Основни принципи при провеждането на мобилни маркетингови кампании и по-специално тези, свързани с изпращането на маркетингови съобщения под формата на sms.
За много хора мобилния телефон може би е последната крепост защитаваща правото на неприкосновеност на личен живот – място, до което никой не може да припари. Е, добре де – почти никой….
И последното нещо, което бихме искали е да бъдем обект на спам от нежелани текстови съобщения.
Тук, много важно е да се има предвид, че доверието е всичко.
Никога не трябва да събирате мобилните номера на вашите клиенти, ако не знаете, че те искат да получават текстови съобщения от вас – никога!
За събирането на мобилни номера
[sws_divider_line]Ето някои ръководни принципи, които следва да се вземат предвид, когато се събират мобилни номера.
Как ще изграждате вашата мобилна общност?
Изпращането на текстови съобщения (смс) е най-бързия начин да останете във връзка с вашите клиенти.
Изпращането на подобни съобщения е много личен начин за комуникация, защото можете да достигнете до своите клиенти, без значение къде са или какво правят в даден момент.
Хората често са склонни да откажат да споделят личните си телефонни номера. Въпросът е, как ще получите тези номера от вашите клиенти?
За изграждането на възможно най-успешната маркетингова мобилна кампания, трябва да се съсредоточите върху събирането на мобилните номера по начин, който се фокусира върху съгласието и доверието на вашите клиенти.
Събирането на мобилни номера цели наистина изграждането на вашата собствена мобилна общност, която се интересува да узнае последните новини, промоции, сделки, отстъпки, решения и събития, които се предлагат от вашия бизнес.
Направете една стъпка по-напред. Задайте си въпроса – Кой би искал да се възползва от получаването на съобщения от вас, които са бързи, навременни и актуални?
Всички, които могат да се възползват от Вашия бизнес следва да бъдат част от вашата мобилна общност.
Бъдете креативни в усилията си да събирате мобилни номера. Проектирайте кампания, която е в най-добрия интерес на вашата целева аудитория.
Измислете вълнуващи начини, чрез които да предоставяте ценност за своите лоялни клиенти и да сте сигурни какви са ползите, които предлагате.
Създайте поощрителна програма за споделяне.
Например, когато настоящите клиенти ви споделят мобилен номер на нов за вас клиент, наградете ги със страхотни отстъпки или някакви други награди.
Някои компании, могат да предложат на своите лоялни клиенти, които предоставят реферали, безплатни билети за шоу или пътуване за ден до спа център в града и т.н.
Печeливши възможности!
[sws_divider_line]Тези кампании никак не са лесни и точно поради тази причина се налага да бъдете креативни във вашите стимулиращи програми.
Можете да създадете много видове програми свързани с мобилни купони.
Бъдете сигурни, че предлагате стимули, които резонират с вашите клиенти. Дайте им възможност за избор на награди, от които те сами да си избират.
Всеки обича отстъпките в цената, изгодните сделки или наградите, а програмите за мобилни купони са много лесни за създаване.
Изберете продукт или услуга с намалена цена или ги направите безплатни и на разположение чрез използване на дигитален купон.
За да бъдат достъпни, потребителите трябва се регистрират, като по този начин станат част от вашата мобилна общност.
Например, ако сте отворили нов ресторант, клиентите, които се регистрират за да бъдат във вашия списък с контакти за текстови съобщения могат да получат безплатен вход (ако въобще е платен) или силно намалени напитки по време на Happy Hour.
Специални събития – Първите 10 души, които предоставят своите мобилни номера се допускат да присъстват безплатно.
Като предлагате специални стимули чрез мобилни купони, можете да развиете своята мобилна общност. Вашият клиент получава реална полза, и всеки печели от това.
Златното правило за събиране на мобилните номера е, че трябва да добавите един мобилен номер към мобилната си общност, само когато имате пълното съгласие на собственика му.
Вашите клиенти трябва доброволно да пожелаят да бъдат членове на тази бизнес общност, в противен случай просто ще сте поредният, който им досажда наред със смс-те за сметката на телефона и водата.
Причината, поради която Вашите клиенти ще са склонни да споделят своите мобилни номера е защото знаят, че така ще получат нещо добро в замяна.
Те вярват, че ще им споделяте само вълнуващи новини, отстъпки и супер сделки, които са и много ценни за тях – или поне така би трябвало да бъде.
Доста често мобилния маркетинг не се използва като инструмент за директни продажби, а за утвърждаването и засилване на доверието към марката Ви, за увеличаване лоялността на вашите потребители към нея.
Утвърждаване на марката
[sws_divider_line]Основната цел може да бъде да се повиши информираността на клиентите ви. Тоест да разберат, че изпращането на текстови съобщения е нов начин да останат в крак с новостите свързани с вашия бизнес и вашата марка.
За да приемат този ваш маркетинг те трябва да го разбират, да знаят защо ги притеснявате, след което да Ви дадат своето позволение.
И като говорим за маркетинг на позволението, непременно вижте това: Маркетинг на позволението: най-важното, което задължително трябва да знаете за него [Сет Годин]
Вашите клиенти могат да се насладят, обръщайки внимание на вашите текстови съобщения, защото те ще реагират и се ангажират в диалог с вас.
Може да помислите за това не само като средство за директна финансова възвращаемост, а и за създаване на друга форма за комуникация.
Практиката е доказала вече, че дори в момента да не извършите директни продажби, похарчените средства ще се възвърнат в голяма степен в резултат от грижата ви за клиентите и увеличената им лоялност към вашата марка.
Тук бих искал да спомена още една причина, защо трябва да сте много внимателни за това как събирате мобилни номера:
Един от начините, по които ще сте в състояние да измервате ангажираността към марката е стойността на процента на отписване на потребителите от вашия мобилен лист – колкото по-малък толкова по-добре, нещо подобно ан мейл маркетинга.
С тази разлика, че тук вашата цел е да накарате клиенти и потребители се чувстват така, че да могат да бъдат чути по-непосредствено, дори веднага, в сравнение с всяка друга форма за контакт и кореспонденция между вас.
Когато събирате мобилни номера правилно, мобилния маркетинг ще се окаже най-икономичния и ефективен начин за увеличаване и изграждане на взаимоотношенията, както и общата ангажираност на потребителите към бизнеса ви.
В крайна сметка и в дългосрочен план, ще получите увеличен поток от потребители и естествено увеличаване на продажбите, а от там и на приходите – поне така е логично да стане ако всичко е направено професионално.
А от друга страна правилното събиране на мобилни номера ще придаде огромна стойност и за клиентите ви.
Те ще имат удоволствието да са от първите, които научават за някакви промоции и изгодни сделки, които вие предлагате.
Те ще са ви благодарни за получаваните текстови съобщения и с нетърпение ще очакват следващите добри новини /изгодни сделки и внимание/, които тепърва предстои да им предложите.
[sws_divider_line]
Калин Касабов е съосновател и изпълнителен директор на базираната в Ню Йорк компания за мобилен маркетинг ProTexting.com. Той има повече от 8 годишен опит и е един от пионерите на мобилния маркетинг в Сащ, такъв, какъвто го познаваме днес.
[sws_divider_line]