ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Заек или костенурка: коя е най-подходящата стратегия за вашия онлайн бизнес?

Запази за после

Онлайн търговията е като зоологическа градина.

От „крещящите птици“ в социалните мрежи до тежките хипопотами, които доминират на пазара, всички ние, които продаваме нещо онлайн, сме една многообразна фауна от „животни“ с различни характеристики.

Но има два вида онлайн търговци, които са по-специални.

Това са костенурките и зайците.

Знаете историята: бързият заек и бавната костенурка.

На езика на онлайн търговията това са „стратегът“ и „оптимизаторът“.

Единият обича иновативните нови идеи, а другият непрекъснатите и последователни малки подобрения (Кайзен).

? С други думи: това е революцията срещу еволюцията.

Това е онлайн търговецът, който иска да направи лесно онлайн магазина си, за да може да започне да продава веднага и търговецът, който дълго планира и инвестира в по-сложни и комплексни платформи за търговия.

Да разгледаме единия и другия и да разберем от кои сме…

онлайн предприемачи инфографика

Нека видим силните и слабите им страни – с какво са толкова специални…

? Търговецът „заек“ (the game changer)

Успешните предприемачи не чакат да им се изяснят нещата, за да предприемат действия. Те действат, за да изяснят нещата!

С какво се различава предприемачът, който прави всичко х 10 от типичния и често посредствен онлайн търговец?

Идеите му са големи. Мисли мащабно.

Обожава новото начало. Той е пионер, който предизвиква статуквото. Осмелява се да налага нови норми.

Рисковете му са по-големи, но и ползите също.

Целта му е: да намери голямата идея, която да отличи бизнеса му!

Силните му страни са: позициониране, стратегия, PR, брандинг, креативност, силна връзка с идеята, разграничение от останалите.

Мотото му е:Не се притеснявайте как ще го направим. Нека да се фокусираме върху това защо да го направим„!

Не правете малки планове. Те нямат нито силата, нито магията да раздвижат кръвта на човека.
– Заек педприемач

Слабости: не е най-добрият що се отнася до проследяване, последователност, постоянство,  използване и анализиране на данни.

„Отчетите не са казали на Стив Джобс как да изобрети смартфона!“

Онлайн търговците от типа „заек“ имат склонност бързо да им доскучава.

Често прекаляват с новите технологии.

Стойността за бизнеса им: добре виждат и преценяват конкуренцията и имат добри идеи, с които да вървят далеч пред нея.

Създават сини океани.

Вдъхновяващи и забавни по време на срещи, но определено не са от типа хора, с които ще искате да се срещате абсолютно всеки ден.

Психологически профил:

Заекът се разочарова, когато хората не се качват с него на борда толкова пламенно, колкото горящ е техния ентусиазъм.

Не обичат да повтарят нещо, което веднъж вече са обяснили.

Когато другите все още имат нужда от още пояснения, те вече искат да виждат резултатите от идеята си.

? Костенурката (оптимизаторът)

Много по-правилно е да поемете рискове, които можете да измерите, отколкото да измервате рисковете, които поемате.
– Насим Талеб

По какво се различава от типичния предприемач? Това като, че ли е по-скучната версия търговец, но в никакъв случай не и по-лошата. „Костенурките“ са последователни, аналитични и изпълнителни.

Всяко тяхно действие има определен желан резултат.

Нещо важно за тях:

В никакъв случай не е задължително да работят бавно.

Просто стъпките, които предприемат са малки и обмислени.

Затова и по-често растежът на бизнеса им е с по 10%, а не х 10.

Цели: по-добри резултати от вчера. Изграждане на успешна система. Да видят въздействието на взетите решения в данните, които изследват.

Силни страни: SEO оптимизация, оптимизация на конверсиите, тестване и анализ на данните, документация. Имат последователен процес на работа и изпълнение. Стремят се към постоянно подобрение.

Устояват да се поддадат на личните си предпочитания.

Вместо това предпочитат да тестват!

Слаби страни: склонни са към промяна на вече направени планове и цели, прекомерно стриктно спазване на процесите. Често си мислят, че подобряват ефективността, без да увеличават ефикасността.

Понякога пропускат тенденциите и изостават от това, което се търси.

„Винаги така сме го правили. Защо да се променяме?

Това работи и аз ще ти го докажа.“

Стойността за бизнеса им: те са бегачи на дълги разстояния, последователни и търпеливи в преследването на резултати.

Мотото им е:

Ако достатъчно дълго чакаш на брега на реката, ще видиш труповете на враговете си, да се носят по течението, минавайки покрай теб. – Сун Дзъ

Психологически профил:

Костенурката мрази, когато някой използва себе си за пример по време на срещи, особено, когато не доказва тезата си с тестове и данни.

Не обича хора, които залагат в бизнеса личните си предпочитания, вместо да тестват.

Това са предприемачи задвижвани от данните.

Кой тип търговец е подходящ за вашия онлайн бизнес?

Ако искате да стартирате онлайн бизнес с продукти от нисък ценови клас, които да предложите на много по-голям пазар, то отличителните черти на заека ще ви бъдат от полза. На по-голям пазар и сериозна конкуренция ще имате нужда от голямата картина.

А зайците са добри в „рисуването ѝ“.

Ако предпочитате по-луксозния и скъп ценови клас продукти, качествата на костенурката ще са ви от полза, защото с тях ще наблегнете на бранда и марката, които ще изграждате методично и последователно, а това ще ви се отплати с времето.

Костенурките са добри и в обслужването.

Този материал достига до вас благодарение на Shopiko

Всички сме по-малко и от двете…


Въпросът е кой типаж надделява в начина ви на правене на бизнес?

Изкушаващо е да поставите етикет на някого като му лепнете прякора „оптимизаторът“ или „стратегът“, но всички сме изтъкани от нюанси.

Постоянно превключваме режимите между заек и костенурка.

Аз например мисля като костенурка, когато става въпрос за обслужване и разговори с клиенти. Когато създавам съдържание и планирам подобрения на бизнеса си използвам мисленето на заека.

Ами вие?

Кой от двата типа ви подхожда повече?

Споделете в коментарите.

Ако се осмелявате, разбира се…

Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

🎯   За Реклама


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

100 инструмента, които ще направят живота ви много по-лесен →
БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА
100 инструмента, които ще направят живота ви песен
Безплатна е-книга

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
100+ начина за достигане до по-широка аудитория
Без да харчите пари за реклама
100+ начина за достигане до по-широка аудитория
Без да харчите пари за реклама