6 невромаркетинг трика, които ще увеличат поръчките ви [доказано от науката]

Кое влияе най-силно на решението за покупка?

  • Продуктовата страница
  • Изображенията на продуктите
  • Отзивите на клиентите

В това мини ръководство ще ви покажа как да приложите 6 тактики за оптимизиране на продуктова страница и снимки, които използват най-успешните онлайн бизнеси в света, а науката доказа, че наистина увеличават поръчките и вдигат ангажираността.

Да започваме…

СЪДЪРЖАНИЕ:


Рубриката eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg

#1. Представете продукта с повече бройки


Не показвайте продукта сам.

Покажете го в повече бройки.

Така хората ще го възприемат като по-ефективен – както когато решават да го купят, така и когато го ползват.

Представете си, че пускате нова енергийна напитка в кенче.

Как най-добре да я представите в рекламите си или да я изложите на рафтовете в магазините?

Да е кенче, което стои само: вашият самотен енергиен супергерой, готов да ви събуди… Или е по-добре да покажете армия от кенчета, готови да ви помогнат да си свършите работата за нула време?

Ето какво установиха научните изследвания… 👇🏻

ProTip: Не забравяйте, че “бялото пространство” около продуктите, също е от огромно значение [вижте точно как].

📕 Препоръка:

  • Продажбите са повече, когато продуктът е показан с още няколко бройки от него, вместо самостоятелно. Това се случва както при избора кой продукт да си купите, така и при употребата му (така хората чувстват, че напитката им дава повече енергия).

🧠 Как работи трикът:

  • Когато видим няколко еднакви продукта накуп, ги възприемаме като единна и по-силна хомогенна група.
  • Обединени в група, продуктите се усещат като по-ефективни да свършат работа, за която ги наемаме, отколкото ако са сами.
  • Същото се случва и с групите от хора. Когато виждаме хората като част от единна група (например отбор спортисти или униформени служители), ние ги възприемаме като по-надеждни.
  • Показването на продукта в минимум две бройки е достатъчно, за да се активира този ефект. Но може да показвате колкото искате.

Изключение: в зависимост от марката и продукта ви (за масов или премиум пазар) или при психологическата тактика оскъдност, може да пропуснете прилагането на този ефект.

Например, продукт от висок клас, който е много търсен, може да изглежда странно във визия с няколко бройки от него.

#2. Покажете „харесванията“ на продукта, за да увеличите продажбите


📕 Препоръки:

  • Ако е възможно, покажете на продуктовите си страници колко харесвания е получил продуктът ви в социалните мрежи (напр. Facebook, Instagram, Pinterest) или тези от собствения ви сайт.
  • Не забравяйте да включите профилните снимки и имената на тези, които са харесали продукта. Така ще са по-склонни да купят.

🧠 Как работи:

  • Обикновено се учим от примера на другите, особено когато пазаруваме онлайн. Ето защо социалните доказателства (брой продажби, мнения и отзиви) са толкова ефективни.
  • Когато не сме сигурни дали да купим даден продукт, харесванията ни сигнализират, че качеството му би трябвало да е добро, щом толкова много хора вече са го харесали.
  • Тълкуваме харесванията като символ на известност и често се съгласяваме с най-популярния избор, защото предполагаме, че другите имат информация, която ние нямаме.
В случая superhosting.bg използват инфлуенсър…

🔥 Приложение:

  • Можете да опитате различни начини за събиране на отзиви и харесвания на продукти. В нашия онбординг процес за клуба например, задаваме въпроси за целта и така хората естествено споделят впечатленията си, които после ползваме.
  • Създайте и продуктови постове в социалките за събиране на отзиви и харесвания, които после да пренесете на продуктовата страница.

ProTip: за управлението и показването на препоръки, отзиви и харесвания на сайта ни, използваме този инструмент).

Източник: “How do likes influence revenue? A randomized controlled field experiment” – Journal of Business Research от 2023 г.

WordPress поддръжка

Подсигурете работата на сайта си!

Професионалната WordPress поддръжка покрива поредица от сценарии, при които е вероятно да имате нужда от експертно съдействие за сайта си.

#3. Снимки на хора, държащи вашия продукт, повишава намерението за покупка…


Има 3 основни вида снимки, които да насърчите хората да правят с вашия продукт, ако искате да увеличите продажбите си:

  • Селфи: лицето на човека с продукта
  • Държат в ръка самия продукт: виждате ръката, но не и лицето
  • Само продуктът, без никаква част от тялото

Правете кампании, които насърчават някой от тези типове снимки.

Може да изберете от снимките на клиентите си в Instagram и да ги използвате в рекламите си (не забравяйте да получите съгласие).

Но кой от трите типа снимки работи най-добре?

Ето какво установиха научните изследвания…

Накратко: тези на държани в ръка продукти вдигат продажбите. Селфитата с продукти увеличават ангажираността.

📕 Препоръки:

  • Ако искате да увеличите поръчките, използвайте снимки на клиенти, които държат вашия продукт (без да се виждат лицата им).
  • Използвайте селфита на клиенти с вашия продукт (с лице и продукт), ако искате да увеличите ангажираността и обхвата на марката си.

Любопитно: при експеримент, на хора били показани 3 вида снимки на един и същ бургер (държан в ръка, селфи с него, само бургера).

След това били попитани колко вероятно е да го купят:

  • Бургерът държан в ръка: 74% биха го купили
  • Селфи с бургера: 69 % биха го купили
  • Само бургера: 66 % биха го купили
Колко ли латета е продала тази снимка?

🧠 Как работи:

  • Когато виждаме селфита с продукта и самото лице на човек, това променя гледната ни точка. Възприемаме продукта като собственост на човека от снимката. Той е на някой друг, а не наш.
  • В същото време виждайки лицето, се чувстваме по-социални, така че сме по-склонни да взаимодействаме с изображението.
  • Когато видим нечия ръка да държи продукт, попълваме липсващите части в съзнанието си – представяме си, че този, който държи продукта сме самите ние.
  • Снимка на самостоятелен продукт е някъде по средата. Той може да е наш или чужд, но не придава силно чувство на нито едно от двете.
  • Ако искате да увеличите конверсиите, направете кампания, която насърчава хората да споделят снимки, на които държат продукта.
  • Ако искате да увеличите обхвата и ангажираността с марката си, насърчете хората да си правят селфита с вашия продукт (като предлагате награди / представите продукта си като забавен).
Дигиталните продукти също могат да се държат в ръка…

Източник: “The Power of Brand Selfies” – Journal of Marketing Research 2021 г.

#4. На къде да гледат фотомоделите?


📕 Препоръка:

Ако продуктът ви е за удоволствие (шоколад, почивка), то фотомоделите на снимките ви трябва да гледат встрани от камерата и зрителя. При A/B тест продажбите на слънчева шапка били с 30% по-високи, а хората оценили рекламата с 19% по-добре, когато моделът гледал настрани.

Ако посланието е информационно (характеристики на продукта, цена), моделите трябва да гледат към камерата. Същото е и ако посланието включва негативни емоции (например борба с тютюнопушенето).

🧠 Как работи:

  • Когато погледът е встрани от камерата, за зрителите е по-лесно да се пренесат на мястото на модела, представяйки си, че използват продукта.
  • Директният поглед дава ясно да се разбере, че лицето в рекламата е някой друг, а не зрителят. Посланието става по-достоверно, ако лицето, което дава информация осъществява контакт с очи.

ProTip: ако продавате дамски дрехи, показвайте фотомоделите, облечени в тях на фона на някакъв контекст (прием ако е коктейлна рокля, по време на джогинг, ако е спортно облекло), а не на обикновен бял фон. Така е много по-вероятно дамите да купят. Това обаче няма значение при мъжките дрехи.

Източник: “How the eyes connect to the heart: The influence of eye gaze direction on advertising effectiveness“. на Journal of Consumer Research от 2021).

#5. Включете в изображенията си елементи, които могат да бъдат грабнати / хванати


📕 Препоръка:

  • Ако продуктът ви може да се държи или хваща (чаша, крем за лице или отвертка), сложете го в дясната част на визията си, така че по-лесно да си представят, че го взимат и държат с дясната си ръка.
  • Ако продуктът ви не може да се държи или хваща (картина, е-книга или софтуер), включете във визията си друг обект, който може да бъде взет в ръка, и го поставете близо до основния продукт.

Любопитно:

Регистрациите в програма за лоялност на супермаркет били 3 пъти повече, когато белачката за картофи била стратегически позиционирана от дясната страна на рекламата.

🧠 Как работи:

  • Когато видим обект, разположен така, че да може да се хване от доминиращата ни ръка, имаме по-силно усещане за притежание.
  • Ефектът се разпространява и върху други предмети в същото зрително поле. 90 % от населението са десничари, така че трябва да се съобразите с тях, за да увеличите продажбите си.

ProTip: регулирайте контраста на цветовете на продукта –  наситеността на цветовете на вашия продукт ще го направи да изглежда по-голям или по-малък.

Ако искате да изглежда по-голям (голям пакет чипс), използвайте висока наситеност на цветовете. Ако искате да изглежда по-малък (някаква електроника), използвайте ниска наситеност на цветовете. Така хората ще са по-склонни да купят.

Източник: “On the other hand…: Enhancing promotional effectiveness with haptic cuesJournal of Marketing Research от 2019 г.

#6. Обградете продукта с други продукти


📕 Препоръка:

  • Обградете основния продукт с допълнителни продукти (напр. аксесоари, добавки и т.н.). Хората ще обърнат повече внимание на основния ви продукт и ще са по-склонни да го купят. Продажбите на допълнителните продукти няма да са засегнати.
  • Колкото по-сложно и разнообразно са разположени допълнителните продукти – включително смесица от цветове или форми – толкова по-силен е ефектът (напр. разнообразие от слънчеви очила, колиета, шалове и шапки за слънце заедно с рокля).

🧠 Как работи:

  • Визиите с по-сложен дизайн (различни форми, размери, цветове и подредба) обикновено са по-харесвани, интересни и ангажиращи.
  • Използването на допълващи се артикули (вместо несвързани продукти) гарантира, че хората няма да се объркат от визията и ще могат да се фокусират върху основния продукт.

ProTip: Коригирайте позицията на продуктите в зависимост дали са свързани с миналото или с бъдещето – хората харесват повече продукти, ориентирани към бъдещето (напр. високи технологии), когато те са разположени в дясната част на изображението.

И обратно, харесват повече продукти, свързани с миналото (напр. винтидж мебели), когато са в лявата част.

Похвати има много…

За тези обаче имате солидни данни, че работят.

От 6-те кой ви е любимия?

Споделете в коментарите кой от всички ще приложите… 👇🏻


С подкрепата на СуперХостинг БГ:

Този материал и рубриката ни Ecommerce достигат до вас благодарение на подкрепата на СуперХостинг БГ. Компанията предоставя на читателите ни и промо код за 10% отстъпка при поръчка на следните нови услуги за период от 12 месеца:

  • Онлайн магазин с Shopiko – план Старт, Бизнес и Про + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu;
  • Хостинг план СуперСтарт, СуперПро и СуперХостинг + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu.

Промо кодът еLIFEHACK10

Рубрика eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Повиши фокуса и резултатите в живота, работата и бизнеса си с удивителните 20% за по-малко от 6 месеца...
0
дни
0
часа
0
минути
0
секунди
Пролетна оферта
Специална пролетна оферта
Последен шанс
0
дни
0
часа
0
минути
0
секунди
Специална пролетна оферта