Не добавянето, а премахването е ключът към създаването на успешни продукти

Когато организират мозъчни атаки в търсене на нови идеи, предприемачите са склонни да се концентрират върху нещата, които могат да се добавят, за да се усили усещането, вместо върху онези, които могат да се премахнат, за да се облекчи.

Факт е обаче, че по-голямата част от акционерната стойност, създадена през последното десетилетие, е функция от премахването.

Като биологичен вид, ние, общо взето сме разбрали какво ни носи щастие: времето, прекарано с любимите хора, физическата и умствената стимулация, вещества, които усилват или притьпяват тези чувства, филмите.

Може би се изкушавате от мисълта, че конкурентното преимущество в интернет епохата се свежда просто до формулата „повече за по-малко“.

В края на краищата очевидно е, че от по-добно преимущество печели „Амазон“.

Какво да кажем обаче за „Епъл“?

Тя почти винаги е най-скъпата марка – а макар продуктите й обикновено да са по-добри от конкуренцията, обикновено разликата в качеството не е пропорционална на цените, на които „Епъл“ ги предлага. Убеден съм, че Амазон би могъл да иска за продуктите си толкова, колкото и конкурентните му реални магазини и пак да доминира на пазара.

Защо?

Защото си остава безкрайно по-лесно да чукнеш два клавиша на клавиатурата, за да си купиш някоя мебел, отколкото да отидеш с колата си до местния мол, да намериш място за паркиране, да извървиш 700-800 метра, да превъзмогнеш гледката на тонове ненужни стоки и после да се замъкнеш обратно до колата, за да потеглиш към дома.

Амазон премахва всички тези неудобства и доставя покупките до вратата ви за по-малко пари, отколкото ще ви струва бензинът за колата.

🔥 Следователно, макар и вероятно да изглежда, че експлозивното нарастване на стойността, настъпило с технологичната революция, е резултат от добавянето на нови функции и възможности, по-голям принос за това има премахването на спънките и причините да губим време в ежедневието.


Неудобства има навсякъде.

В транспорта например има куп неудобства.

Затова „Юбер“ прозря възможността, която дават джипиес навигацията, текстовите съобщения и онлайн плащанията, и премахна досадата и притеснението, свързани с поръчката на кола, тревожните въпроси:

„Къде, по дяволите, е това такси?“ и суетенето на задната седалка в края на пътуването, докато ровим за парите си, за да платим. На колко ли от нас се е случвало напоследък да изхвърчат от таксито, без да са платили? Толкова сме свикнали с гладкото обслужване на „Юбер“. Накратко: плащането е неудобство и е на път да изчезне.

По същия начин, както минаването през рецепцията при напускане на хотела отпадна преди десетина години, регистрирането ще стане минало през следващото десетилетие. В някои от добрите хотели в Европа вече не се изисква да подпишете сметката след храненето. Те знаят кой сте и ще си вземат парите от вас.

⚡ По-малко означава повече!

Ако нямате продукт, който е истински диференциран, продукт, от който е премахнато всичко излишно, всичко, което натоварва сетивата, ще се наложи да прибегнете до все по-изтъркания и скъп при това инструмент на име реклама!

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg