5 невромаркетинг техники от фокусниците, с които ще продаваш много повече [научи магията]

 

Присъедини се към над 190 активни и интелигентни хора, споделящи знания и опит помежду си – влез в клуб MasterHack и постигай повече с нашата общност, ръководства и ресурси 🚀

Ако мислите че магьосниците и търговците нямат нищо общо, може би грешите.

И двете групи от хора им се налага да се справят с проблеми като спечелване на доверие, внимание и  влияние върху съзнанието макар и по различен начин и по различен повод.

И както се оказва търговците могат да научат някои трикове от фокусниците и по специално да разберат защо магьосниците могат да ни заблудят, дори когато обръщаме голямо внимание върху действията и номера на фокусника!

В тази статия ще ви покажем няколко начина, по които магьосниците използват нашите умствени процеси, които в същото време могат да бъдат приложени и от търговците.

И това не е с цел продавачите да подвеждат клиентите си, напротив! Целта тук е по-добре да ги ангажират и задържат вниманието им и най-вече да ги впечатлят.

1. Хората се фокусират само върху едно нещо

Смятам себе си за човек, който изпълнява няколко задачи едновременно, или т.нар мултитаскер, и без съмнение доста от читателите на lifehack.bg ще кажат същото за себе си. Но успеха на фокусниците на сцената се дължи на това, че ние можем наистина да обърнем внимание само на едно нещо в даден момент.

Много илюзий се основават на това че магьосника ви показва нещо с едната си ръка, докато прави нещо, което не забелязвате с другата си ръка.

Помислете как по време на магьосническо представление прожектора осветява една точка, върху която се цели да обърнем внимание на това което свети, като в същото време губим фокуса върху всичко останало. Терминът „виждане в тунел“ е особено подходящ за това как хората се съсредоточават върху една малка площ в даден момент, точно както когато минаваме през тунела по магистралата. В тази връзка търговците трябва да бъдат сигурни, че те насочват вниманието на клиентите си точно към целта, която са си поставили, върху това, което искат клиента им да вижда. Ако клиента е разсеян от нещо външно, или по лошо, от нещо друго, което продавача прави, нямащо нищо общо с неговата истинска цел, възловите места от преговорите по сделката ще бъдат пропуснати.

Доста от рекламите наистина насочват вниманието ни НЕ към това, което трябва и ние се разсейваме. Може и да се забавляваме с тази реклама, но в крайна сметка нищо не сме разбрали за продукта, камо ли да го запомним! Не оставяйте, не позволявайте вие и клиентите ви да вършите и да говорите за няколко неща едновременно.

Насочвайте вниманието им точно и само върху вашето търговско съобщение.

2. Движенията привличат вниманието ни

Не сте ли се чудили защо гълъбите са толкова популярен реквизит на магьосниците?

Сигурен съм че техния послушен характер толерира това да ги тъпчат в джобовете на фокусниците, но взривния изблик на бели размахвайки крила гълъби е гарантирано средство да се измести очната ябълка на всеки от публиката в тяхна посока.

Способността на тези птици да откраднат вниманието на зрителите дава възможност на изпълнителя на номера да създаде и подготви следващия етап от неговата илюзия.

Мозъците ни са приучени да отговарят мигновенно на движенията и да им обръщат внимание. Още в праисторически времена движението най-често е значело заплаха или може би храна. Независимо дали правите презентация пред група, продавате само на един човек или правите реклама по ТВ използвайте движението за да грабнете вниманието на аудиторията и да го насочите натам, на където желаете!

3. Големите движения скриват важните малки движения

Ако гледате илюзионист застанал на сцената, правещ малки, бързи движения до неговия джоб, вие веднага ще забележите това. Фокусниците знаят този факт и правят всичко възможно да избегнат да видите тези техни малки, бързи движения, като ви отвличат вниманието с едно по-голямо движение-изведнъж магьосника изважда голям, цветен шал използвайки жест с голям обхват с другата си ръка. Магьосника, знае че успешно ще скрие важното си малко движение, като разсее публиката с голямото и атрактивно такова.

Особено ако търгувате с аудитория, която може да бъде лесно разсеяна, използвайте големи движения, които да прилепят вниманието им към вас!

4. Неочаквана, изненадваща атракция

Когато гледаме магьосници, почти съм сигурен че всеки от нас се опитва да отдели специално внимание на всички сенчести ходове на мага.

Така е и с цялата публика. Фокусниците са запознати и с тази наша реакция.

Не рядко те правят нарочно такива движения, не защото не са професионалисти, не защото не знаят по горепосочените техники за отвличане на вниманието, а защото знаят че тези движения ще са „очаквана реакция“ от ваша страна.

Те ги правят, защото са наясно, че точно това очаквате да видите и така още един път ни разсейват от истинската картина, за да подготвят следващия си ход, който напълно ще ни изненада и ще бъде абсолютно неочакван.

Колкото повече мозъка ни е съсредоточен върху движението, толкова повече се изненадва на някаква новост, която изобщо не очаква в него.

Изненадайте клиентите си с неочакван, изненадващ ход, звук или непознат образ/особено в рекламните клипове/Това се постига дори и само с простия текст „Ново“-една от думите предизвикващи най-голямо внимание в рекламата

5. Ограничете бърборенето и празните приказки

Ако някога сте били в магическо шоу, било на сцена или в близък план по ТВ, вие добре знаете че магьосника не спира да говори.

Добрите фокусници постоянно говорят за това, което правят в момента на сцената, колко е труден номера и всякакви такива глупости, докато ръцете им са заети с работа. Целта им разбира се както вече се досещате, не е да ви дадат истинска информация за техниката на фокуса, а по скоро да ви отклонят от истинската си работа в момента-да ви „измамят“.

По същество речитатива на мага е още един поток от информация, която мозъка ви обработва и за да не се претовари, е много по малко вероятно да наблюдавате какво наистина се случва. Докато обаче вълната от бърборене на фокусника обслужва целите на неговия номер, прекомерното говорене на празни приказки може да отклони клиентите ви от продажбата, която искате да осъществите.

Били ли сте някога с продавач, който не си затваря устата, докато разглеждате продукта?

Трудно е да речем да погледнеш и да се съсредоточиш върху контролния панел на нов автомобил, който искаш да купиш, докато продавача ти декламира поток от нелепо бръщолевене. Търговците трябва да бъдат обучени не само какво да казват, но и кога и колко да го казват и кога НЕ. И в сферата на рекламата например, имайте предвид че дублажа не трябва да отклонява важната информация от зрителя с куп празни приказки.

Не случайно в този сайт например има толкова много изображения за всяка статия. Понякога те казват много повече…

Дори и Powerpoint презентаторите могат да се поучат от магьосниците – дългите тиради от куршуми текст в презентацията са отличен пример за отклоняване на вниманието по неподходящ начин. Опитвате се да прочетете текста, докато в същото време презентатора описва същата точка, вербално говорейки за нея: резултата е абсолютно разсейване и объркване тъй като мозъка е раздвоен кое да върши първо, да чете ли или да слуша.

Според мен слайдовете трябва да съдържат страхотно изображение, една две думи или изречение, а останалото да се коментира от говорителя.

Ако има прекалено много текст публиката ще се опита да го прочете и ще забрави да ви слуша, поне така правя аз когато съм на презентация!

В заключение

магьосници и търговия

Както и при представлението на един магьосник, където публиката се прехласва по кулминацията на номера, така и при продажбата би било добре да предизвикваме този страхотен ефект на впечатление.

Би било добре ако успеем точно като фокусниците да накараме клиентите да се развалнуват, да се впечатлят от нашя продукт.

Независимо дали става въпрос за продажба на идеи, на ангажимент, или продажба на гледна точка, да се използват някои техники от подхода на магьосниците може да ни помогне да продаваме малко по добре!

Бъдете малко по различни и креативни-не ни ли писна да идват при нас само търговци-ценовици, които използват само цената като свое предимство и нищо друго-къде остана ефективността, изгодата, нуждата?

Фокусника знае вашата нужда от забавление, от това да се впечатлите и да се изненадате като малко дете на номера му и той ви дава именно това! Основната цел и същност  на магията е да ни създаде уникални, неочаквани преживявания.

Защо да не използваме психологическите трикове от това вълшебно изкуство, за да ангажираме по страхотен начин вниманието на нашите потенциални клиенти…

Помислете върху това!

по материали от Роджър Дооли,предприемач, 20 годишен опит в маркетинга, специалист по невромаркетинг, онлайн комуникации и социални мрежи

4
Остави коментар

avatar
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Руслан МилчовАнастасия ГюдженоваadminРая Петрова Recent comment authors
нови стари
Руслан Милчов
Гост
Руслан Милчов

Доста от тези трикове ги използваме в ежедневието си със клиенти! Браво добра статия.

Анастасия Гюдженова
Гост
Анастасия Гюдженова

Не отиваме ли всички доброволно на фокуси или в магазина?! Хората обичат, ОБИЧАТ да ги лъжат /красиво/!!!!!

Рая Петрова
Гост
Рая Петрова

Уникални и неочквани преживявания ще подаря и аз на човека помогнал ни за пореден ,но не последен път да се насладим на невероятния му усет за необикновеното

admin
Гост
admin

ха, кой ли е тоя човек се чудя 🙂

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top