Една от най-належащите нужди пред хората, занимаващи се със собствен бизнес или продаващи каквото и да било, е желанието за привличане на повече клиенти и осъществяването на повече продажби.
На базата на работата им с повече от 10хил фирми от всякакъв мащаб, в 55 държави по света, Марк Томпсън и Браян Трейси откриват 7 основни фактора, които ще ви помогнат да увеличите приходите си във всеки пазар, в който участвате независимо какъв е-още днес! Чрез огромната извадка с която работят те намират основните елементи в бизнеса стимулиращи високата печалба.
Във времена на висока турбуленция във всички сфери, бързите промени съпътстващи фирмите, големите залози направени в тази настояща рискова икономика, важно да се връщаме към тези 7 принципа отново и отново.
Ако очаквате да прочетете някакви невиждани тайни за повече печалба по-добре спрете да четете още тук!
Факторите за успешен бизнес, които предстоят да видите, са открити след подробни наблюдения и анализи на реални компании с реални проблеми.
Ще ви изглеждат много познати, въпросът е дали ги прилагате, не просто дали ги знаете. Запитайте се изобщо използвате ли ги?
Изключително ясни, прости за разбиране и резултатни, седемте принципа откирити от Браян Трейси неминуемо ще ви помогнат да подобрите бизнеса си, да увеличите продажбата и печалбата си. Всичко това не са празни приказки, това са факти основани на сериозни проучвания сред хиляди фирми и бизнеси/както споменах по-горе/.
Точно за това в тази трудна бизнес среда, както за началници, така и за работници, всички имаме нужда от един добър и най-вече резултатен съвет, който ако не друго, поне да ни мотивира да променим нещо, а защо не и цели 7….
Ето ги и тях:
Принцип 1: Превърни се във велик Лидер
Най-добрите фирми имат и най-добрите ръководители на всички нива-това е факт!
Работата на лидера е да създаде визия, ценности, мисия и цели във фирмата, в която работи. Ако лидерът не е напълно наясно с всяко едно от тези неща, не е възможно за никой друг във фирмата да бъде наясно с тях, а какво остава и да ги изпълнява!
Работата на лидера е да води. Да взема най-критичните и важни решения, които определят съдбата и бъдещето на бизнеса.
Работата на лидера е да бъде наясно с това, което той или тя иска да постигне.
След това задължително да накара всеки негов подчинен да се фокусира точно върху тази цел-без колебания, без противоречия и с много желание.
Лидерът трябва да е целенасочен. Той/Тя трябва да имат ясни, конкретни, писмени планове и цели за постигане на всяка жизнено важна цел и стратегия на бизнеса в който участват-особено тези свързани с продажбите, паричните потоци и рентабилността.
Лидерът трябва да бъде изключително ориентиран към резултатите.
Той трябва да съсредоточи ограничените ресурси на дружеството в тези зони, където са възможни най големи резултати.
Лидерът трябва да бъде ориентиран към хората, да ги обича. Да е ориентиран към решенията, към продажбите и паричните потоци.
Това са нелеките изисквания на лидерството в бурната дейност на една фирма и в съвременната, трудна пазарна икономика.
Принцип 2: Разработи страхотен бизнес план.
Процесът по разработване на бизнес план ви принуждава да обмислите всеки важен елемент, който ще определи вашият бизнес успех. Трябва да имате план за избор на продукти и услуги, да разработите маркетинга си, да изберете правилните хора.
Необходимо е добре да организирате начините за получаване на парите си и да проектирате добре процеса на продажби, огранизирането на дистрибуцията, сервизното обслужване и подръжка, събирането на вземанията си/в момента има огромна междуфирмена задлъжнялост, но това сигурно го знаете/, както и много други фактори.
Със сигурност трябва да сте много наясно с критичните звена във вашия бизнес и елементите носещи ви най-голяма печалба.
Винаги има нещо основно, което е показателно и предсказуемо за вашият успех. Това може да бъде броя на продажбите, техния размер като сума, рентабилността, броя на повторните покупки от клиент или темпа ви на растеж. Важно е да знаете кое от тези неща е най-добре развито във вашия бизнес или има индикатор, сигнал в него за бъдещ успех, и вие трябва да сте абсолютно наясно кое е то и това да бъде най важното за вас.
Принцип 3: Обгради себе си със страхотни хора и професионалисти
Способността ви да водите интервю, начина ви на селектиране, наемане и успешното внедряване на хора в различни процеси на вашия бизнес е от огромно значение и за вашия успех. За щастие можете да станете много добри в работата по намиране и задържане на добри хора и професионалисти с малко инструкции, указания и практика.
Най-добрите компании имат най-добрите хора.
Вторите най-добри компании имат и вторите най-добри хора. Третите най-добри компании са на път да фалират. Понякога изборът и ли отказът на дадено лице да работи за вас може да окаже огромна разлика на вашите бизнес резултати.
Принцип 4: Предложи страхотен продукт или услуга
Това е може би най-важният елемент за успеха на бизнеса.
Продукта или услугата ви трябва да бъдат наистина отлични. Колкото и успешен маркетинг да прилагате, колкото и да манипулирате клиентите накрая всичко ще излезе наяве, ще ви лъсне голия задник и всеки ваш клиент ще се изреди да ви рита по него.
Вашият продукт или услуга трябва да карат клиента когато го купи да се прибере вкъщи и да си каже: “Това е един страхотен продукт. Заслужаваше си парите!”
Това е факторът, който ще прочисти, ще отвори пътя за вас. Това е мястото където вашият бизнес ще покаже себе си в истинската си същност.
Щом клиента отвори опаковката той ще види точно това, което си Ти и твоят бизнес.
Точно тук е мястото където да докажете че сте стъпили на високоскоростния качествен път на продажбите и рентабилността и клиентите ви могат да ви вярват.
Всичко звучи много хубаво, красиво, но всъщност е много трудно.
Факт е че за да имате истински успех е необходимо да направите продукта, който предлагате толкова атрактивен и полезен, че хората буквално да искат да го откъснат от ръцете Ти. В началото това ще бъде трудно, но за щастие повечето продукти започват като средни или дори под средните.
След това те се подобряват с времето, като стават все по привлекателни и желани за все повече и повече клиенти, докато един ден хората не започнат да казват: Това е един страхотен продукт. Това е един от най важните фактори и умения, които трябва да откриете и усвоите за един успешен бизнес.
Принцип 5: Разработи страхотен Маркетингов план!
В действителност всички стратегии, които прилагате във вашия бизнес са си маркетингови стратегии.
Ключът към успеха или неуспеха на вашия бизнес, след като сте разработили един чудесен продукт или услуга и сте го пуснали да се продава, е да се привлекат повече потенциални клиенти, които да обърнат внимание на вашата оферта.
Вашият маркетингов план трябва да позиционира продукта ви като най-желан и привлекателен от всички подобни продукти или услуги, достъпни на пазара в този момент.
Необходима е практика, диференциация, сегментация и концентрация.
Вие и вашият екип трябва да бъдете отлични всеки божи ден.
Да накарате все повече хора да звънят, все повече хора да се свързват с вас, за да искат вашият продукт, да научат повече за него.
Планат ви за търговия ще определя вашият успех или неуспех в изключително голяма степен, ако не и повече от всеки друг фактор.
Принцип 6: Изгради перфектен процес на продаване!
Правилото е такова-“нищо не се случва, докато нещо не се продаде”.
Удивително е колко фирми с отлични продукти и услуги, със страхотни хора, отлични планове отделят толкова малко внимание на процеса на продажба. Този процес се отнася за всяка една точка на контакт с всеки един потенциален клиент-от първия му допир с вашия бизнес, от първия път когато ви е видял или чул за вас, през цялото време, до приключването на продажбата и на плащането на цената, която сте поискали.
Вие и вашият екип по продажбите, вашите търговски представители трябва да бъдете отлично подготвени за търсенето на клиенти, създаването на разбирателство и добри взаимоотношения с тях, идентифициране на нуждите им, убедително представяне на фирмата ви, приключване на продажбата, справяне с възражения и получаване на препоръки от доволните ви клиенти.
Едно малко подобрение във всички тези ключови области от процеса на продажба може да доведе до драматични подобрения в броя на продажбите които правите, размерът на сумите, които получавате и рентабилността на вашия бизнес.
Принцип 7: Създайте страхотно потребителско преживяване!
Дайте им повече отколкото са очаквали, накарайте ги да ви запомнят, да говорят за вас!
В крайна сметка във вашите възможности трябва да бъде възможността да доставите удоволствие на вашите клиенти на толкова високо ниво, че те да си кажат: Това е страхотна компания!
След което да купуват от вас отново и отново и да водят приятелите си да направят същото. Това е ключът определящ вашият успех.
Истината за страхотното клиентско преживяване е да накарате вашите клиенти да се чувстват щастливи, доволни и напълно удовлетворени че са направили сделка с вас.
Това е нещо за което трябва да работите в конкуренция със всяка друга компания във вашата област, която също иска да предложи страхотно потребителско преживяване.
Намерете най-голямото предимство на вашият продукт или услуга и го навирайте в лицето на клиентите си непрекъснато.
И да се надяваме че те ще се връщат при вас отново и отново, препоръчвайки ви ентусиазирано на останалите.
В заключение:
Това се седемте фактора, чието правилно прилагане е присъщо за всички успешни бизнеса. Просто статистиката е такава и дали сте съгласни с това или не няма никкаво значение. Успешният собственик на бизнес или всяко лице, което се стреми към това, трябва сериозно да разгледа тези 7 принципа и да им обърне внимание изоснови.
Стремящият се към успех предприемач трябва непрекъснато да си задава въпроса:
Как мога да стана по добър? Какво мога да подобря от тези принципи, неизменна част от моя бизнес? Кое от всички тези основни процеси куца при мен?
Всичко това е въпрос на желание, поставяне на цели и пристъпване към действия!
Така че действайте…
Вижте още и 7 задължителни принципа за успех в бизнеса от Майк Рам, материал, който той направи в резултат на несъгласието си с тази статия!