Правил съм големи глупости, когато съм маркетирал lifehack…
Използвал агресивни и натрапчиви думи и инструменти. Истината е, че повечето хора не ги харесват. Когато стартирах сайта преди години рядко използвах подобни неща… Просто пишех. Опитвах се да вдъхновявам хората да подобрят живота си.
Днес обаче имаме клуб и продаваме абонаменти.
Опитваме се да стимулираме продажбите. Опитваме се да го правим по-друг начин. Къде успешно, къде не. В тази връзка преди време попаднах на един от мини постовете на Сет Годин и написаното в него сериозно ме замисли.
То насочи вниманието ми към начина, по който промотирам дейността си.
Ставаше въпрос за двата вида маркетинг…
Първият е този, който почти на никой не се харесва.
Изскачащи прозорци, банери, сками, спами и всякакви други смущаващи, дразнещи и надценени егоистични глупости.
И втория вид маркетинг: Този, който ни вдъхновява и му се наслаждаваме.
Този, който ни дава това, което наистина искаме.
И двата вида ги наричаме маркетинг, но са толкова различни.
Егоистичният маркетьор “подскача” около нас, за да открадне вниманието ни, продавайки продуктите си на незаинтересовани хора. Извинението му е, че трябва да прави пари или, че шефът му настоява, или че просто няма друг избор…
Успешният маркетолог прави маркетинг с нас и за нас. И няма нужда от извинение.
Поне така казва Сет.
———————–
(БЕЛЕЖКА: Любопитен ли си да научиш най-добрите съвети на гения в рекламата, накарал милиони хора редовно да си мият зъбите? Разгледай материала ни по темата.)