Как да начертаете дебела червена линия с това, което правите, за да се отличите

Ако искате да ви обичат, трябва да си струвате! – Казанова

Темата за брандинга стана много популярна…

И започна да звучи сложно.

За мен нещата са по-простички:

Устойчивият бизнес има собствена гледна точка.

Той не е просто продукт или услуга.

Ако сте избрали този подход, вместо обикновената търговия, то помнете, че трябва да вярвате в нещо. Трябва да имате кураж и характер.

Трябва да знаете за какво сте готови да се борите.

И след това трябва да покажете това на света.

Важно е да привличате почитатели (вижте как).

Те ще ви сочат за пример и ще ви защитават. Ще разнасят славата ви по-надалеч и с повече страст, отколкото която и да рекламна кампания.


Силното и видимо присъствие обаче се заплаща.

Ще изгубите част от публиката си.

Ще ви обвинят, че сте арогантни, алчни и надменни.

Но това е животът.

На всеки един, който ви обича, ще има по двама, които ще ви мразят.

Ако на никого не му прави впечатление какво казвате или правите, значи вероятно не се стараете достатъчно (и сте скучни).

Мнозина мразят lifehack.bg и клуб Мастърхак, защото продукта ни прави малкото неща, които прави толкова добре.

Мнозина отиват при конкуренцията, защото тя им обещава купища неща, които ние не бихме си позволили да обещаем.

Мнозина се отказват от нас, защото не сме добавили някаква си незначителна опция, която са искали да има в сайта, видяна в някой огромен медиен гигант (благодаря ви, че ни сравнявате с тях) или пък затова, че не продаваме отделните статии (не сме и магазин за статии).

Но ние сме горди с нещата, които нашия сайт и клуб не прави, точно толкова, колкото с нещата, които прави.

При нас е простичко да вземаме решения, защото вярваме, че повечето съдържание на български е прекалено пошло, прекалено общо, губи времето на хората и не предлага реална практическа полза.

Но пък дава доста поводи за празни надежди и объркване.

Точно затова правим обратното.

Ако не се харесва на всички, това не ни смущава изобщо.

Готови сме да се простим с част от абонатите си (най-вече с тези, които са при нас само, заради курсовете), особено ако това ще значи, че другите ще продължат да обожават това, което вече правим.

А ние се гордеем се, че правим само едно нещо (съдържание) толкова добре! Това е нашата червена линия в дигиталното пространство.

Не, тази идея не е наша (на Джейсън Фрид е).

Ние само прегърнахме нейното изпълнение, защото…

Когато не знаете в какво точно вярвате, всичко се превръща във възможност за спор. Всичко подлежи на дискусия.

Но когато се борите за нещо, решенията са очевидни.

Например „Цветита Хербал“ се стремят да продават най-висококачествени природни и органични билкови екстракти.

Те не си губят времето в постоянно чудене и преценяване коя е най-подходящата стъпка.  Никой от тях не пита: „Да продаваме ли този продукт, който съдържа изкуствени ароматизатори?“

Просто няма място за дискусия.

Отговорът е ясен.

Затова не можете да си купите кола-кола и сникърс при тях.

Друг пример е пекарната „Винис Съб Шоп“.

Те слагат домашен босилек в сандвичите си, което е супер.

Но по-добре отидете навреме.

Питайте кога затварят и дамата зад гишето ще ви каже:

„Затваряме, когато свърши хлябът.“ Наистина? „Да. Вземаме го от пекарната рано сутринта, когато е най-хрупкав. След като свърши (обикновено около два или три следобед), затваряме.

Бихме могли да докараме още хляб през деня, но той вече няма да е толкова хубав като сутрешния. Няма смисъл да продадем още няколко сандвича, ако са с по-лош хляб. Няколко долара повече не си струват, ако продаваме храна, с която не се гордеем.“

Не предпочитате ли да се храните на подобно място, вместо в някоя от стандартните вериги за сандвичи?

Помислете върху това.

Начертайте вашата червена линия.

Или бъдете като всички останали…


[P.S.]

Ако ви е харесал материала, моля оставете вашия отзив в коментарите под него или го споделете в любимите си социални мрежи.

Благодарим ви за подкрепата!

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
По случай рожденния ми ден те черпя с най-голямото ни намаление (+ 3 подаръка) 🎉
0
ден
0
часа
0
минути
0
секунди

Спести 300 лв и вземи 3 нови БОНУСА на стойност 190 лв.