Вълшебните думи на скритото убеждаване

Думите имат огромна мощ, но се оказва, че някои от тях имат много силна убеждаваща сила от други. В тази статия ще ви представя голяма част от мощни думи, които ще можете да добавите към арсенала си, когато се опитвате да убедите някой за каквото и да било в реалния живот.

Моля, отваряйте често тази статия за справка, докато подготвяте вашите продажбени призиви, аргументи или обикновени разговори, в които искате да постигнете някаква цел.


Изборът на думите е много по-важен, отколкото си мислите!

Ето и дванадесетте най-убедителни думи: ти, пари, спестявам, резултати, здраве, лесен, любов, откритие, доказан, нов, безопасност, гаранция! Ако се занимавате с маркетинг, можете да добавите и следващата дузина с думи за убеждаване: безплатен, да, бързо, защо, как, тайни, разпродажба, сега, сила, обявяване, печалби, решение

Ето един пълен списък на думи, които могат да се използват при ситуации на продажби, маркетинг, лични срещи и при всякакви други видове комуникация:

Одобряван, напредък, удивителен, обявяване, привлекателен, най-после, внимание, автентичен, осведомен, пазаря се, защото, тласък, постижение, предизвикателство, промяна, избора, класически, удобен, сравнявам,пълен, подходящ, доставя, отстъпка, откривам, откритие, изтъкнат, лесен, лесно, ефективен, енергия, изключителен, вълнуващ, ексклузивен, опит, опитен, специалист, необикновен, бърз, безплатен, свеж, забавен, гаранция, лекувам, помощ, честен, как да, побързай, представям си, важен, подобрен, належащ, невероятен, информативен, моментално, интимен, представяне, не устоим, последен шанс, любов, луксозен, магически, чудо пари, печелене на пари, спестяване на пари, естествен, естествено нов, сега, предлагам, оригинален, преодолявам, спокоен ум, съвършен, моля, удоволствие, плюс, харесван, мощ, мощно, практичен, предотвратява, намаляване на цената, печеливш, обещание, доказан, бързо, осъзнавам, препоръчан, ободряващ, релаксирам, надежден, облекчение, облекчавам, забележителен, изследване, резултати, без риск, революционен, романтичен, безопасност, разпродажба, удовлетворение, спестявам, научен, таен, сигурност, сензационен, услуга, опростява, успокоява, специално предложение, статут, стоп, стимулиращ, поразителен, стилен, ненадминат, безпогрешен, изненадващ, благодаря, навременен, истината за, традиционен, ползващ се с доверие, окончателен, не ограничен, необикновен, полезен, ценен, желан, предупреждение, ти, твоят!

Вълшебната дума „защото“…

Използвайте думата „защото„, когато отговаряте за всяко нещо, за което са Ви попитали, и ще забележите, че хората се съгласяват с вас много по-често.

Използвайте думата „защото“, когато молите някого да откликне на вашето искане. Хората почти мигновено реагират положително на тази дума.

Да ги водиш за носа….или на там, на където искаш…!

Получавате съгласие по-лесно, когато задавате въпрос, който води хората натам, накъдето искате те да отидат.

Естествено е да искаме да казваме на другия човек, какво да говори, мисли, прави или чувства. За нещастие, ако правите това, ще срещнете много по-голяма съпротива.

Вместо това, задайте въпрос (или серия въпроси), които водят човека към вашето заключение. Когато правите това внимателно, другият човек чувства, че неговото мнение има значение и че той контролира ситуацията. В действителност, разбира се, вие структурирате насоката на неговите мисли и поредицата от реакции.

Как ще използвате някои от тези думи днес, за да получите повече от онова, което искате, и по-често? Писма? Брошури? Вербална комуникация?

Няколко примера може би ще помогнат да ви покажа, как да съчетавате тези думи, за да изразите своето становище:

  • „Тази научно доказана програма включва три лесни за използване похвата, които ще променят живота ви завинаги.“
  • „Ти би ли искал да спестяваш пари?“
  • „Как би искал ти да откриеш тайните на тази нова доказана технология?“

Използвайте думите и въпросителните форми за по-голямо въздействие.

Във въпросите се съдържа голяма сила.

Ако задавате въпроси, вместо да разказвате, ще успеете да раздвижете вътрешната мотивация на другия човек. Ще го накарате да пожелае да ви помогне.

За да убеждавате още по-успешно започнете отзад-напред!

Ако искате да имате успех в убеждаването, трябва да подходите към процеса отзад-напред.

С други думи, помислете за Вашата цел (какъв точно искате да бъде резултатът) и после съставете Въпроси, които ще доведат Вашия обект до тази цел.

Това звучи просто и ясно, но не е толкова лесно. Повечето хора не отделят достатъчно време да обмислят това подробно. Изисква се сериозна работа.

Точно това правят адвокатите, когато разпитват свидетел в съда. Те планират своите въпроси, дума по дума, за да получат желаните от тях отговори, за да впечатлят съдебните заседатели с онази версия на случая, която е най-благоприятна за техния клиент.

Според важността на вашия опит за убеждаване, можете даже да напишете въпросите дума по дума, както и очакваните отговори. Колкото повече предварителна работа извършите, толкова по-голям успех ще постигнете.

Използвайте „трансформационната граматика“

Трябва да слушате внимателно думите, които хората избират, за да описват своите преживявания. Ако правите това, ще забележите, че думите, които някой използва всъщност управляват чувствата му в момента.

С други думи, ако кажете: „Чувствам се ужасно днес“ – вие ще породите различни чувства в съзнанието и тялото си от онези, които биха възникнали в същата ситуация, ако кажете: „Любопитно ми е. Защо нещата се развиха така?

Думите, които изричате, стават чувства, които изпитвате. Вашето съзнание ще се съсредоточи върху онова, което ще създадете във вашата реалност.

Има цяла категория психологически изследвания на тази тема.

Ноъм Чомски развил теорията през 1956 година и я нарекъл „Трансформационна граматика„. Предпоставката е проста: ако можете да променяте своите думи, вие променяте чувствата си и менталното си състояние, свързано с тях.

Ще почувствате силата на думите незабавно. Променете вашите думи и променете също това, което чувствате вътре във вас.

Самооценъчният сценарий на трансформационната лексика

Пример: Прочетете следната ситуация и после изберете един от множеството отговори, който най-добре съответства на вашето решение/реакция/отклик/действие.

В резултат ще разберете повече за това, как мислите вие и вашият обект…

Присъствате на важна среща на компанията и е обявено, че, поради допусната от компанията грешка, новата линия на Биг Джоу Акшън Фигърс не се продава.

Впрочем, няколко малки деца са пострадали и родителите съдят компанията. Тежки времена… Затова, за да бъде спасена компанията, предстои да бъдат съкратени от 500 до 4 000 служители. Вие и вашите приятели сте сред тях.

Започвате трескаво да мислите. Какво да правите?

  • А. Ядосвате се.

Работили сте за компанията през последните пет години и сте давали всичко от себе си. Така ли ви се отплащат? Със съкращение? Няколко благодарности. Ами лоялността? Не е честно.

Ще останат на работа хора, които са мързеливи. Защо те трябва да останат? Вие сте вбесен. Питате се, защо са ви включили в групата на подлежащите на съкращение 500 служители.

  • Б. Задавате си въпроса: „В какво не съм бил достатъчно добър?
  • В. Незабавно започвате да си търсите нова работа.

Вътрешно изпитвате чувство на облекчение. Работата в компанията никога не ви е харесвала. Сега разбирате, че съкращението е всъщност щастие.

Това е вашата свобода. Колкото повече мислите за това, толкова повече се вълнувате от възможността, която виждате пред себе си.

  • Г. Всички ваши приятели решават, че това е огромна несправедливост.

Разговаряли са с адвокат и са решили да съдят компанията. Подават колективен иск.

Подават оплакване в местния профсъюз.

Смятат да искат да бъдат възстановени на работа. Колкото повече говорят, толкова повече чувствате, че са прави. Чувствате също така, че са постъпили неправилно с вас. Вие заслужавате да бъдете възстановен на работа. Заставате на тяхна страна.

Кой от възможните отговори бихте избрали — А, Б, В или Г? Вашият избор ще разкрие много от начина, по който гледате на света в момента.

  • А = Гняв/ Гневно възприемане на света — възглед от типа „те са ми длъжни“
  • Б = Задаване на въпроси, но сте склонни да приемате нещата лично
  • В = Възглед който гласи: „От всяко нещо могат да се извлекат ползи“
  • Г = Търсене на права/Групата трябва да се третира справедливо/менталност на демократичния съюз — „те са ни длъжни“

Разберете обаче, че в края на краищата имате избор, как да реагирате и какви словесни етикети да поставите на дадената ситуация.

Основната мисъл е следната:

Трябва да разберете, че думите, които използвате, за да описвате преживяванията си пред себе си и пред другите, стават преживявания.

Вие избирате своя фокус – избирате, накъде да насочите вниманието си. Вие избирате своите думи — вие избирате своите чувства.

Приемете като свое задължение да използвате лексика, която да представлява за вас трансформираща настроението.

А какви са вашите думи за убеждаване? Каква тактика прилагате вие?

Сподели 😍

3
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
азlifehackerbgДаниела Recent comment authors
нови стари харесвани
Даниела
Гост
Даниела

статията ме вдъхнови и ми даде някои нови хрумвания. Единствено за името не ми пасва – това, което чета не е граматика, със сигурсност е трансформационна лексика. Аз поне така си го кръстих и го пробвах на две места днес. Ще пиша пак като имам резултат. Благодаря ти, Христо

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top