Ето как със сигурност да помогнете на хората да ви харесват – няколко свръх ефективни метода!

Как да станете един харесван и добър комуникатор?

За да бъдете ефективни в комуникациите, по-добре е да ви харесват, вместо да не ви харесват, нали?

И все пак няма нужда да стигате до крайности, опитвайки се прекалено упорито да се харесате — не можете да угодите на всички хора през цялото време.

Ама разбира се – най-важното е да бъдете колкото е възможно по-естествени.

Но да разгледаме нещата малко по-сериозно!

За да взаимодействате с другите и да им влияете, една от целите ви трябва да бъде да спечелите повече приятели и да елиминирате всякаква атмосфера на напрежение, недоверие или враждебност/поне привидно/.

Няма нужда да покровителствате, за да го постигнете – просто имайте предвид, че един от законите за постигането на успех заявява, че каквото даваме в живота, това и получаваме.

Помнете и поговорката: „Ако искате да ви зарадват, зарадвайте някой друг“.

Бъдете приятелски настроени

Световно известния писател Ричард Дени разказва:

„Един ден се отбих в местната пощенска станция и открих, че самият й началник обслужваше хората на касата и изглеждаше отегчен от цялата монотонност. Хобито му бяха конете, така че го попитах „Как е онази ваша прекрасна кобила?“ Лицето му незабавно се разведри в грамадна усмивка, езикът на тялото му се промени и той отговори със задоволство, като ми разказа за последния си успех на демонстрациите. Тези няколко минути развеселиха деня му. Когато си тръгвах, един познат ме смъмри със следното: „Какво се опитваш да спечелиш от него?“ „Нищо“, отговорих аз. „Абсолютно нищо.“

Няма нужда да бъдем толкова егоистични, че да не можем да внесем малко радост в живота на другите хора, без да искаме в замяна нищо от тях.

Приятелството, точно както и добрите обноски, не ви струва нищо. Уважавайте чувствата на другите хора и разберете интересите им, след което говорете само за тях!

Има един много важен закон за човешкото поведение, който ще ви предпази от неприятности, ще ви спечели много приятели и в същото време ще подобри репутацията ви на ефективен комуникатор.

Нарушавайте го на собствена отговорност – ВИНАГИ КАРАЙТЕ ДРУГИЯ ЧОВЕК ДА СЕ ЧУВСТВА ВАЖЕН, колкото и да не ви харесва човека отсреща!

Една от най-дълбоките потребности на човешката природа е личността да получава признание и да бъде оценена както като индивидуалност, така и за постиженията й.

Сър Дейвид Фрост, известна личност от телевизионния екран е абсолютен майстор в областта на признанието и оценяването.

Той винаги поздравява хората с нещо от рода на: „Ричард — страхотно е, че те виждам! Как си?“ След това продължава с нещо от рода на „Радвам се, че успя да дойдеш“ или „Наистина очаквах с нетърпение да се срещнем“.

Той никога НЕ говори за себе си и никога не губи самоувереност, но винаги е заинтересуван от другите хора и точно това го прави толкова първокласен комуникатор.

Той е овладял до съвършенство изкуството да изгражда образа на всеки човек, когото интервюира, и винаги да извлича най-доброто от събеседника си.

Сър Дейвид никога не е нападателен или груб, както са някои интервюиращи. Той изважда на показ най-доброто от хората.

В същото време най-влиятелните личности на света му се доверяват.

Един от най-големите фактори за демотивация сред хората на работа е ситуация, в която се чувстват незначителни – когато шефът не ги забелязва или дори по-лошо – не знае кои са.

Не е чак толкова трудно да се запомнят някакъв брой имена, обикновено само няколко, а е много важно. Ако можете да се обърнете към човека поименно, автоматично ще му помогнете да ви хареса.

Трябва да направите усилието да си бъбрите с персонала си или с колегите си от време на време, да ги хвалите, да изслушвате проблемите им и като цяло да бъдете достъпни за тях.

С това, ще спечелите уважението им, а ако ви уважават, те ще работят за вас. Ако не ви уважават, ще отхвърлят задълженията си и когато имате нужда от тях, няма да ги има.

Добрият шеф ще се възползва от предимството да познава целия си екип

Стив Бенет, създател на Software Warehouse и jungle.com, получил наградата за най-успешен млад предприемач във Великобритания през 1999 г. По това време той бил работодател на около 300 души.

По време на разходка из склада се отбил в мениджърския офис, откъдето провел телефонен разговор с член на екипа, на която й се родило бебе в 4 часа същата нощ.

Това, което било впечатляващо е, че тя искала да говори с шефа си. Той знаел всички подробности и уредил да й изпратят цветя.

Стив разполагал с много лоялен екип от хора и познавал всеки от тях поименно – което е много трудно, когато става дума за толкова много хора.

Бъдете интересни и заинтересовани

Ричард Дени разказва: „Съпругата ми имаше приятелка, която ще наречем Ан, и когато се срещаха, тя обикновено я поздравяваше с „Чудесно е, че те виждам, Ан, как си?“, на което Ан отговаряше с пълен каталог драми, кризи, болки и т.н.

Това продължаваше по около 20 минути. Когато съпругата ми споменеше, че започва да настива, Ан отговаряше с „Но не може да се сравни с моята настинка!“

Един ден Ан и аз си бъбрихме и тя каза: „Знаеш ли, Ричард, не смятам, че съм много интересна личност“, а аз й отговорих: „Ти си доста права“.

Тя ме попита какво може да направи по въпроса и аз й казах „Спри да говориш само за себе си през цялото време и разбери нещо и за другите хора.

Попитай ги за техни те тревоги, притеснения и натоварвания, след това ще можете да сравните забележките си и да проведете свестен разговор.

Ужасно е отегчително, когато си толкова обсебена от себе си.“

Тази история илюстрира един елементарен, но много важен въпрос: за да бъдете интересни, всичко, което трябва да направите, е да сте заинтересувани.

В крайна сметка истината е че никой не се интересува от вас, а проблемите на другия за него са най-голямата болка на света, не вашите, неговите-запомнете това.

Затова ако искате да влияете и да ви харесват питайте много, слушайте и подтиквайте другите хора да говорят за себе си.

Слушайки другите и задавайки въпроси, всеки от нас може да намери нещо общо с всеки друг, независимо дали на работа, на мястото, където живеем, в спорта, в практикуването на хобито, при взаимното опознаване или където и да е другаде.

Като се опитаме да намерим обща тема за разговор, правим комуникацията много по-лесна.

Основната разлика между добрите и лошите разговори се свежда до затворените въпроси, на които може да бъде отговорено само с „да“ или „не“, и отворените, които подтикват отсрещната страна да говори.

Всички ние знаем това, но на някои хора им се струва трудно. Така че, ето малко помощ.

Страхотен набор от Отворени въпроси задобър разговор:

  • И какво стана, когато я видя?
  • И как стигнахме дотук?
  • Наистина, кажи ми как ти виждаш ситуацията.
  • Както и да е, ти какво смяташ по въпроса?

Насърчаващи въпроси за поддържане на разговора

  • Можеш ли да ми кажеш малко повече за нещата, които направи?
  • И какво стана тогава?
  • Продължавай де, наистина ми е интересно!
  • Какво имаш предвид?
  • По какъв начин?

Полезни въпроси за задълбаване по темата

  • Как стигна до това решение? „
  • А какво го причини според теб?

Ето няколко примера за въпроси за стартиране на разговора, всеки от които започващ с тези чудесни думички „кой“, „кога“, „защо“, ..какво“, „къде“, „как“, „би/бихте“, „дали“ и „кой/коя/кое/кои“:

  • Кои са хората, отговорни за вземането на решения във Вашата компания?
  • Кой събира и организира данните Ви в момента?
  • Кой ще присъства на заседанието?
  • Кога смятате да внедрите новата система?
  • Кога можем да обсъдим нещата по-подробно?
  • Кога мога да Ви се обадя отново?
  • Защо предвиждаш проблем?
  • Защо имате нужда от повече време?
  • Какви са основните Ви притеснения?
  • Ключовите области във Вашия бизнес?
  • Откъде идва настоящият Ви анализ?
  • Къде ще е разположена системата Ви?
  • Колко важен е този проект за Вас?
  • Как мога да разбера повече?
  • Как ще отговори това на Вашите изисквания?
  • Бихте ли се съгласили, че тази система отговаря на целите Ви?
  • Дали друг ден ще Ви бъде по-удобен?
  • Бихте ли искали да Ви представя случая на съвещанието на борда Ви?
  • Какво е най-важно за Вас?
  • Коя система ще Ви подхожда най-много?
  • Коя е предпочитаната от Вас?

  •  Вижте още и:

  • 3
  •  
  •  
  • Който желае да бъде харесван и до повиши социалния си статус да чете книгите на Дейл Карнеги

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Останаха само няколко дни до края на най-голямото ни намаление - 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече →