6 важни промени във Facebook за бизнеса

Тази статия е част от практическото обучение „24 часов курс по Facebook маркетинг“, организирано от Beyond Academy

Докато ние си почивахме през лятото от Facebook направиха няколко важни промени в алгоритъма си и въведоха доста интересни неща в полза както на потребителя, така и за бизнеса. В следващите редове ще ви разкажем за най-интересното, на което трябва да обърнете внимание, ако имате дейност, която популяризирате чрез Facebook, поддържате фен страница или създавате рекламни кампании в най-голямата социална мрежа.

В рамките на този пост ще направим внимателен преглед върху последните новости от лятото, така че да ги приложите незабавно във вашите рекламни стратегии със старта на новия сезон.

В края на статията ще ви споделим ценни ресурси и ще ви подскажем как да научите още професионални съвети за Фейсбук маркетинга и рекламата. Очаква ви и специален жест като читатели на сайта.

#1 По-фина настройка на статусите, които получавате на стената си

Facebook_2015-10-03_13-25-09

От Facebook непрекъснато работят за подобряване персонализирането на съдържанието, което достига до потребителите. И добре осъзнават, че вие най-точно знаете какво би могло да ви е интересно. От социалната мрежа решиха да ни дадат повече контрол върху това какво бихме искали да виждаме на стената си. Затова пуснаха още по-усъвършенствани инструменти за контрол от наша страна в секцията News Feed Preferences, чрез които да подобрим изживяването си в социалната мрежа. Ето какви са те:

На снимките отгоре (кликнете върху тях за по-голям размер) може да видите трите различни опции за фина настройка на информацията, която получавате на стената си. Нека ги разгледаме малко по-подробно:

Изберете приятели и страници, които да виждате най-отгоре

За да научавате първи за новостите около фен страниците, които харесвате и за да не пропуснете мнения и събития около ваши интересни и близки приятели, вече може да изберете кои от тях да виждате най-отгоре във фийда си. От падащото меню на профила ви изберете News Feed Preferences, след което от първата опция Prioritise who to see first маркирайте онези фен страници и приятели, които искате да виждате на върха на новинарския си поток (отбелязани със синя звезда), за да сте сигурни, че няма да пропуснете нищо от тях.

Намерете нови бизнес страници

Тази опция ще ви помогне да намерите нови страници и да ги последвате.

Това е полезна възможност да се свържете с издатели, артисти, бизнеси и т.н., които биха могли да са ви полезни. На база списък от страници, които вече сте харесали в миналото, тук може да откриете нови страници свързани с теми, които силно ви вълнуват.

Изберете кои приятели и страници да следвате или да спрете да следвате

Ако не искате да получавате повече статуси от конкретни ваши приятели или/и точно определени страници и групи, тук може да се отървете от тях. Просто маркирайте тези, чийто публикации не искате да виждате повече. Това е мястото, от където може да видите и кои страници и приятели сте решили да не следвате в миналото и да изберете отново да последвате, за да получавате пак статуси от тях.

#2 Facebook добави нов сигнал към алгоритъма си,

…който определя още по-точно онова, което би могло да ви интересува.

Целта на Facebook винаги е била да показва на всеки онова съдържание, което е от значение за нас. Лайковете, споделянията и коментарите – до голяма степен определят какво най-напред да ни се покаже в новинарския поток. Но тези фактори невинаги показват на алгоритъма цялата картина. Те невинаги определят какво наистина искаме да видим, когато отворим профила си.

Поради тази причина от Facebook провеждат проучване сред потребителите (вероятно и вие сте били част от него), за да подобрят релевантността на информацията, която поднасят на всеки един от нас. Според тях, от това проучване научават много – те разбират, че само защото не сте харесали нещо, не сте го коментирали или споделили, не означава, че същото съдържание няма значение за вас.

Често потребители виждат информация за сериозно събитие, което ги интересува, но не го лайкват или споделят. Базирано на този и на други подобни фактори, а не само на действията, които предприемаме в новинарския си поток, от Facebook включват нов сигнал в алгоритъма си, който отчита и колко време прекарваме във Facebook, гледайки точно определена информация или история в новинарския си фийд.

Съвет: Интересната и полезна информация отнема време за четене – предоставяйте повече от нея, защото това вече има все по-голямо значение във Facebook.

Разбира се, не е толкова просто само да се измерят секундите, които прекарваме задържайки погледа си върху някаква новина от стената си, за да се разбере дали тази информация е от значение за нас. Има хора, които могат да прекарат 10 секунди, четейки някакъв статус, защото наистина му се наслаждават, докато други могат да го гледат втренчено, само защото интернет връзката им е слаба и няма какво друго да направят.

facebook алгоритъмВ тази връзка, от Facebook откриват, че ако хората прекарват значително повече време в консумирането на дадена история в новинарския си поток, отколкото при повечето други истории минаващи пред погледа им, то това е добър знак, че съдържанието е интересно за тях и биха искали да получават в бъдеще повече от него.

Нека ви дам пример:

Може да преминете много бързо през новинарския поток и да харесате снимка от сватбата на ваш приятел, без да се застоявате особено много. Но ако веднага след това видите споделена смешна снимка на сестра ви, в която братовчед ви споделя в коментарите къде е направена и как са си прекарали, и какво са правили, вие ще продължите да скролирате из коментарите под нея. И за разлика от снимката на приятеля ви, която харесахте и забравихте, тук ще прекарате доста повече време в четене на интересната дискусия. И въпреки, че не лайквате снимката, не коментирате и не я споделяте, вие разглеждате всичко под нея с интерес. Въз основа на това ваше поведение, при което не преминавате като светкавица, а отделяте време да го разгледате, от Фейсбук ще ви предоставят на върха на фийда още подобни постове или публикации от същия източник.

Промени в алгоритъма бяха направени и при интеракцията с видеото.

Много хора се наслаждават на видео клипове във Фейсбук, без да ги лайкват, коментират или споделят – точно както при статусите, за които говорихме преди малко. Например, може да видите изключително полезно видео, споделено от lifehack.bg във Facebook, в което се обяснява подробно как да си направите мулти продуктова реклама във Фейсбук. Видеото може и да ви е от огромна полза, да е информативно за вас и да се радвате, че сте попаднали на него, но може би не е нещо, което бихте споделили, харесали или коментирали. И все пак е нещо, на което бихте отделили доста време във Фейсбук…

Този по-продължителен престой над определени видеа и взаимодействието с тях (увеличаване на звука, гледане на цял екран и висока резолюция) казват на Facebook, че съдържанието е важно за вас. Този сигнал ще се използва от социалната мрежа, за да може следващия път да ви предостави допълнителна порция от същото.

Да, на пръв поглед този нововъведения се отнасят за личните профили, но не бива да забравяме, че това са вашите потенциални клиенти.

В тази връзка добавянето на този нов сигнал означава само едно:

Ще трябва да се постараем още повече при създаването на маркетинговото ни текстово и визуално съдържание, което да задържи колкото се може повече вниманието на потребителите, за да може алгоритъмът на Facebook да реши, че нашия бранд е интересен за тях и това да бъде причина да им сервира повече от него.

===============

[su_button url=“http://beyondacademybg.com/“ target=“blank“ style=“3d“ background=“#0ab757″ color=“#ffffff“ size=“8″ wide=“yes“ center=“yes“ radius=“5″ icon_color=“#ffffff“ rel=“nofollow“]Научете се да задържате погледа на потребителите във Facebook[/su_button]

С промо код: LIFEHACK ще спестите 120 лв – 25% по-ниска от стандартната цена.

logo-top

#3 Notes – с повече възможности и нов външен вид

…перфектното място за вашата завладяваща история

Харесвате ли Medium?

Това е блог платформа, която направи революция в представянето на истории, които хората обичат да четат.

Но въпросната платформа не е революционер само в презентирането на интересни текстове. Тя е иноватор и в начина, по който ги поднася – дизайна, който наложи. От този тренд се възползваха и Facebook, за да направят скучните си в миналото Notes много по-елегантни и приятни за четене.

Всъщност, новите бележки (notes), са страхотен начин да създавате по-дълги постове, които да задържат хората (спомняте си за новия сигнал в алгоритъма на Facebook, за който говорихме преди малко, нали?).

  • Какво може да правите в новите Notes?

vino1

Може да добавите голямо и впечатляващо изображение в началото на публикацията си като корица, за да разберат читателите ви с просто око за какво ще им говорите. Може да добавяте текст към снимките и да ги оразмерявате. Може да форматирате текста,  превръщайки го в заглавия, цитати или списъци.

  • За какво може да използвате новите Notes?

От маркетингова гледна точка, възможностите тук наистина са много.

От създаването на Фейсбук блог и публикуването на вкусни готварски рецепта с инструкции и снимки, до излагането на вашето мнение по важен обществен въпрос чрез открито онлайн писмо. Може да ги използвате, за да представите по-подробно продукт с описание и снимки, да резюмирате новата си статия или да презентирате важна за дейността ви друга информация. За да видите бележките на вашите приятели или пък да създадете собствена – посетете този адрес

===============

[su_button url=“http://beyondacademybg.com/“ target=“blank“ style=“3d“ background=“#0ab757″ color=“#ffffff“ size=“8″ wide=“yes“ center=“yes“ radius=“5″ icon_color=“#ffffff“ rel=“nofollow“]Научете най-добрите начини за използване на Notes в полза на бизнеса ви[/su_button]

logo-top

#4 360° видео вече и във Facebook,

…с което буквално да им завъртите главата

GoPro Spherical: Sand Dune Jumping in VR with Ronnie Renner

Check out freeride legend Ronnie Renner FMX carving up the dunes in Idaho with full 360 view. For the most immersive experience, click and drag the camera.

Posted by GoPro on Wednesday, 23 September 2015

Хората определено се наслаждават на видео клиповете по време на престоя си във Facebook. Това е и причината то да е толкова успешен маркетингов инструмент (научете тайните на успешната видео рекламата във Фейсбук).  Точно затова от социалната мрежа решиха да преминат стъпка напред като ни предложат 360° видео.

  • Как се създава едно такова „живо“ видео + примери

За да направите 360° видео ще имате нужда от специален набор от камери, които да заснемат една и съща сцена от всички ъгли едновременно. Това означава, че когато споделите една такава видео продукция във Facebook, то потребителя може да избере да го гледа, от какъвто ъгъл си поиска:

…да го завърти нагоре, да погледне какво има долу или пък да отвърне глава настрани.

В десктоп версията на Facebook може да направите това чрез плъзгане на курсора на мишката в самия плеър на видеото, а при мобилните устройства чрез плъзгане на пръста ви в посоката, която желаете или дори само със завъртане на устройството. Това е възможност да се насладите на видеото както не сте го правели никога до сега от абсолютно всички страни!

И докато в момента тези интерактивни видеа са рядкост, заради необходимостта от по-специфична техника, то в съвсем близкото бъдеще ще може да се насладите на различни криейтиви чрез 360°-то видео.

Това е една страхотна възможност за брандовете и за индивидуалните творци да покажат своите продукти, услуги и творения, за да накарат потребителите да ги усетят много по-близо до тях.

Всъщност, вече има доста брандове, които са се възползвали от този нов формат интерактивност във Фейсбук.

Това са: Star Wars, Discovery, GoPro, LeBron James & Uninterrupted, Saturday Night Live, и VICE. Техните видеа ще ви помогнат да видите гамата от възможности на този нов маркетингов инструмент. Например, Дисни определено се възползва много добре от 360° видео във Фейсбук, демонстрирайки на феновете на поредицата Междузвездни войни най-интересното, което ги очаква:

Star Wars: The Force Awakens Immersive 360 ExperienceSpeed across the Jakku desert from Star Wars: The Force Awakens with this immersive 360 experience created exclusively for Facebook.

Posted by Star Wars on Wednesday, 23 September 2015

Вижте още 360 градусови продуктови видеа.

===============

[su_button url=“http://beyondacademybg.com/“ target=“blank“ style=“3d“ background=“#0ab757″ color=“#ffffff“ size=“7″ wide=“yes“ center=“yes“ radius=“5″ icon_color=“#ffffff“ rel=“nofollow“]Научете най-добрите практики за използване на 360°-те видеа във Facebook[/su_button]

С промо код: LIFEHACK ще спестите 120 лв – 25% по-ниска от стандартната цена.

logo-top

#5 Промяна в “Hide” бутона

Целта на Facebook е да ни предоставя онази информация, която е важна за нас.

И въпреки новите промени в него, харесванията, споделянията и коментарите все още си остават фактор за това какво да ни сервира социалката.

Facebook_2015-09-29_21-08-46Във Фейсбук имаме опция, чрез която да избираме кои истории не желаем да виждаме във фийда си. Това ще ни помогне да обучим Фейсбук кои истории не ни харесват, за да не ни ги показва в бъдеще.

Затова нормално е да има хора, които предпочитат да скрият истории от фийда си, които не харесват или им досаждат.

Но повечето от нас правят това само от време на време.

Скриването на даден статус е силна индикация, че някой не иска да вижда определено съдържание.

Но има и една малка група от хора, които избират да скрият почти всяка една история в своя новинарски поток, независимо, че преди това са я харесали или коментирали.

За тези потребители „hide“ не е толкова силен сигнал за Фейсбук – много е вероятно те да искат да получават още подобни истории и за в бъдеще, точно като тези, които са скрили. 

И за да подобрят работата на своя алгоритъм спрямо тази малка група от хора, от Facebook направиха малка промяна в него, така че да не приема за толкова силен негативен сигнал опцията „hide“, както го правеше преди, за тези хора, които много често я използват. Като цяло, тази малка промяна помага на тази група от хора да виждат повече от нещата, които ги интересуват.

  • Как това ще се отрази на страниците?

Възможно е заради този малък ъпдейт да се повишат показателите на скритите постове във фен страниците ви, но като цяло не се очакват големи промени. Може да следите този показател като във фен страницата си отидете в Insight → Posts и от падащото меню изберете Post Hides, Hides of All Posts, Reports of Spam, Unlikes of Page.

lifehack

#6 Атрактивно подобрение на личните профили

Според Фейсбук, хората посещават лични профили около 4 млрд. пъти на ден.

Това е и причината от социалната мрежа да не спират да търсят начини да ги подобряват и правят все по-атрактивни. Последните новости около тази тема включват цели 3 основни подобрения, които ще ни дадат повече възможности да контролираме съдържанието, което ни представя като личности.

 Накарайте профила ви да оживее

Скоро ще сте в състояние да поставите кратко видео клипче вместо статична профилна снимка, което ще се пуска на всеки, който посети профила ви. Това мини видео ще добави към дигиталната ви личност сериозна доза атрактивност.

01-video_gifs_final_opt3_large-2

Профилните снимки не са игнорирани, напротив! Добавени са нови функции, благодарение на които ще може да изразите себе си актрактивно и динамично. Като част от подобренията тук е възможността за поставяне на временна профилна снимка за определен от вас период от време, след което да се върне старата ви.

Тази нова функция е страхотна! Представете си, че искате да подкрепите любимия си футболен отбор, който довечера ще играе на финал за купата или пък точно днес имате специален повод за празнуване.

temporary-profile-pic_vacation

Няма ли да е страхотно ако можете да си настроите профилна снимка специално за празника (или пък за седмицата, когато сте ваканция), като след това автоматично ще се върне старата ви? От Фейсбук ни дават нови инструменти, чрез които по-добре да изразим себе си и да покажем моментното си настроение!

  Подобрен контрол на профила

Винаги сме били в състояние да контролираме кой може да вижда информацията от профила ни, а в момента Фейсбук дава възможност да ни е още по-лесно да видим това, което и другите виждат в нашия профил.

Може да персонализирате видимата и не видима информация чрез промяна на видимостта на различните области с информация. Можете например да изберете някои области от секцията Bio да са публични, а други не.

featured-photos_cy_final

Може дори визуално да подчертаете някои области, на които искате да наблегнете като изберете до 5 снимки, които да демонстрирате в горната част на профила си. И въпреки че тази област ще е видима за всички, които посетят профила ви, и тук ще имате пълен контрол на информацията, която да се показва там.

  Подобрена визия на мобилните профили

Направени са и промени в мобилните профили, благодарение на които, информацията за вас и вашите приятели е представена по по-приятен начин – профилната снимка (вече и видео) е центрирана и по-голяма.

Как да се възползвате от всички тези новости?

bg-title

Това бяха най-важните промени, които се случиха през лятото. Показахме ви какво означават и за какво се отнасят – дадохме ви основата. Ако искате да се научите и как да ги използвате изцяло в полза на вашия бизнес, заповядайте на четвъртото издание на утвърдения вече курс по Facebook маркетинг, организирано от Beyond Academy, където ще бъдат разгледани в детайли и ще обсъдим как реално да се възползвате от тях.

[su_box title=“Още ресурси за успешен Facebook маркетинг от Beyond Academy:“ style=“soft“ box_color=“#ffffff“ title_color=“#8b8b8b“ radius=“2″] [su_row][su_column size=“1/2″]Как да качвате снимки с високо качество във Фейсбук

[/su_column] [su_column size=“1/2″]видео рекламата във Фейсбук

[/su_column][/su_row]
[su_row][su_column size=“1/2″]Как се създава мулти продуктова реклама във Фейсбук

[/su_column] [su_column size=“1/2″]Тайните познания за работещия Фейсбук маркетинг

[/su_column][/su_row]

Фейсбук ремаркетинг
[/su_box]

ВАЖНО: с промо код: LIFEHACK ще спестите 120 лв или 25% по-ниска от стандартната цена.

[su_button url=“http://beyondacademybg.com/“ target=“blank“ style=“3d“ background=“#ff5200″ color=“#ffffff“ size=“10″ wide=“yes“ center=“yes“ radius=“5″ icon_color=“#ffffff“ rel=“nofollow“]Към пълната програма на курса и условията за записване[/su_button]

Лектори на курса:

Бисер ВаловБисер Вълов, управител на Beyond ID Studio – Професионалният му опит включва 6 години като PR консултант и ръководител на дигиталното звено на една от водещите PR агенции в България. От близо две години е основател и управляващ директор на бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio. Работил е по дигиталните проекти на клиенти като Coca-Cola, Nestle, Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, HP, Kit Kat, Nescafe 3in1, ELLE, National Geographic, Eucerin, Escapelle, NIVEA и др.


Иво ИлиевИво Илиев, управител на InteractAGE – Специалист в сферата на дигиталния маркетинг и комуникации с 12 годишен опит в България и чужбина. Работил е по дигитални проекти на клиенти като NOKIA, Raiffeisen Bank, NIVEA, Eucerin, Nestle, Lenovo и др. От години поддържа личен професионален блог и видео блог, където споделя част от своя опит и практики в своята професионална област. От близо 5 години е организатор и лектор в множество събития в дигиталния бранш.

Само за членове на клуба!