facebook_pixel

20 от най-добрите рекламни практики в Instagram [пълно ръководство]

Instagram завладя света.

За по-малко от 5 години след създаването й социалната мрежа може да се похвали с над цели 400 милиона потребители, надминавайки Twitter, Snapchat и много други. Ето, че дойде и моментът, в който Instagram отвори рекламната си платформа за всички.

Въпреки, че редовно ви разказваме за новостите около Facebook рекламата, този път решихме да ви разкажем за най-добрите практики при рекламата в Instagram, тъй като смятаме, че това е следващия хит в социалните мрежи. Всъщност…

Задаваш ли си въпроси от рода на “Дали социалната мрежа Instagram е подходяща за моята марка?”, “Кои са най-добрите рекламни практики в Instagram, чрез които ще мога да получа колкото се може по-висока възвръщаемост на инвестициите?”, „Струва ли си?“.

В следващите редове ще се опитаме да им отговорим и то доста подробно!

 Това ръководство ще ви помогне да:

  • Научите повече за Instagram рекламите;
  • Да разберете защо Instagram е полезна за вашата компания;
  • Да откриете какви маркетингови цели ще постигнете чрез нея;
  • Как да създадете първата си Instagram реклама;
  • Да научите 20 от най-добрите рекламни практики в Instagram.

# Бърз поглед върху статистиката

За по-малко от 5 години след стартирането си, Instagram вече има над 400 милиона потребители надминавайки Twitter, Snapchat и много други социални мрежи.

Статистика

Броят на бизнесите използващи социалните мрежи нараства. Според доклад на Interbrand 100, 80% от най-известните марки са активни в Instagram.

Брандове

Ако се чудите, кои са едни от най-големите марки в Instagram, ето топ 5 на тях:

ПрофилПоследователи
1. National Geographic38 770 575
2. Nike31 149 778
3. Victoria’s Secret28 004 714
4. FC Barcelona24 773 440
5. Real Madrid C.F.22 818 153

Средно в Instagram се качват около 70 милиона снимки дневно.

Според Business Insider, снимките на едни от най-големите марки получават почти 50 пъти повече взаимодействия с потребителите, отколкото тези в Twitter.

Туитър

Разбира се, всяка мрежа привлича потребители по различен начин.

Факт е обаче, че потребителите на Instagram са склонни да се занимават повече с търговски марки и профили, отколкото техните колеги в Twitter.

Туитър2

Важно

Снимките на брандове в Instagram генерират 58 пъти по-висока потребителска ангажираност, отколкото на същите във Facebook постовете и 120 пъти по-висока ангажираност, отколкото в Twitter – показва проучване на Форестър

# Защо Instagram е добра социална мрежа за маркетинг

Why-Brands-Should-Embrace-Instagram-Instead

Вече знаем, че аудиторията на Instagram е склонна да се обвързва с любимите си марки повече, отколкото във всяка от другите мрежи. Но високата ангажираност не е единствената причина за използване на Instagram за реклама на вашия бизнес, защото… 

Потребителите в Instagram са склонни да харчат повече пари, за марките, които ги интересуват.

Според доклад на Shopify, потребителите в Instagram изразходват средно 65 долара за предлаганите продажби. За сравнение, Facebook потребителите харчат 55 долара, а средната продажба от Twitter е само 46,26 долара.

Средна стойност

Реализираната степен на конверсия в Instagram постовете е 1,08%. Въпреки, че е по-ниска от тази на Facebook ( 1,85% ) все още надминава Twitter ( 0,77% ) и Pinterest ( 0,54 % ).

Стойност на конверсия

# Идеалната мрежа за връзка с поколението Millenials

Ако Millenials е вашата аудитория, тогава Instagram определено е вашата мрежа. Според доклад на Social Media Demographics 53% от хората на възраст 18-29 години използват социални мрежи, което ги прави идеални за връзка и въвеждане в марката.

