14 научно доказани причини да се изключите от интернет!
lifehack.bg : Бизнес и личностно развитие

14 научно доказани причини да се изключите от интернет този уикенд!

Какво правихте през уикенда? Поработихте ли допълнително, стояхте ли пред компютъра или пък лежахте на дивана с вашия смартфон?

Преди няколко години слушахме как американците работели твърде много и как това ги убивало. Днес, това важи с пълна сила и у нас! Виждаме го навсякъде!

Когато приключим работния ден, работния процес продължава в главата ни.

Ако се чувствате притиснати от срокове, ако имате неустоимото желание да впечатлите шефа си, работейки през почивния си ден или просто защото наистина искате да се отличите в това, което правите, иронията е, че така може да си нанесете повече вреда, отколкото да извлечете някаква полза.

Редица проучвания доказват, че повечето часове работа не прави хората по-продуктивни, а точно обратното. Освен намалената работоспособност повечето работа допринася и за появата на депресия и стрес.

В България финансовото измерение на този проблем не е измерено, но в щатите например е установено, че той струва на бизнеса $300 трилиона годишно.

Това определено би трябвало да накара средностатистическият американец да се замисли следващия път, когато реши да работи събота сутрин.

И вместо да се превръщаме в болни от работохолизъм хора, можем да използваме уикенда изцяло за себе си. Може да започнете с физическа активност и качествено време за семейството. Така е много по-малко вероятно да се залепите обратно към екрана, за да започнете отново с “малките” задачки, които спокойно можещи да изчакат и до понеделник.

Изключете нотификациите и обърнете внимание на малките детайли – домашно приготвена храна, взаимоотношения, здраве – дайте им шанс.

В инфографиката по-долу е събрано основното, което е открила науката за ползите от това да държите работата си надалеч от уикенда. Разгледайте я и направете новия си личен график още този уикенд:


14 научно доказано добри причини да се изключите от интернет този уикенд

Обобщение:

#1. Почивката ще те направи по-продуктивен! Установено е, че ако работиш 60 часа на седмица в продължение на 2 месеца ще имаш по-ниска продуктивност за разлика от това ако работиш само 40 часа!

#2. Мозъкът ти има работа, когато ти не работиш. По време на почивка мозъка ти има много важна работа, която играе основна роля за подобряване на паметта и решаването на проблеми.

#3. Добрата почивка ще ти помогне да обичаш повече работата си. Изследователи “принудили” група работохолици да започнат да правят регулярни почивки. Ефектът: работохолиците докладвали като резултат по-високо удовлетворение от работата и били настроени да се задържат по-дълго в компанията.

#4. Качеството ти на работа ще се подобри. 

Това ще ти хареса: всеки 10 допълнителни часа почивка на годишна база увеличават нивото на изпълнение с 8%.

#5. Прекаленото седене (на стол) може да бъде фатално

#6. Дългата ваканция е временно решение. Дългата почивка е чудесна, но ползите от нея избледняват след 2-3 седмици.

Затова редовната почивка през уикенда се отразяват благотворно на живота и работата през цялата година.

#7. Повече работни часове през деня = депресия

#8. Пътешествията ще те направят по-продуктивен

#9. Релаксацията е полезна за бизнеса

#10. Прекаляването с работа е причина и за безсъние

#11. Повече работни дни = повече стрес

#12. Прекаленото използване на компютър води до преумора на очите

#13. Повече работа = проблеми със сърдечно съдовата система

#14. Стресът от работата се прехвърля върху взаимоотношенията


10 начина да се изключим от работата

  1. Изключи телефоните си през уикенда (особено служебния)
  2. Намери си място, където да избягаш от работната рутина
  3. Направи си списък с неща за вършене през почивката
  4. Прави нещо наистина забавно
  5. Научи се да медитираш
  6. Съсредоточи се върху изкуството на живота – добра храна, музика, изукство, приятелства. Концентрирай се върху това.
  7. Делегирай – ето как го прави Уорън Бъфет
  8. Намери си хоби, без компютърни игри!
  9. Отдели си специална зона в дома без компютри и телефони
  10. Изключи нотификациите за мейл и Фейсбук

Използвани източници в инфографиката:


  1. Okada, . et al. (2000). Leisure-time physical activity at weekends and the risk of Type 2 diabetes mellitus in Japanese men: the Osaka Health Survey. wiley.com
  2. American Psychological Association (2016). Don’t let workplace stress ruin your Labor Day holiday. apa.org
  3. UC Health Service (2012). ASAP & WorkLife Balance. ucdavis.edu
  4. Immordino-Yang, M. et al. (2012). Rest Is Not Idleness Implications of the Brain’s Default Mode for Human Development and Education. sagepub.com
  5. Jabr, F. (2013). Why Your Brain Needs More Downtime. scientificamerican.com
  6. De Bloom, J. (2012). How do vacations affect workers’ health and well-being? academia.edu
  7. Perlow, L. at al. (2009). Making Time Off Predictable—and Required. hbr.org
  8. Schwartz, T. (2013). Relax! You’ll Be More Productive. nytimes.com
  9. Leung, A. K. et al. (2008). Multicultural experience enhances creativity: the when and how. nih.gov
  10. Business Roundtable (1980). SCHEDULED OVERTIME EFFECT ON CONSTRUCTION PROJECTS. trb.org
  11. Kivimaki, M. et al. (2015). Long working hours and risk of coronary heart disease and stroke: a systematic review and meta-analysis of published and unpublished data for 603 838 individuals. thelancet.com
  12. Virtanen, M. et al. (2012). Overtime Work as a Predictor of Major Depressive Episode: A 5-Year Follow-Up of the Whitehall II Study. plos.org
  13. Virtanen, M. et al. (2015). Long working hours and alcohol use: systematic review and meta-analysis of published studies and unpublished individual participant data. bmj.com
  14. Corkindale, G. (2011). Detach Yourself from Your Work. hbr.org
  15. American Academy of Sleep Medicine (2014). Many U.S. workers are sacrificing sleep for work hours, long commutes. aasmnet.org
  16. Sokejima, S. et al. (1998). Working hours as a risk factor for acute myocardial infarction in Japan: case-control study. nih.gov
  17. BBC (2004). Computer use link to eye disease. bbc.co.uk
  18. Neff, L. (2009). Stress and Reactivity to Daily Relationship Experiences: How Stress Hinders Adaptive Processes in Marriage. researchgate.net
  19. Shuster, Y. (2016). 13 Ways to Beat Stress in 15 Minutes or Less. health.com
  20. Luscombe, B. (2014). Why You’re More Stressed by Home Than Work. time.com
  21. BPS (2012). Turn off your smart phone to beat stress. bps.org.uk

Коментирай

Най-четено за месеца: