facebook_pixel

Как да управлявате профила си в Instagram и да печелите последователи – началото

Чрез Instagram можем да публикуваме и потребяваме визуално съдържание, 10 000 пъти по-бързо възприемано от потребителите в сравнение с текстовото. Можем да използваме мрежата и от всяка точка благодарение на мобилните си телефони. Получава се идеалната социална мрежа за съвременния зает човек, пристрастен към информацията, живеещ на бързи обороти.

Е, нуждаете ли се от план как да използвате Instagram за бизнеса си?

В тази статия ще научите:

  1. Как да имате повече последователи в Instagram
  2. Как да планирате постовете си, за да ви е по-удобно
  3. Как да управлявате и анализирате бизнеса си в Инстаграм 

# Как накарате повече хора да ви следват в Instagram

Според последни изследвания на MDG Advertising:

Instagram има 400 милиона активни потребители, които споделят повече от 80 милиона снимки всеки ден. Хората в тази мрежа са силно ангажирани. Почти половината (49%) от активните потребители проверяват профила си ежедневно, а всеки пост на даден бизнес получава ангажираност средно 120 пъти по-висока от тази на взаимодействия на същата в Twitter.

Със своята 100% мобилна потребителска база, силния визуален поток от снимки, нови инструменти за реклама и разширени възможности за съобщения, Instagram е чудесно място за развитие на маркетинговата активност на бизнеса.

Ако искате повече последователи в Instagram – техническа част:

  • Публикувайте последователно висококачествени снимки (най-малко веднъж на ден);
  • Използвайте подходящи #хаштагове (вижте тук), тагвайте хора и места;
  • Следвайте, харесвайте и коментирайте подобни на бизнеса ви акаунти.

Препоръчваме → 20 от най-добрите практики в Instagram [пълно ръководство]

Ако искате повече резултати за бизнеса си в Instagram:

  • Генерирайте продажби с интерактивен каталог с продукти – като ИКЕА – използвайте опцията за тагване на хора, за да създадете отделни профили с продукти

dc-instagram-ikea-ps-2014-1

  • Изградете лоялност към бранда си чрез директни съобщения и лично отношение – точно като тази кампания на Мерцедес

dc-instagram-mercedes-benz-gift

  • Позволете на последователите ви да изберат приключение с бранда ви като Old Spice

dc-instagram-old-spice-choose-your-own-adventure

Сещате ли се за други похвати? Споделете в коментарите…

***

С натовареното ежедневие, в което живеем е трудно да сме последователни. Планирайки публикациите си в Instagram ще можем да публикуваме по-често и регулярно.

Как да го направим ли? Вижте…

# Как да планирате Instagram постовете си с Hootsuite

В края на 2015 г. Hootsuite придоби нова страхотна функция за планиране на Instagram постове. Първото нещо, което трябва да направите е да се регистрирате ако не сте.

Можете да влезете в платформата чрез вашия профил в Twitter, Facebook, Google+ или да използвате електронната си поща.

how-to-manage

Въведете името, имейла и паролата си и натиснете Create account.

how-to-manage-instagram-for-business-get-more-followers-2-660x288

След като се впишете в системата натиснете Add Social Network.

2016-09-26-18_00_37-hootsuite

Можете да добавите до 3 акаунта безплатно.

Изберете Instagram и натиснете Connect with Instagram. Трябва да сте вписани в Instagram, за да получите удостоверение от социалката за Hootsuite.

how-to-manage-instagram-for-business-get-more-followers-4

След това ще получите съобщение, че сте успешно свързани.

Сега нека натиснем Setup Publishing Now.

how-to-manage-instagram-for-business-get-more-followers-5a-660x457

Изтеглете най-новата версия на Hootsuite за вашия мобилен телефон.

Вижте в Google Play или Apple store.

След като инсталирате HootSuite на телефона си, стартирате приложението и отидете в опциите за настройка. Натиснете върху Notification Settings и включете уведомлението за Instagram акаунт.

untitled-1

Ако сте направили всичко правилно, ще получите съобщение в уеб страницата на профила си в Hootsuite, че Instagram настройката е завършена. Натиснете бутона Done.

how-to-manage-instagram-for-business-get-more-followers-7-660x459

Можете да добавите няколко Instagram акаунта!.

За това, трябва да повторите всички предишни стъпки, но се уверете, че сте влезли в другия профил на Instagram, преди да го направите. Хубавото в Hootsuite е, че можете да добавите различни групи от социални мрежи и техните потоци с данни.

Аз добавям моите постове My posts и тези, които съм планирал Scheduled:

2016-09-26-18_55_56-hootsuite

Бележка: добавете тези 2 групи, за да ви се появи информацията и на телефона!

За насрочване на статус, в горния ляв ъгъл изберете профила, към който ще е поста.

2016-09-26-18_39_01-hootsuite

След избора на акаунт изберете Attach image or file.

2016-09-26-18_39_46-hootsuite

Следва да преместите файловете от работния плот чрез влачене и пускане или да ги качите от компютъра. Файлът трябва да бъде с размер не повече от 5Мб.

2016-09-26-18_46_18-hootsuite

Въведете вашето описание и добавете #хаштаг. Сега можете да изпращате публикации към вашия мобилен телефон или да ги настроите за по-късно.

Ако искате да планирате отложено пускане, изберете Scheduling.

2016-09-26-18_52_25-hootsuite

Изберете дата и време за публикуване на вашия пост, след това кликнете върху бутона ScheduleМожете също така да изберете опция Autoschedule, но не забравяйте да настроите дните и времето за създаване на график в профила си.

2016-09-26-18_53_14-hootsuite

След настройване на поста той ще се появи във вашата Scheduled група.

Ако искате да промените нещо, натиснете върху Edit (в таба с планираните постове) и редактирайте текста или изберете друга дата на публикуване.

Това обаче не е всичко…

Телефонът и уеб профилът ви в Hootsuite са свързани!

В определеното време ще бъдете уведомени на вашия телефон (помните ли, включихме уведомлението след инсталиране на приложението на телефона):

  1. Отворете раздела на Hootsuite за уведомление.
  2. Кликнете върху публикацията.
  3. Натиснете Open in Instagram.
  4. Уверете се, че сте влезли в правилния акаунт.

Кликнете върху снимките за пълен размер:

Тогава изображението ще бъде отворено в Instagram и ще можете да го изрежете, да направите корекция на цветовете, да изберете филтър и т.н.

На последната стъпка ще можете да напишете нов надпис или да поставите текст.

Време е да публикуваме.

Да, реално Instagram не позволява автоматично публикуване на статуси онлайн, но попълването на графика в профила ви в Hootsuite ще направи работата доста по-лесна и ограничена само до натискането на няколко бутона на телефона ви.

Всъщност тази опция прави следното:

  1. Позволява ви да подготвите постовете си предварително
  2. Уведомява ви, когато настъпи зададеното от вас време, директно на телефона ви
  3. От там много бързо и лесно може да пуснете статуса си

Предимствата са:

  1. Ще използвате много по-удобния си десктоп или лаптоп, за да създадете атрактивни изображения, да използвате по-мощен софтуер за промо банера си и т.н.
  2. Няма да се налага да се мъчите да редактирате снимката през телефона си
  3. Всичко ще сте подготвили предварително – текст, хаштагове, снимка

Ако Hootsuite не ви допада, пробвайте Schedugram


# Как да анализирате профила си в Instagram

Публикуването на висококачествени и атрактивни снимки е само половината от пътя за къммного Instagram последователи. Бизнес акаунта ви там има за цел да създаде общност, която обича това, което правите и иска да следва вашата марка. 

Как да опростим този процес?

iconosquare.com е чудесен инструмент за управление на Instagram акаунти и получаване на статистика. След като се регистрирате ще ви се появи този панел (това е на моя акаунт):

2016-09-26-20_28_31-iconosquare


2016-09-26-20_08_32-iconosquare

Този инструмент предлага 14 дни безплатно ползване, а след това е само $5 на месец. Въпреки това предлага много ценна информация за представянето ви в Инстаграм!

Бележка: за всички тези данни, които виждате използвам безплатния акаунт.

Защо точно този инструмент?

Прегледах адски много статии от най-добрите източници за маркетинг в социалните мрежи и това беше услугата, която почти винаги се повтаряше като най-доброто предложение за анализ на профила, конкуренцията, хаштаговете и трендовете в Инстаграм!

Ето и някои интересни функции:

  • Ако използвате Инстаграм за бизнес може би най-интересната част за вас би била функцията Engagement, която ще ви покаже как реагират последователите ви на миналите ви постове. Ето и как изглежда при мен:

2016-09-26-20_17_56-2016-09-26-20_08_32-iconosquare


2016-09-26-20_16_08-iconosquare

Тази опция ще ви даде възможност да научите кои са най-харесваните ви снимки, най-популярните хаштагове, най-коментираните статуси и др.

  • Може да следи акаунтите на вашите конкуренти!

2016-09-26-20_38_53-iconosquare

Определено ценна опция. За целта добавих руския лайфхак, за да мога да следя какво публикува той, както и хаштаговете, които използва.

В случая това не е особено добра практика, тъй като (както вече препоръчах в началото на статията) би било добре да се разграничи бизнес акаунта от личния.

  • Може да следите какво се публикува по конкретен хаштаг

И като предната функция, това също е изключително ценна възможност за шпионаж какво се публикува и е популярно по различните хаштагове.

За целта на статията аз избирам да следя най-интересното от цитатите – #foodporn

2016-09-26-21_02_24-iconosquare

След това изберете няколко акаунта със съответния хаштаг и отидете в профила им.

Вижте колко последвани / последователи имат те.

Ако разликата последвани / последователи не е твърде голяма – следвайте този човек/бизнес – има по-големи шансове, че той ще ви последва. 

Ако акаунта има много последователи и само няколко последвани е много вероятно, че няма да ви последва. Пропуснете го.

ЗАБЕЛЕЖКА: опитайте се да избегнете масовото следване и коментиране. Instagram има строга политика за спамъри. Той може временно да блокира акаунта ви. Трудно е да се каже как работи, просто продължете да работите по акаунта си малко по малко.

  • Следете топ брандовете и личностите в Инстаграм

2016-09-26-20_35_41-iconosquare-index-influencers

Brand Index и Influence Index са страхотни опции, които ще ви позволят да следите най-популярните личности и бизнеси. Може и да филтрирате по категория или по личност.

В случая аз съм филтрирал по брандове свързани с татуировки.

Как иначе ще попадна на снимка като тази….

#RELATIONSHIPGOALS @heidilavon ? @james_m_ramsey #tattoodobabes

A photo posted by Tattoodo (@tattoodo) on


За да разберете, кой от профилите, които следвате ви следва и вас и кой не, можете да използвате crowdfire app.comВлезте с вашия Instagram акаунт:

2016-09-26-20_54_01-crowdfire-social-media-engagement-app-for-twitter-instagram

В менюто в ляво отворете раздела Non Followers. Тук можете да видите всички хора, които не ви следват. За да спрете да ги следите кликнете върху червения кръг.

Ако не искате случайно да спрете да следите акаунта, сложете го в списъка с разрешени адреси, и той ще се премести в този раздел на белия в списък групата (Whitelist).

2016-09-26-20_53_19-non-followers-crowdfire-on-desktop

Бележка: Ако тези инструменти не ви допадат, пробвайте picodash.com


Приложение

#1. Съвети и още инструменти за създаване на съдържание в Инстаграм

Уверете се, че визуалното съдържание, което споделяте в Инстаграм е с високо качество, защото това е валутата, която „купува“ ангажираността на аудиторията ви там. За целта може да използвате инструменти като Canva, Pablo, BeFunky и т.н. След това обмислете добре хаштаговете около снимките.

Препоръчителните размери за изображение в Инстаграм са 1080 х 1080 пиксела, а дължината на текста ви може да бъде с максимална дължина 2200 знака.

image10-1

Ако искате да брандирате снимките си с цвета на марката си, препоръчвам ви да използвате този страхотен безплатен инструмент за цветови гами → coolors.co

#2. Още варианти за планиране на постове в Инстаграм

Както вече разбрахте, няма как да настройваме напълно автоматични постове в тази социална мрежа, но можем да използваме различни инструменти за целта.

Освен Hootsuite може да пробвате и Latergramme, където да запълните времевата линия, в които часове желаете с предварително подготвено съдържание, след което просто да го пуснете през телефона си в точния момент.

image02-3

За съжаление API-то на Инстаграм не позволява пълната автоматизация на постове и дори инструмент като Bufer не може да предложи подобна услуга.

screen_shot_2016-01-19_at_11-59-19_am

Полезно: при планирането на съдържание може да ви е от помощ ако разполагате със специално направен календар. Такъв за всички по-големи социални мрежи, включително за Инстаграм, може да изтеглите от този линк, където HubSpot са свършили чудесна работа.

#3. Използвайте филтри, за да впечатлите

Знаете правилния хаштаг, имате инструменти за следене, имате снимка – време е да вдигнете нивото и да приложите подходящия филтър върху нея, онзи, който ще предизвика Ахааа момента, който търсите.

filter_usage_effectiveness

Дори и да използвате снимка без филтър, доказано е, че използването на такъв ще ви спечели повече лайкове и по-добра ангажираност като цяло за поста ви.

Използвайте тези филтри и измерете резултата с Iconosquare:

  • Mayfair
  • Inkwell
  • Amaro
  • Walden
  • Lo-Fi

#4. Поставете линк в информацията за вас, за да си докарате трафик

Последна, но много важна част от пъзела за успеха ви в Инстаграм! Уверете се, че сте поставили линк към сайта/магазина си в инфото за вас в профила ви.

Това е супер важно!

Ако някой от фен иска да намери магазина ви, защото сте го впечатлили и иска да влезе в сайта ви, то ще му бъде трудно чрез постовете, които пускате.

Затова повечето от нас, които използваме тази социална мрежа търсим линка в профила на бранда или личността, която следваме. Ето как изглежда моя:

hristo-stoyanov-hristo_stoyanov_lh-%e2%80%a2-instagram-photos-and-videos_2016-09-27_08-57-08

В момента единственият линк, на който може да се кликне, и който може да поставите е този в инфото за профила ви в Инстаграм.

(С изключение на тези от рекламите).

Линкът винаги може да се смени и да го обвържете с кампанията, която провеждате в момента. Ето ви един пример от профила на FoundrMag.

Ако бизнеса ви предлага само един продукт или имате такъв в промоция, може да поставите линк към него в био-то си и да насочите потребителите към него чрез постовете си, точно както е показано в примера по-долу:

image20-1


Идея:

Може да използвате услуга, която да направи фийда ви в Instagram като каталог на магазин. За целта използвайте Like2Buy, който ще превърне снимките ви в Инстаграм в продуктови страници на техния уеб сайт.

Ето какво предлага услугата:

Discover Instagram’s missing link. Curalate Like2Buy makes it easy for consumers to buy from Instagram by connecting engagement with Instagram videos and images to traffic and revenue – instantly. Your shoppable Instagram feed can be up and running in a matter of minutes – and without any work from your ecommerce team. It’s that easy!

image14-2

Чрез линка, който се използва, ще следите продажбите и трафика.

Ще може да редактирате и галерията с продукти и да използвате инструменти за ремаркетинг, за да изпращате нови промоции на настоящи клиенти.

image15-1


Ако имате само 20 минути на ден, за да управлявате вашия Instagram акаунт, ето как Hootsuite препоръчва да прекарвате това време:

Бърз график

3 минути: планиране на съдържанието

  • Попълнете съдържанието в календара;
  • Разпределете Instagram постовете с Hootsuite;
  • Планирайте текста и #хаштаговете.

4 минути: редактиране и публикуване на изображения

  • Групово редактиране с помощта на фото приложения (виж тук);
  • Създаване на групи с Hootsuite за наблюдение;
  • Опитайте се да публикувате 1-2 изображения на ден.

10 минути: ангажирайте се с другите

  • Отговорете на коментарите на вашите снимки;
  • Харесайте и коментирайте снимките на последователите ви;
  • Използвайте Explore раздела за намиране на нови потребители и ги ангажирайте.

3 минути: наблюдавайте #хаштаговете

  • Намерете съответните #тагове във вашата ниша или изградете свои собствени;
  • Използвайте #хаштагове при генерирането на вашето съдържание.

След като изградите тази система и свикнете с управлението на бизнеса си в Instagram ще видите как вашите последователи ще започнат драстично да се увеличават, а вие ще започнете да ставате все по-популярни.

Е, знаете ли други лесни начини за управление и анализ на Инстаграм? Споделете:

Виж още → ТОП 100 уроци и безплатни ресурси за фотография

2 Коментара

  1. Лъчезар каза

    Много Благодаря ще го пробвам за своя бизнес.

    Пробвах с платени реклами в Facebook и изарчих около $1000 без особен резолтат
    Имам голямо неразбиране относно Instagram и рекламирането ми там.
    Бизнеса ми се намира в Amazon когато постна нещо найстина се вдигат продажбите . пр. от 0 на 2 и после пак спират но и по някога не се случва.

    Обаче нямам опция с която да разбера дали продажбите са органични от Амазон или са дошли от Instagram. Понеже идват продажби и от Амазон

    Статията е много добра Браво
    определено чакам да пуснеш VIP клуба

    Успех

  2. Деница каза

    Изключително полезна статия! Благодаря!

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!