# Органичният обсег на Instagram непрекъснато се увеличава

Why-Brands-Should-Embrace-Instagram-Instead-of-Facebook-INFOGRAPHIC

Selfstartr докладва, че органичният обсег на социалната мрежа Instagram се е увеличил със 115% от 2012 година, докато процента потребители, които търговците могат да достигнат във Facebook без реклама е спаднал с до 63% (смятаме, че всъщност е паднал повече).

# Огромна възможност за растеж

Why-Brands-Should-Embrace-Instagram-Instead-of-Facebook-INFOGRAPHIC2

93% от търговците използват Facebook. Няма значение с какво се занимаваме, винаги ще се намери някой, който да предложи конкурентна оферта или да се насочи към аудитория сходна на нашата. Въпреки това, само 36% от търговците използват Instagram, оставяйки ни страхотна възможност да достигнем до по-голяма аудитория. 

Трябва да действаме бързо…

Why-Brands-Should-Embrace-Instagram-Instead-of-Facebook

Според Social Media Examiner, 52% от търговците са планирали да увеличат използването на Instagram само през последната 2015 година. Очаква се в САЩ приходите от реклама в Instagram да изпреварят тези на Google и Twitter само за 2 години.

eMarketer докладва, че продажбите от реклама в Instagram ще ударят 2,6 млрд. през 2017 година ( за разлика от 600$ през 2015 година). 

Why-Brands-Should-Embrace-Instagram

Доста впечатляващи цифри, нали?

# Как изглеждат рекламите в Instagram

Instagram рекламите изглеждат като всеки един друг пост в социалката.

Единствената забележима разлика е синият надпис “Sponsored”. Плюс това някои реклами могат да се показват и от акаунт, който всъщност не следим.

# За какво може да помогне рекламата в Instagram  

Сигурно си задавате този въпрос.

Какво точно ще постигна рекламирайки в тази визуално базирана социална мрежа?

Instagram рекламите помагат за постигането на различни бизнес цели: за увеличаването на популярността на марката, привличането на посетители в сайта за офлайн продажби.

Рекламите в Instagram карат хората да предприемат действия

Също като във Facebook, Instagram позволява да включим бутон за действие в рекламата си. Имаме възможност да подтикнем потребителите да:

  • пазаруват директно от нашия сайт;
  • да инсталират приложение;
  • да се регистрират;
  • да посетят сайта.

Ангажирайте ги с вашата марка чрез Инстаграм

Можем да използваме Instagram рекламите, за да се свържем с публиката. Можем да ги визуализираме ( изображения и видео ) за гледане, харесване и коментиране.

A video posted by Taco Bell (@tacobell) on

Всъщност може да го правите и без реклама, стига да сте креативни!


# Как работи рекламата в Instagram

В случай, че все още не сте се сблъсквали със създаването на реклами в Instagram, но смятате да го направите, нека ви дадем някои насоки.

Бележка:

Ако не сте запознати как работи Facebook рекламата, вижте тези материали, които направихме съвместно с експерта в тази област Бисер Вълов от beyondacademybg.com

# Свържете вашия Instagram акаунт с Facebook страницата си

Наскоро Facebook подобри процеса на свързване на Instagram акаунтите за реклама. 

Преди трябваше да добавим профила си в бизнес мениджъра и след това да го свържем с Facebook профила, който искаме да използваме за кампанията.

Сега просто можем да свържем Instagram акаунта с Facebook страницата.

Когато създаваме реклама, просто маркираме страницата и Facebook автоматично ще използва акаунта. Хубавото е, че можем да стартираме реклама в социалната мрежа дори, ако нямаме Instagram акаунт. В този случай Facebook създава фалшив акаунт с името на Facebook страницата.

# Създаване на Instagram реклами в Power Editor

lifehack

  • Ще използваме Power Editor, за да създадем първата си реклама в Instagram. Отворете го и изберете Create Campaign.
  • Следва избор на т.нар. Objective, за който можем да избираме варианти като Clicks to the Website, Mobile App Installs, Video Views, Mass Awareness и др. Ето всички:

Instagram

Advertising Instagram

  • Следва да зададем аудиторията, интересите, да таргетираме прецизно, да определим бюджета и т.н. – всичко, както се прави нормална Фейсбук реклама през Power Editor.
  • След като веднъж сме го направили, кликваме върху Save Draft и системата ще ни отведе до настройките на кампанията в Power Editor.
  • След като създадохме кампанията, следва да направим рекламния сет – създаваме рекламната група с отделни реклами или само една.
  • Задължително в Placment избираме рекламата да се появява в Instagram.
  • Накрая не забравяйте да кликнете на зеления бутон отгоре в дясно Review Changes, за да запазите всички промени, които направихте.

Вижте галерията със стъпките описани по-горе:

Да настроим прецизно рекламата:

Следва да уточним каква ще бъде аудиторията, която искаме да достигнем чрез нашата реклама. Ако сте запознати с таргет опциите на Facebook, няма да имате проблем да определите настройките, тъй като опциите в Instagram са същите.

В Instagram можем да таргетираме потребителите по тяхната локация, интереси, действия или да използваме персонализирана или сходна публика.

Best practic

След това конфигурирайте т.нар. бидване.

За да го направите трябва да изберете как искате Instagram  да оптимизира кампанията:

  • Link clicks to the site / pay per Impressions – мрежата ще пуска рекламата на хора, които са по-склонни да кликнат на линка – плащате за 1000 импресии;
  • Pay per Link Click – същото като предното, но ще плащате на клик;
  • Daily Unique Reach – Instagram ще показва вашите реклами веднъж дневно;
  • Impressions – платформата ще показва рекламата на колкото се може повече хора.

Best practic

Тук е момента да решим каква сума пари сме готови да платим за резултата. Можем да избираме между стандартно или ускорено показване.

Best practic

Готово! Рекламата ни е настроена!

# Видове реклама, която можем да създаваме

В момента Instagram предлага 3 вида реклама:

  1. Реклама с изображение
  2. Видео реклама
  3. Мулти-продуктова реклама

Виж още: Как се създава мулти-продуктова реклама във Facebook

Мулти-продуктовата реклама позволява да включим до 4 изображения заедно с външните връзки, като потребителите могат да прелистват линковете, докато гледат рекламата.

# Анализ на рекламата в Инстаграм

Подобно на Facebook рекламите, определяне ефективността на тези в Instagram се прави в Power Editor. Така, че ако вече сме рекламирали бизнеса си във Facebook, няма да имаме проблем с измерване ефективността на рекламните кампании.

кампания

# Изисквания за рекламно послание в Instagram

Като всяка друга рекламна платформа, Instagram също има свой набор от изисквания за рекламните послания, които отправя бизнеса ви. Най-важните са:

  • Рекламата не може да включва текст с над 300 символа.
  • Препоръчителния размер на изображенията е 1080х1080 пиксела.
  • Минималният е 600х600 пиксела;
  • Пейзажно ориентираните изображения изискват размер 600х315 пиксела;
  • Видеото трябва да е с резолюция минимум 72 пиксела и с дължина от 3 до 30 секунди;
  • Видеото не трябва да превишава 30 МБ.
  • За повече информация вижте тук.

# Кои са най-добрите практики при Instagram рекламите

Ако сте прочели всичко до тук внимателно, знаете, защо Instagram е важна социална мрежа за вашия бранд маркетинг и как да създадете първата си Instagram реклама.

Сега нека разгледаме и 20 от най-добрите практики, които можем да приложим, за да получим най-висока възвращаемост от рекламите си там.

1. Създайте реклами, подходящи за вашата аудитория

Това звучи, все едно ви смятаме за глупави, нали?

Все още очакваме, че брандовете могат да започнат да бомбардират потребителите с неподходящи съобщения. Затова Instagram притежава възможност, която позволява на потребителите да скрият рекламата от своята стена. 

И какво се случва, ако го направят?

Да, Instagram няма да показва рекламата ни толкова, колкото бихме искали. 

Подобно на Facebook, посланието, което получава по-висока ангажираност в Instagram ще се показва повече. Така че, за да избегнем премахване на рекламата от потребителите, трябва да се фокусираме върху създаването на стратегия, която да бъде концентрирана само върху теми, които включат именно нашата целева аудитория.

Затова не се сърдете.

Просто ви напомняме, че трябва да бъдете релевантни.

2. Използвайте първите си кампании, за да научите какво привлича вашата аудитория – първо тествайте!

Освен ако дълго време не сте рекламирали активно вашия бизнес в Instagram, най-вероятно не сте запознати много с предпочитанията на вашата аудитория в тази мрежа. Не знаете какъв тип изображения ги привличат, какъв призив за действие ще ги подтикне да действат, какви съобщения е най-вероятно да споделят и на кои ще отговорят. Ето защо е добре да използвате някои от първите си кампании, за да научите повече за потребителите си.

Вместо да се концентрирате върху продажбите или постигането на други бизнес цели, стартирайте малки по мащаб кампании, с цел да разберете повече за аудиторията си. Благодарение на получените данни ще сте в състояние да планирате правилно по-мащабни кампании, които ще ви гарантират положителни резултати.

3. Отделен тест за различни визуални реклами

Instagram предлага редица възможности за използване на визуалните реклами, чрез които да се свържем с публиката. И единствения начин, по който можем да разберем кои от тях работят най-добре е чрез разделен тест с различни подходи.

Създаваме стандартна реклама с изображение. Добавяме 4 изображения в мулти-продуктовата реклама или публикуваме видео. Можем да обединим генерираното потребителско съдържание и да тестваме кой от вариантите ще осигури по-добри резултати. В допълнение можем да тестваме различни графици за публикуване и експеримент с призив към действие, за да открием кое е най-ефективно.

4. Изберете вида реклама въз основа на ангажираността

Когато става въпрос за рекламни цели повечето марки ще признаят, че искат повече продажби и печалби. Но рекламите в Instagram помагат за постигане и на други – увеличаване популярността на марката, повече трафик от специфични страници, включване и създаване на лоялни поддръжници, реклама на продукти и други.

Изберете реклама базирана на вида ангажираност, която искате да получите.

Ако планирате да рекламирате продукти и да подтиквате потребителите към покупка, използвайте мулти-продуктовата реклама. Тя позволява да добавим 4 изображения с връзки към продуктите. Ако целта ни е да привлечем по-висока ангажираност на марката добре е да използваме видео рекламите – потребителите ги харесват и споделят с приятели.

5. Използвайте рекламите, за да печелите поддръжници 

Рекламата в социалната медия позволява да ангажираме публиката на много нива.

Използвайте рекламите, за да разберете мнението на потребителите, да получите идеи за нови продукти и тяхната обратна връзка за вашите бъдещи планове. 

Това ще накара много от вашите клиенти да се чувстват по-ценени и ще ги превърне в запалени привърженици на бранда и вероятно на по-късен етап в реални потребители.

6. Използвайте изчистени изображения с ясна цел

Не използвайте претрупани или комплексни изображения. Нека са прости, подредени и с ясна цел и послание, за да могат потребителите да се фокусират върху конкретен елемент от изображението и посланието, което носи. В идеалния случай, снимката трябва да разполага с основния предмет плюс поддържащи детайли за фон.

Ако ви трябват добри снимки вижте тук.

7. Използвайте много изтънчен брандинг

Може да е съблазнително да превръщаме бранда във фокус на всяка реклама. Но когато се опитваме да се харесаме на хората търсещи красивото, пробутвайки продукта си прекалено често, можем постигнем обратен ефект и да ги отблъснем.

Бъдете изтънчени дори и с начина, по който включвате логото. Ако е възможно заменете го с друг разпознаваем елемент от вашата марка.

8. Не закривайте изображението с повече от 20% текст

Ако сте създавали реклами във Facebook, вече знаете за 20 %-то правило. То гласи, че изображението не трябва да съдържа повече от 20% текст.  

За да се направи добре такова малко количество текст по-привлекателно, помислете за използването на графични техники като балончета. 

9. Покажете хората в ситуации от реалния живот

Това ще помогне на аудиторията да се обвърже емоционално с рекламата.

Виждайки хора подобни на тях, ще привлече вниманието на аудиторията, ще им помогне да се идентифицират с рекламата като я направят да изглежда по-правдоподобно.

10. Използвайте видео рекламата, за да стимулирате ангажираността

Въпреки бавното възприемане на видеото в Instagram, то е завладяващо.

видео реклами

Днес големи компании като Ford, MTV, Disney, Avon, Bluberry, Dell, eBay, Lululemon и много други използват и са изключително доволни от видеото в Instagram.

Още в първата седмица след като видеото е пуснато клиповете на Lululemon привлекли два пъти повече ангажираност от тази, която получавали чрез изображения. Снимките генерират повече харесвания в Instagram, а видео клиповете получават повече коментари.

Това означава, че можем да използваме видео рекламата за постигане на по задълбочен ангажимент, изграждане на връзка, и привличане на потребители към марката. Видео рекламите в Instagram ни дават до 30 секунди, за да взаимодействаме с аудиторията си.

11. Не се страхувайте да показвате продукти

65 от най-добрите публикации в Instagram за 2014 година показват не друго, а чисто и просто продукти и аудиторията не реагира отрицателно виждайки продуктите във фото потока.

12. Използвайте съдържание, което генерират потребителите

Генерираното от потребителите съдържание е това, което вашите клиенти създават.

Силата на генерираното потребителско съдържание е в неговата надеждност и естественост. Тъй като подобна реклама е създадена от реални потребители, тя изглежда като истинска.

И работи страхотно. 

92 % от потребителите по света казват, че имат доверие на заслужени медии, като препоръки от приятели и семейство, което стои над всички други форми на реклама – според Nielsen

реклама

Според Olapic, генерираното потребителско съдържание засяга и конверсията.

Очевидно, показването на реален клиент на продуктови снимки от продуктовата страница увеличава конверсията с 4.6% . А конверсията почти се удвоява (до 9,6%), когато клиентът си взаимодейства с тези снимки. Нещо повече, много потребители нямат нищо против тяхното съдържание да бъде използвано от различни брандове.

Изследване на Iconosquare, показва, че 65% от потребителите ще се почувстват поласкани, ако дадена марка хареса някоя тяхна публикация и я сподели. 

Така че използвайте снимки или видео от потребители ( като поискате позволение, разбира се) в дизайна на вашата реклама, за да я направите по-правдоподобна и ефективна.

13. Създайте собствен # хаштаг

# Хаштаговете не са нищо ново в социалните медии. Компаниите ги използват, за да предизвикат по-добра откриваемост на марката и да ангажират хората. Въпреки, че рекламите не показват #хаштаг в Instagram, включително #хаштаг връзките на рекламата, дават възможност да изпращаме на потребителите подходящо съдържание за рекламата.

Въпреки това, за да го постигнем трябва да създадем свои собствени #хаштаг за марката.

Използвайки # хаштаг ще си гарантираме, че потребителите кликайки върху него ще виждат само съдържанието релевантно на нашата марка.

14. Използвайте бутоните с призив за действие

Подобно на Facebook, Instagram позволява да добавяте бутон с призив за действие към рекламата си, което ви помага да постигнете конкретни маркетингови цели.

Към този момент, социалната мрежа дава възможност за четири вида призив:

  • Пазарувай сега;
  • Инсталирай сега;
  • Регистрирай се;
  • Научи повече.

Бутоните за призив за действие позволяват да помогнем на аудиторията да научи повече за нашите продукти, услуги и да предприеме действия директно от рекламата.

15. Реклами с Call to Action в органичните постове

Можем да удължим живота на своите реклами чрез създаване на публикации, които да последваме с участието на същия призив за действие.

Разбира се, ангажираността и достъпа до рекламите и публикациите ще бъдат различни. Тази стратегия дава на аудиторията ни шанс да въздейства върху съобщението дори след като рекламата е изчезнала от стената им.

16. Таргетирайте лоялните клиенти с ексклузивно съдържание

Instagram рекламите дават възможност да се свържем с хора, които може би са си взаимодействали с нашата марка по някакъв начин, но все още не са ни станали клиенти.

Използвайте персонализираните аудитории, за да насочите имейл абонатите, които все още не са закупили от вас и им покажете реклами, популяризиращи културата на компанията ви.

Споделете снимките зад сцената, за да видят хората как работи вашата компания отвътре. Или използвайте видео клипове, за да споделите своите основни ценности и да изградите по-добър имидж на марката в очите на гледащия. Възможно е следващия път, когато получат имейл от вас, да бъдат по-склонни да опитат продуктите ви.

17. Използвайте персонализирани аудитории, за да засилите връзките с най-добрите си потребители

Персонализираните аудитории дават възможност да достигнем до предварително определена групо от хора въз основа на данни от съществуващи клиенти.

Създайте персонализирана аудитория от клиенти (Custom Audiences), които все още не ви следват в Instagram и ги насочете с реклама, която би ги подтикнала да го направят. 

Правете специални реклами към най-лоялните си клиенти с изключителни сделки, промоции или възможности, за да бъдат първите, които опитват нови продукти и услуги.

18. Използвайте Lookalike аудитории, за нови последователи

Можем също да използваме Instagram рекламите, за да намерим нови потенциални последователи, базирани на профилите на настоящите клиенти.

С подобна на настоящата аудитория можем да намерим потребители в Instagram, които да се доближават до профилите на сегашните ни последователи, за да им разкажем за нас. 

19. Комбинирайте различните видове съдържание

Експериментирайте с различни видове съдържание, за да разберете какво свързва вашата аудитория. Публикувайте занимателни клипове или снимки, снимки на продукта в употреба, генерираното от потребителите съдържание и дори нещо неочаквано, което да комбинира нещата на стената на потребителя. С течение на времето ще научите кои видове съдържание помагат за постигането на конкретни цели на кампанията и ще можете да разпределите типовете съдържание. Но в началото, ще трябва да придобиете знания от експериментите, чрез голямо разнообразие от теми и типове съдържание, които може да правите..

20. Създайте личен акаунт, за да получите опит от първа ръка

Регистрирайте Instagram акаунт и последвайте вашата марка, за да получите същия опит, както вашият потенциален целеви пазар. Превръщайки се в потребител на собствения си бранд ще имате преимуществото да разберете от първо лице за това как рекламите ви работят и кои типове съдържание са най-ефективни за вашата целева аудитория.


Е, смятате ли, че Instagram рекламата има почва у нас? Споделете в коментарите:

Полезни линкове за рекламата в Инстаграм:

4 Коментара

  1. Anonimen каза

    Zdraveite a mojeli da skriem posledovatelite

  2. Jasmina каза

    Много ми хареса! Информацията е полезна дори за частни блогове и сайтове, които искат да научат повече за това как да разширят публиката си.

  3. Подаръци за Сватба каза

    Много подробна и интересна статия. Ние имаме профил в Инстаграм, но честно казано досега не сме се занимавали много с него. Мислим да пробвам да качваме повече снимки на наши продукти и да създадем собствен #ПодаръциЗаСватба както съветвате в статията.
    Тази социална мрежа определено тепърва ще се развива сред бизнеса в България и хубавото е, че имаме шанс да сме едни от първите, които я използват както трябва!

    1. Христо Стоянов каза

      Благодарим Ви за коментара

      Може би все още е рано, но вероятно скоро Инстаграм ще стане важна социална мрежа за бизнеса и у нас. Сега като че ли е време за опипване на почвата и тестове с мн малки бюджети.

      Поздрави,

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!