Когато Fortune публикува статия за мен, озаглавена “Гений ли е Дейвид Огилви?”, веднага попитах адвоката си дали можем да ги съдим за въпросителния знак в заглавието. Сподели
Ценните уроци на Дейд Огилви от “Изповедите на един рекламист”:
- Създаването на успешна реклама е от една страна занаят, от друга вдъхновение, но най-вече ноу-хау и упорита работа. Ако имате поне малко талант и знаете кои техники работят, ще извървите доста дълъг път.
- Изкушението да се забавляваш, вместо да продаваш е заразно
- Разликата между една и друга реклама по отношение на продажбите, които реализират може да бъде толкова голяма, колкото е разликата при 19 към 1
- Струва си да проучиш продукта, преди да пишеш реклами за него
- Ключът към успеха е да обещаеш на потребителя някаква облага – нещо като по-добър вкус, по-бяло пране, повече километри с един резервоар, по-добър тен.
- Функцията на рекламата е не да убеди хората да изпробват вашия продукт, а да ги убеди да го използват по-често в сравнение с другите марки на вашия пазар.
- Това, което работи в една страна, почти винаги работи и в други страни
- Повечето кампании са твърде сложни. Те отразяват един дълъг списък от цели, опитвайки се да обхванат различни гледни точки на твърде много мениджъри. В стремежа си да обхванат толкова много неща, накрая стигат до едно голямо нищо.
- Не позволявайте на мъже да пишат реклами за продукти за жени.
- Добрите кампании работят в продължение на много години, без да намаляват продажбите. Кампанията ми за Hathaway вървеше 21 години. Тази за Dove се ползва цели 31и Dove в момента е най-добрия продавач на сапун.
Веднъж продавач, винаги продавач.
Дейвид Огилви, 1988
Най-доброто от Дейвид Огилви събрано в 2 части: