват от себе си?
В следващите редове ще ви разкрия тайната!
Да започваме….