Кое влияе най-силно на решението за покупка?
- Продуктовата страница
- Изображенията на продуктите
- Отзивите на клиентите
В това мини ръководство ще ви покажа как да приложите 6 тактики за оптимизиране на продуктова страница и снимки, които използват най-успешните онлайн бизнеси в света, а науката доказа, че наистина увеличават поръчките и вдигат ангажираността.
Да започваме…
СЪДЪРЖАНИЕ:
- Представете продукта с повече бройки
- Покажете харесванията на продукта в страницата му
- Използвайте снимки на хора, държащи продукта ви
- На къде да гледат фотомоделите в продуктовите снимки
- Включете елементи, които могат да бъдат хванати
- Обградете продукта с други продукти
Рубриката eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg
#1. Представете продукта с повече бройки
Не показвайте продукта сам.
Покажете го в повече бройки.
Така хората ще го възприемат като по-ефективен – както когато решават да го купят, така и когато го ползват.
Представете си, че пускате нова енергийна напитка в кенче.
Как най-добре да я представите в рекламите си или да я изложите на рафтовете в магазините?
Да е кенче, което стои само: вашият самотен енергиен супергерой, готов да ви събуди… Или е по-добре да покажете армия от кенчета, готови да ви помогнат да си свършите работата за нула време?
Ето какво установиха научните изследвания… 👇🏻
ProTip: Не забравяйте, че “бялото пространство” около продуктите, също е от огромно значение [вижте точно как].
📕 Препоръка:
- Продажбите са повече, когато продуктът е показан с още няколко бройки от него, вместо самостоятелно. Това се случва както при избора кой продукт да си купите, така и при употребата му (така хората чувстват, че напитката им дава повече енергия).
🧠 Как работи трикът:
- Когато видим няколко еднакви продукта накуп, ги възприемаме като единна и по-силна хомогенна група.
- Обединени в група, продуктите се усещат като по-ефективни да свършат работа, за която ги наемаме, отколкото ако са сами.
- Същото се случва и с групите от хора. Когато виждаме хората като част от единна група (например отбор спортисти или униформени служители), ние ги възприемаме като по-надеждни.
- Показването на продукта в минимум две бройки е достатъчно, за да се активира този ефект. Но може да показвате колкото искате.
Изключение: в зависимост от марката и продукта ви (за масов или премиум пазар) или при психологическата тактика оскъдност, може да пропуснете прилагането на този ефект.
Например, продукт от висок клас, който е много търсен, може да изглежда странно във визия с няколко бройки от него.
Източник: “Product entitativity: How the presence of product replicates increases perceived and actual product efficacy” – Journal of Consumer Research 2020 г.
#2. Покажете „харесванията“ на продукта, за да увеличите продажбите
📕 Препоръки:
- Ако е възможно, покажете на продуктовите си страници колко харесвания е получил продуктът ви в социалните мрежи (напр. Facebook, Instagram, Pinterest) или тези от собствения ви сайт.
- Не забравяйте да включите профилните снимки и имената на тези, които са харесали продукта. Така ще са по-склонни да купят.
🧠 Как работи:
- Обикновено се учим от примера на другите, особено когато пазаруваме онлайн. Ето защо социалните доказателства (брой продажби, мнения и отзиви) са толкова ефективни.
- Когато не сме сигурни дали да купим даден продукт, харесванията ни сигнализират, че качеството му би трябвало да е добро, щом толкова много хора вече са го харесали.
- Тълкуваме харесванията като символ на известност и често се съгласяваме с най-популярния избор, защото предполагаме, че другите имат информация, която ние нямаме.
🔥 Приложение:
- Можете да опитате различни начини за събиране на отзиви и харесвания на продукти. В нашия онбординг процес за клуба например, задаваме въпроси за целта и така хората естествено споделят впечатленията си, които после ползваме.
- Създайте и продуктови постове в социалките за събиране на отзиви и харесвания, които после да пренесете на продуктовата страница.
ProTip: за управлението и показването на препоръки, отзиви и харесвания на сайта ни, използваме този инструмент).
Източник: “How do likes influence revenue? A randomized controlled field experiment” – Journal of Business Research от 2023 г.
Подсигурете работата на сайта си!


#3. Снимки на хора, държащи вашия продукт, повишава намерението за покупка…
Има 3 основни вида снимки, които да насърчите хората да правят с вашия продукт, ако искате да увеличите продажбите си:
- Селфи: лицето на човека с продукта
- Държат в ръка самия продукт: виждате ръката, но не и лицето
- Само продуктът, без никаква част от тялото
Правете кампании, които насърчават някой от тези типове снимки.
Може да изберете от снимките на клиентите си в Instagram и да ги използвате в рекламите си (не забравяйте да получите съгласие).
Но кой от трите типа снимки работи най-добре?
Ето какво установиха научните изследвания…
Накратко: тези на държани в ръка продукти вдигат продажбите. Селфитата с продукти увеличават ангажираността.
📕 Препоръки:
- Ако искате да увеличите поръчките, използвайте снимки на клиенти, които държат вашия продукт (без да се виждат лицата им).
- Използвайте селфита на клиенти с вашия продукт (с лице и продукт), ако искате да увеличите ангажираността и обхвата на марката си.
Любопитно: при експеримент, на хора били показани 3 вида снимки на един и същ бургер (държан в ръка, селфи с него, само бургера).
След това били попитани колко вероятно е да го купят:
- Бургерът държан в ръка: 74% биха го купили
- Селфи с бургера: 69 % биха го купили
- Само бургера: 66 % биха го купили
🧠 Как работи:
- Когато виждаме селфита с продукта и самото лице на човек, това променя гледната ни точка. Възприемаме продукта като собственост на човека от снимката. Той е на някой друг, а не наш.
- В същото време виждайки лицето, се чувстваме по-социални, така че сме по-склонни да взаимодействаме с изображението.
- Когато видим нечия ръка да държи продукт, попълваме липсващите части в съзнанието си – представяме си, че този, който държи продукта сме самите ние.
- Снимка на самостоятелен продукт е някъде по средата. Той може да е наш или чужд, но не придава силно чувство на нито едно от двете.
- Ако искате да увеличите конверсиите, направете кампания, която насърчава хората да споделят снимки, на които държат продукта.
- Ако искате да увеличите обхвата и ангажираността с марката си, насърчете хората да си правят селфита с вашия продукт (като предлагате награди / представите продукта си като забавен).
Източник: “The Power of Brand Selfies” – Journal of Marketing Research 2021 г.
#4. На къде да гледат фотомоделите?
📕 Препоръка:
Ако продуктът ви е за удоволствие (шоколад, почивка), то фотомоделите на снимките ви трябва да гледат встрани от камерата и зрителя. При A/B тест продажбите на слънчева шапка били с 30% по-високи, а хората оценили рекламата с 19% по-добре, когато моделът гледал настрани.
Ако посланието е информационно (характеристики на продукта, цена), моделите трябва да гледат към камерата. Същото е и ако посланието включва негативни емоции (например борба с тютюнопушенето).
🧠 Как работи:
- Когато погледът е встрани от камерата, за зрителите е по-лесно да се пренесат на мястото на модела, представяйки си, че използват продукта.
- Директният поглед дава ясно да се разбере, че лицето в рекламата е някой друг, а не зрителят. Посланието става по-достоверно, ако лицето, което дава информация осъществява контакт с очи.
ProTip: ако продавате дамски дрехи, показвайте фотомоделите, облечени в тях на фона на някакъв контекст (прием ако е коктейлна рокля, по време на джогинг, ако е спортно облекло), а не на обикновен бял фон. Така е много по-вероятно дамите да купят. Това обаче няма значение при мъжките дрехи.
Източник: “How the eyes connect to the heart: The influence of eye gaze direction on advertising effectiveness“. на Journal of Consumer Research от 2021).
#5. Включете в изображенията си елементи, които могат да бъдат грабнати / хванати
📕 Препоръка:
- Ако продуктът ви може да се държи или хваща (чаша, крем за лице или отвертка), сложете го в дясната част на визията си, така че по-лесно да си представят, че го взимат и държат с дясната си ръка.
- Ако продуктът ви не може да се държи или хваща (картина, е-книга или софтуер), включете във визията си друг обект, който може да бъде взет в ръка, и го поставете близо до основния продукт.
Любопитно:
Регистрациите в програма за лоялност на супермаркет били 3 пъти повече, когато белачката за картофи била стратегически позиционирана от дясната страна на рекламата.
🧠 Как работи:
- Когато видим обект, разположен така, че да може да се хване от доминиращата ни ръка, имаме по-силно усещане за притежание.
- Ефектът се разпространява и върху други предмети в същото зрително поле. 90 % от населението са десничари, така че трябва да се съобразите с тях, за да увеличите продажбите си.
ProTip: регулирайте контраста на цветовете на продукта – наситеността на цветовете на вашия продукт ще го направи да изглежда по-голям или по-малък.
Ако искате да изглежда по-голям (голям пакет чипс), използвайте висока наситеност на цветовете. Ако искате да изглежда по-малък (някаква електроника), използвайте ниска наситеност на цветовете. Така хората ще са по-склонни да купят.
Източник: “On the other hand…: Enhancing promotional effectiveness with haptic cues” Journal of Marketing Research от 2019 г.
#6. Обградете продукта с други продукти
📕 Препоръка:
- Обградете основния продукт с допълнителни продукти (напр. аксесоари, добавки и т.н.). Хората ще обърнат повече внимание на основния ви продукт и ще са по-склонни да го купят. Продажбите на допълнителните продукти няма да са засегнати.
- Колкото по-сложно и разнообразно са разположени допълнителните продукти – включително смесица от цветове или форми – толкова по-силен е ефектът (напр. разнообразие от слънчеви очила, колиета, шалове и шапки за слънце заедно с рокля).
🧠 Как работи:
- Визиите с по-сложен дизайн (различни форми, размери, цветове и подредба) обикновено са по-харесвани, интересни и ангажиращи.
- Използването на допълващи се артикули (вместо несвързани продукти) гарантира, че хората няма да се объркат от визията и ще могат да се фокусират върху основния продукт.
ProTip: Коригирайте позицията на продуктите в зависимост дали са свързани с миналото или с бъдещето – хората харесват повече продукти, ориентирани към бъдещето (напр. високи технологии), когато те са разположени в дясната част на изображението.
И обратно, харесват повече продукти, свързани с миналото (напр. винтидж мебели), когато са в лявата част.
Източник: “Ketchup with your fries? Utilizing complementary product displays to transfer attention to a focal product от 2020 г.
Похвати има много…
За тези обаче имате солидни данни, че работят.
От 6-те кой ви е любимия?
Споделете в коментарите кой от всички ще приложите… 👇🏻
С подкрепата на СуперХостинг БГ:
Този материал и рубриката ни Ecommerce достигат до вас благодарение на подкрепата на СуперХостинг БГ. Компанията предоставя на читателите ни и промо код за 10% отстъпка при поръчка на следните нови услуги за период от 12 месеца:
- Онлайн магазин с Shopiko – план Старт, Бизнес и Про + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu;
- Хостинг план СуперСтарт, СуперПро и СуперХостинг + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu.
Промо кодът е: LIFEHACK10
Рубрика eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg