Една от най-належащите нужди пред хората, занимаващи се със собствен бизнес или продаващи каквото и да било, е желанието за привличане на повече клиенти и осъществяването на повече продажби.
На базата на работата им с повече от 10хил фирми от всякакъв мащаб, в 55 държави по света, Марк Томпсън и Браян Трейси откриват 7 основни фактора, които ще ви помогнат да увеличите приходите си във всеки пазар, в който участвате независимо какъв е-още днес! Чрез огромната извадка с която работят те намират основните елементи в бизнеса стимулиращи високата печалба.
Във времена на висока турбуленция във всички сфери, бързите промени съпътстващи фирмите, големите залози направени в тази настояща рискова икономика, важно да се връщаме към тези 7 принципа отново и отново.
Ако очаквате да прочетете някакви невиждани тайни за повече печалба по-добре спрете да четете още тук!
[sws_divider_line]
Факторите за успешен бизнес, които предстоят да видите, са открити след подробни наблюдения и анализи на реални компании с реални проблеми.
Ще ви изглеждат много познати, въпросът е дали ги прилагате, не просто дали ги знаете. Запитайте се изобщо използвате ли ги?
Изключително ясни, прости за разбиране и резултатни, седемте принципа откирити от Браян Трейси неминуемо ще ви помогнат да подобрите бизнеса си, да увеличите продажбата и печалбата си. Всичко това не са празни приказки, това са факти основани на сериозни проучвания сред хиляди фирми и бизнеси/както споменах по-горе/.
Точно за това в тази трудна бизнес среда, както за началници, така и за работници, всички имаме нужда от един добър и най-вече резултатен съвет, който ако не друго, поне да ни мотивира да променим нещо, а защо не и цели 7….
Ето ги и тях:
Принцип 1: Превърни се във велик Лидер
[sws_divider_line]
Най-добрите фирми имат и най-добрите ръководители на всички нива-това е факт!
Работата на лидера е да създаде визия, ценности, мисия и цели във фирмата, в която работи. Ако лидерът не е напълно наясно с всяко едно от тези неща, не е възможно за никой друг във фирмата да бъде наясно с тях, а какво остава и да ги изпълнява!
Работата на лидера е да води. Да взема най-критичните и важни решения, които определят съдбата и бъдещето на бизнеса.
Работата на лидера е да бъде наясно с това, което той или тя иска да постигне.
След това задължително да накара всеки негов подчинен да се фокусира точно върху тази цел-без колебания, без противоречия и с много желание.
Лидерът трябва да е целенасочен. Той/Тя трябва да имат ясни, конкретни, писмени планове и цели за постигане на всяка жизнено важна цел и стратегия на бизнеса в който участват-особено тези свързани с продажбите, паричните потоци и рентабилността.
Лидерът трябва да бъде изключително ориентиран към резултатите.
Той трябва да съсредоточи ограничените ресурси на дружеството в тези зони, където са възможни най големи резултати.
Лидерът трябва да бъде ориентиран към хората, да ги обича. Да е ориентиран към решенията, към продажбите и паричните потоци.
Това са нелеките изисквания на лидерството в бурната дейност на една фирма и в съвременната, трудна пазарна икономика.
Принцип 2: Разработи страхотен бизнес план.
[sws_divider_line]
Процесът по разработване на бизнес план ви принуждава да обмислите всеки важен елемент, който ще определи вашият бизнес успех. Трябва да имате план за избор на продукти и услуги, да разработите маркетинга си, да изберете правилните хора.
Необходимо е добре да организирате начините за получаване на парите си и да проектирате добре процеса на продажби, огранизирането на дистрибуцията, сервизното обслужване и подръжка, събирането на вземанията си/в момента има огромна междуфирмена задлъжнялост, но това сигурно го знаете/, както и много други фактори.
Със сигурност трябва да сте много наясно с критичните звена във вашия бизнес и елементите носещи ви най-голяма печалба.
Винаги има нещо основно, което е показателно и предсказуемо за вашият успех. Това може да бъде броя на продажбите, техния размер като сума, рентабилността, броя на повторните покупки от клиент или темпа ви на растеж. Важно е да знаете кое от тези неща е най-добре развито във вашия бизнес или има индикатор, сигнал в него за бъдещ успех, и вие трябва да сте абсолютно наясно кое е то и това да бъде най важното за вас.
Принцип 3: Обгради себе си със страхотни хора и професионалисти
[sws_divider_line]
Способността ви да водите интервю, начина ви на селектиране, наемане и успешното внедряване на хора в различни процеси на вашия бизнес е от огромно значение и за вашия успех. За щастие можете да станете много добри в работата по намиране и задържане на добри хора и професионалисти с малко инструкции, указания и практика.
Най-добрите компании имат най-добрите хора.
Вторите най-добри компании имат и вторите най-добри хора. Третите най-добри компании са на път да фалират. Понякога изборът и ли отказът на дадено лице да работи за вас може да окаже огромна разлика на вашите бизнес резултати.
Принцип 4: Предложи страхотен продукт или услуга
[sws_divider_line]
Това е може би най-важният елемент за успеха на бизнеса.
Продукта или услугата ви трябва да бъдат наистина отлични. Колкото и успешен маркетинг да прилагате, колкото и да манипулирате клиентите накрая всичко ще излезе наяве, ще ви лъсне голия задник и всеки ваш клиент ще се изреди да ви рита по него.
Вашият продукт или услуга трябва да карат клиента когато го купи да се прибере вкъщи и да си каже: “Това е един страхотен продукт. Заслужаваше си парите!”
Това е факторът, който ще прочисти, ще отвори пътя за вас. Това е мястото където вашият бизнес ще покаже себе си в истинската си същност.
Щом клиента отвори опаковката той ще види точно това, което си Ти и твоят бизнес.
Точно тук е мястото където да докажете че сте стъпили на високоскоростния качествен път на продажбите и рентабилността и клиентите ви могат да ви вярват.
Всичко звучи много хубаво, красиво, но всъщност е много трудно.
Факт е че за да имате истински успех е необходимо да направите продукта, който предлагате толкова атрактивен и полезен, че хората буквално да искат да го откъснат от ръцете Ти. В началото това ще бъде трудно, но за щастие повечето продукти започват като средни или дори под средните.
След това те се подобряват с времето, като стават все по привлекателни и желани за все повече и повече клиенти, докато един ден хората не започнат да казват: Това е един страхотен продукт. Това е един от най важните фактори и умения, които трябва да откриете и усвоите за един успешен бизнес.
Принцип 5: Разработи страхотен Маркетингов план!
[sws_divider_line]
В действителност всички стратегии, които прилагате във вашия бизнес са си маркетингови стратегии.
Ключът към успеха или неуспеха на вашия бизнес, след като сте разработили един чудесен продукт или услуга и сте го пуснали да се продава, е да се привлекат повече потенциални клиенти, които да обърнат внимание на вашата оферта.
Вашият маркетингов план трябва да позиционира продукта ви като най-желан и привлекателен от всички подобни продукти или услуги, достъпни на пазара в този момент.
Необходима е практика, диференциация, сегментация и концентрация.
Вие и вашият екип трябва да бъдете отлични всеки божи ден.
Да накарате все повече хора да звънят, все повече хора да се свързват с вас, за да искат вашият продукт, да научат повече за него.
Планат ви за търговия ще определя вашият успех или неуспех в изключително голяма степен, ако не и повече от всеки друг фактор.
Принцип 6: Изгради перфектен процес на продаване!
[sws_divider_line]
Правилото е такова-“нищо не се случва, докато нещо не се продаде”.
Удивително е колко фирми с отлични продукти и услуги, със страхотни хора, отлични планове отделят толкова малко внимание на процеса на продажба. Този процес се отнася за всяка една точка на контакт с всеки един потенциален клиент-от първия му допир с вашия бизнес, от първия път когато ви е видял или чул за вас, през цялото време, до приключването на продажбата и на плащането на цената, която сте поискали.
Вие и вашият екип по продажбите, вашите търговски представители трябва да бъдете отлично подготвени за търсенето на клиенти, създаването на разбирателство и добри взаимоотношения с тях, идентифициране на нуждите им, убедително представяне на фирмата ви, приключване на продажбата, справяне с възражения и получаване на препоръки от доволните ви клиенти.
Едно малко подобрение във всички тези ключови области от процеса на продажба може да доведе до драматични подобрения в броя на продажбите които правите, размерът на сумите, които получавате и рентабилността на вашия бизнес.
Принцип 7: Създайте страхотно потребителско преживяване!
[sws_divider_line]
Дайте им повече отколкото са очаквали, накарайте ги да ви запомнят, да говорят за вас!
В крайна сметка във вашите възможности трябва да бъде възможността да доставите удоволствие на вашите клиенти на толкова високо ниво, че те да си кажат: Това е страхотна компания!
След което да купуват от вас отново и отново и да водят приятелите си да направят същото. Това е ключът определящ вашият успех.
Истината за страхотното клиентско преживяване е да накарате вашите клиенти да се чувстват щастливи, доволни и напълно удовлетворени че са направили сделка с вас.
Това е нещо за което трябва да работите в конкуренция със всяка друга компания във вашата област, която също иска да предложи страхотно потребителско преживяване.
Намерете най-голямото предимство на вашият продукт или услуга и го навирайте в лицето на клиентите си непрекъснато.
И да се надяваме че те ще се връщат при вас отново и отново, препоръчвайки ви ентусиазирано на останалите.
В заключение:
[sws_divider_line]
Това се седемте фактора, чието правилно прилагане е присъщо за всички успешни бизнеса. Просто статистиката е такава и дали сте съгласни с това или не няма никкаво значение. Успешният собственик на бизнес или всяко лице, което се стреми към това, трябва сериозно да разгледа тези 7 принципа и да им обърне внимание изоснови.
Стремящият се към успех предприемач трябва непрекъснато да си задава въпроса:
Как мога да стана по добър? Какво мога да подобря от тези принципи, неизменна част от моя бизнес? Кое от всички тези основни процеси куца при мен?
Всичко това е въпрос на желание, поставяне на цели и пристъпване към действия!
Така че действайте…
Вижте още и 7 задължителни принципа за успех в бизнеса от Майк Рам, материал, който той направи в резултат на несъгласието си с тази статия!